Vlotter iets kunnen opzoeken.

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

Mister Vogezen

Mega Mijlenmaker
27 sep 2016
2.204
585
113
54
prov Antwerpen
Type motor
ST1300
Een vraagje richting Webster en de medewerkers.
Kunnen we een voordeel hebben als het onderdeel techniek voor de 1100 & 1300 meer opgesplitst wordt ?
Een categorie voor alles wat met de remmen te maken heeft , een categorie dat alleen gaat over alles wat met ophanging te maken heeft enz .... .
Nu is het zoeken ( wat natuurlijk ook best leuk is ) naar een topic dat over remmen gaat , alles staat wat door elkaar.
Techniek is allesomvattend en kan eventueel wat gestructureerd worden.
Het is maar een idee vanuit mijn zetel.

Nosegear

Administrator
Medewerker
15 nov 2012
2.502
2.031
413
51
Zeewolde
www.easyvfr.aero
Type motor
ST1300
Technisch is dat geen probleem. Maar als je iets zoekt zit er rechtsboven toch een zoekvenstertje? Die vindt het ongeacht waar het staat . . Ga je overal aparte subfora voor maken dan krijg je toch al gauw een onoverzichtelijke draak als ST-Owners (http://www.st-owners.com/forums).
Nuttige info daar hoor, maar sjezis wat een bult subfora! Wacko

Paul_U

Kilometervreter
14 okt 2016
1.591
415
83
40
Apeldoorn
Type motor
ST1100
Daar heb je inderdaad echt subfora voor alles.
Maar op zich valt er iets te zeggen voor een techniek forum waar je in 1 oogopslag alles over banden bij elkaar vind, of alles m.b.t. remmerij.
Voordeel van die subfora, mijne inziens, is dat je ook makkelijk een sticky topic over dat onderdeel bovenaan kun laten staan.
Met 1 verzamel subforum m.b.t. bijv de 1100, en vervolgens wellicht een sticky topic over banden, remmen, verlichting, en er staan al weer 3 topics bovenaan.

Nosegear

Administrator
Medewerker
15 nov 2012
2.502
2.031
413
51
Zeewolde
www.easyvfr.aero
Type motor
ST1300
Hoe specifieker je je (sub)fora maakt, hoe meer:
  • je er nodig gaat hebben,
  • je moet modereren,
  • je topics moet verplaatsen,
  • mensen je moet vertellen waar hun post nu is en waarom,
  • tijd je kwijt bent met even bijlezen,
  • discussie je krijgt over
    • wat waar zou moeten en
    • welke subfora er dan allemaal wel nodig zijn,
  • chaos je krijgt op je main page,
  • etc.
Ik kan nog wel een puntje of 5 à 10 verzinnen waarom je het beter niet kan doen, gebaseerd op 20+ jaar ervaring als mod op diverse fora (en BBS-en, vroagâh ;)). Je zult uiteindelijk verzanden in sub-sub-sub-subfora over modeljaar 2007 linkervoorrem circlips en zo meer.

En dan hebben we het nog niet eens over onderwerpen die eigenlijk wel in meerdere topics thuishoren of waarvan op voorhand niet is vast te stellen waar ze thuishoren. "Mijn Pan zwabbert bij 50 km/h" - is dat balanceren? Remmen? Balhoofd, of misschien toch rijtechniek? Wat eerst best een remmendraadje leek wordt gaandeweg toch meer een veringverhaal, ga je die topic dan verplaatsen? Verknippen?

Je trekt, zoals de Fransen het zo treffen zeggen, een heel blikje rupsen open als je daaraan begint.

Paul_U

Kilometervreter
14 okt 2016
1.591
415
83
40
Apeldoorn
Type motor
ST1100
Daar heb je dan ook wel weer gelijk in Marcel.
Enige lastige in deze hoedanigheid is de juiste zoektermen vinden. Ik snap nu de kreet DRL dankzij het forum, maar als ik me hier als leek zou registreren, zou ik niet weten waarop te zoeken. Maar ik kan genoeg zaken bedenken waarin ik of een van de leden een vraag stelde, en er binnen twee of drie antwoorden een link naar een ouder topic wordt geplaatst, waarin dezelfde vraag al is gesteld. Terwijl dan toch echt de search heb gebruikt voor ik mijn topic opende/vraag stelde.

Nosegear

Administrator
Medewerker
15 nov 2012
2.502
2.031
413
51
Zeewolde
www.easyvfr.aero
Type motor
ST1300
Wellicht moeten we er met z'n allen als we posten iets vaker de tags gebruiken, en zo af en toe een kreet eerst voluit schrijven met dan de afkorting er achteraan. "Ik heb een vraag over de Tiger Gear Indicator (TGI)" maakt al een heleboel helder. Puntje is dat voor de schrijver die afkortingen geen vraagtekens zijn, en dan ben je ook minder snel geneigd zaken nader uit te leggen . .