Vloeistoffen vervangen Pan 1994

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

securitydogs

Beginnend Bestuurder
13 jun 2013
20
2
3
51
Emmen
Ik wil (moet) de vloeistoffen vervangen van mijn Pan1100 (ABS\TCS) 1994.

Wat en welke producten (en maten) heb ik precies nodig, koelvloeistof, remvloeistof, carterolie etc.
De vorige eigenaar gebruikte geloof ik Kroon als oliemerk, zit er nog veel verschil in merken.

Heb een bestandje bekeken van Ome Noot waarin precies omschreven staat hoe de carterolie te vervangen, maar als ik het goed heb was dit voor een 1300, kan ik dit ook aanhouden voor de 1100 (zijn de vermelde nummers ook voor de 11 of alleen voor de 1300).

Is er ergens een bestand met het aantal kilometers wanneer je bepaalde zaken vervangen moet, remvloeistof is nog helder en goed vol.
Het tankje van de koelvloeistof is niet echt schoon meer, wat kan ik gebruiken om deze weer helder te krijgen.

De remblokken etc, zijn nagekeken en nog in orde, gaat specifiek om de vloeistoffen.

(vandaag de koelvloeistof gedaan voor de auto, helaas de verkeerde meegekregen en gevuld. Dit wil ik graag voorkomen voor de motor).

cjavham

5e Versnelling
30 mei 2016
476
161
43
65
Spijkenisse
Type motor
ST1100
Om te beginnen motor olie is 10w/40 half synthetische
Rem vloeistof is dot4
Koelvloeistof is de roze van kleur (goed koop te verkrijgen bij action )
Het koelvloeistof tank heb ik een dag en nacht in soda water latten weken en daarna goed gespoeld
En wil je meer weten van je Pan kijk even op het form voor het werkplaats handboek hier in vind je ook alle hoeveel heden
Gr Cor

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

elmo

Mega Mijlenmaker
24 mei 2014
2.105
1.455
113
44
biddinghuizen
Type motor
ST1100
Idd werkplaats handboek raadplegen staat hier op het forum of een papieren versie van iemand lenen/kopen staat alles in beschreven ook qua maatsreepjes en kijkglas (motorolie).
Heb je bij het vervangen van de koelvloeistof ook het het overloopslangetje vervangen? Of gekeken of deze niet is verdroogd? Dit is redelijk belangrijk.
Suc7

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Werner1

3e Versnelling
13 dec 2016
185
85
28
50
Wijnegem
Type motor
ST1100
Expansievaatje van de koelvloeistof heb ik losgemaakt. Opvullen met fijn grind, 2 minuten de Samba dansen en terug schoonspoelen.

S-Tsw-1300

Mega Mijlenmaker
3 nov 2013
1.870
850
113
Zeewolde
Type motor
ST1300
Op de website staat een link naar een Nederlandse leverancier van alleen Pan onderdelen. Ik heb bij hem alles besteld. En als je per ongeluk iets verkeerd besteld dan neemt hij ook nog contact op met je om na te gaan of je dat wel echt wilde hebben.
Kijk ff bij:
ST1100 en 1300 Onderdelen Shop

panman1100

VIP
Medewerker
29 okt 2012
4.885
4.595
413
70
Voorhout
Type motor
ST1100
Buiten de vloeistoffen zou ik ook het luchtfilter , oliefilter , brandstoffilter en het kleine filtertje van de carteronluchting vervangen.
Bougies niet vergeten

Pannos

Mega Mijlenmaker
30 mei 2016
1.873
715
113
35
Spijkenisse
www.fordmondeoclub.nl
Type motor
Anders
Als het goed is zit er groene koelvloeistof in, heb altijd geleerd om bij een verversing dezelfde soort dan ook terug te kieperen.

Als je er toch roze in wilt hebben moet je zorgen dat het systeem gespoeld is, roze en groen/blauw mengen namelijk NIET.

Er bestaat ook een kleurloze/geelachtige kvs, die mengt weer met beide types.

securitydogs

Beginnend Bestuurder
13 jun 2013
20
2
3
51
Emmen
Allen bedankt voor de info, ik zal de zaken doornemen en kijken wat ik bestellen moet.

Laatst bewerkt:

Werner1

3e Versnelling
13 dec 2016
185
85
28
50
Wijnegem
Type motor
ST1100
Je moet waarschijnlijk even opnieuw inloggen als je via de link gaat,daarna kun je wel downloaden

securitydogs

Beginnend Bestuurder
13 jun 2013
20
2
3
51
Emmen
Pannos, volgens mij heb ik er een kleurloze koelvloeistof inzitten. Kan teminste geen kleur ontdekken.
Weet iemand welk soort dit is, kan ik er tenminste weer hetzelfde type indoen.

fred

Kilometervreter
27 sep 2015
1.064
456
83
65
Oldenzaal Twente
www.twentetransport.nl
Type motor
ST1100
securitydogs

https://www.kroon-oil.com/nl/catalogus/product/185/coolant-38-organic-nf/103/

Kroonolie

Coolant -38 NF is een universele, silicaatvrije, organische koelvloeistof met een neutrale, lichtgele kleur. Het product is gebaseerd op mono-ethyleenglycol en onthard water. Speciale organische additieven zijn toegevoegd om de volgende eigenschappen te verkrijgen:

• Uitstekende bescherming van alle metalen, die in de moderne motor en in het koelsysteem voorkomen
  • Neutraal ten opzichte van pakkingen en slangen
  • Een zeer goede weerstand tegen schuimvorming
  • Uitstekende bescherming van aluminium cilinderkoppen

Pannos

Mega Mijlenmaker
30 mei 2016
1.873
715
113
35
Spijkenisse
www.fordmondeoclub.nl
Type motor
Anders
Pannos, volgens mij heb ik er een kleurloze koelvloeistof inzitten. Kan teminste geen kleur ontdekken.
Weet iemand welk soort dit is, kan ik er tenminste weer hetzelfde type indoen.
Helemaal kleurloos? Water misschien:oh no:

Zoals Fred hierboven omschrijftGood

securitydogs

Beginnend Bestuurder
13 jun 2013
20
2
3
51
Emmen
Ik bedoelde dus ook lichtgeel, de vorige eigenaar vertelde toen ook dat hij kroonproducten gebruikte. Morgen hier in Emmen eens vragen bij Brezan. Kreeg zaterdag de verkeerde mee voor de auto ( wel een ander filiaal).

Laatst bewerkt: