data-csrf="1563777492,74ec434f8588c56893b107a2b933b31a" Garmin GPS - Voedingskabel Zūmo's | ST1100-1300.eu

Garmin GPS Voedingskabel Zūmo's

  • beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

Raaipan

Mega Mijlenmaker
15 jul 2016
1.784
714
113
57
Nieuweroord
Type motor
ST1300
Op de ST1300 die ik onlangs van Navigator heb overgenomen, zit een Garmin Zūmo 660.
Ik wil op deze motor gebruik gaan maken van mijn Zūmo 345. Omdat de voedingskabel van de 660 er al is, vraag ik me af of ik de voedingskabel van de 345 op die van de 660 kan aansluiten, zodat ik niet opnieuw een voedingskabel voor de 345 hoef aan te leggen. Want om vanaf de accu een kabel netjes weg te werken achter de plastic delen is bij de ST1300 even een ingewikkelder verhaal dan bij de ST1100 heb ik gemerkt.
Ik heb gezien dat de voedingskabel van de 660 een stuk dikker is dan die van de 345 en dat de 660 veel meer contactpunten heeft dan de twee van de 345.
 

Raaipan

Mega Mijlenmaker
15 jul 2016
1.784
714
113
57
Nieuweroord
Type motor
ST1300
Ik heb deze vraag ook gesteld op het Waypoint GPS forum. Ik kreeg daar afwijzende reactie's en het advies toch de voedingskabel van de 345 van begin tot eind te gebruiken:

De Zūmo 660 werkt op 12V, de Zūmo 345 gebruikt echter 5V. Direct aansluiten is dus geen optie.
Bij de 345 zit de omvormer in de kabel, het rechthoekige blok op de afbeelding:

De kabel aan de linkerzijde + de omvormer moeten intact blijven, je kunt de kabel van de 660 aansluiten op de rood/zwarte kabel aan de rechterzijde.
Maar goed, dan heb je wel een hele bos kabel over die je ergens kwijt moet. Je kunt de 660 kabel beter vervangen door de nieuwe.
 
  • Leuk
Reactions: Ven st1300

Tukkerpanman

5e Versnelling
27 feb 2013
788
805
93
Type motor
Geen
Hoi Bert,

Ten eerste..proficiat met jou nieuwe motor...maar nu ff over de kabel van de navi
deze kun je ook aansluiten op de accessoires stekker als deze aanwezig is
de accessoires stekker ligt achter de linkerkuip gedeelte...mocht deze niet aanwezig wezen dan
rechtstreeks op de stekkerblok aansluiten waar de accessoires stekker wordt aangesloten
dan kun je de navikabel gemakkelijk weg werken....of een Zūmo 660 kopen
 

pheufk

Klokje Rondrijder
16 nov 2012
3.317
868
113
Nimwegen an de Waal(NL)
www.hoegeesuzukicenter.nl
Type motor
ST1300
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Raaipan

Raaipan

Mega Mijlenmaker
15 jul 2016
1.784
714
113
57
Nieuweroord
Type motor
ST1300
Ik heb achter de linker kuip delen twee bundels stekkerblokken gevonden, waarvan denk ik de diepst liggende de zogenaamde quartet harness is.20190711_204112.jpg

Wanneer ik de diepstliggende naar voren haal zie ik een stekkerblokje met 9 pinnen, waarvan er 3 in gebruik zijn. De zwarte kabel met de rode kous en de zwarte kabel daarnaast zijn voor de handvatverwarming heb ik ontdekt. Daar hoort het zekeringblokje bij die te zien is op de foto hierboven. Waar de rode kabel voor dient is mij niet helemaal duidelijk, deze verdwijnt onder het dashboard en kan ik niet volgen zonder verder de boel te demonteren. Misschien van de voltmeter die links op het dashboard zit? Of misschien voor de twee USB aansluitingen die deze motor heeft, een kleintje voor het opladen van de telefoon en een grote voor diverse doeleinden.
20190711_204137.jpg

Maar nu! Kan ik de voeding van de Garmin uit dit blokje halen en zo ja, wat is dan de goede polariteit?

Sorry voor mijn vieze handen! :D
 

pheufk

Klokje Rondrijder
16 nov 2012
3.317
868
113
Nimwegen an de Waal(NL)
www.hoegeesuzukicenter.nl
Type motor
ST1300
Als het een originele kabel met een rode connector(Honda Quartet Harness) is, daar zitten twee draden in ,de groene is de min en de licht groene met de bruine stip is de plus 12 volt die is geschakeld via het contact.(voor de zekerheid even meten)
Zou voordat je de GPS (voedingskabel GPS rood is de +12 volt ,zwart is de min ) even meten
PS. als je meet, meet dan met de rode pen van de meter op de draden uit de connector en de zwarte pen tegen massa.
Sluit je de GPS verkeerd aan plus met de min verwisseld blaas je de GPS op.
En meten is weten
Via een pb krijg je mijn gsmnr. als het je een of ander niet duidelijk is.20190712_192444.jpg
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: panman1100

Raaipan

Mega Mijlenmaker
15 jul 2016
1.784
714
113
57
Nieuweroord
Type motor
ST1300
Bedankt voor je reactie Piet! Dat meten weten is, heb ik onlangs geconstateerd toen ik mijn Zūmo 350 opblies door verkeerde polarisatie!
Ik heb inmiddels besloten om de Zūmo rechtstreeks op de accu aan te sluiten. Omdat ik nog niet goed de weg weet achter de beplating en in het frame van de 1300, krijg ik daarbij hulp van een zeer gewaardeerd forumlid. Maandag gaan we aan de slag!
 

pheufk

Klokje Rondrijder
16 nov 2012
3.317
868
113
Nimwegen an de Waal(NL)
www.hoegeesuzukicenter.nl
Type motor
ST1300
Hou er rekening mee dat de omvormer van 12 naar 5 volt die in de aansluitkabel van de Zūmo zit je accu leeg kan trekken bij lange stilstand.
Beter is om hem te schakelen via het contact ,of van het stads /kleinlicht als de motor van na bj.2004 is want die kun je niet uitsckakelen
 
  • Informatief
Reactions: Raaipan

Raaipan

Mega Mijlenmaker
15 jul 2016
1.784
714
113
57
Nieuweroord
Type motor
ST1300
Vandaag kwamen @Tukkerpanman en zijn kameraad Gerrit op bezoek. Toen ze weggingen was de bedrading van de 660 verwijderd en die van de 345 aangebracht en weet je wat? Het werkt ook nog! :D De 660 bleek aangesloten op het stadslicht en van die aansluiting ook gebruik gemaakt om de 345 aan te sluiten.
Het is op deze manier simpel opgeschreven maar de praktijk was iets weerbarstiger. Maar TPM bleek over een onuitputtelijk geduld en handige handjes te beschikken en loste alle voorbijkomende problemen op.
Ik ben vandaag een hoop wijzer geworden van o.a. het (de-)monteren van de plastic delen, de ruit en het bijbehorende mechanisme en kwam er achter dat er op de 1300 nogal wat verschillende maten plastic stekers en boutjes zitten!
George en Gerrit: heel erg bedankt! :bravo:
20190715_135814.jpg
IMG-20190715-WA0002.jpg
 

Tukkerpanman

5e Versnelling
27 feb 2013
788
805
93
Type motor
Geen
Vandaag bij Bert geweest en de Zūmo 345 opgebouwd....tevens cursus kappen op en afbouwen ...met wat tips over de Pan...gegeven...maar heb je al gereden met de andere zadelstand...
Was een leuke dag met een goede verzorging voor de inwendige mens
De helpende hand is graag gedaan

George