ST1300 Valbeugels ST1300

• Beste Bezoeker, om hier te mogen posten moet u minimaal 45 posts hebben geplaatst en minimaal 3 maanden lid zijn.
  • Beste Bezoeker, topics hier geplaatst worden automatisch na 90 dagen inactiviteit verwijderd.
  • beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

marc pan

Klokje Rondrijder
4 nov 2012
4.295
2.062
113
52
Westmalle, België
Type motor
ST1300
Valbeugels voor de ST1300,
De beugels zijn volle stalen baren van 17 mm dikte die gelast zijn op een grondplaat van 10 mm dik.
Een set bestaat uit een Linkse als Rechtse beugel die gepoederlakt zijn, ( Poederlakken, ook wel poedercoaten of poederverven genoemd )
met 4 stalen bouten, 4 RVS ringen, 4 plastieken afwerkdopjes en 2 rubberen beschermplakjes die tussen de beugel en schetsplaat komen als bescherming.
Voor het monteren verwijder je gewoon de twee bouten die zich bevinden aan de voetsteunen van de passagier.
Voor het monteren van de valbeugels , gebruik je loctite dat je aan de draadsnede van bouten doet, dat voor de borging van de bouten dient.
Een volledig setje kost 130€ waarvan een bijdrage van 10€ gaat naar dit forum.

Voor interesse stuur maar een Pbtje

IMG_2977.JPG IMG_2980.JPG IMG_2981.JPG IMG_2983.JPG IMG_2986.JPG IMG_2987.JPG IMG_2988.JPG IMG_2996.JPG IMG_2994.JPG

Gebruik best deze LOCTITE voor de borging van de bouten

Laatst bewerkt door een moderator:

Ven st1300

3e Versnelling
12 feb 2013
155
39
28
Venray
Type motor
ST1300
Hallo Marc.

Mooi en vooral stevig spul, ik heb echter een vraag, door dat de beugel zo stevig is zal die niet verbuigen als ik bv een lichte schuiver maak, wat doet dat met het frame van de motor?

Groet
Henk

Dennis

The Preacher
12 sep 2013
3.538
2.425
113
45
Alphen aan den Rijn
www.bmwdriversforum.nl
Type motor
ST1100
Denk dat deze steunen dienen om je motor te beschermen. Als je valt, krijgt je frame altijd op zijn klote. Denk niet dat je frame direct zal vervormen met een lichte schuiver.
Zou Marc ook adviseren vooral niet te zeggen dat dit 100% je motor beschermt en je frame verder niet zal schaden.
Denk dat je met zijn beugels meer schade voorkomt dan dat je zonder deze beugels een schuiver maakt.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

marc pan

Klokje Rondrijder
4 nov 2012
4.295
2.062
113
52
Westmalle, België
Type motor
ST1300
Bij een lichte schuiver gaat het frame geen last hebben Henk.
Maar geef wel de raat om toch een check up te doen, en van de schetsplaat, omdat het gegoten aluminium is, maar dat moet je ook doen als je een schuiver maakt zonder deze valbeugels. Daar zou ik me geen zorgen over maken, mocht het toch zo zijn, de schetsplaten vind je al zat tweedehands voor 40€.

Laatst bewerkt:

GrisPan

5e Versnelling
5 okt 2014
718
507
93
Schagen
Type motor
ST1300
Ik heb ze ook van Marc. Precies pas en zien er prima uit. Dus mocht mijn Pan keertje omvallen dan heb ik vast minder schade!
Met 140 een schuiver maken zullen ze ook wel wat helpen.....of de bestuurder dat meemaakt later is altijd de vraag.!

Dus perfect voor 'langzaam' omvallen.

Groet
GrisPan

Bijlagen

26 apr 2018
41
16
8
48
Hengelo ov
Type motor
ST1300
ik heb de beugels ook van Marc gemonteerd, super pasvorm en erg goed en degelijk gemaakt.
ik ben zeer blij met deze aanschaf heeft inmiddels zijn nut bewezen nadat mijn maat hem in de garage niet rechtop kon houden.
nu gelukkig geen beschadigde uitlaten of kofferdeksel, alleen een afdruk in de beschermkap van de rechter valbeugel aan de voorzijde.
Dus dit is voor die prijs een echte aanrader mede panners!!!

26 apr 2018
41
16
8
48
Hengelo ov
Type motor
ST1300
Hierbij een paar foto's van de beugels op de motor.
En ook de schade na het omvallen aan de voorste valbeugel en verder niks aan de uitlaat of koffer dankzij de achterbeugel

Bijlagen

Alfred

1e Versnelling
10 aug 2018
27
5
3
52
Heemskerk
Type motor
ST1300
Dag allemaal,

Ik heb deze beugels ook besteld bij Marc. Behalve dat het evt. schade voorkomt ziet het er ook nog eens fantastisch uit!
De bestelling en levering verliep zeer vlot. Ik ben er erg blij mee.