Yamaha Niken 900 cc

  • beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

PanEuRoel

Mega Mijlenmaker
15 jan 2015
2.354
940
113
Hulst
Type motor
ST1100
#2
Dat is op zijn minst apart te noemen. Moet er even aan wennen. :Shok:
 

Manus

5e Versnelling
21 jan 2016
589
501
93
68
Valkenswaard
Type motor
Anders
#3
Mmmm, zal niet erg makkelijk sturen lijkt mij.
Zie dan toch meer in die Italiaanse driewieler.
 

sven.magnus

Kilometervreter
29 okt 2016
913
238
43
49
Muizen
Type motor
ST1100
#4
Wat is dat toch met die driewielers tegenwoordig??? Te lui om een voetje op de grond te zetten???
 

Cire

5e Versnelling
17 mei 2017
797
148
43
54
Hoofddorp
Type motor
ST1100
#5
Denk in een hoop landen te rijden met een B rijbewijs, de wielen lijken hier ook ver genoeg uit elkaar te staan.
 

panman1100

VIP
Medewerker
29 okt 2012
4.950
4.664
413
70
Voorhout
Type motor
ST1100
#6
Vraag is nu of bij deze Niken tussen de voorwielen wèl de gewenste 42 cm minimumafstand heeft, zodat er met een autorijbewijs mee mag worden gereden.
Dit is niet zo bij de eerdere Tricity driewieler-modellen van Yamaha, wat niet helpt voor de populariteit ervan.
Gezien de afbeeldingen lijkt het er bij de Niken trouwens wel op, maar er wordt helaas geen afmeting hiervoor gegeven. Meer informatie moet volgen op de EICMA motorshow over 2 weken.

Maar ik blijf het een lelijk gedrocht vinden :bad idea: Blush
 

Cire

5e Versnelling
17 mei 2017
797
148
43
54
Hoofddorp
Type motor
ST1100
#7
Mooi door lelijkheid? :Shrug:
 
H

Honda

Guest
#11
Het voordeel is dat je geen voorwiel slip meer krijgt, ge git nie zo hert mir op oe kanis. :Biggrin
 

Ton en Hennie

5e Versnelling
5 nov 2017
498
133
43
64
Voorthuizen
Type motor
ST1100
#16
Toch sta ik er tweeledig in. In eerste instantie vind ik hem niet zo mooi. Maar misschien is hij wel heel praktisch. En de motor die er onder ligt is zeker niet verkeerd. Maar..................een ketting. Dus afgevallen
 
H

Honda

Guest
#17
Zodra ik aan een rol later moet komt de Yamaha voor mij in beeld.
 

RRR

5e Versnelling
18 sep 2016
594
199
43
Dalen
Type motor
ST1300
#18
Vind 'm super - super - super ..............................lelijk! :Thumbdown:Wil ik nog niet dood naast gevonden worden.
 

Mister Vogezen

Mega Mijlenmaker
27 sep 2016
2.204
585
113
54
prov Antwerpen
Type motor
ST1300
#20
Als je aan dit model voorvork onderhoud moet uitvoeren en onderdelen moet vervangen zal het wel één en ander kosten.
Deze heeft 2 vorkbenen meer dan een " normale " motorfiets.
+ 1 Extra voorband.
Het is wel een heel speciaal en gedurfd concept , ben benieuwd of dit zal aanslaan ?
 

Hunter

5e Versnelling
5 nov 2017
547
186
43
48
Antwerpen
www.garage-brabo.be
Type motor
ST1300
#21
Deze concepten komen voort uit de verschillende regels die bestaan in verschillende landen.
Ik denk dat er landen zijn waar je geen motorrijbewijs moet hebben om op zulke dingen te rijden. Dit heeft dan te maken met het aantal wielen enz...
vroeger, weet niet of het nu nog steeds is, was de rijtaks in Engeland ook gebaseerd op het aantal wielen die de baan raken (volgens mij de beste manier om taks te heffen, hoe meer wielen op de baan hoe meer slijtage je toebrengt aan de wegen!)
 

DuinPan

5e Versnelling
10 dec 2017
473
512
93
57
Eenhoornstraat 1, 2024 RW Haarlem
Type motor
ST1100
#22
Ik zou zo'n motor normaal niet kopen, maar het lijkt mij een geweldig alternatief als je door krachtverlies in je benen door ouderdom, ongeluk of handicap niet genoeg kracht meer in je benen hebt om een gewone motor overeind te houden bij het wegrijden, stoppen of bij het stoplicht. Deze driewielers blijven gewoon overeind staan als je bent gestopt! Maar met deze driewielers kan je wel lekker schuin in de bocht zoals met een gewone motor. Dat is toch dat unieke motorgevoel wat je op een trike of quad of van mijn part cabriolet niet hebt? Groet, Arthur uit Haarlem
 

Frans

5e Versnelling
16 nov 2012
535
250
63
56
Ridderkerk
Type motor
ST1100
#24
Technisch gezien, denk ik dat hij wel meer tractie heeft in de bocht als een normale motor. Minder kans op wegglijden van het voorwiel. Stiekum is ie dan wel veiliger.... . Als je hetzelfde motorrij-gevoel hebt als met een normale motor, zou het wel eens kunnen aanslaan.


[emoji1309][emoji1303]