1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Voor de slechtweer rijder

Discussie in 'Tips, Trucs en Wetenswaardigheden' gestart door Jur, 10 dec 2017.

1. Jur

Jur Mega Mijlenmaker

• Leuk Leuk x 2
    • Informatief Informatief x 2
  2. Nosegear

Nosegear Administrator Medewerker

Pas op: lang niet alle wegen worden door RWS gestrooid.

3. Rimconator

Rimconator Klokje Rondrijder

Inderdaad, bij ons strooit de gemeente en het waterschap ook....

4. Cire

Cire 5e Versnelling

Gisteren bij Abcoude plotseling over drie banen vastgereden sneeuw (ijs dus). Het zag er uit als de mannen uit Utrecht geveegd hadden tot de afrit Abcoude en er daar zijn afgegaan en de mannen van Noord-Holland aan de andere kant de oprit richting Amsterdam er op zijn gegaan.
    Resultaat honderd meter ijs en honderden automobilisten in paniek en remmen zodat de boel weer vast stond daar. Voor dat punt een schone weg en na dat punt ook. :S

5. Pannos

Pannos Mega Mijlenmaker

De hoofd(rijks)wegen door RWS, niet of nauwelijks met eigen rollend materieel want dat hebben ze gewoon niet (genoeg) maar veelal door derden ingehuurd door RWS met RWS strooiers en die hebben zo'n GPS ding.
    Binnen de gemeentegrenzen strooien gemeenten zelf al of dan niet met inhuur van.

Heb het jaren zelf gedaan, mis het soms wel.

• Leuk Leuk x 1
  6. Jur

Jur Mega Mijlenmaker

Zijn er gemeentes waar ze strooien dan?
    Hier alleen rond het gemeentehuis en de weg ernaartoe:D.
    Wat mij wel opvalt is dat alleen de ouderen en ik (of val ik onder de oudjes) hun stoepje vegen.

7. Pannos

Pannos Mega Mijlenmaker

Beste gemeente woon je dan:Biggrin

De gemeente waar ik werk heeft een wagentje of 70/80 rondrijden in gevallen als gisteren en mogelijk vandaag.

• Leuk Leuk x 1
  8. Jan KoekePan

Jan KoekePan Kilometervreter

Dank je voor de info, voor de auto ga ik die zeker gebruiken, de motor komt in het voorjaar pas weer op de weg...

Deel Deze Pagina