Plat gezegd, naast de opgegeven waarden waar de olie aan moet voldoen, geeft bij normaal of stevig gebruik van de motor een vol synthetische olie zal langer mee gaan en minder residu achter laten, (sludge etc) is echter ook duurder. Bij het aanhouden van de tabellen van verversen en een gemiddeld gebruik van de machine is half synthetische olie voldoende, ga je voor zwaar gebruik en kan het zijn dat je dik over de kilometer stand gaat, lange reis bijvoorbeeld, extreme temperatuur verschillen etc, vol synthetische gebruiken. Ik ken mensen die standaard elk jaar de olie en filters doen, vol synthetische en maar 1800Km doen als het mooi weer is, beetje te naar mijn mening, zelf in de 1100 de eerder getoonde fles, is half synthetische, bijna dagelijks rijdend een dikke 25 000 km per jaar, wissel tussen de 15 en 20 000 km meestal en blok is schoon van binnen en geen rare dingen in de olie.
Net als waffie al aangeeft, meeste is gevoel, of waar men gewend aan is. Maar kijk vooral naar soort gebruik van de machine. Je wilt niet weten wat er uit ptt autootjes komt, rijden stukjes van 50 meter worden nooit echt heet, half synthetische olie komt er uit als vla.
vanaf de beldoos G700