Waffie bedankt

Discussie in 'ST1100' gestart door Dennis, 17 apr 2017.

1. Dennis

Dennis The Preacher

Even weer me kleine vriend in het zonnetje zetten.
    Kwam erachter dat mijn band met spoed vervangen moest worden.
    Waffie zaterdag gemaild of hij een band op voorraad had en wanneer hij evt tijd voor mii had.
    Kreeg antwoord terug: "morgenochtend 11 uur".

Zo gezegd zo gedaan.
    Nu de roadsmart III eronder liggen.

Ad, dank je wel weer om op 1e paasdag je toko open te gooien en mij te voorzien van een nieuwe achterband!

Hebben we nog een warme douche over?

Dennis

• Top Top x 9
    • Leuk Leuk x 8
  2. Henry W

Henry W 4e Versnelling

en een goede keuze,
    veel plezier :biker:

• Informatief Informatief x 1
  3. GrisPan

GrisPan 5e Versnelling

Warme douche is zo simpel door iedereen te vertalen in: gewoon bij Waffie altijd banden altijd kopen. Op die manier kan Waffie zijn prima (xtra) service blijven verlenen.
    Groet,

• Leuk Leuk x 3
    • Mee eens Mee eens x 3
  4. S-Tsw-1300

S-Tsw-1300 Mega Mijlenmaker

Ik had precies dezelfde ervaring met Ad, maar dan in de avonduren. Supergoeie gast die Ad.

5. marc pan

marc pan Klokje Rondrijder

@ Dennis zei, Kwam erachter dat mijn band met spoed vervangen moest worden.

Eigenlijk begrijp ik dit niet goed Dennis,
    controleer jij je band dan niet regelmatig of elke week dat ie nog op de gewenste druk staat.

6. waffie

waffie Kilometervreter

Sommige fabrikanten hebben in hun banden ontwerp geen echte hoofdgroef meer en daardoor is een juiste inschatting aangaande de profieldiepte lastig te bepalen.
    Zeker als de band een mooi rond slijtpatroon heeft blijft het dus lastig vast te stellen.
    Een kleine tip ! . Daar waar de TWI (treadwear indicator) zit is ook een hoofd groef
    In het geval van Dennis.. dit kan iedereen overkomen omdat het allerlaatste stukje rubber gewoon erg snel kan gaan .
    Tja en dan zie je dit(andere band maar als voorbeeld)

• Informatief Informatief x 3
    • Leuk Leuk x 1
  7. Dennis

Dennis The Preacher

Mijn veiligheid staat op 1.
    Sluit mij helemaal aan bij waffie. Ik check altijd mijn band. 1x per maand de druk en kijk of ik geen beschadigingen heb.

Dit was mijn band.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik mij wezenloos geschrokken ben. Kon me kop hebben gekost en mijn gezin had geen echtgenoot/papa meer.
    Dus dit is een instinker waar ik van geleerd heb. Zodra ik horizontale scheurtjes zie, gaat de band eraf.

Bijgevoegde bestanden:

• Informatief Informatief x 4
  8. ThunderSTreak

ThunderSTreak Mega Mijlenmaker

Sowhee, dat is ook een manier om de anatomie van je motorband te ontdekken! :oh no:

Wel schrikken en inderdaad het probleem van de moderne motorband die geen hoofdgroef meer heeft midden op de band. In januari mijn Metzeler Z6 gewisseld voor een Roadtec 01. De oude achterband was op het midden belangrijk dunner en op het oog nog volledig intact. Met een holpijp in de oude band een gat geslagen om te zien hoeveel materiaal er nog over was. Niet veel dus; minder dan 1 millimeter. Dit terwijl de TWI nog niet eens in de buurt van een slijtagewaarschuwing kwam. Een veel voorkomend probleem bij dit type motorbanden die vooral op snelwegen gesleten worden.

Aandachtspuntje dus! Een TWI op een motorband zegt dus niet alles.

• Informatief Informatief x 3
    • Leuk Leuk x 2
  9. TuinfluiterPan

TuinfluiterPan 4e Versnelling

Laatste 3 jaar kom ik nooit zo ver afgesleten..ik wissel per jaar 3 keer mijn achterband... reden...spijker en nagels meerdere keren...

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk

10. Speedy-Pan

Speedy-Pan Kilometervreter

Dat was wel heel hard nodig Dennis, wel optimaal afgereden !

Gelukkig heeft de banden dokter Ad (Waffie) altijd de juiste banden en top service. Good

• Leuk Leuk x 1
  11. Nosegear

Nosegear Administrator Medewerker

Drie banden aan gort per jaar, Marcel?? Waar rijd jij dan (dan blijf ik daar weg! :))?

• Leuk Leuk x 3
  12. Rimconator

Rimconator Klokje Rondrijder

;)Ja, goed idee Marcel! :) Geef even door waar je lek gereden hebt, dan kom ik daar niet.

• Leuk Leuk x 2
  13. Dennis

Dennis The Preacher

Even een korte review van de roadsmart III.
    Viel me op dat het opeens regende op het moment dat ik wilde rijden. Had ik niet met de roadsmart II.
    Daarna knalde de zon erdoor en dat herkende ik weer wel van de rsII.
    Uiteindelijk ging het weer wat regenen.

Tis meer een regenband dan zomerband is mijn conclusie.

• Lol Lol x 3
    • Leuk Leuk x 1
  14. TuinfluiterPan

Waar...in Zeewolde...vooral als het grofvuil naar de stort gebracht wordt. Grrrr

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk

• Leuk Leuk x 1
    • Informatief Informatief x 1
  15. Speedy-Pan

Speedy-Pan Kilometervreter

Dat is niet leuk meer 3 banden per jaar op deze wijze :(

16. TuinfluiterPan

@Dennis, daarom koop ik altijd zomerbanden.. sun sun sun.DrinksDirol Is voorhandig als je op vakantie gaat....altijd mooi weer Moehahahahaha

Deel Deze Pagina

1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie