Vizier Shark Evoline 3 gaat spontaan dicht

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

FNaRK

2e Versnelling
3 okt 2018
53
35
18
51
Delft
Type motor
ST1300
De Shark Evoline Series 3 Systeemhelm
De eerste systeemhelm op de markt met een integrale als zowel jethelm homologatie. Bij het openen van het kinstuk gaat het vizier automatisch mee. Omdat het kinstuk helemaal naar achteren kan bevordert dit de aerodynamische prestaties van de helm.

Nieuw gekocht vorige week. Nu merk ik dat bij snelweggebruik (lees: harder dan 80 km/u) mijn vizier vanzelf dicht klapt. Waarschijnlijk door de winddruk.
En zowel bij de full-helm als de jet-helm.
Hebben meer mensen dit?
Is dit op te lossen?

(en ja, ik ga uiteraard terug naar de winkel)

Rimconator

Klokje Rondrijder
13 mrt 2014
3.979
1.677
113
50
Hulst (NL)
Type motor
ST1300
Goedemiddag Frank, dat was voor mij ook 1 van de redenen om deze niet als opvolger te kiezen van mijn Schuberth.

Heb dus geen ervaringen met de Shark, maar ben erg blij met mijn Shoei Neotec II.

• Like
Reactions: Tante Anita

W. Boom

2e Versnelling
23 mei 2018
77
54
18
39
Rotterdam
Type motor
ST1100
Heeft waarschijnlijk te maken met de combinatie van de vorm van het vizier, de luchtstroom vanaf de kuipruit en de positie van je hoofd. Pas 1 van de 3 aan en je probleem is hoogstwaarschijnlijk opgelost.
Ik had iets soortgelijks met mijn vorige plettetpet. Als is daarmee open reed ging het vizier trillen als een malle boven een bepaalde snelheid. Op mijn vorige motor nooit gehad. Lager schermpje gemonteerd, probleem weg.

Pathfinder

5e Versnelling
26 feb 2017
791
381
63
52
Maastricht
Type motor
ST1300
Ik heb er geen last van, daarbij wil ik zelfs graag boven (en al eerder) de 80 km per uur mijn vizier dicht hebben.
Zeker als er weer mee insecten zijn.
Hetgeen wat W.Boom schrijft kan ik mij ook goed in vinden.

Ray_308

4e Versnelling
29 okt 2018
242
188
43
47
Heemskerk
www.minneboo.net
Type motor
ST1100
Ik heb de Shark EVO one 2, geen last van, wat al gezegd is, ligt waarschijnlijk aan de luchtstroom over je helm.

Vandaag nog 250 km gereden met 130km per uur met vizier open.

Laatst bewerkt:
  • Like
Reactions: FNaRK

Ray_308

4e Versnelling
29 okt 2018
242
188
43
47
Heemskerk
www.minneboo.net
Type motor
ST1100
@ruudb je sluit je aan bij @Rimconator, maar hij zegt dat hij geen ervaring heeft met Shark helmen. ;)

Ik wel en kan je melden prima helm en geen last van het omschreven probleem.

Is het natuurlijk wel zo dat je keus helm / banden / handschoenen enz ... blijft een beetje een persoonlijk ding waar we niet over uitgesproken raken :vroem:

• Mee eens
Reactions: Jan KoekePan

ruudb

Kilometervreter
10 feb 2017
1.016
328
83
52
Anna Paulowna
Type motor
ST1300
@Ray_308 bedoel hier ook echt enkel mee dat ik super blij en tevreden ben met de Neotec II, ook ik kan de Shark Evoline 3 persoonlijk niet maar heb wel bewust gekozen voor een helm uit het top segment.

• Mee eens
Reactions: Jan KoekePan

Ray_308

4e Versnelling
29 okt 2018
242
188
43
47
Heemskerk
www.minneboo.net
Type motor
ST1100
Hoi @ruudb snap ik ;)

Ik heb overigens verder geen ervaring met andere helmen, zou dat wel graag een keer ergens willen testen overigens. Ik heb al sinds mijn eerste rijles een Shark en omdat deze mij goed past, ben ik eigenlijk nooit overgestapt. Gezien de prijs zit een Shark toch ook in dat segment? Of ben ik nu echt de weg kwijt Tease

Wat ik wel altijd heb gevonden van de Shark helmen is dat ze “luidruchtig” zijn, al is dit wel per motor weer anders.

Jan KoekePan

Mega Mijlenmaker
4 sep 2017
1.654
775
113
Schoonhoven
home.hccnet.nl
Type motor
ST1300
Dat een butsmuts duur is betekent niet meteen dat ie in het topsegment zit.
Duur is overigens net als de term topsegment een kwestie van interpretatie.
Beiden zijn relatief en afhankelijk van smaak, vorm van je hoofd en dikte van je knip.

ruudb

Kilometervreter
10 feb 2017
1.016
328
83
52
Anna Paulowna
Type motor
ST1300
@Jan KoekePan ben in mijn jonge leven toch wel met mijn neus op de feiten gedrukt ' alle waar is naar zijn geld'. En dit geld natuurlijk niet alleen voor motor accessoires. Blijft tuurlijk wel dat de ene helm bij Jantje beter zit als bij pietje.

Ray_308

4e Versnelling
29 okt 2018
242
188
43
47
Heemskerk
www.minneboo.net
Type motor
ST1100
Hoi @FNaRK, ja zoals ik hierboven ergens schrijf bij 130km per uur geeft dit geen probleem. Ik doe eigenlijk alleen mijn vizier dicht als het regend of als de wind uit een rare hoek komt.

• Nuttig
Reactions: FNaRK

FNaRK

2e Versnelling
3 okt 2018
53
35
18
51
Delft
Type motor
ST1300
[Onnodige quote

Dan gaan we maar eens wat variabelen uitproberen om te kijken of het daar aan ligt.
En in ieder geval terug naar de winkel. ik wil graag een helm waarbij ik zef beslis of en wanneer mijn vizier dicht gaat ...

Laatst bewerkt door een moderator:

FNaRK

2e Versnelling
3 okt 2018
53
35
18
51
Delft
Type motor
ST1300
Dan gaan we maar eens wat variabelen uitproberen om te kijken of het daar aan ligt.
En in ieder geval terug naar de winkel. ik wil graag een helm waarbij ik zef beslis of en wanneer mijn vizier dicht gaat ...
Zo. Dat was een onbevredigend antwoord in de shop. "Ja meneer, dat hoort zo. In het kader van veiligheid en aerodynamica heeft Shark bedacht dat een vizier boven een bepaalde snelheid dicht gaat"

Jammer, voor mij dus de eerste en laatste keer Shark. En aankopen bij deze winkel.

• Triest
Reactions: panman1100

Jan KoekePan

Mega Mijlenmaker
4 sep 2017
1.654
775
113
Schoonhoven
home.hccnet.nl
Type motor
ST1300
Dat noemen ze “de weg van de minste weerstand kiezen” super frustrerend.
Al helemaal als je er achter komt dat de fabrikant kennelijk zijn product ontwerpt met een ingebouwd zwaktebod...
Hopen dat je volgende helm (van een ander merk) beter ontworpen en gebouwd is.

Rimconator

Klokje Rondrijder
13 mrt 2014
3.979
1.677
113
50
Hulst (NL)
Type motor
ST1300
Inderdaad niet zo handig van deze winkel om zo aan klantenbinding te doen.

Ook jammer voor jou, nu moet je op zoek naar een andere....

W. Boom

2e Versnelling
23 mei 2018
77
54
18
39
Rotterdam
Type motor
ST1100
Wat een dom antwoord is dat zeg. Ik zou deze winkel vanaf nu mijden, daar weet men duidelijk niet waar men over praat....

Laatst bewerkt:

Nosegear

Administrator
Medewerker
15 nov 2012
2.565
2.260
413
51
Zeewolde
www.easyvfr.aero
Type motor
ST1300
En erg makkelijk onderuit te shuffelen: waar in de manual van deze helm kan ik vinden bij welke snelheid dat wondertje hoort te gebeuren? Bek vol tanden . .
Ik vind het een ontwerpfout. Die helm moet dichtgaan als de rijder het wil, en open blijven als hij het wil . .

Laatst bewerkt:

W. Boom

2e Versnelling
23 mei 2018
77
54
18
39
Rotterdam
Type motor
ST1100
Ik vind het ook wat ver gaan in het een ontwerpfout te noemen. Het is het gevolg van een luchtstroom in een bepaalde richting met een bepaalde kracht. Dat is dus een samenloop van omstandigheden, die individueel dit probleem kunnen veroorzaken. Je kunt dit oplossen met een andere helm. Of met een ander windscherm. Mogelijk zelfs al met een stuur dat iets hoger, lager, meer voorover of juist achterover staat.
Ik had zoiets met m'n oude Nolan. Op mijn XS650 en mijn XV750 niets aan de hand, op de Pan een en al trilling met het vizier open omdat dat precies in de turbulentie van het scherm zat. Met een ander windscherm was dat weer weg. Met het originele scherm en stuurverhogers was het er wel, maar veel minder heftig...

FNaRK

2e Versnelling
3 okt 2018
53
35
18
51
Delft
Type motor
ST1300
ik denk ook niet dat het een ontwerpfout is. Ik heb of precies een slecht exemplaar of alle variabelen die dit kunnen veroorzaken zijn bij mij van toepassing
(ik heb al getest met de hoogte van mijn scherm)

Nosegear

Administrator
Medewerker
15 nov 2012
2.565
2.260
413
51
Zeewolde
www.easyvfr.aero
Type motor
ST1300
Een motorhelm is bedoeld voor gebruik in een luchtstroom, en er zijn heel veel types motoren en dus heel veel verschillende luchtstromen. Dat is een gegeven wat je als fabrikant op voorhand weet. Als je om en nabij de €600 uitgeeft voor een helm vind ik dat je mag verwachten dat dat ding doet wat hij doen moet ongeacht de windstroom op een bepaalde fiets . . Just my 2 cents worth.
:biker:

• Mee eens
Reactions: Rimconator

Mister Vogezen

Mega Mijlenmaker
27 sep 2016
2.663
902
113
54
prov Antwerpen
Type motor
ST1300
In de motorclub is er een clublid en die heeft ook de Shark Evoline 3 en bij hem klapt het niet dicht.
Hij rijdt altijd met zijn helm open.
Zijn motorfiets is een BMW 1200 GS en zit niet zo uit de wind als met een Pan.

Ger

3e Versnelling
14 mrt 2019
121
60
28
51
Bergen op zoom
Type motor
ST1300
Mischien dat topicstarter een brief kan sturen naar shark of even langs een andere verkooppunt rijden.

Sytze 1100

Beginnend Bestuurder
4 apr 2019
12
5
3
48
Type motor
ST1100
Dat zou ook mijn idee zijn. Het is toch verdomd jammer dat je zoveel pegels neertelt voor iets wat eigenlijk niet bevalt. Jammer dat de winkelmedewerker niet iets meer meedacht met je.

FNaRK

2e Versnelling
3 okt 2018
53
35
18
51
Delft
Type motor
ST1300
onnodige quote verwijderd

Ik ben terug geweest bij motorzaak, die beschouw ik als Shark dealer als hij helmen van dat merk verkoopt. Ik denk ook niet dat het aan de winkel / dealer ligt maar net aan het persoon achter de balie die je klacht in behandeling neemt.
Ik denk er inderdaad over om even een mailtje naar Shark te sturen. En in de tussentijd heb ik mijn vizier eraf gehaald.

DuinPan

5e Versnelling
10 dec 2017
702
749
93
57
Eenhoornstraat 1, 2024 RW Haarlem
Type motor
ST1100
Ik verneem graag een emailadres van Shark, ik kon het niet vinden. Ik heb nml. nog een klacht mbt het niet kunnen verkrijgen van vervangende delen van het kinluchtinlaatsysteem die ik een keer onderweg ben verloren. Ik heb het 'gapende gat' in de kinnebak nu maar dichtgetapet met ducttape. Effectief maar natuurlijk geen porem...

FNaRK

2e Versnelling
3 okt 2018
53
35
18
51
Delft
Type motor
ST1300
onnodige quote verwijderd

Ook geen directe contactgegevens kunnen vinden behalve een franse email gegevens. Heb nu via Facebook een lijntje opengezet om in ieder geval de gegevens van een nederlands contactpunt te achterhalen.

• Like
Reactions: DuinPan