1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vraagje versnellingsindicator

Discussie in 'GPS, Alarm, Intercom en aftermarket electronica' gestart door Toveropa, 29 jun 2017.

1. Toveropa

Toveropa 3e Versnelling

Gipro DS Honda H02

ST1300 Pan European (2008-2011)

Deze wil ik gaan kopen maar deze moet aangesloten worden op de diagnosestekker
    ik vermoed dat deze ergens onder het zadel zit maar kan iemand mij vertellen waar ik deze kan vinden.

Alvast weer bedankt

2. AlphaLorne

AlphaLorne 3e Versnelling

3. webster

webster Administrator Medewerker

Dit gaat alleen als je 2008 model hebt of jonger

Zadel open maken
    Onder zadel van buddy zit rechts een rode connector hier kan je hem dan op koppelen

Als je motor ouder dan 2007 is werkt deze niet omdat de signalen toen nog niet op de connector stonden

• Winnaar Winnaar x 1
  4. Toveropa

Toveropa 3e Versnelling

super thanks hiervoor jullie zijn super goed
    En Rex mijn motor is van 2008

• Leuk Leuk x 1
  5. pheufk

pheufk Mega Mijlenmaker

Pas op de motor kan op kenteken 2008 zijn,maar kan b.v.de fabriek verlaten hebben in 2006/2007.
    De vincode geeft aan in welk jaar hij is gemaakt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk

• Informatief Informatief x 2
    • Mee eens Mee eens x 1
  6. Toveropa

Toveropa 3e Versnelling

oke en waar vind ik de vincode

7. Toveropa

Toveropa 3e Versnelling

Piet en waar vind ik de vincode

8. pheufk

pheufk Mega Mijlenmaker

Op je kenteken bewijs en rechts op je balhoofd huis

9. Toveropa

Toveropa 3e Versnelling

10. Toveropa

Toveropa 3e Versnelling

piet de motor is op 23-12-2008 voor het eerst op kenteken gezet

11. pheufk

pheufk Mega Mijlenmaker

Wat staat er in de vincode ,het tiende cijfer geeft het bouwjaar aan
    Die 23-12-2008 betekend dat de motor toen op kenteken is gezet

12. Ozzy

Ozzy Klokje Rondrijder

Kan al wel 4 jaar oud zijn

13. RRR

RRR 5e Versnelling

Heb een ST1300 uit 2003 en dezelfde versnellingsindicator. Moest hem op de speedsensor (achter op het blok) aansluiten en op de CPU (is bij de nieuwere versies van de 1300 niet nodig). Werkt goed.

14. Pierre DV

Pierre DV 1e Versnelling

ik heb die versnellingsindicator ook bekeken als alternatief voor deze van Carbon-King.
    Maar deze is niet in te bouwen op de Tiger-methode. Het blokje is vol met kunsthars gespoten. Demonteren en een kleinere led-display gebruiken is niet mogelijk.

15. Toveropa

Toveropa 3e Versnelling

Piet,

Sorry dat ik je weer lastig val maar ik kom er niet helemaal uit.
    ik heb een foto gemaakt van mijn kentekenbewijs en de vermoedelijke stekker.
    ik hoop dat jij mij kan vertellen of ik de juiste stekker heb.

Alvast weer enorm bedankt

Bijgevoegde bestanden:

• Leuk Leuk x 1
  16. RORICK

RORICK 5e Versnelling

17. pheufk

pheufk Mega Mijlenmaker

Inderdaad je motor is van het bouwjaar 2006

18. Toveropa

Toveropa 3e Versnelling

dus heb ik pech gehad en is het niet mogelijk om deze te kopen en monteren

19. RRR

RRR 5e Versnelling

Hoi Toveropa, het is wel mogelijk. Je hebt voor het 2006 model dezelfde nodig als voor een 2003 model (zie link hieronder). Ik heb 'm op m'n 2003 zitten en het werkt. Je hebt er een speciale adapterkabel voor nodig (GPX H-01) waarmee je 'm op de speedsensor aansluit. En je moet, zoals ik al schreef, één draad op de CPU aansluiten. Stelt allemaal niet zo heel veel voor. Klopt inderdaad dat 'ie te groot is om 'm op de Tiger methode in te bouwen. Ik heb 'm achter het plexiglas van het dashboard op de tellerplaat geplakt. Moet je een klein beetje van de achterkant afschuren (anders is 'ie nét iets te dik, maar dat wil wel).

https://www.healtech-electronics.com/products/gpx/

Laatst bewerkt: 2 jul 2017
  20. Toveropa

Toveropa 3e Versnelling

Onnodige quote verwijderd

Hoi RRR dus als ik het goed heb moet ik deze https://www.onlinemotorparts.com/products/gipro-x-gear-indicator-gipro-x-gpx-h01 bestellen hier zit volgens mij ook die kabel bij.
    en dan komt het goed en kan ik eventueel op je rekenen als het mij niet lukt.

Mijn kennis op het gebied van stroom is zeer uitermate laag voor de rest kan ik goed sleutelen aan een motor maar blijf het liefst van de draadjes af

In ieder geval super bedankt wordt alweer een beetje blij.

Laatst bewerkt door een moderator: 3 jul 2017
  21. RRR

RRR 5e Versnelling

Klopt. Alleen is 'ie bij MLM parts 5 Euro goedkoper.

http://www.mlmparts.com/nl/versnellingsindicator-1.html

Wat de draadjes betreft: dat komt wel goed. Het is dat je een beetje ver weg woont, maar daar komen we wel uit. Feitelijk is het plug + play, met uitzondering van dat ene draadje dat je op de CPU moet aansluiten. Daar moet je wel goede ogen voor hebben want hij moet op een gele draad met een groene streep worden aangesloten. Er zitten een paar draden op de CPU die (in mijn ogen) erg op elkaar lijken, dus heb ik m'n vrouw voor een second opinion gevraagd. Twee zien immers meer dan één. Ik heb hier nog een PDF met de installatie instructies. Kan ik je mailen, maar die krijg je er volgens mij ook bij. Succes!

22. Toveropa

Toveropa 3e Versnelling

Onnodige quote verwijderd.
    Je hoeft niet te quoten als je direct antwoord geeft op een bovenliggende vraag/antwoord.

super thanks moet gaan lukken maar eerst even de remblokken controleren heb namelijk 1 set remblokken verkeerd gekocht voor het achterwiel maar zijn voor het voorwiel.
    maar nu ik ineens een bouwjaar 2006 heb klopt dit waarschijnlijk ook niet meer en moet ik 3 sets van dezelfde maat hebben en bij het type 2008 is voor groter dan achter.
    maar ga hier deze week even voor de zekerheid naar kijken en dan maar kijken of ik deze nog mag ruilen.

Laatst bewerkt door een moderator: 3 jul 2017

Deel Deze Pagina