• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

Wad enk vandaoh hedaon?

Edi

5e Versnelling
18 jul 2017
635
319
63
45
Alblasserwaard
www.edistuut.nl
Type motor
ST1300
Hard rijden mag niet, fout parkeren mag niet en toch doen vele het.
Als oom agent er iets van zegt zal ik er iets mee moeten.
Zolang ik het niet misbruik zal er niemand wat van zeggen (in Nederland). :)

• Mee eens
Reactions: marc pan

Lucky Luc

Moderator
Medewerker
14 nov 2012
2.438
1.820
413
61
Sas van Gent
Type motor
ST1300
@Lucky Luc wij wonen niet heel erg bij elkaar in de buurt denk ik, carbs reinigen is het enige wat ik nog niet gedaan heb geloof ik :rolleyes:

Wanneer is dat nodig, hij start en loopt prima, dan gewoon niet doen?
Inderdaad, als hij goed loopt is het niet nodig, dan gooi je aan het begin van het seizoen even een flesje Forté 1 in de tank en als hij leeg is bij de volgende een flesje Forté 2 en dan is alles weer schoon.

• Leuk
Reactions: Ray_308

panman1100

VIP
Medewerker
29 okt 2012
5.315
5.030
413
70
Voorhout
Type motor
ST1100
Forté Moto Power I biedt de volgende voordelen:
• Reinigt het gehele brandstofsysteem: De tank, de brandstofkraan, carburateurs
en het gehele injectiesysteem.
• Verwijdert afzettingen van sproeiers, doseeropeningen en injectornaalden.
• Lost teer, vernis en hars in het gehele brandstofsysteem op.
• Neutraliseert zuren die gevormd zijn door veroudering en oxidatie van de brandstof.
• Verbetert de verbranding en motorprestaties.
• Verbetert de gasrespons.
• Verlaagt de uitlaatgasemissies en het brandstofverbruik.

Forté Moto Power I is compatibel met alle soorten benzine, tot en met E10. Forté adviseert het gebruik Forté Moto Power I en Forté Moto Power II bij élke servicebeurt.
Door toepassing van beide producten wordt onder andere het brandstofsysteem gereinigd, koolafzettingen verwijderd en brandstofveroudering tegengegaan.

beesaa65

3e Versnelling
10 feb 2015
129
80
28
59
Herkenbosch
Type motor
ST1300
Vorig weekend eens even wat achterstallig (electrische) accessoires aangesloten. Als eerste de fender extender voor het voorspatbord gemonteerd. Gewoon met 4 RVS boutjes, had geen zin in alle gedoe met lijm en kitten. Daarna de PDM60 maar eens aangesloten (electronische zekering 6 stuks max 60A totaal). Vervolgens kuip eraf en de dagrijlampen onder de spiegels onder handen genomen. Die waren altijd over het contact geschakeld, nu had ik al een tijd een politieschakelaar rechts, die heb ik nu gebruikt om de dagrijlampen aan en uit te zetten. En als belangrijkste de leds in de spiegels gemonteerd, zodat ik sneller zie dat ik de knippers uit moet zetten. Daarna de reflector onder de achterlichten vervangen door een led refelector en vervolgens maar weer alles in elkaar gezet. En toen het plastic kapje rechts voor de valbeugel maar eens vervangen, die was al jaren geleden gebarsten, maar nadat ik vergeten was dat ik het schijfremslot erop had staan, waren het twee stukken.
Heerlijk om in de eigen garage te kunnen sleutelen, zonder gereedschap weg te moeten leggen met een gezellig muziekje erbij.

Laatst bewerkt:

Tommie

Kilometervreter
30 jun 2015
1.242
1.434
113
58
Zaandam
Type motor
Anders
onnodige quote

Ik was in de kop van Noord Holland. Veel minder toeristisch, dus dat in de buurt zijn valt wel mee

Laatst bewerkt door een moderator:

Sancho Panza

5e Versnelling
14 jun 2015
624
549
93
43
Amersfoort
Type motor
ST1100
Inderdaad, afgelopen weekend was ik als "Tovenaarsleerling in Sas @Lucky Luc. Avonturen beleefd joh! :Biggrin
Maar ook AVOND-uren... Zat simpelweg tegen en dit soort dingen doe je nu eenmaal met de allergrootste precizie...

Om 22:30 was Luc's lichaam het (pas) écht zat... Da's tóch de marinier "within". Maar nog steeds met veel (leer)plezier. :good:
Volgende dag om 9:30 weer verder en rond 13:30 vertrokken!

Verslagje zit echt nog in de planning... Maar hierbij alvast mijn dankbetuiging! Want voor ik het doorheb is het zomaar ineens Mei... Blush
postings automatisch samengevoegd:

25025

Zaterdag 13-4 om 5:30 wakker, moest nog een beugeltje bedenken voor m'n TomTom, het is toch 2 uur rijden. Half 8 vertrokken...
Ook van tevoren nog eventjes olie bijgevuld... Oliedop vergeten terug te draaien! Blush

Ik wist uiteraard dat Luc, met z'n contacten, binnen een kwartiertje voor 5 euro (inclusief spoedkoerier) een andere kon regelen... :Biggrin @Rimconator: Tanx!

Carbs los, schoonmaken, 1 voor 1 weer in elkaar met de grootste zorgvuldigheid... Alles intern ultrasoon gereinigd.
Pakkingen en naaldjes had ik vantevoren besteld, blij mee... Alles dus gereviseerd! Superveel geleerd...

Carbtune daarna... Ben erg benieuwd naar m'n nieuwe benzineverbruik. Was 1:13 ondertussen....

Lunch, avondeten... Nachtje geslapen... Ontbijtje... Adoptieverzoek is reeds ingediend bij de Gemeente.
Het was dat ik een voorstelling van m'n dochter had zondag... De reiskosten wordt deze week bij P&O op m'n werk berekend. Yahoo:
Mijn eigen "carb" reserve-setje zal ik nu vol vertrouwen zelf kunnen doen... Alleen de 100 euro voor het revisie-setje houdt me nog maar tegen.

Echt een weekendje weg EN beiden genoten! Of het is een top-acteur...
25026

Laatst bewerkt:

Sancho Panza

5e Versnelling
14 jun 2015
624
549
93
43
Amersfoort
Type motor
ST1100
Kreeg een automatisch bericht van de server "De opslagcapaciteit is bereikt". Toen heb ik het even wat ingekort... :Biggrin

25028
Elmar heeft ze ook ooit laten doen door deze Tovenaar... Is z'n kopje vergeten op de slaapkamer. Gekke plek voor koffie! Rofl

Vlak voor mijn vertrek uit Sas merkte ik dat mijn kentekenplaathouder los zat... Zet ik thuis wel even vast.

75 km. verderop bij een tankstation: Meneer... Hedde gij gezien dat uwen ploat mist? Wij hadden dah al onderweg gezien...

Ik heb dat gegeven benut... Ben met 180 naar huis gereden!
En vind mijn benzineverbruik nog stééds aan de hoge kant hoor... Volgens mij zit er tóch nog ergens een vuiltje.
25029

Laatst bewerkt:

Sjaak

4e Versnelling
21 sep 2018
377
186
43
67
Wieringerwerf (NH)
Type motor
ST1300
Ik heb 2 weken geleden achter-rem en knipperlichten in mijn koffer gemaakt maar vond het verschil in opbrengst tussen achterlicht en knipperlicht te klein.
Vandaag een weerstand gesoldeerd in de draad naar het achterlicht. Nu ben ik wel tevreden. Ook meteen maar led strips in de spiegelkappen geplakt.
E.e.a. doordat ik enthousiast wordt gemaakt door dit forum.
Ook voor het monteren en aansluiten van de verlichting ben ik enorm geholpen over alles wat hierover op het forum staat, want als "pennelikker" heb ik weinig of geen ervaring met dit soort zaken.

Bekijk bijlage 20190418_143451.mp4

ijskonijn

5e Versnelling
30 mei 2016
443
236
43
68
Type motor
ST1100
Kreeg een automatisch bericht van de server "De opslagcapaciteit is bereikt". Toen heb ik het even wat ingekort... :Biggrin

Bekijk bijlage 25028
Elmar heeft ze ook ooit laten doen door deze Tovenaar... Is z'n kopje vergeten op de slaapkamer. Gekke plek voor koffie! Rofl

Vlak voor mijn vertrek uit Sas merkte ik dat mijn kentekenplaathouder los zat... Zet ik thuis wel even vast.

75 km. verderop bij een tankstation: Meneer... Hedde gij gezien dat uwen ploat mist? Wij hadden dah al onderweg gezien...

Ik heb dat gegeven benut... Ben met 180 naar huis gereden!
En vind mijn benzineverbruik nog stééds aan de hoge kant hoor... Volgens mij zit er tóch nog ergens een vuiltje.
Bekijk bijlage 25029
Wat is aan de hoge kant?

Raaipan

Mega Mijlenmaker
15 jul 2016
1.654
628
113
57
Nieuweroord
Type motor
ST1100
Vandaag bij de dealer een dimlicht storing laten verhelpen.
Terwijl de monteur met mijn motor doende was, heb ik in de shop een nieuwe pletterpet (Shoe Neotec II) en een nieuwe niergordel gekocht.
Nadien een omweg naar huis gemaakt, halverwege een oud collega bezocht. Het was weer een mooie dag!

• Leuk
Reactions: Lucky Luc en Edi

Sancho Panza

5e Versnelling
14 jun 2015
624
549
93
43
Amersfoort
Type motor
ST1100
vandaag een ST1100 erbij gekocht, zelfde kleur ( zilver ) als de mijne.
Er loopt "toevallig" een groepsaankoopje Distributiesets... Dusss... :Biggrin
postings automatisch samengevoegd:

Wat is aan de hoge kant?
Mijn verbruik was vóór de reiniging: 1:13... Huiswaarts reed ik zonder kentekenplaat... Met 180.
NOG STEEDS een hoog verbruik dus! Vreemd... :Biggrin

Wat het daadwerkelijk is, volgt nog... Ben erg benieuwd. :good:

Laatst bewerkt:
  • grappig
Reactions: Lucky Luc

Henk2511

5e Versnelling
8 sep 2018
504
474
63
56
Gieten
Type motor
ST1100
@Sancho Panza eerst moet ik de motor aan de praat krijgen, hij heeft een jaar stil gestaan, ik haal hem straks op.
Zit alleen geen uitlaatsysteem onder, dus die zoek ik nog !!
Maar eerst zorgen dat hij draait, leuk oefenproject voor mij.

Sancho Panza

5e Versnelling
14 jun 2015
624
549
93
43
Amersfoort
Type motor
ST1100
Ik schaam mezelf diep... Maar ik heb gisteren mijn achterste remblokjes vervangen.
Omdat ik een schurend geluid hoorde... :MAD:

Nu ben ik best zuinig aangelegd maar helemaal oprijden tot aan het plaatje is wel een beetje TE.

250422504325044

Meteen de voorste gechecked, die staan in het midden. OK.

Had 1 dag daarvoor al meteen gesinterde EBC's besteld, volgens mij was ik nog op tijd.
Remschijf vertoond wel sporen maar is niet ingesleten. Is ook pas een jaar oud...

Ik weet nu ook HOE je ze voortaan vervangt, zal het tóch maar wat vaker checken!

(Ja, ik stel me hier kwetsbaar op! Kom maar op met de stortvloed aan kritiek, heb ik verdiend!) :Biggrin

• verrast
Reactions: Lucky Luc en fred

Tommie

Kilometervreter
30 jun 2015
1.242
1.434
113
58
Zaandam
Type motor
Anders
Ik heb vandaag weinig gedaan maar @Ieniemienie heeft van de week gesport ...
En daarbij vond ze het nodig om te vallen en allebei haar polsen te breken.
Een ander doet dit bij een grote schuiver of vette aanrijding. Ons muisje gaat in de sportschool liggen.
Zoals haar T-shirt al zegt: "never underestimate an old woman with a motorcycle." dat laatste was ze vergeten. ze zat niet op haar motortje. :Banghead:
Voorlopig kan ze dus niet op de brommert. :cry:

fullsizeoutput_27ec.jpeg

Ienimienie in het gips.jpg ze heeft ook een nieuwe avatar

Henk2511

5e Versnelling
8 sep 2018
504
474
63
56
Gieten
Type motor
ST1100
Ach wat zielig, dat was vast een pijnlijke ervaring !!
Je bent nu ook helemaal onthand, je kunt niets, dan maar genieten van het mooie weer.
Heel veel beterschap @Ieniemienie ik heb medelijden met je, laat Tommie maar goed werken en jou verwennen.

ruudb

Kilometervreter
10 feb 2017
1.058
335
83
52
Anna Paulowna
Type motor
ST1300
Nou Inez niet echt heel handig, geen mooie tourtjes met dit mooie weer, ik hoop dat je niet veel pijn heb.
En arme @Tommie die loopt zich nu tuurlijk de benen uit zijn lijf om je te verzorgen.
Nou ”beide” heel veel sterkte sterkte toegewenst.

Gr. Ruud

Bovenaan Onderaan