1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Communicatie Welke communictie headset voor systeemhelm

Discussie in 'GPS, Alarm, Intercom en aftermarket electronica' gestart door TonPetra, 6 jul 2017.

1. TonPetra

TonPetra 1e Versnelling

Hallo heren / dames Pan rijders
    ik ben op zoek naar een headset om te kunnen praten onderweg met mijn passagier.
    ik heb een systeem helm LS2
    wat is daar het beste en betaalbare headset voor.
    wie heeft er ervaring mee.
    graag hoor ik jullie oordeel en welk merk/soort jullie gebruiken.

bvd Ton
    een gelukkige Pan rijder

2. Ome Paul

Ome Paul Kilometervreter

Ik kan 3 keuzes voor je bedenken afhankelijk van je budget:

1. Je koop een bedrade set. Dan heb je 2 microfoons en 4 speakers voor in de 2 helmen en die van met een draad verbonden. Dit lijkt mij erg omslachtig en neemt ook een veiligheidsrisico met zich mee ingeval van een ongeval. Die draadjes kunnen je lekker in je nek snijden als je ongelukkig terecht komt: https://www.marktplaats.nl/a/motore...ercom-headset-nieuw-en-gratis-verzending.html

2. Je koop een 'goedkope Chinese set'. Ervaring leert dat deze setjes, ondanks het 'made in China gehalte', alsnog goed functioneren. Je hebt alleen niet de support etc die je bij een 'normale' set uit Nederland hebt (die overigens ook uit China komen). Je zou dan zoiets kunnen overwegen:

https://nl.aliexpress.com/item/2016...-moto-interfones-headset-for/32569316689.html

Of kijk zelf rond in deze lijst: https://nl.aliexpress.com/w/wholesa...Text=motorcycle+communication&CatId=200001119

3. Je koop een Sena/Cardo set. Welke van de twee maakt niet echt uit. Maar je bent dan ineens een stuk meer geld kwijt: https://www.rad.eu/nl/c/p/53810-cardo-freecom-2-duo.htm

• Informatief Informatief x 1
  3. S-Tsw-1300

S-Tsw-1300 Mega Mijlenmaker

Zelf heb ik de Sena 20S aangeschaft.
    Prijzig maar voor mij iedere Euro waard.
    Op het forum wordt veel over de verschillende sets gesproken. De keuze heeft ook met persoonlijke voorkeuren te maken.
    Wat wil je ermee doen, handsfree met Voicecontrol bedienen, radio luisteren, meerdere sets koppelen, muziek streamen, enz. Bepaal voor jezelf je wensenlijst en dan wordt de keuze een stuk eenvoudiger.
    Succes met je zoektocht

Laatst bewerkt: 8 jul 2017
  4. RORICK

RORICK 5e Versnelling

Ik heb een SENA 10u in mijn shoei neotec helm. Dan wordt ook een afstandsbediening voor het stuur bijgeleverd. Daarnaast is er een app op je smartphone als extra. Behoorlijk prijzig set maar bevalt me uitstekend

5. Marquez93

Marquez93 Kilometervreter

Zelf heb ik een Sena SMH 10 welke prima bevalt. Van een forumlid heb ik een SMH5 FM overgenomen voor de duo welke ook prima werkt.:) . De laatste kwam in de plaats voor een Lexin ,Interphone,( LR 6 geloof ik.) Die voldeed prima icm mijn SMH 10 maar vanwege de gecompliceerdere bediening, veel verschillende knopjes , vond mijn vrouw die onhandig.Aggressive hetgeen ook wel zo was. :)
    Gebruik je de Lexin daarentegen alleen zelf om hem te koppelen aan je Navi en Gsm/ MP3 dan is het een heel bruikbaar en betaalbaar alternatief voor de veel duurdere systemen.

6. Klapvandemolen

Klapvandemolen 4e Versnelling

Heb op ali destijds een vnet v6 gekocht. Kosten bijna niets en geluid is heel goed te doen.
    Kan tot 6 rijders koppelen via bluetooth en heeft een bereik van 800 meter (wat ik ervaar). En een koppeling naar je telefoon of GPS. Ook de batterij gaat lang mee, laatst een grote tour gedaan en bleven langer dan 8 uur zonder uit te zetten het doen. Dus voor zo'n 70 euro heb je alles.

• Leuk Leuk x 1
  7. Marquez93

Marquez93 Kilometervreter

Volgens mij is het via Ali voor de helft te doen . Voor 1 unit althans.:)

• Leuk Leuk x 1
  8. Klapvandemolen

Klapvandemolen 4e Versnelling

• Top Top x 1
  9. Gerwin V

Gerwin V 3e Versnelling

Ik heb de Midland BTX1 pro.
    Fm-radio, navigatie, telefoon en voice-activated intercom die automatisch harder gaat als er meer omgevingsgeluid is.
    Super goed geluid en betaalbaar. (€250 voor een dubbelset ongeveer)

10. Sancho Panza

Sancho Panza 4e Versnelling

Ook ik heb al jaren (4?) een Sena SMH10 dual, heb er volgens mij ook een topic over gemaakt... Tijd geleden.

Even de zoekfunctie gebruiken voor een iets uitgebreidere uitleg.

Ik kan er zelf alles mee wat ik nodig heb, de prijs heb ik er al uit na al die jaren.

Er verschijnen ook nog steeds firmware updates voor, onlangs nog bijgewerkt.

De Nederlandse taal is VRESELIJK! (Uitspraak wel prima)
    Gauw weer teruggezet op het "vertrouwde" Engels...

@Klapvandemolen: Vnet V6 is wel een hele mooie prijs voor wat ik van je lees...

11. Garfield

Garfield 4e Versnelling

Ik heb wat filmpjes bekeken en reviews gelezen over die Vnet V6. Veel enthousiaste gebruikers. Misschien dat ik zo'n setje ga proberen.

• Leuk Leuk x 1
  12. Sancho Panza

Sancho Panza 4e Versnelling

Voor dat geld is het het proberen waard toch?

Mijn "review" blijkt trouwens op een ander forum te staan en dat is (al even) niet meer beschikbaar...

• Lol Lol x 2
  13. Tommie

Tommie Kilometervreter

Ik heb hier een lijstje, met vergelijkingen. Hij is al een jaartje oud maar de meeste sets zijn nog te koop volgens mij. Het lijstje is niet door mezelf gemaakt overigens.
    Misschien heb je er wat aan

Bijgevoegde bestanden:

• Informatief Informatief x 3
  14. Henri Quaedvlieg

Henri Quaedvlieg 5e Versnelling

Ik heb de scalarider pro teamset XL,bevalt ook erg goed.
    Ging paar jaar terug naar de motorbeurs in utrecht maar ging eerst langs motozoom die hadden een soort van extra goedkope aanbiedingen van motorkleding en andere spullen en daar lag deze set ook voor 100€,en gelijk gekocht.

• Leuk Leuk x 1
  15. Mister Vogezen

Mister Vogezen Kilometervreter

Ik ben een solorijder en kan dus niet echt hierover meepraten.
    Alhoewel ik een Cardo Q1 en een Qz gebruik voor eigen gebruik , muziek en ben daar best tevreden over.
    Wat ik wel vind is dat die systemen veel geld kosten.
    Sommigen duo systemen kosten evenveel als een GPS toestel.

16. ErikRian

ErikRian 2e Versnelling

hallo TonPetra,
    Wij, Rian en ik, hebben onlangs in onze Shoei helmen de Cardo Freecom 4 laten installeren (koste niets extra's). Is uiteraard Blue Tooth en heeft een radio aan boord. Is makkelijk te paren met elk systeem wat blue tooth ondersteund (waaronder navi en mp3). Reden van freecom 4 is dat het ook evt te paren is met andere motoren wat freecom 2 niet heeft. 4 is dus wel duurder maar geeft je dat beetje extra wel. Het geluid is prima en best een handzaam dingetje. Het zit alleen aan de zijkant van de helm. Het shoei systeem was ruim €200 duurder.

17. Miron Pan

Miron Pan Motorrijles

Hallo TonPetra,
    Zelf heb ik de Sena 3S. Werkt perfect en de accu ga lang mee. Gezellig kleppen onderweg en de TomTom werkt ook perfect. Verder kan je GSM en een MP3-speler er nog op. Deze laatste opties heb ik niet aangesloten, omdat ik verder niet lastig gevallen wil worden tijdens de ritten. Draadloos systeem en eenvoudig helemaal ingebouwd in de helmen. Opladen via USB-lader. Kosten tussen € 95 en 105 per stuk, je hebt er twee nodig ;))) 1,5 jaar intensief gebruikt zomer en winter en werkt altijd. Wel even via USB-kabel de software bijwerken.

Deel Deze Pagina