Garmin GPS Zūmo 660 met kuren

Discussie in 'GPS, Alarm, Intercom en aftermarket electronica' gestart door ExSidecarCeesie, 15 okt 2017.

1. ExSidecarCeesie

ExSidecarCeesie 3e Versnelling

Vanmiddag tijden een ritje kreeg iedere keer een popup met de melding van de naam van een straat die ik naderde, ik moest die melding telkens wegdrukken.
    In de 11 jaar dat ik een Garmin gebruik heb ik dit nog nooit gehad.
    Toen ik de rit stopte en op de Zūmo een adres invoerde kreeg ik die meldingen niet meer ???

Toen ik na een koffie/theestop mijn Zūmo weer opstarte, kwam er een kruis op het scherm met een dot waar ik op moest drukken. Ik kon op de dot blijven drukken, hij ging telkens naar een andere plaats.
    Ik heb de Zūmo uitgezet en weer opgestart en alles was weer normaal. Maar!! vanavond na het opstarten weer dat kruis met die punt, uitgezet en 3 keer opgestart zonder probleem.

Herkent iemand dit en kan ik er wat aan doen ???

2. pheufk

pheufk Mega Mijlenmaker

Heb je de 660 wel eens opgeschoond van al de oude routes en gereden tracks, en een algemene reset gedaan (harde reset toestel komt dan zoals die uit de doos komt)
    Cees je heb mijn tel.nr.

3. ExSidecarCeesie

Ik schoon hem regelmatig op, maar heb nog geen harde reset gedaan.
    Ik ga morgen eens opzoeken hoe ik een harde reset moet doen.
    Lukt het niet dan bel ik je Piet.
    Bedankt voor het antwoord

4. pheufk

pheufk Mega Mijlenmaker

Harde reset ,hou een vinger rechtsonder op het scherm en schakel de Zūmo in tot er een tekst verschijnt met de tekst reset al je gebruikers gegevens ( ja --- nee.)
    Doe dan je vinger van het scherm en klik op ja. Toestel komt nu in de fabrieks instelling alles staat nu in het engels,verander de taal in het nederlands.

• Informatief Informatief x 3
  5. Rimconator

Rimconator Klokje Rondrijder

• Informatief Informatief x 1
  6. ExSidecarCeesie

Harde reset gelukt. Piet, Rimconator en natuurlijk Hans bedankt. :)
    Hoop dat de Zūmo weer normaal werkt nu.

• Leuk Leuk x 1
  7. MrGPS

MrGPS 3e Versnelling

Ik denk dat de twee problemen los van elkaar staan.

Bij die route is vermoedelijk sprake geweest van een 'directe route'. Ergo: rechte lijnen van punt naar punt. Dan is het normaal dat die punten één voor één met de toevoeging 'nadert...' worden afgeroepen. In dergelijke situatie de route even in het toestel herberekenen. Kan bijvoorbeeld gebeuren met een route uit MyRouteapp. In de gpx uit MRA zit zowel een (directe) route als een track. Mijn advies is ALTIJD die track gebruiken. (zie ook https://www.mrgps.nl/kennis/mrgpsmethode/)

Het tweede probleem lijkt ernstiger. Die stippen zijn bedoeld om het scherm te kalibreren. Ergo: dat het toestel weet waar je drukt op het touchscreen. Als het toestel 'spontaan' gaat kalibreren kan het zijn dat het touchscreen beschadigd is (tik gehad?). Ergo: mocht dit veelvuldig terugkomen dan heb je toch een probleempje (als je handig bent kun je via ebay wel aan een vervangend scherm komen overigens).

Maar wie weet lost een hard reset ook dit probleem wel op.. Succes!

• Informatief Informatief x 2

Deel Deze Pagina

1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie