1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Yamaha Niken 900 cc

Discussie in 'Tips, Trucs en Wetenswaardigheden' gestart door panman1100, 25 okt 2017.

1. panman1100

panman1100 VIP Medewerker

• Lol Lol x 1
  2. PanEuRoel

PanEuRoel Mega Mijlenmaker

Dat is op zijn minst apart te noemen. Moet er even aan wennen. :Shok:

3. Manus

Manus 5e Versnelling

Mmmm, zal niet erg makkelijk sturen lijkt mij.
    Zie dan toch meer in die Italiaanse driewieler.

4. sven.magnus

sven.magnus 5e Versnelling

Wat is dat toch met die driewielers tegenwoordig??? Te lui om een voetje op de grond te zetten???

5. Cire

Cire 5e Versnelling

Denk in een hoop landen te rijden met een B rijbewijs, de wielen lijken hier ook ver genoeg uit elkaar te staan.

6. panman1100

panman1100 VIP Medewerker

Vraag is nu of bij deze Niken tussen de voorwielen wèl de gewenste 42 cm minimumafstand heeft, zodat er met een autorijbewijs mee mag worden gereden.
    Dit is niet zo bij de eerdere Tricity driewieler-modellen van Yamaha, wat niet helpt voor de populariteit ervan.
    Gezien de afbeeldingen lijkt het er bij de Niken trouwens wel op, maar er wordt helaas geen afmeting hiervoor gegeven. Meer informatie moet volgen op de EICMA motorshow over 2 weken.

Maar ik blijf het een lelijk gedrocht vinden :bad idea: Blush

• Mee eens Mee eens x 1
  7. Cire

Cire 5e Versnelling

Mooi door lelijkheid? :Shrug:

• Mee eens Mee eens x 2
    • Lol Lol x 1
  8. cjavham

cjavham 5e Versnelling

Ziet er niet uit

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• Leuk Leuk x 1
  9. rene_st1100

rene_st1100 2e Versnelling

Doe mij maar 2 of 4 wielen. Die driewielers lijken me niks

10. pheufk

pheufk Mega Mijlenmaker

Prachtig !!schitterend!!:Biggrin

11. Honda

Honda Guest

Het voordeel is dat je geen voorwiel slip meer krijgt, ge git nie zo hert mir op oe kanis. :Biggrin

• Lol Lol x 2
  12. Nosegear

Nosegear Administrator Medewerker

En ons aller @Ome Noot kan zich op zo'n brommer hélemaal los laten gaan met de HyperProotjes! :Lol:

• Lol Lol x 3
  13. Pannos

Pannos Mega Mijlenmaker

Toch is het wel een stoer ding hoor....

14. GuideDog

GuideDog 4e Versnelling

Rofl
    Dit is dus serieus geen grap?
    hahaha

• Lol Lol x 1
  15. Jan KoekePan

Jan KoekePan Kilometervreter

Als lelijk zijn geluid maakte, kon je het híer horen kraken!
    Ik zou dat ding nog niet met een lange tak aanraken!

• Lol Lol x 1
  16. Ton en Hennie

Ton en Hennie 5e Versnelling

Toch sta ik er tweeledig in. In eerste instantie vind ik hem niet zo mooi. Maar misschien is hij wel heel praktisch. En de motor die er onder ligt is zeker niet verkeerd. Maar..................een ketting. Dus afgevallen

17. Honda

Honda Guest

Zodra ik aan een rol later moet komt de Yamaha voor mij in beeld.

• Lol Lol x 1
  18. RRR

RRR 5e Versnelling

Vind 'm super - super - super ..............................lelijk! :Thumbdown:Wil ik nog niet dood naast gevonden worden.

• Lol Lol x 1
  19. PanEuRoel

PanEuRoel Mega Mijlenmaker

20. Mister Vogezen

Mister Vogezen Mega Mijlenmaker

Als je aan dit model voorvork onderhoud moet uitvoeren en onderdelen moet vervangen zal het wel één en ander kosten.
    Deze heeft 2 vorkbenen meer dan een " normale " motorfiets.
    + 1 Extra voorband.
    Het is wel een heel speciaal en gedurfd concept , ben benieuwd of dit zal aanslaan ?

21. Hunter

Hunter 5e Versnelling

Deze concepten komen voort uit de verschillende regels die bestaan in verschillende landen.
    Ik denk dat er landen zijn waar je geen motorrijbewijs moet hebben om op zulke dingen te rijden. Dit heeft dan te maken met het aantal wielen enz...
    vroeger, weet niet of het nu nog steeds is, was de rijtaks in Engeland ook gebaseerd op het aantal wielen die de baan raken (volgens mij de beste manier om taks te heffen, hoe meer wielen op de baan hoe meer slijtage je toebrengt aan de wegen!)

22. DuinPan

DuinPan 4e Versnelling

Ik zou zo'n motor normaal niet kopen, maar het lijkt mij een geweldig alternatief als je door krachtverlies in je benen door ouderdom, ongeluk of handicap niet genoeg kracht meer in je benen hebt om een gewone motor overeind te houden bij het wegrijden, stoppen of bij het stoplicht. Deze driewielers blijven gewoon overeind staan als je bent gestopt! Maar met deze driewielers kan je wel lekker schuin in de bocht zoals met een gewone motor. Dat is toch dat unieke motorgevoel wat je op een trike of quad of van mijn part cabriolet niet hebt? Groet, Arthur uit Haarlem

• Mee eens Mee eens x 1
  23. Pathfinder

Pathfinder 5e Versnelling

@Arthur de Waard , dat afschuinen en knietje aan de grond mis ik wel op mijn combinatie. :Sip:

24. Frans

Frans 5e Versnelling

Technisch gezien, denk ik dat hij wel meer tractie heeft in de bocht als een normale motor. Minder kans op wegglijden van het voorwiel. Stiekum is ie dan wel veiliger.... . Als je hetzelfde motorrij-gevoel hebt als met een normale motor, zou het wel eens kunnen aanslaan.

25. Jan KoekePan

Jan KoekePan Kilometervreter

Zoveel mensen, zoveel wensen.
    Mij zal je er niet op betrappen..

Deel Deze Pagina