yep, ze staat ook in de garage.

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

FirestormV2

2e Versnelling
23 mrt 2018
43
21
8
53
Sluiskil
majesticbuilds.webnode.nl
Type motor
ST1300
Nu we de vijftig toch al weer drie jaar gepasseerd zijn, wordt het eens tijd voor een andere motor. Na fireblade, 3 firestorms(vandaar ook mijn aloude forumnaam en een ongelooflijke liefde voor de 2 cylinder. Wat een koppel en wat een leuk ding op circuit), blackbird, cbr en talloze andere machines wordt het eens tijd om de vrouw ook eens mee te nemen en mijn aloude droom sinds de val van de muur (keren met de motorfiets op het Rode Plein) waar te maken.
De keuze ging dan ook tussen een FJR, BMW GT en een Pan. Gezien mijn grote liefde voor Honda (85% van mijn motoren zijn Honda geweest) toch voor de Pan gekozen.
Per toeval stap ik binnen bij een Honda dealer, waar ik decennia geleden de einde huurmotors opkocht (Zo had ik elk jaar quasi nieuwe motor en na een jaar kon ik ze steeds voor dezelfde prijs kwijt, maar dat terzijde)
Staat daar een Pan European 1300A met slechts 32968 kmtjes op. Oke ze blinkt niet zoals ik het graag wil en er is lichte schade aan, maar dat is wat ik nu eigenlijk heel graag doe, kuisen en renoveren (zo heb ik een volledig door mezelf opgekuist Honda VF110C V65 Magnatje van 1984 met 18000 km erop in de garage staan) Volledige Honda historiek, eerste eigenaar maar al een paar jaar in de schuur omdat moeder niet meer mee wou.( en daarvoor reed hij er nog bijna niet mee). De schuur heeft haar geen goed gedaan en de verwaarlozing ook niet. Zo zijn bijvoorbeeld de sloten van zijkoffers geoxideerd en gaan ze bijna niet open of dicht, de rubber delen zijn al erg verkleurd en tijd zal uitwijzen of de dichtingen niet verdroogd zijn. Ondertussenzjn de sloten al gefixt. Even sloten eruit goed schoonmaken, WD40, smeren en teruginstalleren werkt weer perfect. De lak mooi polieren, alle olieën vervangen (alles zit er al sinds 29/8/2011 en bij 29450 km) op en ze kan er nog voor een paar honderduizend tegen. Al bij al een superkoopje. Nog even invoeren in Nederland dan en we kunnen naar de Pan bijeenkomsten.
Andere plannen zijn de led conversie, prachtig vind ik dat en een ander kleurtje dashboard.
Of is het allemaal omdat ik maar niet uit een midlife-crisis geraak en sinds 2015 al twee auto's en twee motoren heb gekocht. (waaronder een MR2 final edition 33/100) De garage wordt echter te klein dus de midlifecrisis mag eens stoppen of ik moet beginnen te verkopen.

En wat doe ik verder: tussendoor speel ik al 33 jaar politie-agent (waarvan 11 jaar op de motor, maar dat is al even geleden. Na een paar zware ongevallen heb ik de motor even opgeborgen, maar oude liefde roest niet en sInds vorig jaar is de microbe weer helemaal terug, of is het toch die midlife crisis) heb ik een Thais vriendinnetje (gevonden in GENT) dus ik ga regelmatig eens naar Thailand. Met de pensioenregeling in België heb ik nog even geen zicht op wanneer ik op pensioen kan maar ik hoop nog 7 jaar en dan kan ik de wereld rond (op de Pan? jazeker whaaa).

Oef en dat allemaal geschreven op een zaterdagmorgen nadat ik pas om 5 uur van het werk gekomen ben.

S-Tsw-1300

Mega Mijlenmaker
3 nov 2013
1.870
850
113
Zeewolde
Type motor
ST1300
Welkom FirestormV2, op dit prachtige forum. Veel plezier hier en met je nieuwe aanwinst.

Paul_U

Kilometervreter
14 okt 2016
1.591
415
83
40
Apeldoorn
Type motor
ST1100
Welkom Firestorm.
Veel plezier hier, genoeg info te vinden.
En heel veel succes met het opknappen van je Pan, maar natuurlijk ook heel veel plezier met de kilometers die je er ongetwijfeld mee zult gaan maken.

Blue Knight

4e Versnelling
21 jun 2016
361
80
28
58
Retie (België)
Type motor
ST1300
Hé Firestorm V2, welkom op het forum. De ochtendstond heeft je goed geïnspireerd, je intro is leuk. Veel geluk met je ST1300A.

Jur

Mega Mijlenmaker
16 aug 2013
2.084
754
113
52
Steenwijkerland
Type motor
ST1100
Hallo Firestorm,

Welkom op dit geweldige forum.

Ieniemienie

Kilometervreter
24 jun 2015
1.102
1.372
113
53
Zaandam
Type motor
ST1300
Mooi verhaal. En natuurlijk welkom! Ach, midlifecrisis. Dat klinkt meteen zo zwaar. Noem het gewoon een uit de hand gelopen hobby :)

PanST1100Black

5e Versnelling
25 aug 2016
694
351
63
57
Leiden
Type motor
ST1100
Welkom FirestormV2,

Op dit mooie forum en natuurlijk nog vele veilige kilometers vol Panplezier :good:

Raaipan

Kilometervreter
15 jul 2016
1.416
462
83
56
Nieuweroord
Type motor
ST1100
Welkom Firestorm! Veel plezier van je Pan en hier op het forum!
Uit je verhaal begrijp ik dat je een Belg bent, waarom dan je Pan invoeren in NL?

Thom

5e Versnelling
12 mei 2017
439
41
28
49
Dordrecht
Type motor
ST1100
Welkom firestorm op dit mooie forum en veel plezier en veilige kilometers op je Pan. :biker:

Sailor88

1e Versnelling
11 mei 2017
22
50
13
30
Zeewolde
Type motor
ST1100
Welkom ! Succes met al je werkzaamheden de aankomende tijd !

Jan Pan

Moderator
Medewerker
14 feb 2013
1.219
822
413
52
Gorinchem
Type motor
ST1300
Welkom op het forum en veel plezier met je Pan :)

Oppie

5e Versnelling
4 nov 2012
690
255
63
45
Zwaag
Welkom hier op het forum. Veel geluk met de Pan.

Btw, op de Pan de wereld rond !!! Misschien een leuk boek om te lezen (ik lees hem momenteel voor de 3e keer).
20180326_132411.jpg

Ome Noot

Moderator
Medewerker
29 okt 2012
4.249
2.616
413
56
Schiedam
www.piettastisch.nl
Type motor
ST1300
Welkom bij het gezelligste en mooiste forum van Nederland en omstreken.

Ik wens je heel veel lees, leer, kijk, verbaas en schaterlach momenten toe.
En hou dit in je achterhoofd...
Domme vragen bestaan niet,
Domme antwoorden wel

FirestormV2

2e Versnelling
23 mrt 2018
43
21
8
53
Sluiskil
Type motor
ST1300
Welkom Firestorm! Veel plezier van je Pan en hier op het forum!
Uit je verhaal begrijp ik dat je een Belg bent, waarom dan je Pan invoeren in NL?
Ooit getrouwd geweest met een Nederlandse en met haar meegekomen naar NL, en ik ben er gebleven.

FirestormV2

2e Versnelling
23 mrt 2018
43
21
8
53
Sluiskil
Type motor
ST1300
De Pan wordt overmorgen ingevoerd in Nederland. Ondertussen is ze al volledig gepolierd, gekuist (god ik dacht dat ze zwarte wielen had tot ik er een cm vuil afhaalde. De olie en filter vervangen, cardanolie, K&N luchtfiltertje. Wou ik de zijpanelen loshalen, zitten de vijzen van de valbeugelhoes muur en muurvast. Niet los te krijgen. Dan maar de hoezen met de dremel stukmaken (geen erg ik had toch al twee vervangende liggen) Met freeze eroverheen, niet los. Het wordt dus uitboren en opnieuw draad trekken. Deze week nog even de volledige kuip eraf halen. De valbeugels hebben last van roest dus ze moeten bewerkt worden. Ook het schild boven de koplamp had een slag gekregen van een stuk dat van een vrachtwagen gevallen was maar er blijkt meer schade dan enkel het schild. De koplamp trekt ook vocht op. Waarschijnlijk is de koplamp onder het schild ook beschadigd. Daar het er toch allemaal af moet heb ik maar meteen alles besteld om haar gloeilamploos te maken met switchbak richtingsaanwijzers en witte glaasjes.Gelijk maar strobo mee besteld voor als we nog eens met de koers of begeleiding doen. Enfin nog een vacuum brake bleedertje onderweg, dan kunnen we de remmen/Koppeling ook eens onderhanden nemen. Kuip eraf en ook even nieuwe koelvloeistof. Dan heeft ze haar volledig 36000 km onderhoudje gekregen.

PanEuRoel

Mega Mijlenmaker
15 jan 2015
2.354
939
113
Hulst
Type motor
ST1100
Dag FirestormV2 , van harte welkom op dit prachtige forum!!! :vroem: Heel veel plezier met je Pan en het forum.