Verkeersregelaarsexamen svnl

  • beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

ThunderSTreak

Mega Mijlenmaker
12 okt 2013
2.107
2.748
113
Omgeving Breda
Afgelopen week het examen voor verkeersregelaars gemaakt. Nu was dit al niet zo'n bijster duidelijk examen, maar de recente 'verbeteringen' hebben het er vooral niet beter op gemaakt. Ik vind het een didactisch wangedrocht en van degene die het in elkaar gezet heeft moeten ze daarom meteen zijn didactische aantekening in de versnipperaar steken en vooral zijn examenbevoegdheid ontnemen. Doel van de optimalisatie was kennelijk kwaliteitsverhoging van de verkeersregelaars; of dit ook gaat gebeuren is nog maar de vraag, want je zult eerst moeten slagen voor dit theorie examen en ik kan je verzekeren; dat zal een uitdaging zijn.

Wat mij opviel. Toetsvragen in les 1 worden eerst in les 3 behandeld, en vragen in module 2 komen eerst in 7 aan de orde. Tot zover de logica. De bevoegdheden van een beroepsverkeersregelaar worden wel bevraagd, maar niet of nauwelijks uitgelegd. Vragen over het om en om verkeer regelen en het gebruik van communicatiemiddelen daarbij zijn een lachertje en worden uiteindelijk een pure gok. Eigenlijk zijn alle antwoorden daar goed zeker als je het koppelt aan je praktijkervaring, maar 'men' heeft één antwoord tot het beste verheven. Trouwens, hoe vaak krijg je communicatiemiddelen zoals een porto van de organisatie? Vaker niet dan wel. Dus communiceer je vooral met je mond (roepen) , het fluitje of zelfs handsignalen met je mede verkeersregelaars op een druk punt.

Het meest belachelijke; je zou als evenementenverkeersregelaar niet zelfstandig op een met een VKI geregelde kruising mogen regelen. Dat schijnt het domein van de politie of de beroepsregelaar te zijn. In de praktijk toch al meermalen zo'n punt ter regeling aangewezen gekregen, waarbij noch een politieagent, nog een beroepsregelaar te zien was en waarbij wel een postinstructie was geaccordeerd door politie en organisatie. Dan volgen er een paar strikvragen in het examen. Een leuke is de volgende: je staat op een met verkeerslichten beveiligde kruising en krijgt van een motoragent de opdracht om een verkeersstroom af te zetten. Het dilemma is duidelijk: volg je de aanwijzing van de agent of de regels. Waar het in de verkeersregels duidelijk is (aanwijzingen gaan voor verkeerstekens en verkeersregels) wordt het hier zeer mistig. De bedoeling volgens het examen is dat je vasthoudt aan de regel dat je als evenementenverkeersregelaar niet bevoegd bent om op een met VKI's geregelde kruising te regelen en de opdracht van de motoragent braaf maar resoluut moet afwimpelen. Elders staat dan weer in dezelfde theorie die het examen vergezeld dat de aanwijzingen van de politie tijdens het verkeer regelen onvoorwaardelijk opgevolgd moeten worden. Dan snap ik er zelfs geen hol meer van.

O, ja aanwijzingen geven vanaf de brommert, we weten het allemaal, is natuurlijk strikt verboden en alleen toegestaan aan weginspecteurs van RWS en Marechaussees en Politieagenten........ Handig bij een trucktour denk ik dan maar.......

Bottom line: een organisatie die een groot evenement in de regio Tilburg organiseert is al in lichte paniek. Veel van de oud verkeersregelaars (een kleine 200) die al tientallen jaren bijdragen aan een veilig verloop van het evenement, die vorig jaar wel slaagden voor het examen, slagen nu niet of eerst naar tig keer proberen. Het examen is verworden tot een leestest en heeft vrijwel niets meer met de praktijk te maken. De enige oplossing die deze organisatie heeft is dat ze de medewerking van het politiekorps heeft en alle vrijwilligers mogelijk nog klassikaal geïnstrueerd kunnen worden en ook nog praktisch geschoold (life op een kruising verkeer regelen als onderdeel van de opleiding). Terug naar de oude politie-instructie en de grosslijst

Advies voor hen die evenementen organiseren: begin op tijd met de opleiding van je regelaars, want het zou zomaar kunnen dat mensen afhaken juist vanwege de niet-maakbaarheid van het verkeersregelaarsexamen.

Tot slot; was ik geslaagd? Ja ook dit jaar weer, maar eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat het toch wat hertoetsen kostte vooraleer ik erdoor was. Ik heb het gehaald op volharding en dat is best raar voor iemand die de regels van A tot Z kent.
 
Laatst bewerkt:

ThunderSTreak

Mega Mijlenmaker
12 okt 2013
2.107
2.748
113
Omgeving Breda
Die trend is er zeker. Mijn dochter heeft laatst theorie B gedaan. Twee dingen vielen mij daarbij op in de proefexamens die ze deed. Ja, het is absoluut een leestest en wat ik nog erger vond was dat verkeersinzicht getoetst wordt met plaatjes te beantwoorden met wat doe je: 'remmen', 'gas los' of 'niets'. Die verkeerssituaties zijn veelal terug te voeren op dynamische verkeerssituaties waarin partijen verschillende snelheden hebben maar de situatie beoordeeld moet worden aan de hand van een 'phauteaux' met een snelheidsmeter in beeld, zicht een achteruitkijkspiegel en het uitzicht uitsluitend uit de voorruit, waar een videobeeld veel meer op zijn plaats is, omdat dan de snelheden en verplaatsingsrichtingen van partijen veel beter in te schatten zijn. Slechte toetsmethode.

Net als simulator vliegen met een foto van Schiphol voor je giechel.
 
  • Like
Reactions: Pan-fan

Nosegear

Administrator
Medewerker
15 nov 2012
2.649
2.354
413
52
Zeewolde
www.easyvfr.aero
Type motor
ST1300
Ik heb ook altijd gemeend dat verkeersinzicht alleen in de praktijk getoetst kan worden. Het is leuk dat je 10 seconden de tijd hebt om in te schatten aan de hand van een plaatje wat je het beste zou kunnen doen, maar a) die tijd heb je in de praktijk niet en b) je gebruikt een volledig ander systeem van waarnemen als alles stilstaat.
 
  • Like
Reactions: Pan-fan

Rimconator

Klokje Rondrijder
13 mrt 2014
4.313
1.853
113
50
Hulst (NL)
Type motor
ST1300
Heel herkenbaar dit!

Ben ook een tijd bezig geweest om uiteindelijk te slagen voor het examen om dit jaar ook vrijwilligerswerk te kunnen doen.

Heeft inderdaad niets met de praktijk te maken en het lijkt erop dat men de opleiding tot beroepsregelaar door je strot wil duwen.
 
  • Like
Reactions: Pan-fan

Mikey

4e versnelling
9 feb 2013
2.232
4.129
413
Type motor
Anders
De gemiddelde diender die eerder verkeersregelaars opleidde vind het hele e-learning systeem een gedrocht.
Waar in het verleden mensen in persoon werden geïnstrueerd en men ook een inschatting kon maken van diens vaardigen en inzicht is deze factor nu geheel weg. Daar waar we in het verleden vooraf de mensen kenden en redelijk wisten waarmee we van doen hadden, hebben we nu soms (gelukkig!) te maken met lieden die net zo vaak opnieuw hebben ingelogd tot men geslaagd was. Deze zijn dus bevoegd, maar geenszins in staat op een veilige manier verkeer te regelen.
Voor het e-learning werd ingevoerd, nog nooit een verkeersregelaar ivm wanprestatie van de kruising hoeven verwijderen. Sindsdien echter toch al eens voorgekomen, zij het godzijdank sporadisch.
Niet alle vooruitgang is een verbetering. Ik slaak telkens een zucht van verlichting als ik bij een evenement mij bekende gezichten op verkeersposten zie...
 
  • Like
Reactions: Timbo en Pan-fan

PRS

Kilometervreter
11 jan 2014
1.385
1.400
113
Steenwijkerland
Mooi en herkenbaar verhaal René, zo denken we hier er ook over.

Ik ben er zeker voor dat onze evenementenregelaars die het hele jaar door op de weg staan een moeilijker examen krijgen dan bijvoorbeeld de vkr die alleen examen doet voor die ene schaatstocht in zijn dorp...
Grappig dat je het voorbeeld van die motoragent aanhaalt die je aanwijst op een kruising te gaan regelen, wat te doen... toen ik deze voorlegde aan mijn verkeerscollega's kreeg ik van beide het (volgende de e-learning dan) het verkeerde antwoord.

Verder is het inderdaad 1 groot gok/kansspel waarbij je hoopt het meest, bestemooiegoeiste antwoord te gokken.. :Bad Kwalijk feit vind ik, dat ook in deze 'verbeterde' versie je niet ziet wat je fout hebt beantwoord.. geen leermomentje dus.

Pan-fan heeft zijn frustratie's in een mooie mail aan onze SVBS-voorzitter verzonden, uiteindelijk is deze mail bij de bedenker/schrijven van de e-learning terecht gekomen en er schijnt nu toch wel iets te gaan wijzigen... :Lol:
 
  • Like
Reactions: Pan-fan

Ozzy

Klokje Rondrijder
R.I.P
30 okt 2012
5.227
3.185
572
Type motor
ST1100
Voor de gein allemaal eens gaan doen wat men van de e-learning hobby clubje wil .....

Wedden dat gemeentes en organisatie's gaan klagen ....
 
  • Like
Reactions: Pan-fan

Pan-fan

3e Versnelling
7 apr 2013
100
118
43
Fryslân
Type motor
ST1300
Ha, fijn... medestrijders en lotgenoten van dit e-learning-gedrocht!
Arjan (PRE) zei het al: uit frustratie, maar mèt een vette knipoog, heb ik onderstaand verhaal richting een mij bekende diender gestuurd, waarvan ik weet dat hij VKR-instructie geeft/gaf:

Welke overijverige, aan alcohol en drugs verslaafde, BOA heeft in zijn/haar almachtige wijsheid, op een regenachtige vrijdag-namiddag, vlak voor zijn/haar vakantie, deze vragen en antwoorden bedacht!!!!???
Nog veel meer dan voorheen is het mij in ieder geval duidelijk geworden dat er tussen deze persoon en de echte mensenwereld een onoverkomelijke kloof moet bestaan.
Ik voorzie het stoppen van heel veel evenementen, aangezien er geen nuchter denkende VKR meer is die energie wil gaan stoppen in het doen van deze e-learning, die, naar mijn bescheiden mening, grote overeenkomsten heeft met het invullen van een lottoformulier!


Zo, dat lucht op!!!
En om alvast jouw vraag te beantwoorden: ja, ik ben geslaagd. Zij het dan met de magere score van 78%...
Volgend jaar zal ik me proberen te verplaatsten in die ene hersencel die werkzaam is geweest bij de bedenker van deze e-learning, zodat mijn score wat beter wordt.
Gelukkig gebruik ik, tijdens het uitvoeren van mijn VKR-werkzaamheden, wél al mijn hersencellen, zodat niets vermoedende-, onschuldige (tot het tegendeel bewezen wordt) verkeersdeelnemers niet de dupe worden van deze BOA-dwaling.


Tot mijn grote verbazing, maar zéker ook tot mijn vreugde, is bovenstaand verhaal door hem doorgestuurd naar de politieacademie in Apeldoorn, waar het uiteindelijk op het bureau van de verantwoordelijke voor de e-learning is terechtgekomen.
Deze man (beslist géén BOA) heeft via mail aan "mijn diender"aangegeven e.e.a. te gaan onderzoeken.
Er was hem nl. ook al mondeling het nodige ter ore gekomen over het bedenkelijke niveau van de e-learning.
Hoe het ook zij: ik lach me een versuffing! :Biggrin
Of het uiteindelijk leidt tot een betere e-learning....?
Dát zien we volgend jaar wel weer!
 
  • Like
Reactions: Timbo en PRS

Pan-fan

3e Versnelling
7 apr 2013
100
118
43
Fryslân
Type motor
ST1300
O ja, nóg zo'n leuke vraag:
Er is slecht weer voorspeld. Hoe bereidt u zich het beste voor?
A. U neemt een paraplu mee
B. U trekt laarzen aan
C. U neemt schone, droge kleding mee
D. U blijft thuis

Nu weet ik wel dat ik mijn beide armen moet kunnen gebruiken tijdens het regelen, maar zou ik daarom geen paraplu mee mogen nemen?
Ook het dragen van laarzen en het meenemen van schone, droge kleding moet geen bezwaar zijn, dus zou het goede antwoord dan tóch D zijn?
 

Ozzy

Klokje Rondrijder
R.I.P
30 okt 2012
5.227
3.185
572
Type motor
ST1100
Ik stel voor om de e-learning maar gewoon weer af te schaffen ....

Geld heeft weer gerold ... kunnen we het gewoon weer terug draaien en zorgen dat er kwaliteit op straat blijft staan ....

Veiligheid via een test die je keer op keer kan doen ...WHOEHAHAHAHA
 

S-Tsw-1300

Mega Mijlenmaker
3 nov 2013
1.888
860
113
Zeewolde
Type motor
ST1300
Mijn oudste dochter is geslaagd voor theorie B na een dag intensieve training door een bureau. Tijdens haar eigen voorbereiding heb ik ook eens wat proefexamens gedaan en wat mij opviel dat veel plaatjes meerdere keren gebruikt worden incl. bijna exact dezelfde vraag. Maar dan wel met een andere uitkomst! Rara politiepet [emoji33] [emoji30]
Vandaag de jongste voor dezelfde cursus met examen ingeschreven. Zonder zo'n cursus is het zelfs voor een studiebol als mijn dochter niet te doen.
Ik krijg bijna heimwee naar het papieren examen uit mijn tijd. Duidelijke vragen en afbeeldingen.
 

PRS

Kilometervreter
11 jan 2014
1.385
1.400
113
Steenwijkerland
O ja, nóg zo'n leuke vraag:
Er is slecht weer voorspeld. Hoe bereidt u zich het beste voor?
A. U neemt een paraplu mee
B. U trekt laarzen aan
C. U neemt schone, droge kleding mee
D. U blijft thuis

Nu weet ik wel dat ik mijn beide armen moet kunnen gebruiken tijdens het regelen, maar zou ik daarom geen paraplu mee mogen nemen?
Ook het dragen van laarzen en het meenemen van schone, droge kleding moet geen bezwaar zijn, dus zou het goede antwoord dan tóch D zijn?
Mocht er niets ten positieve gaan veranderen, dan kiezen we gewoon lekker massaal allemaal antwoord D... Tease in de praktijk dan he?
 

webster

Administrator
Medewerker
29 okt 2012
1.718
1.942
882
40
Papendrecht
www.st1100-1300.eu
Type motor
Anders
ook ik ben het idd met iedereen eens dat het nieuwe examen voor zover je het een examen kan noemen een grote flop is
bij mij haalt het in ieder geval de animo weg om nog langer mij te gaan inzetten als VKR als er zo een organisatie de regels bepaald
ik zie het nog gebeuren dat veel evenementen dit jaar gaan verdwijnen omdat er simpelweg geen vkr's examen willen doen

dan hebben ze het doel weer bereikt ......

ik zeg terug naar oude manier, en mensen ook echt op een kruising examen laten doen dan weet je wel waar je wat aan hebt of niet

en dan heb je niet tijdens een evenement dat ze nog in de auto zitten als je aan komt rijden en je dus een uitdaging krijgt op de kruising
 
  • Like
Reactions: Timbo en PRS

ThunderSTreak

Mega Mijlenmaker
12 okt 2013
2.107
2.748
113
Omgeving Breda
Is ook de belangrijkste reden geweest om het hier even te delen Eef.

Ik hoorde van de organisatie waar ik al 20 jaar voor werk als verkeersregelaar tegen welke problemen zij nu aanlopen. Ze worden suf gebeld/gemaild door vrijwilligers die vreselijk veel moeite moeten doen om te slagen voor de E-learning module dit jaar. Is de afgelopen drie jaar nooit een probleem geweest, maar nu opeens wel. Ik wilde wel eens weten hoe dit verder 'in den lande' ervaren wordt.

Anderzijds vond ik een waarschuwing op zijn plaats voor diegenen die bij de organisatie van evenementen betrokken zijn en hun vrijwilligers nog willen gaan opleiden via E-learning; het zou wel eens een grotere uitdaging kunnen zijn dan men gewend is.

Op 17 april moet de organisatie waarvoor ik werk haar plan ten uitvoer brengen: 280 vrachtwagens die door de regio Tilburg rijden in een ochtend- en middagrit in vier afzonderlijke colonnes met steeds 15 minuten tussentijd. Op 1 maart wil men in elk geval alle 200 verkeersregelaars opgeleid hebben. De maand maart en de eerste helft van april is de verkeerscommissie alleen nog maar bezig met het wegpoetsen van hobbels, zoals plotselinge wegonderbrekingen die onaangekondigd, ondanks uitgebreid overleg met de wegbeheerders, altijd weer de kop op steken. Om dan nog met je verkeersregelaars bezig te zijn is voor een commissie van zes man weer net iets te veel.

Op dit moment wordt dus gewerkt aan een noodscenario als straks mocht blijken dat er te weinig verkeersregelaars door de hindernis E-learning komen. Dat wordt een klassikale opleiding/instructie door de politie tijdens de postentraining en de hele groep autoriseren als evenmentenverkeersregelaar via een grosslijst. Terug naar af, maar ook effectief.
 

panpatje

Administrator
Medewerker
29 okt 2012
1.153
621
413
50
Schiedam
Type motor
ST1300
Ook ik heb hem wel kunnen halen na 5x, en zeker niet in de 30min. die zij hiervoor bedacht hadden.
Om eerlijk te zijn, is mijn animo om af en toe als vkr bij te springen tot een 0-punt gedaald, en ga ik liever lekker een stukje touren.
 
  • Like
Reactions: PRS

cees pan euro

4e Versnelling
16 nov 2012
304
105
43
ik was geslaagd na alles NIET te lezen en zeker geen video BEKEKEN na 20 minuten....

ik vindt het eerlijk gezegd een aaneenfluiting............. maar da's mijn mening !

de uitdaging/moeilijkheid/ellende ligt tegenwoordig meer in het voorbereiden van een evenement, regeltjes, gemeentes, vergunningkjes, postinstructies met foto's............
 

panpatje

Administrator
Medewerker
29 okt 2012
1.153
621
413
50
Schiedam
Type motor
ST1300
ik heb op een excel sheet bijgehouden welke antwoorden ik ingevuld had, dus kon het redelijk analyseren Blush
Voor de liefhebber kan ik die sturen, maar das nou net niet de bedoeling van dit "examen" :Sip:
 

firewallie

Mega Mijlenmaker
14 nov 2012
1.963
1.310
113
58
Oud-Beijerland
www.gez-brandweer.nl
Type motor
ST1100
ik was geslaagd na alles NIET te lezen en zeker geen video BEKEKEN na 20 minuten....
ik vindt het eerlijk gezegd een aaneenfluiting............. maar da's mijn mening !


Cees, maar heb jij dan wel dezelfde versie als ons gedaan van 2016?
Die van de vorige jaren stelde idd niets voor, maar de nieuwe van 2016 gaat nergens over, wat een but examen zeg!
 

Timbo

Moderator
Medewerker
28 jun 2013
2.351
902
493
57
Sliedrecht
st1100-1300.wmco.org
Type motor
ST1100
De S5 heb ik kunnen halen, gratis voor niets, met die aantekening dat hij alleen geschikt is voor de SVNL. :klap:
Ze deden helemaal niet moeilijk toen ik had uitgelegd dat het voor het SVNL examen was.
De S5 oorkonde had ik binnen 2 minuten op zak.

Voor het SVNL examen ben ik binnen 5 minuten geslaagd, ik mag ook weer voor een jaar mee doen.
Ik mag liegen over de tijd, ik ben tenslotte officieel Wacko verklaard. Yahoo:Yahoo:Yahoo:
 

ThunderSTreak

Mega Mijlenmaker
12 okt 2013
2.107
2.748
113
Omgeving Breda
Ehhhh Timbo,

Dan deze wel aanpassen:

"Mijn voertuig heeft 2 wielen te veel..... It's a new life also.
Maar mijn :vroem: "ST1100" heeft er maar 2, precies genoeg.
Nu nog een A status; S5 heb ik evenals mijn bevoegdheid verkeersregelaar.
In twee minuten behaald met E-learning.
Ik ben gewoon keigoed


Van alle machtsvertoon is er niet één die zoveel indruk maakt als zelfbeheersing.
Doe wat ik zeg, niet wat ik doe."
 
  • Like
Reactions: Marcel W.

RemcoD

3e Versnelling
9 mrt 2013
98
99
18
Vandaag tbv de ronde van Strijen ook examen gedaan. Wat een drama (hoefde overigens maar een module over te doen). Maar de antwoorden in een aantal modules zijn voor meerdere uitleg vatbaar of alle antwoorden zijn goed. Maar goed, ik mag weer een jaar.

Groet Remco


Sent from my iPad using Tapatalk HD
 

Teppetoep

Motorrijles
19 mei 2013
7
0
1
70
Heerjansdam
Type motor
ST1300
Zelf ook examen gedaan, vindt het maar k met p goed waardeloos wat een zooitje hebben ze het ervan gemaakt.
Ik moest verschillende malen een module overdoen, ik dacht dat ik hetzelfde had ingevoerd en de tweede keer was het goed hoewel je geen hoogte kan krijgen van hoe de score tot stand is gekomen.
Gelukkig dat dit één keer per jaar moet.
Oja ik ben Verkeersregelaar en kan landelijk aan het werk.........
 

RemcoD

3e Versnelling
9 mrt 2013
98
99
18
@Walter,

Klopt. Was eigenlijk de code voor de ronde van de HW op 27 mei, maar is dezelfde organisatie. Ik sprak Bert er toevallig over op de dag van de Tunnelloop, dus vandaar de verwarring. Maar ik ben er bij allebei bij.

Groet Remco


Sent from my iPad using Tapatalk HD
 

panrob

4e Versnelling
14 nov 2012
314
90
43
63
Swalmen
Ook ik als broepsverkeersregelaar moest de e-learning doen om als vrijwillige vkr een evenement te mogen begeleiden, ik had een paar herhalingen nodig om met 73% te kunnen slagen, inderdaad hetzelfde als een lotto formulier,
wat een verschrikking!!

Gewoon, via internet!!
 

Rimconator

Klokje Rondrijder
13 mrt 2014
4.313
1.853
113
50
Hulst (NL)
Type motor
ST1300
Ook vorige week weer online de e learning gedaan. Ik kan er ook weer 1 jaar tegen.

Wel lastig dat je geen terugkoppeling krijgt van de fout beantwoorde vragen.
 
  • Like
Reactions: Timbo

PanEuRoel

Mega Mijlenmaker
15 jan 2015
2.897
1.410
113
Hulst
Type motor
ST1100
Afgelopen week het examen voor verkeersregelaars gemaakt. Nu was dit al niet zo'n bijster duidelijk examen, maar de recente 'verbeteringen' hebben het er vooral niet beter op gemaakt. Ik vind het een didactisch wangedrocht en van degene die het in elkaar gezet heeft moeten ze daarom meteen zijn didactische aantekening in de versnipperaar steken en vooral zijn examenbevoegdheid ontnemen.
Ik heb het examen gisteren gemaakt en ik moet zeggen dat je helemaal gelijk hebt. Als ik mijn lessen en toetsen zo zou maken, was ik tien jaar geleden ontslagen. :Shrug:
 

teacher

4e Versnelling
31 mei 2015
264
304
63
Type motor
ST1300
Even een kleine kick en een stukje frustratie delen...

Ik had dit topic al eens voorbij zien komen, dus ik was een soort van gewaarschuwd. Maar ik heb vandaag mogen ondervinden wat een draak die e learning module is.

De vragen+ antwoorden komen waarschijnlijk uit een pool zodat verschillende deelnemers verschillende vragen krijgen, maar ze lijkt wel niet goed gekoppeld:

Er staan vragen in die nergens behandeld zijn (ja serieus),
er staan vragen in die pas later worden behandeld (tip: niet per module de vragen doen, maar eerst alle modules lezen),
er staan vragen in die niet slaan op wat er behandeld is,
er staan vragen in van gelijke strekking in verschillende modules,
en er staan vragen van gelijke strekking in met tegengestelde/dubbelzinnige antwoorden.

Man man man...

Maar goed, ik heb de instructieverklaring...
 

PanEuRoel

Mega Mijlenmaker
15 jan 2015
2.897
1.410
113
Hulst
Type motor
ST1100
Klopt helemaal. Het is droevig. Maar dat geldt overigens niet alleen voor deze e-learning.
Ik heb het al eens eerder gezegd. Als ik zo mijn lessen en toetsen zou maken, dan was ik tien jaar geleden al ontslagen.
Tip: Noteer bij elke vraag het antwoord wat je hebt gegeven. Dan wordt het wat makkelijker als je een module opnieuw moet doen. :Smile: