VRO-cursus

Jay Kay

Beginnend Bestuurder
25 aug 2019
17
16
3
Goirle
Type motor
ST1300
Hallo,
Ik ben nog niet zo lang lid maar ik vroeg me af of er vanuit deze club een VRO-cursus georganiseerd wordt?
Is er überhaupt wel interesse hiervoor?
Ik vraag dat omdat ik zelf geïnteresseerd ben om zo'n cursus te volgen. Heb zo'n cursus 15 jaar geleden al eens gedaan en dat is goed bevallen.
Waarom ik dat nu weer wil gaan doen? Je wordt er niet slechter van.....

Gerard-st1100

Motorrijles
22 sep 2019
8
11
3
47
Type motor
ST1100
Hmm, een club-gebonden evenement in de form van een VRO cursus. Zou ik ook wel oren naar hebben

• Like
Reactions: Jay Kay

Tiesemans

Kilometervreter
18 sep 2019
1.048
669
113
's-Hertogenbosch
Type motor
ST1100
Als het maar niet om 09:00 in de ochtend verzamelen is in Lelystad bij het circuit. :eek:

Sommigen van ons wonen niet bepaald om de hoek, Pan of geen Pan.

Ik wil wel eerst even rustig wakker kunnen worden en mijn ontbijt wegspoelen met een bak thee alvorens ik eens rustig aanrijd in de ochtend uren.

:gek:

• Like

Nosegear

Administrator
Medewerker
15 nov 2012
2.917
2.927
413
52
Zeewolde
www.easyvfr.aero
Type motor
ST1300
Leuke training; ik heb 'm vroeger ook de nodige keren beleefd, zowel als instructeur en als leerling. En in beide rollen leerde ik er iedere keer weer wat meer over motorrijden. :vroem:

Misschien dat de CPEN zoiets voor haar leden wel organiseert, maar wij zijn in de strikte zin van het woord geen club of vereniging, slechts een forum, een communicatieplatform. ST1100-1300 zal zoiets dus niet organiseren, maar als er hier leden zijn die dat op willen pakken dat wordt dat uiteraard gefaciliteerd en toegejuicht. Onder 'Groepsaankopen' kan daarvoor prima een draadje worden gemaakt.

Als het ver rijden is dan kun je natuurlijk ook overwegen daags ervoor al te gaan en een nachtje in een hotel in de buurt te pakken. Tip van een Lelystad Airport-bewoner: neem daarvoor NIET het hotel op het vliegveld . . :Bad. In Harderwijk of Lelystad kun je beter terecht. Je bent dan beter uitgerust op de circuitdag.

mart kienhuis

3e Versnelling
10 feb 2017
90
23
8
59
brabant
Type motor
ST1300
Hoi goedemorgen ik kom zelf uit Brabant..niks mis mee en Lelystad is een einde weg ja maar het is te doen .lijkt me echt leuk om dit te gaan doen dus mocht de gelegenheid komen ik ben er bij .

• Like

pmponer

5e Versnelling
3 mrt 2015
496
372
63
43
Type motor
ST1100
Ik heb in totaal 3 keer een VRO achtige cursus gedaan, ik kan het iedereen aanbevelen.
Wanneer er iets georganiseerd zou worden heb ik daar zeker oren naar.

• Like

Manus

5e Versnelling
21 jan 2016
742
749
93
69
Valkenswaard
Type motor
Anders
Dit is bewust geen club met statuten en reglementen.
Dat maakt dat ideeën vrij kunnen worden uitgevoerd.
Ik zou voorstellen; neem die handschoen op en regel wat.
Vele initiatieven zijn via dit forum zo al uitgevoerd.
suk6 :good: :good:

Lucky Luc

Moderator
Medewerker
14 nov 2012
2.828
2.225
413
62
Sas van Gent
Type motor
ST1300
Aangezien ik al verschrikkelijk lang lid ben van de KNMV omdat ik vroeger nog een jaar of tien enduranceraces heb gereden wil ik wel eens horen wat er mogelijk is. Als we met voldoende mensen zijn is er waarschijnlijk wel korting mogelijk. Zelf doe ik het nog steeds iedere vijf jaar, je leert iedere keer iets bij. Zal er een draadje voor openen onder evenementen.

Tiesemans

Kilometervreter
18 sep 2019
1.048
669
113
's-Hertogenbosch
Type motor
ST1100
De boekjes van KNMV over de VRO cursussen liggen hier al tijden op tafel.
Lelystad is mij te ver weg om er even zo naartoe te rijden voor een cursus tussendoor en ik vind de prijs aan de hoge kant.
Zoals gezegd (mijn mening) ik verrek het om om 07:00 op de fiets te moeten stappen voor iets waar ik met mijn volle wakkere verstand bij wil zijn.
Laat ze dit soort cursussen aanbieden vanaf 12:00 tot 19:00 .. Prima, ik ben elke dag van het jaar bereid om mee te doen.
Ik ben een avond mens van nature .. Veiligheid voor alles .. Ik rij pas als ik echt wakker ben en niet "wakker" als in "sloot koffie" en gedwongen rijden maar want het begint om 09:00.
Trouwens hoezo is Rosmalen in de ban gedaan door KNMV?!

ijskonijn

5e Versnelling
30 mei 2016
645
506
93
69
Type motor
ST1100
Tiesemans
Als je het nu al niet zit zitten moet je er niet aan beginnen , dan wordt het niets.Tijdens de cursus moet je toch je hoofd er bij houden,en alert zijn.Anders krijg je ongelukken.Schiet je ook niets mee op.
Er zijn ook organisaties in jouw buurt die ook genoeg te bieden hebben.
Ook op de motorbeurs in UTRECHT kun je je licht opsteken.
Maar een VRO cursus is wel TOP.
In het verleden jaaaaren geleden een cursus op de weg gevolgd bij FRITS GROENEVELD ,nu nog denk ik aan de tips die hij vertelden en dat is toch de bedoeling.
Je leert van iedere cursus.
succes.

Pleasantry

JanBagger

4e Versnelling
22 jan 2019
335
92
28
Heemskerk
Type motor
ST1300
Als er zo'n groeps VRO komt met alleen pannetjes dan doe ik graag mee! In de 80-er jaren als motorrijder bij de Kmar wel de VRO 1 en 2 gedaan maar dat is al een tijdje terug :Sorry:.

Tiesemans

Kilometervreter
18 sep 2019
1.048
669
113
's-Hertogenbosch
Type motor
ST1100
@ijskonijn
Ik wil van harte deelnemen aan elke en alle soorten en types VRO maar wel als ik m'n koppie er helemaal bij heb idd.
Ik ben beginnend rijder en moet ( in het geval van een VRO in Lelystad) slaapdronken op een motor gaan rijden die ik nog amper onder de knie heb, in de vroege ochtend spits (in God mag weten wat voor weer) een richting op rijdend waar ik niet bekend ben.
Iets teveel risico factoren voor mijn gemoedsrust om te negeren als groentje.
In tegenstelling tot velen hier heb ik geen duizenden km's op de snelweg onder allerlei omstandigheden als ervaring.
Als je zo'n organisatie weet te noemen houd ik mij van harte aanbevolen want voor beter/ veiliger leren motor rijden sta ik altijd open.

Jay Kay

Beginnend Bestuurder
25 aug 2019
17
16
3
Goirle
Type motor
ST1300
Is er in deze groep nog een vervolgactie m.b.t. een VRO-cursus? Of stopt het hier?

Jan KoekePan

Mega Mijlenmaker
4 sep 2017
2.564
1.543
113
Schoonhoven
home.hccnet.nl
Type motor
ST1300
Ik ga sowieso weer even een opfriscursus doen voor aanvang van het seizoen. Dagje Circuit en Maatwerk. Bochten, negatieve verkanting, volle remmingen diverse snelheden, loshandje bochten rijden (tm 65km/u) en diverse slow speed beheersings oefeningen...

No Nick

Kilometervreter
19 sep 2019
1.030
99
63
Nieuw Vennep
Type motor
ST1100
Er zal best een goede reden zijn waarom hij totaal niet reageert. Desalniettemin trekken wij ons terug uit deze inschrijving en gaan ons individueel aanmelden.

• Mee eens
Reactions: Jan KoekePan

Jan KoekePan

Mega Mijlenmaker
4 sep 2017
2.564
1.543
113
Schoonhoven
home.hccnet.nl
Type motor
ST1300

Hier kan je ook nog even naar kijken, heb ik enorm veel geleerd.. Binnenkort ga ik weer een dagje!
Ik schiet er zelf niks mee op, maar kan ze van harte aanbevelen. Maatwerk op jouw wensen/vragen...

Sancho Panza

5e Versnelling
14 jun 2015
728
695
93
45
Amersfoort
Type motor
ST1100
@Lucky Luc houdt zich momenteel bezig met geven van bloedtransfusies aan besmette Corona-weesjes en is daarna meestal toch wel lichtelijk vermoeid...

Heb hem even wat opgepept door hem (EINDELOOS IRRITANT) te prijzen voor het goeie werk dat hij doet maar dat hij óók net1es zijn topics bij moet houden.

Van mij neemt hij dat dan aan... Net zoals ik ALLES van HEM aanneem... :good:

En ik citeer: "Zit nog op data van de KNMV te wachten. Zal ze maar weer eens bellen...".

Aangezien een Marinier GEEN onzin praat... Volgt er vanzelf... Geduld! :Biggrin

1584211115727.png

Sancho Panza

5e Versnelling
14 jun 2015
728
695
93
45
Amersfoort
Type motor
ST1100
Waarom dan triest? Mister Henk... Heb jij soms inside info? Was gewoon een grapje!
De inhoud of achtergrond van het artikel heb ik NIET tot me genomen!

NIET triest zijn... Het zonnetje schijnt, winter-dip voorbij!!! Joepie! VRO in het verschiet...

Een traantje pinken doen we niet! :Biggrin

Firefly

2e Versnelling
10 aug 2019
61
99
18
62
Type motor
ST1300
Ingeschreven voor 24/7. Helaas geen korting want <15. Maar ik had nog een Corona-actiekorting.

Portupan

Kilometervreter
14 nov 2012
956
504
93
Poortugaal
Type motor
ST1300
Net de factuur voor 8/8 betaald.
alle kortingen( lid en PE-forum) waren netjes verwerkt.

martin