Garmin GPS Zonnekap Garmin Zūmo

Discussie in 'GPS, Alarm, Intercom en aftermarket electronica' gestart door GrisPan, 28 jun 2017.

1. GrisPan

GrisPan 5e Versnelling

Geen idee of het echt wat is (en werkt...) maar net besteld onderstaande zonnekap.
    Groet, zonnekap.jpg

• Leuk Leuk x 1
  2. JustDick

JustDick 4e Versnelling

Hans, dankjewel voor de tip.
    Ik ga er ook één bestellen.

3. Jan European

Jan European 3e Versnelling

Die kap heb ik jaren geleden gekocht en ... maar 1 of 2 keer gebruikt, want het effect is eigenlijk minimaal en de bevestiging met de elastiekjes is gewoon vervelend. Wat mij betreft een absolute miskoop.

• Mee eens Mee eens x 2
  4. sven.magnus

sven.magnus Kilometervreter

Hangt er natuurlijk vanaf hoe de zon staat, maar ik vind zo'n kapje best nuttig.

5. Nosegear

Nosegear Administrator Medewerker

Voor dat tientje wil ik het experiment ook nog wel wagen . . Al is de plaatsing van het GPS ook erg bepalend voor de zonlicht-leesbaarheid.

6. Rimconator

Rimconator Klokje Rondrijder

Bedankt voor de tip! Ga vanavond even verder kijken of het wat is.

Sluit me aan bij de wijze woorden van @Nosegear.

• Lol Lol x 1
  7. GrisPan

GrisPan 5e Versnelling

Als ik ermee gereden heb zal ik mijn ervaring delen.
    Voor dat 'tientje' de expirement fase in.... ;)
    Groet,

• Leuk Leuk x 2
    • Informatief Informatief x 1
  8. Tommie

Tommie Kilometervreter

ik ben benieuwd.
    Ik heb namelijk ook af en toe last van een verkeerde lichtinval.

9. Ven st1300

Ven st1300 3e Versnelling

Hallo Tommie,

Ik heb ook z'n zonnekap voor de Garmin, hij ligt al jaren in de kast en daar komt hij / zij ook niet meer uit.
    Ellendige bevestiging met elastiekjes, en het heeft bijna geen effect.
    Spaar je centen.

Ge Henk

• Mee eens Mee eens x 1
  10. GrisPan

GrisPan 5e Versnelling

Ik word steeds nieuwsgieriger @Tommie.....elastiekies kunnen ook metalen klemmetje worden en frame kan als basis dienen om te worden vergroot met....(eerst zien, als het echt niet werkt dan modificeren enzo)
    groet Hans

• Mee eens Mee eens x 1
    • Oud Oud x 1
  11. Ad2002pan

Ad2002pan Kilometervreter

Henk

Zou je hem naar mij willen opsturen , betaal ik de portokosten

Ad

12. GrisPan

GrisPan 5e Versnelling

Zonnekap is gebracht door mevrouw van de post.
    Nu nog beetje zon om uit te testen.
    Past prima, elastieken doen het goed en (als ze kapot gaan) kunnen tzt eenvoudig worden vervangen door klittenband strookjes. Eerste indruk is positief.
    groet, IMG_20170701_124524.jpg

• Leuk Leuk x 1
  13. martinpan

martinpan 4e Versnelling

vandaag ook binnen gekregen,ziet er goed uit

14. GrisPan

GrisPan 5e Versnelling

Zonnekap getest en goed bevonden. Rij ik weg met de zon in mijn rug; &#$&!# jeetje, helpt niets....Logisch natuurlijk, maar met de zon wat meer van opzij is het beeld wel degelijk beter afleesbaar. Dus dat 10-tjes is het mij wel waard.
    Groet,

15. Nosegear

Ik zal 'm ook eens gaan testen. Voor dat tientje valt de kwaliteit me overigens niks tegen.

16. Marquez93

Marquez93 Kilometervreter

Heb er ook ééń gekocht. Ben benieuwd:Biggrin

17. martinpan

martinpan 4e Versnelling

Rij en nu drie dagen mee, ik vind het een meerwaarde

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

18. Nosegear

Gisteravond een leuke toerrit over de Veluwe gedaan - ik vind die kap ook zekers wel meerwaarde hebben!

• Leuk Leuk x 1
  19. S-Tsw-1300

S-Tsw-1300 Mega Mijlenmaker

Ah, dus jij hebt hem er ook opzitten @Nosegear. Het is me gisteravond niet opgevallen. Volgende keer beter kijken dus :Biggrin

• Lol Lol x 1
  20. Tommie

Tommie Kilometervreter

Ik zag vandaag een zonnekap over een 590 gemaakt van een stukje aluminium die vast zat aan de steun van de Garmin. een soort T Zag er strak uit en het knopje om garmie los te halen was nog gewoon bereikbaar.
    stom genoeg niet even een foto van gemaakt, maar het zit in mijn kop en ik ga daar binnenkort mee aan de gang.
    to be continued dus.

21. GrisPan

GrisPan 5e Versnelling

Ben benieuwd hoe zo`n T Zag er uit gaat zien!

22. Tommie

Tommie Kilometervreter

Zo ongeveer
    maar dan van zwart gespoten aluminium.

IMG_1470.jpg IMG_1471.jpg

23. GrisPan

GrisPan 5e Versnelling

Oke, ik reed laatst met wat zon vd zijkant en zag dat het scherm aan de onderkant slechter afleesbaar was dan aan de bovenkant.
    Klopt natuurlijk omdat van de kap de zijkanten schuin aflopen. Eigenlijk zou het een nog wat diepere kap moeten zijn die enkel aan de onderkant open is.

24. tbo

tbo 3e Versnelling

die zijn te koop bij iemand van het forum. Weet even niet goed meer bij wie maar is in de buurt van Roozendaal. Prima dingetje

Laatst bewerkt: 13 jul 2017
  25. cees pan euro

cees pan euro 4e Versnelling

ik heb al enkele jaren zo'n zonnehoedje met plastieken, maar het is maar net hoe de kijkhoek is van je navigatie-apparaat t.o.v. je gezicht

is de kijkhoek vrij horizontaal dan is zo'n zonnescherm wel handig, is de kijkhoek meer schuiner dan is zo'n ouderwetse markies weggegooid geld......

dus bij mij zit zij er al jaren min of meer voor de sier ( of jan l-l ) erop.......

maar je kan wel mooi de ogen van mede motoristen uitsteken ! ( kiek eens wak heb ! )

26. ExSidecarCeesie

ExSidecarCeesie 3e Versnelling

die zijn te koop bij iemand van het forum. Weet even niet goed meer bij wie maar is in de buurt van Roozendaal. Prima dingetje

www.Gadgets4bikes.com Maar ik denk dat René ze niet meer heeft.

• Leuk Leuk x 1
  27. pheufk

pheufk Mega Mijlenmaker

En die waren alleen geschikt voor de SP 2610/2720/2820

28. Navigator

Navigator 4e Versnelling

Ik heb deze kap al een jaar of zes en zelf gemaakt van plexiglas en zwart gespoten. Wil niet meer zonder. Schermafbeelding 2017-07-29 om 16.13.24.png

29. Tommie

Tommie Kilometervreter

Zoals beloofd. een beetje gefröbeld met een stukje plaatstaal en klitteband.
    Ik kan hem er dus opzetten of afhalen (ik rijd vaak zonder navi).
    Ik weet nog niet of het goed werkt, de zon heeft nog niet geschenen dus dat moet ik nog uitproberen.

IMG_1581.JPG IMG_1582.JPG IMG_1585.JPG

• Leuk Leuk x 2

Deel Deze Pagina

1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie