Wie heeft welk merk en model navigatie?

tManneke

5e Versnelling
@tMannekepis, je kan best in uw opstartscherm van je Zūmo XT je naam en adress met tf plaatsen voor eventueel je hem moest verliezen ?
Ha, ik zie nu dat het berichtje niet voor mij bestemd is, maar voor een ander manneke. Nou ja, die moet zijn adres niet geven, de hele wereld weet waar hij woont.
En anders vraag je het maar aan @tManneke :jin:

Lucky Luc

Moderator
Medewerker
Heb een zümo 595 LMT ben er zeer tevreden over net als over basecamp, met basecamp moet je even leren werken en dat is helaas niet iedereen gegeven. Heb nog even een TT440 geprobeerd maar als je daarmee off road gaat is hij meteen de weg kwijt en als je een route aan het rijden was en er waren werken dan kon je het met die TT ook meteen vergeten, dan ging iedereen linksaf terwijl die TT rechtsaf wilde.....

GrisPan

Kilometervreter
XT & Basecamp, XT = super scherm/apparaat, Basecamp = kun je alles mee, maar ff handig in worden....

Rimconator

Klokje Rondrijder
Nu nog in het bezit van een Zūmo 660, maar straks een XT. ;)

Gebruik al vanaf 2010 Basecamp voor de Mac. 2 keer een cursus gevolgd via dit forum. @Polleke mijn dank nogmaals voor het organiseren toendertijd.

Verder filmpjes op Youtube kijken en aan de slag. Gebruik Kurviger en MRA voor de basis, de verfijning maak in Basecamp.

PandaBlack

Kilometervreter
Samsung watch Active 2 en smartphone met "we go" gratis navigatie. Als backup staat ook FreeNav op een android telefoon. Smartwatch werkt erg goed maar de visuele hulp is prettig in bv de stad.

Portupan

Kilometervreter
Stokoude TT XXL. Met updates.
Voor mij voldoende. Kan er ook routes mee rijden.

Om eerlijk te zijn:
Routes rijd ik liever in de Cabrioledes. Geen helm nodig.
Goede vriendin aan mn zijde.

Ton Peeters

Beginnend Bestuurder
Zūmo 660
Zat op vorige ST1100 midden op stuur/balhoofd; altijd perfect zicht (en geluid)
Zit op huidige ST1300 bovenop instrumentarium gemonteerd en daardoor last gekregen van tegenlicht....van m'n lichte motorjas (zie avatar).
T'is ok altij wa...
Misschien overstap naar XT; is nu in aanbieding.

Laatst bewerkt:
  • Like
Reactions: Max

Panhead

3e Versnelling
TT 500, pal voor mijn snoet, bovenop binnentupperware, ideaal in combinatie met Sena set in C3pro.

Johan R.

2e Versnelling
Toen ik weer ben gaan rijden in Maart heb ik een GPS Motorcycle Easy drive - Easy go gekocht.
Geeft de binnen doorwegen goed aan .

Motormuis

2e Versnelling
Land/wegenkaart van waar ik heen ga. Om weer thuis te komen meestal mijn telefoon (goegel meps) met oordopjes. Aangezien ik zelden een plan maak waar ik heen rij en dus meer zwerf, werkt dit voor mij. Ik heb wel eens zitten denken om een keer een navi te kopen, maar vindt ze erg prijzig. Maar wie weet wat er in de toekomst op mijn pad komt. (hopelijk niet weer een auto).

blackpan1100

Kilometervreter
oude iphone 11 met waze of calimoto
bij waze kies ik dan motor navi .... calimoto is echt voor me weekend ritten ...

Bijlagen

• IMG_20210722_150521.jpg
    IMG_20210722_150521.jpg
    48,7 KB · Weergaven: 5
  • IMG_20210722_153144.jpg
    IMG_20210722_153144.jpg
    21,3 KB · Weergaven: 6

Nero

4e Versnelling
Mijn Zūmo collectie: 550, 660, 590/595, 396, XT. Nog allemaal in mijn bezit, hoewel de dochter de 660 gebruikt.
Verder nog de Garmin Virb Elite en de Virb Ultra 30. Action Cams
Nūvi 40 Auto GPS
Garmin Asus A50 Smartphone met Lifetime kaarten. Maakt gebruik van de NT kaarten net als de Z550 en de Z660.
Ik heb ook nog een GoPro Hero 7 Black Action Cam liggen, maar die heb ik na14 dagen gebruik aan de kant gelegd en vervangen door de Virb Ultra 30. Deze mag weg tegen een redelijk bod. Is dus eigenlijk nog nieuw.

RemcoK

Beginnend Bestuurder
Ik heb nog een oudere Zūmo 210, welke ik jaren met de bromscooter gebruikt heb. Sinds enkele jaren voor mijn werk een TomTom VIA 52 in de auto in gebruik. Aangezien ik deze heel fijn vin, anderhalve week geleden de TomTom Rider 550 aangeschaft voor het pannetje. Heel erg blij en tevreden mee

PeetST88

3e Versnelling
Ik heb nog nooit iets van navigatie-apparaat op de motor gehad. Alleen af en toe met m'n foon via Google maps.

herrvonsmit

Motorrijles
Osmand+ op m'n Realme GT in een Ram-mount
Volume op standje oorlog en ik hoor de opdrachten t/m 90km bij het viziertje omlaag.

ReBel of the South

Motorrijles
Sinds 2014 een Garmin Zūmo 350; in zonlicht slecht afleesbaar scherm, maar doet verder alles wat 'ie doen moet :good:
Me valt op dat 'ie niet meer alle tracks van een (relatief korte) vakantie (2500KM) opslaat, da's een beetje jammer voor de 'vakantiepret achteraf' :Sip: (Alle tracks en routes worden voor de vakantie gewist, alleen 'vakantieroutes' staan erin, kaarten op een aparte SD-card)
Nadeel: niet-geplande routes (dus: Waarheen? en dan bestemming opgeven) gaan vaak door stedelijk gebied, een optie om dat te vermijden zou helemaal perfect zijn...
Verder echter voor dit oude beestje: :clap:

TuinfluiterPan

5e Versnelling
Zūmo 346 is zijn weg kwijt en kan de satalieten niet meer terug vinden... moest snel een andere en getwijfeld tussen XT en 396LM en de toekomstige reis Noordkaap ... het is de Zūmo 396 geworden... XT ging budget te boven.

Pancas

3e Versnelling
Heb nu een Zūmo 396
De Zūmo 550 die ik heb geeft geen reactie meer met de vinger op het scherm maar ziet er als nieuw uit na zoveel jaar
Ik zeg dit voor mensen die onderdelen zoeken / behuizing of knopjes of accu
Heb ook de motorhouder en autohouder ook deze zien er gewoon goed uit

Bovenaan