Zekering - vreemd gesmolten

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

BartvdWerf

Beginnend Bestuurder
14 sep 2018
13
7
3
45
Hellevoetsluis
Type motor
ST1100
Hi,
Pan wilde niet starten...
zekeringen nagekeken,.. en in eerste instantie dacht ik niets aan de hand, maar later zag ik dat de zekering gesmolten was langs een kant. - zie foto -
Wat is hiervoor de reden?
Zelf denk ik dat zekering beetje los zat en trilde...
Andere ideeen?

Bijlagen

Raaipan

Kilometervreter
15 jul 2016
1.380
442
83
56
Nieuweroord
Type motor
ST1100
Ik zou niet te moeilijk doen. Nieuwe zekering er in en gaan met die banaan! Kiek'n wat' wordt!

BartvdWerf

Beginnend Bestuurder
14 sep 2018
13
7
3
45
Hellevoetsluis
Type motor
ST1100
Komende zaterdag hoop ik dat ie weer goed rijdt,.. misschien dat er iemand op de technische dag in Teteringen mee kan kijken :)
Want na het vervangen reed hij,.. na tanken wilde ik opnieuw starten... maar zelfde euvel... vanavond weer verder kijken hoe wat.

sleutelaar

3e Versnelling
17 aug 2015
93
88
18
46
Amersfoort
Type motor
ST1100
waar komt deze 10 amp zekering vandaan dan
en net wat panman zegt
ik hoop niet bij je startrelay want deze moet 30 zijn

Guardian

3e Versnelling
7 mei 2018
161
49
28
Pernis - Rotterdam
Type motor
ST1100
Vreemd dat ik altijd wat voorzichtig blijf zodra het met het elektrische gedeelte te maken heeft. Fikt zomaar af als het tegen zit

BartvdWerf

Beginnend Bestuurder
14 sep 2018
13
7
3
45
Hellevoetsluis
Type motor
ST1100
Vanavond even goed gekeken,... de zekeringsdoos heeft van die clipjes waar je je zekering tussensteekt (van koper), aan één zijde was deze verbogen, misschien zelfs afgebroken. Nu de pennen van de nieuwe zekering wat verbogen, zodat hij steviger zit (maar helaas nog lang niet zo stevig als de andere zekeringen). De motor start weer,.. zelfs na bobbelige ritje,... dus durf er iig morgen weer mee naar werk,.. weet wat het euvel is.

Vanavond kijk ik of het makkelijk is om de gehele zekeringsdoos te vervangen door een andere... iemand tips?
Dan neem ik 'm zaterdag mee naar technische dag. Ik vermoed dat het makkelijk te vervangen is. M'n Pan een paar dagen missen is niet fijn.. sta ineens weer in de file :-(

n.b. De gesmolten zekering was de zekering voor de startmotor en TCS. Dit moet volgens het schema toch echt een 10A zekering zijn. :)

bestelde startrelais is inmiddels binnen,.. maar die was gewoon heel dus hoef ik niet te vervangen.

Bedankt voor alle reacties iig.
postings automatisch samengevoegd:

op forum vond ik ook een stuk van "firewallie" die zelf de zekeringsdoos op eenvoudige wijze heeft vervangen, dmv losse zekering houders die eindeloos aan elkaar kunnen worden gekoppeld ... foto's zagen er overtuigend uit.

https://st1100-1300.eu/threads/pech.1971/#post-35544

Laatst bewerkt: