Jump to content

Goedendag daar ben ik weer

Maandag ochtend 31-08 wilde motor weer niet starten sleutel uit het contact en weer bleef olie lampje en achter verlichting en knipperlichten voor branden hoop dat iemand er een oplossing voor weet wordt er inmiddels echt wel een beetje moedeloos van

Featured Replies

Ik zou de kuip er afhalen om te beginnen ,zodat je al wat vrijheid hebt om te zoeken , meten .

Misschien eens de kabelboom die aan het balhoofd zit , linkse zijde eens controleren.

Naar het schijnt zijn daar wel eens problemen met doorschuren.

Zit er onder de benzinetank geen aansluiting van verschillende massadraden ?

Aan de linkse zijde zitten verschillende stekkers , ...... .

Nooit simpel zoiets maar moet toch op te lossen zijn , uiteindelijk.

• Author
Kabel boom is al een keer helemaal nagelopen en gefixt ook al nieuwe accu geplaatst tijd goed gegaan tot maandag

je schrijft over paniek wat je loopt vast....

Ik maak een stappen plan en begin met de beschrijving van je probleem,

de motor start niet en als je de sleutel er uit neemt blijven lampjes branden etc

en omdat er meerdere lampjes blijven branden mag je aannemen dat er plus spanning over de massa gaat

De motorfiets gebruikt het frame als massa

je contactslot staat onder directe stroom van je accu( hoofdschakelaar) via het start relais

als er dus iets blijft branden betekend dat deze desbetreffende lampjes een plus spanning krijgen

het probleem komt en gaat maar hangt samen met het niet willen starten.

mijn gevoel zegt, het start relais los te trekken als de motor niet start om daarna de sleutel te verwijderen( en de lampjes dus blijven branden)

waarom het relais los trekken +omdat deze ook de stroom door stuurt naar het contact slot en intern ook verbinding heeft met de massa

Edited by waffie