data-csrf="1560712671,fa352a4ac9528598e304a4300fb5e840" Wannabee Pan | ST1100-1300.eu

Wannabee Pan

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

RDG86

Motorrijles
11 jun 2019
4
3
3
39
Type motor
ST1300
Goedemorgen beste leden van het forum,

Mijn naam is Roy, 32 jaar en op zoek naar een ST1300. In 14 jaar tijd heb ik vele motoren mogen rijden in verschillende klassen, maar toch altijd wel rond de 600cc.

Door schade en schande wordt men wijs en zo ben ik er achter gekomen dat ik vermogen en ontspanning miste bij al mijn motoren. Vandaar de zoektocht naar een ST1300! Afgelopen weekend nog eens mogen testen en ik ben overtuigd; dit moet hem worden.

Nu ben ik erg benieuwd naar alle ervaringen en belangrijkste: aankooptips! Misschien is er zelfs nog wel een forumlid die de motor van de hand doet.

Enfin, veel te lezen en te zoeken. Mocht iemand tips en suggesties hebben, dan houd ik mij van harte aanbevolen.

Tot spreeks op het forum en wellicht tot ziens!

PanEuRoel

Mega Mijlenmaker
15 jan 2015
2.736
1.287
113
Hulst
Type motor
ST1100
Dag Roy, van hsrte welkom op dit prachtige forum!!! :vroem: Heel veel plezier met je toekomstige Pan en het forum.

Laatst bewerkt:

RDG86

Motorrijles
11 jun 2019
4
3
3
39
Type motor
ST1300
Dank voor het welkom heten! Misschien kunnen alvast een advies uitspreken over het volgende dilemma: kopen bij de dealer vs particulier.. ?

Het particuliere aanbod is redelijk groot, waaronder veel liefhebbers die wat ‘extras’ aan de motor hebben gedaan (hyperpro, navigatie erbij etc). Daarentegen dezelfde vraagprijs als bij de dealer, alleen is die daar kaal.

De dealer levert de motor echter af op 100% (beurtje met vloeistoffen etc) en garantie.

Wat is jullie ervaring hier mee? Of een mening omtrent bovenstaande

Jan KoekePan

Mega Mijlenmaker
4 sep 2017
1.749
799
113
Schoonhoven
home.hccnet.nl
Type motor
ST1300
Welkom hier en succes bij de keuze van jouw nieuwe fiets.
Alvast veel veilige en plezierige kilometers toegewenst.
De glimmende kant boven houden is een zinnige tip.

Over het algemeen is een "forumfiets" doorspekt met liefdevolle zorg en inderdaad vaak extra's.
Ik wil je nergens toe verleiden, maar de zorg voor onze fietsen is een collectieve passie!!!

Raaipan

Mega Mijlenmaker
15 jul 2016
1.706
648
113
57
Nieuweroord
Type motor
ST1100
Welkom Roy! Veel plezier en succes met de zoektocht naar een mooie Pan!
Wil je ons mededelen waar je woont? Is om diverse redenen interessant.

Het kopen van een motor van een particulier is wat mij betreft een gevoelskwestie. Ken je de verkoper, komt hij/zij betrouwbaar over, is de onderhoudshistorie van de motor inzichtelijk, hoe ziet de motor er uiterlijk uit, etc.
Bij een dealer heb je meestal garantie, maar omdat de motor van een dealer komt, zegt mij dat nog niets over de staat van de motor inwendig. Dus... ook weer een gevoelskwestie, zoals alles wat met motor rijden te maken heeft, een kwestie van gevoel is.
Zekerheden krijg je dus nooit. Je kunt de motor die je wilt aanschaffen, voor de koop bijvoorbeeld laten keuren door Erik van Lent, of een ervaren lid van dit forum vragen met je mee te kijken bij de aankoop of er op afstand over mee te praten.

Daarom ook weer van belang waar je ongeveer woont.

Veel succes en vooral veel plezier!

• Leuk
Reactions: Guardian

Guardian

5e Versnelling
7 mei 2018
438
187
43
Pernis - Rotterdam
Type motor
ST1100
Hoi Roy, Welkom.

Elke ervaring is er één zeggen ze! Ik heb het niet op dealers. Waarom zal duidelijk worden als je hier diverse onderwerpen lees en je tot de conclusie komt dat het hebben van een dealerschap niet automatisch betekend dat de monteurs de technische kennis hebben om jouw specifieke motor te onderhouden.
Dat wat @Raaipan scheef is een van de sterke opties. Neem iemand mee die bekend is met het type motor dat jij wenst te kopen. SUCCES bij de zoektocht !

RDG86

Motorrijles
11 jun 2019
4
3
3
39
Type motor
ST1300
Wauw, wat een vriendelijk ontvangst! Leuk dat iedereen zo enthousiast en bevlogen is. Ik kom uit de buurt van Apeldoorn @Raaipan

De Pan die ik op het oog heb, staat bij Premium motoren. Ik heb hier zelf goede ervaringen mee. De monteurs daar zijn in mijn beleving echte vakmannen. Wel duur, uiteraard. Incl afleverkosten €5200, 80.000 op de teller. Uiterlijke staat zeer mooi, maar verder 0 opties.

Op MP (en op het forum) staan motoren met meer opties, sommigen zelfs behoorlijk wat. Daarentegen dezelfde prijs en veelal een iets hogere km stand.

Ik hoop dat jullie dit dilemma herkennen en hopelijk gericht advies kunnen geven

• Leuk
Reactions: Raaipan

Oldtimer

Beginnend Bestuurder
7 jun 2019
20
12
3
55
Type motor
ST1100
Roy welkom op het forum, je woont dichtbij zie ik. En succes met het vinden van de juiste fiets. Ik ben hier nog niet zo lang, maar na alles wat ik inmiddels gelezen heb, zou ik voor een forumfiets gaan ;)

• Like
Reactions: RDG86

Sypie

Motorrijles
22 apr 2019
7
6
3
38
Type motor
ST1300
Misschien kunnen alvast een advies uitspreken over het volgende dilemma: kopen bij de dealer vs particulier.. ?

Het particuliere aanbod is redelijk groot, waaronder veel liefhebbers die wat ‘extras’ aan de motor hebben gedaan (hyperpro, navigatie erbij etc). Daarentegen dezelfde vraagprijs als bij de dealer, alleen is die daar kaal.

De dealer levert de motor echter af op 100% (beurtje met vloeistoffen etc) en garantie.

Wat is jullie ervaring hier mee? Of een mening omtrent bovenstaande
Ik kan je één ding op een briefje geven: dealers leveren lang niet altijd 100% motoren.

Wat ik heb gedaan is een aankoopkeuring laten doen door Erik van Lent. Deze man is kundig en kritisch. Dusdanig dat menig dealer hem verguist. Op zijn website noemt hij ook man en rugnummer en wat er aan een motor mankeert. Er zijn genoeg exemplaren terug te lezen in zijn blog die absoluut niet zo de deur uit hadden mogen gaan.

Mijn motor kwam bij een particulier vandaag, prima mensen en erg betrouwbaar. De eigenaar vond een aankoopkeuring prima. Erik is daar geweest zonder dat ik er bij was. Na een enkele mailwisseling heeft hij een afspraak gemaakt bij de eigenaar en zijn werk gedaan. Naderhand heb ik een rapportje gekregen waaruit bleek dat de motor écht grondig was bekeken. Uiteindelijk de motor gekocht zonder zelfs maar een proefritje te maken. Misschien ben ik gek maar ik vertrouwde er op. (de dag dat ik kwam kijken waaide het dusdanig hard dat ik het geen goed idee vond om op een vreemde motor te klimmen)

Uiteindelijk super blij met deze Pan 1300. Natuurlijk zijn er wat puntjes van onderhoud, maar hé, die staan in het rapport vermeld dus ik weet waar ik aan begonnen ben.

Mijn advies: laat zowel bij particuliere als dealer verkoop een aankoopkeuring doen door een onafhankelijke partij.

Ow, welkom hier :Smile:

• Mee eens
Reactions: Marcel W.

RDG86

Motorrijles
11 jun 2019
4
3
3
39
Type motor
ST1300
Wat ik heb gedaan is een aankoopkeuring laten doen door Erik van Lent.
Goeie tip! Als de verkopende partij hier niet aan wil meewerken, dan zegt dat ook voldoende :)
postings automatisch samengevoegd:

Overigens zie ik 1 advertentie staan op de bekende MP:

Honda Pan European ST1300 Deluxe
Bouwjaar 31-07-2003 met Km stand 85275 en de kleur blauw
ABS DUAL Combined Brake System
Cruise control op handvat
Xenon verlichting
Spoiler set
Handvat verwarming
Stuur verhoger
Verzwaarde vering voor. (Originele veren zijn nog aanwezig)
Originele koffers in kleur
Topkoffer in kleur met 2 sleutels
Motorhoes nieuw en evt. 1 gebruikte hoes.
Elektrisch verstelbare voorruit
Versnelling indicator
Nieuwe accu 2018
Banden vervangen 2018
Moet alleen nog olie ververst worden voor dit jaar.
Aantal eigenaren 2
Aansluiting druppellader en druppellader
Nieuwe remblokken achter, nog geen 500 km mee gereden.
Motor is in zeer goede staat heeft alleen kleine gebruikers sporen.
2 binnen tassen voor zij koffer. Zijn van ST1100 maar passen ook in deze koffers
Spiegel knipperlichten zijn vervangen van gele glazen naar witte glazen.
Haakse ventielen
Instructie boekje
2 sleutel origineel
Schijfslot met 3 sleutels
K&N luchtfilter.
Hoogte verstelbaar zadel
Navigatie Garmin Zūmo 500
Garmin steun voor auto
Communicatie systeem BAEHR (via de Zūmo is telefoneren en muziek luisteren mogelijk)
Alarm

Als ik dit vergelijk met het model dat kaal aangeboden wordt bij de motordealer...
Kan iemand mij remmen in mijn enthousiasme? Als ik bovenstaande lees, dan mis ik eigenlijk alleen nog de hyperpro o_O

Laatst bewerkt:

Raaipan

Mega Mijlenmaker
15 jul 2016
1.706
648
113
57
Nieuweroord
Type motor
ST1100
Waarom zouden we jou moeten remmen in jouw enthousiasme? Leuk toch?
Ik heb hem gezien op MP, je hebt hier nog geen bod op uitgebracht zag ik, wel op een andere denk ik.
Aantrekkelijke motor hoor!
In de buurt van de aanbieder wonen enkele deskundige forumleden. Misschien kan je er iemand voor paaien om met je mee te gaan?

Sjoko1965

Beginnend Bestuurder
21 mei 2019
20
20
3
53
DRACHTEN
Type motor
ST1100
Hoi Roy, welkom hier op het forum ben zelf nu 3 weken lid en het is hier een grote Pan familie met veel kennis en ervaring. Heb zelf particulier een Pan gekocht en zelf al wat dingen vervangen. De beurt die de garage geeft is heel vaak alleen de vloeistoffen en filters vervangen en de garantie is ook niet alles. Als je hier van iemand een Pan kunt overkopen zou ik dat zeker doen. Deze leden hebben zoveel liefde voor hun Pan dat kan alleen maar goed zijn. Ben zelf ook verliefd op mijn Pan aan het worden een st1100 uit 1998 met het hele alfabet erop

Henk2511

5e Versnelling
8 sep 2018
596
531
93
56
Gieten
Type motor
ST1100
welkom Roy, ik heb hier niets aan toe te voegen, echt goede argumenten om voor een ,,forum" fiets te gaan !!

Marcel W.

Mega Mijlenmaker
25 sep 2015
2.189
2.054
113
47
Barendrecht
Type motor
ST1300
Welkom hier Roy,

Motor ziet er op de foto's mooi uit.
Enige originele aanpassingen welke je nog kan bedenken is de spoiler op de topkoffer en bescherming op de zijkant van de tank.
De orginele worden van beide schaars dus het zal zoeken worden.

Daarnaast zoals je schrijft hyperpro maar of dat echt nodig is met deze kilometerstand is een persoonlijk iets.
De veren voor zijn al verzwaard maar waarom en met wat dan?
Versnellingsindicator worst genoemd maar ik kan niet zien wat hij zit.
Garmin of TomTom is een persoonlijk iets.
Volgens mij zie ik ook al een voorspatbord verlenger erop zitten.
Als je veel geduld en geluk hebt kan het dashboard geüpgraded worden.
Eventueel kan je tzt een ander zadel plaatsen.
Veel belangrijker is het gevoel wat je hebt bij het rijden ermee. Al is de 1300 een geweldige fiets, de een is de ander niet.
Succes met je keuze

Oppie

5e Versnelling
4 nov 2012
800
305
63
46
Zwaag
Roy, van harte welkom hier op het forum. Mijn voorgangers hebben het al genoemd, een dealer is niet altijd 100%.

Het gros van de Pans hier op het forum zijn beter onderhouden als dealeronderhouden. Meer zorg, meer liefde.....elk boutje gaat in het vet terug etc.

Volg je gevoel.

gr en welkom.

Rowdy aka Oppie