Wie heeft welk merk en model navigatie?

Frans

5e Versnelling
16 nov 2012
547
259
63
57
Ridderkerk
Type motor
ST1100
@Paul u
Gebruik al lange tijd mn eifoon in een hardcase van www.mobile-addons.nl . Inclusief bevestiging. Samen met mn Sena 5fm werkt perfect. Heb onlangs een nieuwe app ontdekt, Zello.
Is een portofoon app en werkt zolang je internet hebt.
Samen met een bleutooth schakelaar op mn stuur, kan ik praten via die app. Werkt perfect, en duidelijk. Kan per persoon of groep. [emoji1303]

[emoji1309][emoji1303]

Bart D

1e Versnelling
1 sep 2017
28
19
3
55
Leusden
Type motor
ST1100
In het begin Hero op samsung mobiel
Is een gratis app en kaart materiaal allemaal gratis te downloaden.
Sinds begin dit jaar een Zūmo 550 (koopje op marktplaats) op een toratechouder.
Moet nog tour ritten mee rijden. Normaal rijd ik mijn neus achter na en zie wel waar ik terecht kom.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

• Like
Reactions: GotTheSunInMyFace

Job de Zeeuw

5e Versnelling
18 aug 2018
527
217
43
69
Rijsbergen, NB
Type motor
ST1100
Op dit forum is genoeg te lezen op het gebied van navigatiesystemen maar het zou voor ons forumleden makkelijk kunnen zijn, wanneer iemand met hetzelfde systeem jou vragen of problemen kan oplossen. Met mijn topic zal ik proberen een overzicht te creëren met de in gebruik zijnde navigatiesystemen.

Merk:
Model:

Totaal bekend op dit forum: 99

Thanks

Mijn eerste navigatiesysteem was de Garmin Zūmo 500 Deluxe (2008-2018). Sinds kort de blije eigenaar van een Garmin Zūmo 590LM.
———————————————————————————————————————-
OVERZICHT:

Garmin (59)
-Garmin Zūmo 210. Aantal gebruikers: 1
(Garfield/)
-Garmin Zūmo 220. Aantal gebruikers: 5
(Honda/Nick Sax/Henry W/Johan Cox/Dino)
-Garmin Zūmo 340. Aantal gebruikers: 2
(panpeter/Jaspertje80)
-Garmin Zūmo 340LM. Aantal gebruikers: 3
(Wonka/Mister Vogezen/Maxime)
-Garmin Zūmo 350LM. Aantal gebruikers: 3
(Guyke/slop/TuinfluiterPan)
-Garmin Zūmo 390. Aantal gebruikers: 3
(panpeter/Polleke/ijskonijn)
-Garmin Zūmo 390LM. Aantal gebruikers:4
(PanPaul/Zeurdoos/Nosegear/ sietze)
-Garmin Zūmo 395. Aantal gebruikers: 0
()
-Garmin Zūmo 395LM. Aantal gebruikers: 3
(Jur/martinpan/Biker T)
-Garmin Zūmo 396 LMT-S. Aantal gebruikers: 1
(pheufk/)
-Garmin Zūmo 500. Aantal gebruikers: 2
(Blue Knight)
-Garmin Zūmo 550. Aantal gebruikers: 9
(pheufk/Pathfinder/PanEuRoel/Polleke/panman1100/henkhonda/Blue Knight/tbo/Mark612/Bart D/)
-Garmin Zūmo 590. Aantal gebruikers: 2
(Panmanbos/beesaa65/GotTheSunInMyFace/)
-Garmin Zūmo 590LM. Aantal gebruiker: 3
(Tukkerpanman/Sthom/Marcel Zeist)
-Garmin Zūmo 595LM. Aantal gebruikers: 4
(Tukkerpanman/rav4/firewallie/PanEuRoel)
-Garmin Montana 600. Aantal gebruikers: 1
(Woodruff/)
-Garmin Zūmo 660. Aantal gebruikers: 8
(HPK/Rimconator/speedy/Marquez93/MarcQ/dakkie/Jan European/René)
-Garmin SP2720. Aantal gebruikers: 2
(pheufk/speedy)
-Garmin SP2820. Aantal gebruikers: 2
(pheufk/Gerardus)
-Garmin Nùvi 50. Aantal gebruikers: 1
(marc Pan)

TomTom (36)

-TomTom Rider 1. Aantal gebruikers: 2
(First-ed/Alex1976)
-TomTom Rider 2. Aantal gebruikers: 1
(Gibbel/)
-TomTom Rider 400. Aantal gebruikers: 4
(bpsw/MINIBENZ/waffie/RevaLon)
-TomTom Rider 410. Aantal gebruikers: 8
(RRR/Jan Koekepan/waffie/Edi/Grizzly/Harbert/Dennis/Henny)
-TomTom Rider 450. Aantal gebruikers: 11
(Django/RORICK/Ome Paul/Ieniemienie /Dennis80/S-Tsw-1300/Gerard1963/Telkamp/marc Pan/Ruurd van Drongelen/Panniki)
- TomTom Rider 5. Aantal gebruikers: 3
(Marcel W./Andrew/waffie)
-TomTom XXL. Aantal gebruikers: 3
(Portupan/fred/Hansepansje)
-TomTom iPhone. Aantal gebruikers: 2
(cjavham/Pjotrpuk)
-TomTom 50. Aantal gebruikers: 1
(Dirk)
-TomTom (auto). Aantal gebruikers: 1
(DuinPan)
TomTom Rider 550
Job
GORIDER (1)
-Gorider Biker Extensa. Aantal gebruikers: 1
(sven.magnus/)

TRIPY (2)
-Tripy II
. Aantal gebruikers: 2
(Polleke/waffie)

Google Maps (1)
-iPhone. Aantal gebruikers: 1
(Frans)

Here We Go (1)
-Smartphone. Aantal gebruikers: 1
(DuinPan)
postings automatisch samengevoegd:

TomTom Rider 550

• Like

DuinPan

Kilometervreter
10 dec 2017
1.176
1.218
113
58
Haarlem
Type motor
ST1100
Ik heb een oude auto-TomTom in een waterdichte hardcase met zonneklepje. Hierin zie ik de route. Ik kies ook vaak voor de HereWeGo app (gratis) op mijn mobiel in mijn binnenzak met oortjes. Dan heb ik alleen gesproken instructies, maar ook muziek. Voor mij is dit meestal voldoende, maar tourritten kan ik in beide apparaten niet inprogrammeren. In de toekomst wil ik graag een TomTom Rider.

20180318 1256 Haarlem hardcase TomTom.jpg

• Like

ijskonijn

5e Versnelling
30 mei 2016
562
403
63
69
Type motor
ST1100
Het is niet meer bij te houden steeds andere modellen, makkelijker sneller en beter.
Wat vandaag nieuw is ,is morgen verouderd.
Als je wat dat betreft bij wil blijven ,kun je wel aan de gang blijven met kopen.

Yahoo:

Henk2511

Kilometervreter
8 sep 2018
1.378
1.521
113
57
Gieten
Type motor
ST1100
ik volg dit draadje al een tijdje en ik zie zoveel verschillen !!!
ik heb zelf nog geen navi op mijn motor en ik wil er wel graag eentje aanschaffen, maar welke ???
iedereen vind natuurlijk zijn eigen de beste, maar waarom ???
welke is nu écht gebruiksvriendelijk en geschikt om een route in te voeren, wat niet te ingewikkeld is voor een leek als ik.

• Like

Tommie

Kilometervreter
30 jun 2015
1.291
1.501
113
59
Zaandam
Type motor
Anders
Ik ben zelf afgelopen jaar van een Garmin 590 overgestapt op een TomTom 550. Vroeger begonnen met een Zūmo 220.
Ik denk dat ik dus mag zeggen dat ik redelijk het verschil kan omschrijven.

Garmin:
Heeft heel veel instel mogelijkheden, en dat is ook zijn achilleshiel. Hij vereist wat studie en ervaring.
Perfect als je op je computer met basecamp een route wil maken.
Alles via het eigen netwerk, geen on-line dataopslag. gewoon Garmin met een touwtje aan de pc hangen.
Slaat standaard je gereden routes op.
Heeft een mp3 speler ingebouwd.
Heeft een hele andere logica dan TomTom.

TomTom:
Werkt (voor mij en een heleboel andere mensen) vrij instinctief.
Niet te veel poeha, genoeg in te stellen om hem aan jezelf aan te passen.
Makkelijk in te stellen. Vooral ook om van A naar B te komen.
Zeker de 550 met wifi is erg handig met adressen en routes via https://mydrive.TomTom.com van de pc naar de tom te laden. Alles gaat dus wel on-line.
Lastiger om zelf routes uit te stippelen (vind ik dan).

Je kan, om de TomTom logica te ervaren, het op je smartphone zetten. Krijg je 75 km per maand om vrij te gebruiken. https://www.TomTom.com/nl_nl/drive/sat-nav-app/

Waarom ben ik overgestapt:
Hij gaf door de vele instelmogelijkheden, die ik dan uiteraard weer verkeerd had staan, soms heel aparte instructies.
Je moet een Garmin niet laten rekenen als je een vooraf bepaalde route gaat rijden. Terwijl je op alle andere routes, en als je van A naar B wil hem juist wel moet laten rekenen.
Dat resulteerde dan weer in neigingen om dat ding van mijn stuur te trekken en al rijdend in de sloot te gooien.
Gevolgd door enig hoongelach van een vrouwelijke grijze muis die regelmatig achter mij rijdt. Commentaren als: " waar wou mevrouw Garmin je nou weer heensturen" en "mijn Tommie wou de andere kant op." :)Banghead:. dat was dan inderdaad de juiste kant)
Ik moet zeggen dat de TomTom mij goed bevalt.

@Henk2511 succes met kiezen.

Lucky Luc

Moderator
Medewerker
14 nov 2012
2.738
2.121
413
62
Sas van Gent
Type motor
ST1300
@Henk2511 even googelen, die TomToms worden op dit moment voor dumpprijzen aangeboden omdat ze er een beetje mee blijven zitten denk ik. Ik heb al prijzen van €395(standaard versie) en €495(uitgebreide versie) gezien. Wij zijn in ieder geval gestopt met ze te verkopen omdat we teveel klachten kregen.

GD MAJK

3e Versnelling
27 aug 2017
168
165
43
Type motor
ST1300
Ben altijd Garmin fan geweest. Heb een TomTom in de auto van dochter geplaatst, maar TomTom spreekt me niet zo aan. Ooit eens de Garmin 500 gekocht voor de auto, dan dubbel gebruik op de motor, en bij aankoop Pan stond daar een Zumo550 op. Dan maar de 500 verkocht (had nog netjes alles in de doos).
De 550 bevalt mij uitstekend. Ik gebruik nooit gesproken instructies (ook niet in de wagen) De 550 (en 500) doet het uitstekend met mp3, mobiele telefoon EN helmverbinding maar ik maak er geen gebruik van. Nieuwe zijn ongetwijfeld beter, maar ik gebruik alleen de routefuncties. Telefoon, MP3, radio en intercom fijntjes via de ingebouwde Sena in de helm. (sinds 2017, voordien Cardo) De Garmin 550 mag het dus nog een tijdje uithouden. Oerdegelijk en BaseCamp doet het uitstekend.

Sjaak

Kilometervreter
21 sep 2018
892
450
63
68
Wieringerwerf (NH)
Type motor
ST1300
@Henk2511 Ik ben begonnen met een Garmin 550. dit vond ik een fantastisch apparaat, je kon heel goed geplande routes mee maken.Toen het scherm stuk ging (na ruim 6 jaar) heb ik erg getwijfeld tussen de Garmin 395 en de TomTom 550. het is Garmin geworden en ik weet nog steeds niet na bijna 2 jaar of dat verstandig is geweest. ook ik vind de instellingen zo ingewikkeld dat ik heimwee heb naar de Zūmo 550.
Als je voor TomTom 550 zou kiezen en je hebt nu het geld op de plank. WayPoint heeft een motorbeurs aanbieding voor de standaard TomTom 550. € 329,- en voor de duurste uitvoering € 419,-

panman1100

VIP
Medewerker
29 okt 2012
5.945
6.133
413
71
Voorhout
Type motor
ST1100
1001004000016831.jpg of deze cms_visual_998761.jpg_1511496257000_231x450.jpg en uitgevouwen NL_WEG_MEU_1506_Detail1.jpg 201634_00.jpg

en dan een briefje in je tanktas plakken met de uitgestippelde route .

Kwam je soms op de mooiste plekjes terecht , als je niet goed had gekeken.

• Like
  • Leuk
Reactions: Cabby en Duckati

Garfield

4e Versnelling
12 mei 2017
317
156
43
Amersfoort
Type motor
Anders
Heb ooit (2012 -2016) in een leaseauto die ik niet zelf mocht kiezen een TomTom gehad en altijd een hekel gehad aan dat systeem, ik vond de GUI onprettig.

Ben stiekem wel een beetje benieuwd naar TT op de motor vanwege de mogelijkheid tot het spontaan rijden van een leuke route.

Voorlopig rijd ik echter nog tot volle tevredenheid met een Zūmo 210 waarvoor ik op beide motoren een mount heb zitten.

Ik kan heel erg goed overweg met Basecamp dus dat weegt ook mee.

Pas als de 210 overlijdt ga ik eens kijken naar een opvolger.
Ik zag dit topic net weer voorbijkomen.
Mijn Zūmo 210 is nog niet overleden maar ik ben inmiddels wel overgestapt op een TomTom Rider 550.

Duckati

4e Versnelling
14 nov 2018
245
182
43
46
Haren
Type motor
ST1100
@panman1100 , je vergeet nog het Shell-stratenboek, voor mijn werk in Amsterdam eind jaren 90 had ik een ringband-boekje op schoot liggen (ok, in de auto) en was alles ook te vinden. Voordeel, je weet vrij snel de route uit je hoofd terwijl je met een navigatie eigenlijk maar domweg achter die pijl aanrijdt.

Op de motor moet ik mn (antieke) Zūmo 550 nog opbouwen maar tot nu toe heb ik me eigenlijk prima gered met Google Maps-printjes.

• Like
Reactions: Cabby en panman1100

Cabby

4e Versnelling
26 aug 2019
215
376
63
Heerlen
serilence.com
Type motor
ST1300
ja @panman1100 en @Duckati, dát waren nog tijden hè!? Toen wisten we tenminste nog waar we precies aan het rijden waren op deze aardbol, met een navigatie weten we alleen nog maar het land waar we zijn! Rofl

Gisteren mijn Garmin 590LM, na 4 jaar na aanschaf weer van de motor af geschroefd en een nieuwe TomTom 550 geplaatst. Niet omdat ik TomTom zo veel beter vind of zo hoor, maar ik vind de TomTom wél gebruiksvriendelijker op de motor zelf.
De Garmin heeft vwb het uitstippelen/voorbereiden en het downloaden van routes via de PC, absoluut een enorme voorsprong. Daarin vind ik de Garmin zeer zeker veel beter/praktischer.

Zo, en nu weer eerst op de site van @MrGPS kijken hoe het allemaal ook al weer zit bij de TomTom. Unknw

Dus....... bij deze te koop: Garmin590LM, zgan, voor een prikkie!!
Ik zet hem natuurlijk bij 'Te koop'!:good:

Bijlagen

Janpaas

1e Versnelling
3 dec 2018
35
65
18
63
Type motor
ST1100
Tom Tom 400 De slechte aankoop die ik ooit heb gedaan .
De eerste Tom Tom 400 had het na een regenbui al begeven .
Terug gebracht gelijk een nieuwe gekregen .
En die doet het nog steeds maar heeft wel last van condens plekken op het scherm .

• Like
Reactions: Cabby

Cabby

4e Versnelling
26 aug 2019
215
376
63
Heerlen
serilence.com
Type motor
ST1300
Hoi @Janpaas,
ik meen hier, bij @MrGPS te hebben gelezen, dat dát een foutje is geweest van TomTom zelf vwb de kit waarmee het schermpje vast zit. Die schijnen soms te 'lekken', niet waterdicht zijn dus.
Moet je even terug lezen, weet niet meer precies waar het staat.

Gibbel

5e Versnelling
28 aug 2013
778
385
63
61
Herentals (B)
www.gibphoto.be
Type motor
ST1100
Ik dacht eerst de TomTom Rider V2 the hebben gehad maar dat bleek een V3 te zijn, wel met software V5 op :) :)
Ondertussen geupgrade naar de TomTom Rider 550.
Het is echt super veel veranderd, maar (en al dacht ik dat dit niet kon gebeuren) ten goede. Vooral de koppeling met je telefoon is super,,, Op deze manier krijg je live alle updates over nieuwe kaarten (kunnen meteen ook onderweg dus geïnstalleerd worden) maar ook over de verkeerssituaties zoals (tijdelijk) afgesloten wegen of files.
Kronkelroutes zijn nog mooier dan vroeger, nu kan je dan ook met 1 parameter bergpassen en dergelijk kiezen.
Ik gebruik de Rider 550 nu ook met docking in de auto (uiteraard gebruik ik dan niet de kronkelroutes hahaha maar kies ik voor snelste route, of soms kortste).
Blijkt dat TomTom de grootste (en ver vooruit) producent is van navigatie, zo zie je in de meeste auto's ook TomTom navigatie staan (bedoel dan vaste navigatie), soms heel duidelijk met dezelfde schermen als op mijn 550 en soms moet je wat dieper in het menu gaan om de structuur van TT te herkennen.

Het is een SUPER makkelijk navigatie systeem en ideaal voor op de motor, en als je alleen rijd moet je zelfs geen routes maken om de mooiste wegen te rijden, TT doet het allemaal automatisch voor je,,, En ik denk dat je zelf de route niet eens zou kunnen verbeteren door ze zelf uit te tekenen.

Mijn 550 is perfect waterdicht, ten minste regendicht ook al reed ik een halve dag in de regen. Dat zullen ze dan toch hebben opgelost bij TT.

De kaarten zijn super groot, zo rijd ik er nu mee in Rusland en Oekraïne (op huisnummer-niveau) in de auto, super dus.

Edwinhulleman

Motorrijles
22 nov 2019
4
6
3
53
Type motor
Anders
Ik ga mijn eerste Garmin ervaringen op doen met een Zūmo 350lm. Benieuwd wat ik tegen ga komen en wat mijn bevindingen gaan zijn

• Like

GerritH

3e Versnelling
8 jan 2019
124
109
43
68
Type motor
ST1100
Merk:

Ik heb een doe het zelf-ertje van een merk niemand zonder te stotteren kan zeggen. Het werkt met ondersteuning van de ANWB. Het zit bevestigd in mijn hoofd.

• Grappig
  • Like
Reactions: Cabby en Sjaak

Nero

4e Versnelling
14 nov 2012
237
110
43
2 toestellen afwisselend in gebruik.
- Zūmo 590/595
- Zūmo 396

Verder nog:
- Zūmo 660 gebruikt door m'n dochter
- Zūmo 550
- Nūvi 40 gebruikt de vrouw als backup
- Garmin/Asus A50

• Like

Jan KoekePan

Mega Mijlenmaker
4 sep 2017
2.148
1.175
113
Schoonhoven
home.hccnet.nl
Type motor
ST1300
Jeetje, wat veel smaken en meningen!
Gelukkig blijkt er voor elke mening en voorkeur een apparaatje te zijn, al dan niet van papier!

Goed om te lezen dat een ieder met zijn/haar in gebruik zijnde “ideale” oplossing uit de voeten kan.
Dan komt iedereen daar waar hij/zij zijn wil, via een route die daar prettig bij voelt... :good:

• Like