Woonplaats vermelden

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

Raaipan

Kilometervreter
15 jul 2016
1.446
480
83
57
Nieuweroord
Type motor
ST1100
Ik keek zojuist onder de button 'locatie kaart' bovenaan dit scherm en ik zag de volgende tekst boven de kaart staan: "Er zijn 400 gebruikers in 266 locatie's gemarkeerd op deze kaart".

Omdat dit forum onlangs de 1000e gebruiker mocht registreren, betekent dat volgens mij dat er 600 gebruikers zijn die hun woonplaats niet hebben vermeld bij hun privé gegevens. Heb ik dat juist?

Ik vind dat jammer! Weten waar een bepaald forumlid vandaan komt heeft n.m.m. veel voordelen en geen nadelen. Dus waarom niet gewoon je woonplaats vermelden? Ik pleit er voor!

Groeten, Raaipan

H

Huubxxl

Guest
dit heb ik een tijdje geleden ook al gepost
maar blijkbaar heeft het niet iedereen gelezen.
dus goed deze herinnering ☺

Nick Sax

Kilometervreter
30 sep 2015
1.412
461
83
69
Beverwijk
Type motor
ST1300
Waarom maken we er niet een verplicht veld van bij de inschrijving?
Probleem is dat je daarmee de oud leden nog niet verplicht of motiveert.

Lucky Luc

Mega Mijlenmaker
14 nov 2012
2.009
1.454
113
60
Sas van Gent
Type motor
ST1300
Bert, ben het helemaal met je eens!

groet,
Luc.
verstuurd vanaf mien striekiezer mee tapatalk

Lucky Luc

Mega Mijlenmaker
14 nov 2012
2.009
1.454
113
60
Sas van Gent
Type motor
ST1300
Da's twee, er tekent zich een meerderheid af[emoji23] [emoji23] [emoji23]

groet,
Luc.

Ozzy

Klokje Rondrijder
30 okt 2012
5.228
3.335
572
Type motor
Geen
Maakt weer 3 [emoji23] [emoji23] [emoji23] [emoji23] [emoji23]

H

Huubxxl

Guest
haha gewoon die wat de woonplaats niet aan geven geen MKT dienst aan bieden ☺

Lucky Luc

Mega Mijlenmaker
14 nov 2012
2.009
1.454
113
60
Sas van Gent
Type motor
ST1300
Piet ik weet toch al waar jij woont[emoji16]

groet,
Luc.

Marcel W.

Mega Mijlenmaker
25 sep 2015
2.110
1.984
113
47
Barendrecht
Type motor
ST1300
Beter lijkt het mij op de voordelen te wijzen en aan te geven dat echt niet al je gegevens direct zichtbaar zijn.
1. Is de MKT
2. Is de PKD
3. Is het aanbod om iets uit te lenen of te helpen als je niet lid bent van het MKT.
4. Bij het verkopen of kopen is de afstand wel eens handig.
5. Etc. Etc.

Ik ben dus duidelijk voor het vermelden van je woonplaats, maar verricht maken lijkt me niet wenselijk of mogelijk ivm oudere leden.

Vandaar ook de verwijzing onder mijn handtekening.

marc pan

Klokje Rondrijder
4 nov 2012
4.295
2.062
113
52
Westmalle, België
Type motor
ST1300
Het volledig adres hoeft niet en dat zal hier sommigen wat afschrikken, ik ga er van uit het dorp of de stad waar je woont op te geven en dat kan wel handig en voordelig zijn voor hulp of raad en noem maar op.

Ozzy

Klokje Rondrijder
30 okt 2012
5.228
3.335
572
Type motor
Geen
Topic titel is ook helder toch ..... Woonplaats.......

Pincode en bankgegevens mogen enkel via pb naar mij [emoji23] [emoji23] [emoji23] [emoji23]

marc pan

Klokje Rondrijder
4 nov 2012
4.295
2.062
113
52
Westmalle, België
Type motor
ST1300
Dat is nu juist wat ik bedoel, dat misschien sommigen denken hun volledig adres op te moeten geven.
Ik snap echt niet wat er mis is om je woonplaats op te geven.

Ozzy

Klokje Rondrijder
30 okt 2012
5.228
3.335
572
Type motor
Geen
Maar even voor de duidelijkheid.... het is NIET verplicht om het te doen hoor.

Maar misschien wel handig...

Farry

2e Versnelling
5 jul 2016
53
62
18
37
Enschede
farry.nl
Type motor
ST1100
Ik zie de voordelen er wel van in dat we van elkaar weten waar we wonen.
Afspreken met een toer of het kopen van onderdelen van elkaar.
Maar ik denk dat je iedereen lekker vrij moet laten of ze wel of niet hun woonplaats invullen.
Ik kan mij goed verplaatsen in de beweegreden om voor sommigen het niet in te vullen. En als je het verplicht maakt dan kunnen deze mensen altijd nog een valse woonplaats opgeven. Dus heb je niets bereikt als forum enkel en alleen verwarring als je daadwerkelijk met elkaar gaat afspreken. Dus laat ieder lekker vrij daarin!

H

Huubxxl

Guest
met je woonplaats geef je nog niet je adres ...
stel je hebt hulp nodig en iemand bij jou iit de buurt kan door je woonplaats vermelding al zien dat die bij jou uit de buurt komt.....makkelijk he ☺
daar in tegen geef je het niet aan uit welke reden dan ook moet je ook niet verwachten dat iemand uit de buurt je helpt.
zie ik dat verkeerd ?
ik kijk altijd naar de plaats , staat er niets bij denk ik 2 keer na voor ik hulp aan bied

Raaipan

Kilometervreter
15 jul 2016
1.446
480
83
57
Nieuweroord
Type motor
ST1100
Mijn topic levert veel leuke reacties op! Bedankt allemaal voor het reageren! De vele voordelen van het noemen van de woonplaats zijn in de diverse reacties al genoemd. Ziet iemand het vermelden van de woonplaats (en alleen dat, dus geen adres, geen bankrek.nr. en pincode, niet de leeftijd van je vrouw etc.) niet zitten, om wat voor reden dan ook, no hard feelings, dan gewoon niet doen. Verplicht stellen is inderdaad geen optie, een andere woonplaats is immers makkelijk ingevuld (ik neem aan dat de moderatoren niet mijn IP adres op huisadres gaan controleren :);)).

Zojuist de tekst van mijn handtekening daarom aangepast!

Laatst bewerkt:

PanfanRik

5e Versnelling
30 sep 2015
779
171
43
65
Maaseik
Type motor
ST1300
voor hen die moeite hebben met vermelden van woonplaats, is regio of provincie ook al netjes.

Verfte

2e Versnelling
20 jul 2015
54
15
8
Type motor
ST1100
Los van het feit of je het wel of niet wil delen: hoe zit het met de bescherming van de persoonsgevens? Wie heeft er toegang tot deze gegevens en met wie worden ze gedeeld: welke natuurlijke personen hebben toegang, kan de hosting provider dit inzien, doet de forum software leverancier hier iets mee enzovoort. Is dan de Wet bescherming persoonsgegevens ook van toepassing?
https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/over-privacy/wetten/wet-bescherming-persoonsgegevens
Sinds 1-1-2016 zijn de regels behoorlijk aangescherpt.

Fredje1

3e Versnelling
12 apr 2014
170
120
43
57
Groesbeek (regio Nijmegen)
Type motor
ST1100
ik kijk ook altijd waar iemand vandaan komt ,
voor evt. hulp aanbieden is bijv. Noord Limburg ook al 'n stuk duidelijker als niks.
( of nabij eerste beste stad ? )

Jur

Mega Mijlenmaker
16 aug 2013
2.106
761
113
52
Steenwijkerland
Type motor
ST1100
Ik zeg dat men het zelf moet weten.
Mogelijk hebben mensen toch zo hun (privé)redenen.

elmo

Mega Mijlenmaker
24 mei 2014
2.129
1.468
113
44
biddinghuizen
Type motor
ST1100
blijft iid een keuze,maar snap het probleem nietUnknw,voor 95% weet ik zeker dat de meesten toch wel weten waar iemand zich ophoudt en het kan met hulp bv heel handig zijn of met de PKD.maar het is niet verplicht je mag nee zeggenWink:

Henry W

4e Versnelling
12 aug 2016
228
227
43
54
Den Haag Leidschenveen
Type motor
ST1100
hij is wel grappig,
natuurlijk heb ik vanaf begin aangegeven welke plaats en wijk in woont,
maar er zijn mensen die schamen zich misschien,
als geboren Rotterdammer moet ik aangeven dat ik in Den Haag woon ?
AggressiveAggressiveAggressive

H

Huubxxl

Guest
als je uit een dorp kommt waar 5 huizen staan is de mogelijkheid dat boze jongens je aan hand van je woonplaats vermelding vinden wel groot.
ik denk niet dat ook maar iemand de moeite doed hier alle 1500 huizen te controleren omdat er de woonplaats bij staat. wie niet wil heeft zijn reden en moet het zelf weten.
ik blijf bij mijn standpunt en heb niets te verbergen. ik ben wel voorzichtig wat ik openbaar schrijf maar lang niet paranoïde ☺

Dennis

The Preacher
12 sep 2013
3.538
2.425
113
45
Alphen aan den Rijn
www.bmwdriversforum.nl
Type motor
ST1100
Los van het feit of je het wel of niet wil delen: hoe zit het met de bescherming van de persoonsgevens? Wie heeft er toegang tot deze gegevens en met wie worden ze gedeeld: welke natuurlijke personen hebben toegang, kan de hosting provider dit inzien, doet de forum software leverancier hier iets mee enzovoort. .
Ik denk dat de AIVD, CIA, FBI. C&A, Carnavalsvereniging Hesbollah en vele anderen willen weten waar alle panrijders wonen.
Desalniettemin heb ik mij nu voorgehouden om ook tijdens TDT dagen niet meer te zeggen dat ik in Alphen aan den RIjn woon en in Vierhouten op de camping sta.
Ik hou deze informatie liever dan voor mizjelf, want voor je het weet, belt een van de panrijders naar een instantie om te vertellen dat ik in Alphen woon.

Dit is een schande en daarom een terechte opmerking/vraag van jou, Verfte.
Ik wil daarom vragen dat een ieder die mij thuis heeft opgezocht, mijn adres uit zijn geheugen/TomTom/Garmin te verwijderen!

Verfte

2e Versnelling
20 jul 2015
54
15
8
Type motor
ST1100
Tenminste een iemand die het gelezen heeft en er wat van vind. Ook al zet je me in de zeik.
Maar ongeacht wat je mening is, de strekking is wees je bewust wat je deelt. Niet alleen op fora, Facebook of Google.

Voorbeeldje: Stel nou dat je kortgeleden foto's van je nieuwe mega TV/BMdinges/enz. gepost, hoeft niet persé op het forum maar er zijn zat andere prima mogelijkheden. Je hebt tenslotte niets te verbergen en iedereen op het forum/Facebook/instagram is je vriend.
Met wat tijd en moeite kan iemand jouw achternaam achterhalen. Voor admins/mods/systeembeheerder is het nog makkelijker. Facebook account? Ook prima informatie op te vinden. In combinatie met je woonplaats is het adres ook eenvoudig te achterhalen.
Dan is er een TDT-dag waar je je voor opgeeft en de hele dag plus een deel van de avond niet thuis bent... ik denk dat je wel weet waar de rest van dit verhaal naar toe gaat.

elmo

Mega Mijlenmaker
24 mei 2014
2.129
1.468
113
44
biddinghuizen
Type motor
ST1100
Tering over paranoïde gesproken[emoji15]

Ik ben het met je eens dat je niet alles moet delen op social........maar er is ook een grens als je overal bang voor bent moet je je internet eruit trekken en overal contant geld gebruiken en geen mobiel meer gebruiken. En zelf dat is niet meer genoeg.
Iets als "the net" van sandra bullock( lekker ding)[emoji1]

pour avion

Nick Sax

Kilometervreter
30 sep 2015
1.412
461
83
69
Beverwijk
Type motor
ST1300
Eens met Elmo en vele anderen.
Vroeger stond ik ook gewoon in heet telefoonboek en de gouden gids, gaf overal visitekaartjes af.
Als iemand het kenteken van mijn Pan onderweg natrekt weten ze ook mijn adres en dat ik niet thuis ben.
Misbruik wordt altijd gemaakt maar ik wil wel van alle mogelijkheden en ontwikkelingen genieten.

Nosegear

Administrator
Medewerker
15 nov 2012
2.509
2.035
413
51
Zeewolde
www.easyvfr.aero
Type motor
ST1300
Ik denk niet dat de gemiddelde inbreker zóveel research doet. Motorforums afstruinen in de hoop een adres te vinden? Je banjert gewoon een wijkje in waarvan je denkt dat er wat te halen valt, en je begint bij huis #1 . .

Maar laten we elkaar gewoon in waarde laten: als iemand vindt dat hij (m/v) niet z'n woonplaats hier in moet vullen is dat helemaal zijn zaak. Ik zie geen reden om niet te melden dat ik in Zeewolde woon, maar dat ben ik.

Overigens:
- kan een 'gewone burger' gelukkig niet aan de hand van je kenteken je huisadres opvragen, hoor! ;), en
- wordt op dit forum niet gevraagd dat je je adres ingeeft, alleen je woonplaats.

Verfte

2e Versnelling
20 jul 2015
54
15
8
Type motor
ST1100
Het punt van discussie wat de reden was voor mijn reactie was wel of niet verplicht stellen van het invullen van de woonplaats en dat er mogelijk consequenties zijn die niet iedereen overziet. Dennis heeft dat mooi, c.q. quasi komisch, verwoord.
En ik denk inderdaad dat je niet paranoïde genoeg kunt zijn aangaande je privé gegevens en niet alleen op Internet. Privé gegevens zijn big business.

webster

Administrator
Medewerker
29 okt 2012
1.670
1.722
882
39
Papendrecht
www.st1100-1300.eu
Type motor
Anders
En dan nog even Dit
de locatiekaart is alleen zichtbaar voor Leden en niet openbaar leesbaar

mensen die niet ingelogd zijn zien alleen een lege kaart
tevens zijn de gegevens die je via het forum verstuurd beveiligd via SSL (zie slotje bovenaan)

Verder Ben je het niet verplicht

Zeurdoos

Kilometervreter
22 mei 2016
1.508
625
113
37
Bergen op zoom
Type motor
ST1100
@Verfte Hoe de waard is vertrouwt hij zijn gasten. Je bent toch verzekerd dus laat ze de boel maar weg halen kan er niet wakker van liggen. :p

Dennis

The Preacher
12 sep 2013
3.538
2.425
113
45
Alphen aan den Rijn
www.bmwdriversforum.nl
Type motor
ST1100
Ook al zet je me in de zeik.
Nee, dat bepaal je zelf. Ik heers niet over je gevoel. Je hebt ook de keuze om het naast je te leggen.

Voorbeeldje: ...........
Geheimpje: wat men al jaren onopgemerkt doet, zien mensen nu pas.

Alles wat je doet op je mobiel kan iemand zien en doet er wat mee.

Er bestaat geen privacy als je internet hebt of geen internet hebt.

Ik ga een banaan lezen.

sven.magnus

Kilometervreter
29 okt 2016
940
243
43
49
Muizen
Type motor
ST1100
Laat ons niet overdrijven jongens. Het gaat niet over een adres maar over een woonplaats. We geven buiten dit forum veel meer privacy cadeau, geloof me...