Verlaagd of niet?

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

Eric_E

1e Versnelling
18 jan 2019
31
36
18
39
Den Haag
Type motor
ST1300
Afgelopen week mn Pan weg gebracht voor groot onderhoud, nu kreeg ik de opmerking van de monteur dat mn Pan waarschijnlijk verlaagd is, de voor vork veert onder eigen gewicht een heel aardig stuk in.
Kan iemand mij vertellen wat de maximale lengte van inveren onder eigen gewicht mag zijn met normale binnen veren?

elmo

Mega Mijlenmaker
24 mei 2014
2.424
1.844
113
45
biddinghuizen
Type motor
ST1100
origineel zijn de veren \lees vork redelijk slap geveerd .maar ik vraag me eerder af wanneer er voor het laatst olie is gewisseld bij de fiets en wat voor olie :Shrug: ,7,5 w standaard Honda is soft 15 of 20 w is hard en dan is het ook nog belangrijk wat voor luchtkamer is er aangehouden???.
wil je antwoord ? dan zal je de boel moeten aanpakken:good:

• Mee eens
Reactions: panman1100

Eric_E

1e Versnelling
18 jan 2019
31
36
18
39
Den Haag
Type motor
ST1300
origineel zijn de veren \lees vork redelijk slap geveerd .maar ik vraag me eerder af wanneer er voor het laatst olie is gewisseld bij de fiets en wat voor olie :Shrug: ,7,5 w standaard Honda is soft 15 of 20 w is hard en dan is het ook nog belangrijk wat voor luchtkamer is er aangehouden???.
wil je antwoord ? dan zal je de boel moeten aanpakken:good:
De veren en balhoofd zijn gedaan bij 95000km de teller staat nu op 112000km, het viel de monteur op dat hij in zijn beleving zwaar instuurde, en had het vermoeden dat hij verlaagt zou kunnen zijn. Ik ben niet anders gewent dan dit. Heb de motor met 101000km gekocht begin dit jaar. En rijd er met heel veel plezier mee! Hij had de motor op zn standaard gezet en toen een tyrap om de veer poot gedaan en tegen de stof hoes aangeschoven, vervolgens de motor op de middenbok gezet en de afstand gemeten van de tyrap naar de stof hoes, dit is een cm of 6 à 7. Is dit een normale afstand, of zou dit minder moeten zijn? Ik kon het zo gauw niet vinden en heb verder geen vergelijkings materiaal!

panman1100

VIP
Medewerker
29 okt 2012
5.666
5.518
413
71
Voorhout
Type motor
ST1100
@Eric_E , dat is een normale uitslag van de veerpoten.

Laat je niet gek maken .
De monteur vond hem zwaar insturen (volgens zijn beleving) , maar jij bent niet anders gewend.
Moet die monteur maar eens op een st1100 stappen , dan weet hij wat zwaar insturen is.

Mijn advies : Kom op zaterdag 19 oktober naar Teteringen , dan kunnen er mensen met de nodige ervaring er naar kijken .
(er lopen hier veel mensen rond met meer kennis in huis dan menige monteur)

Ven st1300

3e Versnelling
12 feb 2013
182
56
28
Venray
Type motor
ST1300
Hallo Eric.
Ik vind het fijn te lezen dat jij vanaf maart al 11000 km met veel plezier gereden hebt, doet me deugd.

De motor ziet er zeer netjes uit, compliment.

Vraagje Eric, is de monteur bekend met de ST1300?

Gr Henk.

Eric_E

1e Versnelling
18 jan 2019
31
36
18
39
Den Haag
Type motor
ST1300
@Eric_E , dat is een normale uitslag van de veerpoten.

Laat je niet gek maken .
De monteur vond hem zwaar insturen (volgens zijn beleving) , maar jij bent niet anders gewend.
Moet die monteur maar eens op een st1100 stappen , dan weet hij wat zwaar insturen is.

Mijn advies : Kom op zaterdag 19 oktober naar Teteringen , dan kunnen er mensen met de nodige ervaring er naar kijken .
(er lopen hier veel mensen rond met meer kennis in huis dan menige monteur)
Helaas ( althans niet echt, ben ik op vakantie ) kan ik er niet bij zijn deze TDT. Vorige keer was ik ook al verhinderd, staat wel op mn lijstje om eens mee te maken.

@Ven st1300 ik heb er heel erg veel plezier van, en geen moment spijt ;)

• Leuk
Reactions: Ven st1300