Jump to content

Speling op achterwiel, of cardan of versnellingsbak?

ik heb bij mijn st1300 2007 de test gedaaan voor de speling op het achterwiel te meten. Op de middenbok en in 1ste versnelling te plaatsen. ik kom uit op 5cm. nu heb ik de 'meenemer' uit het achterwiel genomen (dus het getande gedeelte met flens en 4 bouten) en in de 'cardan-klok' geplaatst. en ik kom ook uit op 5cm speling (stokje naar beneden tegen geplakt om te kunnen meten). Dus door nieuwe rubbers te plaatsen gaat mijn speling niet weggaan. Waar zit de speling dan? in de klok of versnellingsbak? zijn hier mensen die ervaring hebben met op deze plaatsen speling? hoe oplossen?

Featured Replies

Als hij super rijdt, zou ik me zeker niet te snel zorgen maken.

Er hoort speling op te zitten, 5 cm is 2,5 cm naar beide zijden..

Als hij met optrekken en afremmen gaat klappen, wordt het gekker...

Das goed nieuws. Ik zal jou nooit inhalen portupan. Heb ik nog een eind te gaan. Had wel al de rubbers besteld.

die 130k verschil reed ik in mn goede tijd in zo’n 3 jaar.

Zit nu rond 300 km per maand.

Corona, thuiswerken. Ivm andere baan ook niet meer dagelijks door het halve land.

• Author
ja hier is het enkel ritten kilometers. Heel af en toe eens woon werk verkeer. maar goed om te horen dat 5 cm speling dus heel normaal is. nogmaals dank hier van iedereen om mee te kijken/denken.
  • Author
Pan St1300 op midden blok en in eerste versnelling zetten. Vouwmeter oid op de grond leggen naast band. Dan met handen wiel naar links en rechts draaien tot je aanslag voelt. En zien om hoeveel cm er tussen zit.
  • Author
Even een vervolg op deze topic. Na vervangen van de rubbers in achterwiel toch een merkbaar verschil in rijden. Smoother optrekken. Net ritje in Eifel.

Ben ik jou dan daar tegen gekomen Danny1971?

Ben ook net terug uit de Eifel.

Het blijft heerlijk rijden daar :Biggrin:vroem: