Verkeerde remblokken

Putput

3e Versnelling
9 nov 2014
126
113
43
55
Dieren
Type motor
ST1100
Vandaag eindelijk begonnen aan een klus, die ik al een tijdje wilde doen..... Dus vol goede moed begonnen met de remmen eens onder handen te nemen. na de voorste rem-cilinder goed schoon te hebben gemaakt, en alles weer soepel liep, de nieuwe blokken er maar bij gepakt.... Maar ik heb das de verkeerde.. :Banghead::Banghead::Banghead::Banghead:

2594220190530_132955.jpg

Heb dus de DP 117/ 118 besteld (stond op de site dat die voor de st100 waren...) Maar ik denk dat die voor de non ASB versie zijn. Welke heb ik wel nodig? Ik heb een St1100 met CBS/ABS/TCB uit 1998

Morgen maar eens bellen met Japarts...

waffie

Kilometervreter
7 nov 2012
1.290
1.236
113
Etten leur/Sprundel
Type motor
Geen
Feitelijk staat het model ABS/ etc niet in het systeem van DP brakes en eigenlijk klopt het dus wel.
want
ST1100 met ABS heeft 3 zuiger tangen meegekregen maw de zelfde als die op de eerste modellen zaten van de 1300 of wel de DP 124

Screenshot.png

Deze zelfde remblok past dan ook in de achterrem van ST1300 echter ze is minder dik dan die je eigenlijk moet hebben nl DP 125 (achterrem)

Ik roep het wederom.. online is mooi maar daar vind je geen kennis en ervaring

Putput

3e Versnelling
9 nov 2014
126
113
43
55
Dieren
Type motor
ST1100
Kleine update:
Ik kon de ontvangen blokken na 2 maanden toch terug sturen, en heb nu de goede alsnog ontvangen :bravo: Vandaag op mijn vakantie adres begonnen met het schoonmaken van de zuigers en de nieuwe blokken erin zetten.."
Service en klantvriendelijkheid bestaat dus nog steeds... :klap:

Albert.

Ps. was idd erg hard nodig die nieuwe blokjes.....".. BlushBlush

Tiesemans

Kilometervreter
18 sep 2019
1.065
679
113
's-Hertogenbosch
Type motor
ST1100
Is de meerwaarde van de sportievere SDP124 groot?!
Ik meen opgevangen te hebben dat Honda adviseerde om alle remklauwen bij de Pan met sintered remblokjes uit te rusten ?!
Maar ja rijden we allemaal zo "sportief"?
Dan kun je met DP 124 vóór en DP 125 achter toch prima vooruit?

waffie

Kilometervreter
7 nov 2012
1.290
1.236
113
Etten leur/Sprundel
Type motor
Geen
alle remblokken van DP brakes zijn gesinterd de SDP + hebben een ander compound en genereert nog meer stop kracht met minder inspanning

Tiesemans

Kilometervreter
18 sep 2019
1.065
679
113
's-Hertogenbosch
Type motor
ST1100
@waffie wat ik mij afvraag ... Ik heb RVS remleidingen ... is het dan zo dat je bij de Pan wel weg komt met anders dan gesintered?!
Zou door het directe rem gevoel Carbon/Keramisch of zelfs nagenoeg organisch beter bij mijn nieuwe rem gevoel passen?!
Ik ben een beetje bang dat ik nu wel héél snel stil sta als ik op de oude gevoel tour rem (hoewel ik ABS heb).

waffie

Kilometervreter
7 nov 2012
1.290
1.236
113
Etten leur/Sprundel
Type motor
Geen
de keuze is eveneens een beetje persoonlijk.....
sommige willen maximale stopkracht met minimale inspanning (gesinterd) en andere willen een lineaire vertraging door een ander compound te kiezen zoals organische remblokken (harder knijpen is meer vertraging) maar aan beiden zit een grens.
je kunt namelijk nooit meer vertragen dan dat de grip van je banden dat onder de gegeven omstandigheden toelaten ( ijs, regen, droog) en op het punt dat de slip te hoog wordt zou je ABS in moeten grijpen.
Ik persoonlijk verwacht dus geen enkel probleem met de keuze voor bijv gesinterde remblokken.
je bent er heel snel aangewend
de nieuwe remleidingen (telfon) veranderen niets aan je remdruk enkel aan de opbouw er van (sneller doordat de remleiding niet uit zet tijdens de remdruk opbouw.
Ik zou me geen zorgen maken,

Jan KoekePan

Mega Mijlenmaker
4 sep 2017
2.572
1.551
113
Schoonhoven
home.hccnet.nl
Type motor
ST1300
Toch fijn dat @waffie er zo veel verstand van heeft en die kennis ook nog wil delen.
Binnenkort weer in jouw theater Waffie, mijn remmen zijn dan ook (weer) aan de beurt.
Laten we dan ook meteen even kritisch (met jouw kennersoog) naar de banden kijken.
Maken we er weer een mooie leerzame dag van en kan ik met een “nieuwe” fiets huiswaarts..