Zijn er verschillende uitvoeringen in ST1100 per bouwjaar??

Discussie in 'ST1100' gestart door don, 22 apr 2017.

1. don

don Motorrijles

Hoi,
    ben op zoek naar een leuke, uiteraard niet te dure, Pan 1100. Zijn er per (bouw)jaar nog verschillen in uitvoering? Ze zijn ten slotte erg lang gemaakt. Ben ook op zoek naar aankooptips, ik ga er van uit dat die wel op forum te vinden zijn.

Don

• Leuk Leuk x 1
  2. Pannos

Pannos Mega Mijlenmaker

Jazeker, zoekfunctie even gebruiken;)

3. pheufk

pheufk Mega Mijlenmaker

Je heb ze met ABS/TCS vanaf 1993 tm 1995 , met ABS/TCS/cbs vanaf 1996 tm 2002 en de ABS loze vanaf 1990 tm 2002

• Informatief Informatief x 1
  4. Ome Paul

Ome Paul Kilometervreter

Vanaf 1997 een betere dynamo ofzo geloof ik.

5. pheufk

pheufk Mega Mijlenmaker

Die was er in 1996 al

6. honda1300

honda1300 5e Versnelling

Door de jaren heen voerde Honda slechts kleine wijzigingen door. In 1992 kreeg ‘de Pan’ een iets hoger stuur en werd ‘ie verkrijgbaar met ABS en tractiecontrole. Jawel: toen al tractiecontrole! Ook werd het voorwiel in 1992 iets breder.

In 1996 kwam de Pan met een gecombineerd remsysteem, het gekoppelde remsysteem met driezuiger remklauwen. Ook werd de voorvork dikker en kleine sleuven in de ruit verminderden de turbulentie áchter de ruit.

Groeten, Richard.

• Informatief Informatief x 2
  7. PanPaul

PanPaul 4e Versnelling

Hai @honda1300, nu weet ik eindelijk waarom ik zo'n turbulentie heb achter mijn (originele 1999 overigens) ruit.
    Ontdekte verleden week bij toeval dat dit pas verdwijnt bij (in NL althans) hoogst illegale snelheden.
    Dank voor je opmerking hier.
    Tot zover deze min of meer off-topic opmerking mijnerzijds.
    @don, Waar in het land zit je ergens? Misschien kan ik je helpen door mee te kijken mocht je er een in mijn omgeving vinden.

• Leuk Leuk x 1
  8. Marquez93

Marquez93 Kilometervreter

Aankooptips vind je inderdaad op het forum @Pannos .
    Ik zou zelf nooit een oude woon werk fiets maar een recreatief gebruikt exemplaar kopen, die altijd binnen heeft geslapen. De kans dat de laatste pekel heeft gezien is klein. Bovendien hebben die een veel lager kilometrage. Die van mij is 17 jaar oud en heeft maar 1 vorige eigenaar gehad. (RDW site), 111k gelopen maar niet te verifiëren ,maar gezien algehele staat zeer geloofwaardig. Hij is niet te koop trouwens.:Biggrin
    Waar je op moet letten buiten de algehele staat, uiterlijk, onderhoud, historie, is roest. Met name de achterbrug.
    Helaas wordt dit type motorfiets heel vaak door veel en vaak rijders gekocht. Dus het merendeel heeft een bewogen leven achter de rug. Nu kunnen ze veel hebben, het is immers een Honda:), maar pekel en slecht onderhoud is zelfs voor een Honda teveel.:Banghead:

9. mpanadera

mpanadera 1e Versnelling

Er zit ook nog ergens een verschil in lengte van de veren in de voorpoten. Vanaf welk jaar weet ik helaas niet.

Deel Deze Pagina

1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie