Helm/Vizier Zet hem op!

  • beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

Tante Anita

Kilometervreter
7 okt 2016
1.537
905
113
36
Den Haag
Type motor
Geen
#4
De fietshelmen en bouwhelmen wel... daar zal ik zeer waarschijnlijk nooit mee te maken hebben ;)
 

Cire

5e Versnelling
17 mei 2017
800
148
43
54
Hoofddorp
Type motor
ST1100
#6
ik heb ook ooit wel eens zo'n helm met een gleuf er in overgehouden na onvrijwillig afstappen. Stoeprand met 100+.
Van de kin tot bijna de kruin weggesleten. Was toen wel heel blij met de integraalhelm. Ik had deze toen voor het eerst weer op na de zomer. Sindsdien nooit meer een pothelm opgehad.
 

Nosegear

Administrator
Medewerker
15 nov 2012
2.502
2.031
413
51
Zeewolde
www.easyvfr.aero
Type motor
ST1300
#7
Gezichtsletsel komt bij bijna 40% van de motorongevallen voor. Een jethelm of potje op mijn kop? Never nooit jamais!
 

Portupan

Kilometervreter
14 nov 2012
819
304
63
Poortugaal
Type motor
ST1300
#8
Bij mn 2e total loss op de 1100 had ook het kinstuk van mn systeemhelm diepe krassen. Betekent dat dit deel van de helm ook belangrijk is. Bij een jethelm had mn kinnebak de klap moeten opvangen....
 

Paul_U

Kilometervreter
14 okt 2016
1.593
415
83
40
Apeldoorn
Type motor
ST1100
#11
Inderdaad Marcel.
Tot nu toe beide keren een integraal geweest. De eerste was een Arai Carbon race replica, die heeft mijn koppie goed beschermd toen ik met een K1200 een dijk af ben gerold. Zat geen stukje kunststof meer op de helm, alle ventilatiestrips en klepjes, en het vizier, waren met de noorderzon vertrokken, maar op een blauw oog na (bril op onder de helm) had mijn koppie niets.
Nu een Shuberth, die bevalt dusdanig goed dat ik daar voorlopig maar bij blijf.
Wellicht op de duur nog eens een systeemversie van diezelfde firma er bij, maar dat is me nu nog iets te duur.