Veilig op weg.

  • beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

W. Boom

1e Versnelling
23 mei 2018
35
16
8
39
Rotterdam
Type motor
ST1100
#1
De biologieleraar op mavo drukte ons al op het hart dat het veiliger was met een goed rubbertje.
Vanmiddag heb ik bezoek gehad van Kees van de mobiele bandenservice, en we kunnen er weer even tegen!
 

Bijlagen

Laatst bewerkt:

Eddy DM

5e Versnelling
2 jul 2013
555
226
43
Antwerpen
Type motor
ST1100
#3
Ja, anders tikt die wandelstok zo irritant. Toch ?
 

ijskonijn

4e Versnelling
30 mei 2016
378
165
43
68
Type motor
ST1100
#6
Rijdt altijd met bridgestone maar dat is persoonlijk.
Nu ook met T 30 evo bevalt mij prima.
Eerst maar afwachten hoe de T 31 zich houdt.

Yahoo:
 

Dennis

The Preacher
12 sep 2013
3.522
2.414
113
45
Alphen aan den Rijn
www.bmwdriversforum.nl
Type motor
ST1100
#7
Hoop dat het de gt versie is, eerlijk gezegd.
Zat verhalen te vinden over vreemd slijtage gedrag bij de 023 en t30.
(Gt zijn de wangen van de band dikker)



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

ijskonijn

4e Versnelling
30 mei 2016
378
165
43
68
Type motor
ST1100
#11
HOI DENNIS helaas is de bt T30 160/70/17 niet leverbaar in de gt versie.
Wat eventueel kan is een 170/60/17 monteren die is wel in een gt versie.
In de breedte moet het kunnen .
Hebben we kunnen zien op de laatste riem wissel dag.
Voor wel een gt gemonteerd o.a extra koorlaag en zwaarder karcas

Yahoo:
 

W. Boom

1e Versnelling
23 mei 2018
35
16
8
39
Rotterdam
Type motor
ST1100
#12
Er zat een 023 onder. Toen ik de fiets kocht zowel voor als achter.
Vóór heb ik 6000 km geleden al laten vervangen door een T30 EVO. De 023 was niet op maar vervormd door langdurig rijden met lage bandenspanning (kapot ventiel, niet tegenaan te pompen). De 30 ziet er nu nog keurig uit.
De achterband was nu gewoon op, maar heeft zich prima gehouden, zonder rare vervorming of slijtage. Ik heb er bijna 20k op gedraaid, plus nog iets (ik weet niet hoeveel precies) door de vorige eigenaar. Geen slechte score denk ik.
Het is wel echt noodzakelijk ze goed op spanning te houden. (2.7 bar voor, 2.9+ achter). Zachter is direct voelbaar met rijden (gevoeliger voor lengtegroeven, onzeker insturen), en veroorzaakt mogelijk ook wel rare slijtage.
Maar goed, over een jaartje kan ik jullie vertellen hoe de 30 zich op het achterwiel houdt... :D
 

Marquez93

Kilometervreter
21 dec 2016
1.126
257
83
Roosendaal
Type motor
ST1100
#13
Als ik naar het slijtage profiel van @Dennis zijn achterband kijk denk ik:
Veel te hoge bandenspanning gehad?
Veel snelweg ?
 

Dennis

The Preacher
12 sep 2013
3.522
2.414
113
45
Alphen aan den Rijn
www.bmwdriversforum.nl
Type motor
ST1100
#14
Heb ooit een topic aangemaakt, omdat waffie mij uit de brand geholpen had.
De uitleg bij deze slijtage (niets met snelweg of bandendruk te maken)

“Sommige fabrikanten hebben in hun banden ontwerp geen echte hoofdgroef meer en daardoor is een juiste inschatting aangaande de profieldiepte lastig te bepalen.
Zeker als de band een mooi rond slijtpatroon heeft blijft het dus lastig vast te stellen.
Een kleine tip ! . Daar waar de TWI (treadwear indicator) zit is ook een hoofd groef
In het geval van Dennis.. dit kan iedereen overkomen omdat het allerlaatste stukje rubber gewoon erg snel kan gaan .
Tja en dan zie je dit(andere band maar als voorbeeld)”


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

elmo

Mega Mijlenmaker
24 mei 2014
2.113
1.459
113
44
biddinghuizen
Type motor
ST1100
#15
Het is idd vaak zo dat als een band bijna kaal is het wel heel hard gaat..........ik had het geluk dat er een steen overdwars in kwam en toen gelijk nieuw moest:Biggrin