voorstellen

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

JohnnyK

Motorrijles
9 mrt 2019
2
5
3
47
Type motor
ST1100
Even voorstellen. Ik ben johnny (46) uit ooltgensplaat .
In 1991 begonnen op een cb360 later een cb750k7 welke na een jaar werd omgebouwd tot chopper waar ik tot enkele jaren op heb rond gereden. Vanwege het gebrekkige comfort werden de ritten steeds korter (ja je word een dagje ouder).
Dus opzoek naar een toermotor, dit werd een ducati st2 geweldig ding maar het karakter vond ik te sportief om te toeren. Dus weer verder zoeken en uiteindelijk uitgekomen op een bmw k75rt waar ik alweer 4 jaar met veel plezier op rij ( wel veel aan gesleuteld in die 4 jaar ).
Eigenlijk niet op zoek naar een andere motor maar zag een st1100 te koop staan. Na het een en ander op internet te hebben gelezen over de Pan European toch maar gaan kijken, kijken werd een proefritje en proefritje werd aanschaf.

Honda-st-1100-Pan-European-1288825_1.jpg
Donderdag opgehaald en vrijdag de eertste paar honderd km gereden wat goed bevallen is. Wat loopt dat blok lekker zeg !

Omdat er geen onderhoudshistorie bekend was en er nu toch wat dingetjes tevoorschijn komen ( voorrem loopt aan en vorkkeeringen lek )
Ga ik hem eerst een grote onderhoudsbeurt geven.
Gister eerst al het plastic maar eens verwijderd , das nog een beste klus zeg.
SAM_0640.JPG
Nu kan ik mijn lijstje gaan afwerken en met de info hier op het forum moet het wel lukken.
Tips en suggesties zijn altijd welkom.

Johnny

Henk2511

4e Versnelling
8 sep 2018
293
304
63
56
Gieten
Type motor
ST1100
welkom Johhny, Ooltgensplaat kom ik nu ook in de toekomst, nieuwe COOP geopend.

PanEuRoel

Mega Mijlenmaker
15 jan 2015
2.600
1.223
113
Hulst
Type motor
ST1100
Dag Johnny, van harte welkom op dit prachtige forum!!! :vroem: Heel veel plezier met je Pan en het forum.

DuinPan

5e Versnelling
10 dec 2017
642
684
93
57
Eenhoornstraat 1, 2024 RW Haarlem
Type motor
ST1100
Welkom Johnny en veel plezier op dit forum en met je ST1100! Je bent meteen goed bezig met je nieuwe motor zo te zien aan je welkomsbericht. Soms ben ik wel eens bij je in de buurt: hieronder de Zeelandbrug
20170717 0815 Zeelandbrug.JPG

Laatst bewerkt:

JohnnyK

Motorrijles
9 mrt 2019
2
5
3
47
Type motor
ST1100
Dank u allen voor het warme welkom.

Deze week al lekker bezig geweest.
Distributieriem en thermostaat vervangen, klepspelling gecontroleerd toch een paar die te krap stonden dus nieuwe shims besteld.
Daarna met de aandrijving en achterbrug begonnen, alle vertandingen van de aandrijving waren nog zeer goed dus ik was weer blij.
Achterbrug zag er ook nog goed uit maar toch maar even los gehaald om goed schoon te maken en te lakken.
Helaas toch een beetje doorgeroest
SAM_0658.JPG
Nieuw plaatje er in gelast en in de lak gezet
SAM_0660.JPGSAM_0665.JPG
Voorlopig nog niet klaar dus ga vrolijk weer door.

johnny

• Like
Reactions: Biker T