Jump to content

Featured Replies

Niets in de haynes werk handboek. De lijst waar alle EU en US kleurcodes op staan staan de velgen weer niet op. Wel op een amerikaans forum de volgende gevonden;

Honda automotive JE5636 A Silver stone

Of

Duplicolour touch-up paint SFGM435

Beiden zou met de originele zilver overeenkomen. Ook werden op een canadees forum Dupli colour #TY 01605 en Toyota 1B2 genoemd maar die wijkt waarschijnlijk wat meer af.

Staaltje ernaast houden en hopen dat die correct zijn. Voor een echt goede match is het waarschijnlijk het best om de velgkleur in te laten scannen en een laten mengen. Velg heeft wat jaren achter de rug en zal daardoor niet meer exact de fabriekskleur zijn.

[uSER=842]@fred[/uSER] die oppervlaktes van de drie spaken ook? Hmm, dan werkt band eraf en de binnenkant van de velg pakken ook niet. Dan toch een staaltje van die honda of duplicolour aanvragen en bij verschillend lichtbronnen ernaast houden.
  • Author

@panman1100

Henk

NH-295M Sparkling Silver Metallic . R de linker zit er nu op, heb je daar ook een nummer van. of kan ik het Silver weglaten.

Wel veel kleur verschil.

20200904_185059.thumb.jpg.1b3ca5e68c1ba45a9131ed6aab5dc321.jpg20200904_185051.thumb.jpg.b317a361a651197bf1659874832c3edd.jpg

Ziet er wel strak uit maar idd een stuk lichter. Kon geen staaltje van NH-295M en JE5636 A meekrijgen om te vergelijken?

Edited by PandaBlack

De kleurcodes zijn niet juist die je krijgt voor het aanmaken van de verf.

Ik heb de zijkoffers al eens laten spuiten op kleurcode en kwam bedrogen uit.

Bekijk de foto's maar.

Je moet een scan laten nemen, zo heb ik het nadien gedaan.

IMG_3932.JPG.79cbea73aeeb976fb3b5f68d7bff23e3.JPGIMG_3838.JPG.a6eaa49fe9996201d3dc7790e4caee0a.JPG

Edited by marc pan

@marc pan jouw fotos werken helaas niet. Het is idd altijd lastig te matchen. Zeker als het geen gloednieuwe machine is die gespoten moet worden. Op een of andere mannier hou je met zelfs exacts kleurcodes altijd wel wat kleurverschil. UV licht, vuil in microkrasjes, zuurte in regen en fijnstof etc verkleurt nu eenmaal lak over tijd.

Edit; scan kon niet bij OP ivm te weinig vlak oppervlakte.

Bij mij waren de foto's wel zichtbaar,

maar heb ze opnieuw geplaatst,

hopelijk zijn ze nu wel zichtbaar. ;)

• 2 weeks later...
Guest
This topic is now closed to further replies.

Important Information

koekje ? wel twee handen aan het stuur We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.