Zijn er verschillende uitvoeringen in ST1100 per bouwjaar??

  • beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

don

Motorrijles
21 apr 2017
5
6
3
60
Type motor
Geen
#1
Hoi,
ben op zoek naar een leuke, uiteraard niet te dure, Pan 1100. Zijn er per (bouw)jaar nog verschillen in uitvoering? Ze zijn ten slotte erg lang gemaakt. Ben ook op zoek naar aankooptips, ik ga er van uit dat die wel op forum te vinden zijn.

Don
 

honda1300

5e Versnelling
1 jun 2013
738
462
93
51
Almelo
Type motor
ST1300
#6
Door de jaren heen voerde Honda slechts kleine wijzigingen door. In 1992 kreeg ‘de Pan’ een iets hoger stuur en werd ‘ie verkrijgbaar met ABS en tractiecontrole. Jawel: toen al tractiecontrole! Ook werd het voorwiel in 1992 iets breder.

In 1996 kwam de Pan met een gecombineerd remsysteem, het gekoppelde remsysteem met driezuiger remklauwen. Ook werd de voorvork dikker en kleine sleuven in de ruit verminderden de turbulentie áchter de ruit.

Groeten, Richard.
 

PanPaul

4e Versnelling
19 sep 2016
292
129
43
Houten
www.sleutelclubhouten.nl
Type motor
ST1100
#7
Hai @honda1300, nu weet ik eindelijk waarom ik zo'n turbulentie heb achter mijn (originele 1999 overigens) ruit.
Ontdekte verleden week bij toeval dat dit pas verdwijnt bij (in NL althans) hoogst illegale snelheden.
Dank voor je opmerking hier.
Tot zover deze min of meer off-topic opmerking mijnerzijds.
@don, Waar in het land zit je ergens? Misschien kan ik je helpen door mee te kijken mocht je er een in mijn omgeving vinden.
 

Marquez93

Kilometervreter
21 dec 2016
1.108
252
83
Roosendaal
Type motor
ST1100
#8
Aankooptips vind je inderdaad op het forum @Pannos .
Ik zou zelf nooit een oude woon werk fiets maar een recreatief gebruikt exemplaar kopen, die altijd binnen heeft geslapen. De kans dat de laatste pekel heeft gezien is klein. Bovendien hebben die een veel lager kilometrage. Die van mij is 17 jaar oud en heeft maar 1 vorige eigenaar gehad. (RDW site), 111k gelopen maar niet te verifiëren ,maar gezien algehele staat zeer geloofwaardig. Hij is niet te koop trouwens.:Biggrin
Waar je op moet letten buiten de algehele staat, uiterlijk, onderhoud, historie, is roest. Met name de achterbrug.
Helaas wordt dit type motorfiets heel vaak door veel en vaak rijders gekocht. Dus het merendeel heeft een bewogen leven achter de rug. Nu kunnen ze veel hebben, het is immers een Honda:), maar pekel en slecht onderhoud is zelfs voor een Honda teveel.:Banghead: