1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

v.d. Heyden Motoren Den Bosch failliet

Discussie in 'Tips, Trucs en Wetenswaardigheden' gestart door panman1100, 1 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
Gesloten door: panman1100
Reden: Er nu wordt er oeverloos gezwam geplaatst
Datum sluiten topic: 18:59 04-11-2017
  1. panman1100

panman1100 VIP Medewerker

v.d. Heyden Motoren Den Bosch failliet

Zeer onverwachts heeft v.d. Heyden Motors in Den Bosch, één van de grotere motordealers van Nederland, faillissement aangevraagd.
    Het motorbedrijf was dealer van meerdere grote motormerken: Yamaha, Kawasaki, Aprilia, Indian, Piaggio en een aantal scootermerken: Peugeot, Sym, Kymco, Tomos en Vespa.
    In 2014 verhuisde vd Heyden Motors naar een nieuwe locatie in Den Bosch, het familiebedrijf bestond toen al 110 jaar en was daarmee één van de oudste motorzaken van Nederland.
    Volgens eigen zeggen daalde het bedrijfsresultaat al langer, waarop nu faillissement moest worden aangevraagd.
    Vanuit de motorwinkel heeft eigenaar Marcel van der Heijden het nare bericht zelf naar buiten gebracht.

• Niet Leuk Niet Leuk x 8
  2. Jur

Jur Mega Mijlenmaker

Triest om je bedrijf zo te moeten beëindigen na 113 jaar.
    Sterkte voor Marcel en zijn familie.

• Mee eens Mee eens x 1
  3. Honda

Honda Guest

• Leuk Leuk x 1
  4. Ome Paul

Ome Paul Kilometervreter

Nooit leuk dit soort berichten.

• Mee eens Mee eens x 3
  5. Zeurdoos

Zeurdoos Kilometervreter

Niet leuk ?? We helpen hier bijna allemaal kei hard aan mee dat alle motorzaken over de kop gaan door lekker alles online te bestellen want ja dan is het een paar euro goedkopen.

Dus niet leuk tja stop dan met online bestellen ;)

• Mee eens Mee eens x 4
    • Lol Lol x 2
    • Leuk Leuk x 1
    • Oneens Oneens x 1
  6. Optopan

Optopan 3e Versnelling

Helemaal waar Zeurdoos! Helemaal erg dat er mensen zijn die bij de dealer gaan kijken, eventueel passen en daarna op het internet bestellen.
    Helaas is dit blijkbaar een kenmerk van deze tijd, dat hou je niet tegen.
    Er zullen nog wel meer bedrijven kapot gaan vrees ik.

• Mee eens Mee eens x 2
    • Lol Lol x 1
  7. Henry W

Henry W 3e Versnelling

mijn verhaal is te lang voor een Forum,
    maar ben hier 4 x voor niets naar toe gereden omdat er een Pan stond,
    die ik wilde kopen,
    maar werd gewoon steeds niet geholpen, omdat de fiets eerst naar de beurs moest,
    op de beurs geprobeerd te reserveren, maar ook daar geen reactie op,

als het verkopen dan zo moeizaam moet ?
    en nee, niets in te ruilen, en geen afding afwijzingen.

• Informatief Informatief x 2
  8. Jur

Jur Mega Mijlenmaker

Ik denk dat diegene die kennis heeft en service verleend, kans heeft om te overleven. Ik koop niet alles online omdat ik ook niet verstand heb van alles. Sommige dingen laat ik over aan de vakman en dat geeft garantie.
    Soms heeft het ook te maken met de gun-factor.

• Leuk Leuk x 2
  9. Tante Anita

Tante Anita Kilometervreter

De motorkledingzaak waar ik vorige week was, heeft een bordje hangen: 'Alleen passen? €20,-'

Ik heb erg genoten van zijn expertise, service en persoonlijkheid en heb een heerlijke broek gevonden, al maak ik me ook schuldig aan online bestellen bij bepaalde dingen.

• Leuk Leuk x 2
  10. elmo

elmo Mega Mijlenmaker

Zelfde ervaring gehad weliswaar bij een andere motor zaak, 3 x geweest om de motor te kopen toen maar gezegd dat deze hem in zn r**t kon stoppen.toen had ik wel zn aandacht. ..............
    @Zeurdoos gedeeltelijk heb je wel geljjk , maar het is geen kwestie van een paar euro meer maar keiharde knaken.motorrijden is al niet :good:koop dus als het onderdeel 20 euro scheelt ja dan koop ik ook online.
    En er zijn ook zaken die niet willen veranderen of kunnen veranderen, elk bedrijf moet met de tijd meegaan en als ze niet willen tsja......als het niet kan is het jammer.
    Neem bv een ten kate grote winkel en grote webshop bij elkaar opgeteld wel winst onder de streep

• Leuk Leuk x 2
    • Mee eens Mee eens x 2
  11. Honda

Honda Guest

Een te warm bed is ook niet goed, zeg niet dat dit in dit geval zo is maar ik heb wel e.e.a. meegemaakt.

Familie:
    Zoon neemt garagebedrijf met tankstation over van Pa en Ma, feesten-partijen, vrouwtje doet helemaal niks in de zaak en gaat winkelen.
    Drie jaar later failliet.

In het dorp:
    Rijschool en taxibedrijf draait geweldig, twee zonen nemen het geheel van Pa en MA over. De ene zoon werkt zich kapot en de ander zit bijna dagelijks bij Jab-jum en aanverwante bedrijven. Na vijf jaar failliet.

• Mee eens Mee eens x 2
  12. Zeurdoos

Zeurdoos Kilometervreter

Ja ik zie motor rijden als luxe dus ik vind het niet erg om 20,- meer te betalen. En ik ben ook zelfs een beetje voor APK op motors omdat er te veel rond rijden die motor rijden omdat het goedkoop is. Oke liever geen APK want heb 3 motors ;)

Maar snap inderdaad heel goed als het 20,- ofzo scheelt da mensen liever online kopen want ja 20,- is toch een flink verschil en de 1ne heeft nu eenmaal meer te besteden als de ander ;) Good

• Leuk Leuk x 1
  13. Pannos

Pannos Mega Mijlenmaker

Of 150 Euri in het geval van een helm....met alle respect hoor, maar die bestel ik gewoon online:Biggrin

Zie mezelf niet als de barmhartige samaritaan die bedrijven het hoofd boven water moet houden, zoals zoveel andere medelanders al moeite genoeg m'n eigen hoofd boven water te houden.

• Mee eens Mee eens x 6
    • Oneens Oneens x 1
    Laatst bewerkt: 4 nov 2017
  14. Optopan

Optopan 3e Versnelling

En toch.... Die ondernemer zorgt ervoor dat je de keuze hebt en op je gemak kunt passen en of uitzoeken. Om dat mogelijk te maken heeft die ondernemer met heel wat zwaardere lasten te maken dan een internetbedrijf zoals huurlasten of hypotheeklasten. Als alle ondernemers hun vestigingen sluiten zal onze maatschappij vervlakken omdat het publiek geen keuzes meer kan maken. Ik heb trouwens die 150.- eerder gezien bij helmen maar in dit geval was het internetbedrijf duurder. overigens zou ik ook voor die 150.- goedkoper kiezen. In dit geval bij een kleine zelfstandige ondernemer die deze omzet goed kan gebruiken en ook nodig heeft.

• Leuk Leuk x 2
    • Mee eens Mee eens x 1
  15. Pannos

Pannos Mega Mijlenmaker

En zo heeft eenieder er zn eigen kijk op.

Ik kijk naar mn eigen knip want een ander doet het niet voor me.

Die ondernemer kijkt ook naar zn eigen knip.

Maakt me dan geen bal uit waar het vandaan komt, gaat om het getal onderaan de streep.

• Mee eens Mee eens x 4
  16. elmo

elmo Mega Mijlenmaker

Dat vervlakken zal wel meevallen ,je zal alleen meer pakketjes versturen als de maat niet goed is in geval van kleding ,net zoals de wehkamp.
    En de kleine ondernemer gunnen.......... ja als het uitkomt .ik shop bij degene die me keuze geeft of gewoon heeft wat ik wil.en is het een fijne winkel kom ik zeker terug ook als het iets duurder is, veel duurder dan dus een ander

• Mee eens Mee eens x 3
  17. honda1300

honda1300 5e Versnelling

Dan moeten we ook maar niet meer zelf sleutelen aan onze Pannetjes.:Nono:
    Breng maar naar de dealer tegen een deftig uurtarief.Wacko
    Wel jammer dat de TDT dan zal verdwijnen.:Shok:
    Zelf ben ik harstikke fout;
    Pannetje gekocht via Marktplaats.
    Had ik moeten doen bij de Honda dealer.
    Pannetje volgehangen met led uit China.
    Had ik bij meneer Philips moeten kopen.
    Pannetje is al jaren niet meer dealer onderhouden.
    Wat een spijt.
    Maar.........................
    Als ik het allemaal niet op deze manier doe dan kan ik deze fantastische hobby niet betalen.

Groeten, Richard.

• Mee eens Mee eens x 7
    • Leuk Leuk x 2
    • Lol Lol x 2
  18. waffie

waffie Kilometervreter

We draven door,

De reden dat zaken omvallen kan zeer divers zijn.

De investeringen voor een garagebedrijf bijv zijn gewoon fors, bedenk zaken als regelgeving, verplichtingen naar personeel toe (mogelijke risico ziektekosten)nieuwe technieken etc
    daarnaast staan de winst marges zeer onder druk , maar ook persoonlijke zaken spelen vaak een rol.
    zoals verkeerde keuzes.
    De consument heeft een eigen agenda en ook dat moet iedere ondernemer accepteren .
    Maar uit ervaring kan ik wel zeggen dat een prijs niet alles zegt.
    Maar met steeds meer zogenaamd liberaal denken (ieder voor zich en god voor alle) gaan we ook de nadelen ervan ervaren
    Voor service zullen we uiteindelijk fors betalen.
    Hoeveel bedrijven hebben al geen 0900 nr. en verplaatsen hun kantoren in het buitenland.
    En hoeveel webshops kun je feitelijk enkel nog per e mail bereiken.
    Je ziet deskundigheid overal verdwijnen ten gunste van goedkopere arbeid.
    Als samenleving hebben we een maatschappelijke verantwoordelijkheid naar elkaar toe .
    En dat zouden wat vaker voor beeld moeten houden.

Neem ons forum,

We hebben er allemaal profijt van maar we staan er zelden bij stil wat dit allemaal kost.
    Hoe leuk gaan we het nog vinden als er een goed verdien model op wordt los gelaten.
    Eigenlijk in deze tijd niet meer dan normaal want voor niets gaat de zon op.
    laat zeggen 40 euri per jaar voor ieder aangemeld lid

Maar back on topic..

Het is zeer spijtig voor v.d. Heyden Motoren en het personeel,
    Maar ik ben er ook van overtuigd dat er bedrijven in het gat zullen springen
    Mogelijk een doorstart
    We zullen het moeten afwachten.

• Mee eens Mee eens x 5
  19. Pannos

Pannos Mega Mijlenmaker

Volgens mij kosten die dealerschappen ook klauwen met geld....

Het staat allemaal leuk op de gevel maar heb weleens gehoord dat het minder oplevert dan dat het kost, winstmarge op een nieuwe fiets is nihil, daarbij willen sommige fabrikanten dat je een minimale hoeveelheid afneemt per jaar om dealer te kunnen blijven.

Zou ik niet echt vrolijk van worden.

• Mee eens Mee eens x 4
    Laatst bewerkt: 2 nov 2017
  20. PanEuRoel

PanEuRoel Mega Mijlenmaker

De eisen die door een importeur worden gesteld aan een dealer zijn extreem. Je wordt verplicht om een x aantal (nieuwe) motoren per jaar te verkopen. De druk op de motorzaak is enorm.
    Afgelopen jaar in bij ons in Zeeuws-Vlaanderen een mooie motorzaak gesloten om die reden. De eigenaren hebben hun zaak opgesplitst in twee onafhankelijke bedrijven. De ene houdt zich bezig met onderhoud en de andere met in- en verkoop van motorfietsen. Ook nieuwe, maar ze hebben dan niet meer de druk van het quotum.
    Misschien eens iets om over na te denken door de importeur. Wil je een motor kopen bij een dealer en je woont net als wij, in een uithoek van het land - zo voelen wij dat overigens niet - dan moet je richting Randstad om je motor te kopen. Dat gebeurt echt niet. Er zullen, naar mijn mening, mensen om die reden afhaken en stoppen met motorrijden óf er domweg niet aan beginnen. En dát is juist wat de importeur niet zou moeten willen. :Smile:

• Mee eens Mee eens x 2
    Laatst bewerkt: 2 nov 2017
  21. Kevin

Kevin 3e Versnelling

Maareh...

Wanneer is de uitverkoop?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• Lol Lol x 5
  22. Panneman

Panneman 2e Versnelling

Zeer spijtig voor deze dealer.

23. Harving

Harving Motorrijles

Tja, ken van der Heyden al ongeveer 55 jaar, een “instituut” is (misschien voorlopig) is verdwenen.

Er zullen in de toekomst meer motorzaken verdwijnen. Motorrijden is, naar mijn mening, helaas min of meer een uitstervende hobbie. De gemiddelde leeftijd van een motorrijder is intussen al 45 jaar. Veel instroom van jeugd is er niet meer. Dat zal te wijten zijn aan verschillende factoren: stappenrijbewijs, financiën, geen interesse meer bij jonge mensen etc.

Naar mijn mening blijven motorzaken ook te veel hangen aan een traditioneel concept.

Motorrijden is een "beleving", daar moeten bedrijven dan ook meer op inspelen. Je moet van een motorzaak meer een "uitgaanscentrum" maken. Veel motorrijders rijden graag een keer bij een motorzaak langs, om even te struinen, een bakje koffie of een praatje met andere motorrijders: mensen trekken mensen! In de meeste zaken loop je echter verloren rond, tussen bergen met motorfietsen, die meestal 75 % van de ruimte in beslag nemen. Niet echt aantrekkelijk!

Let wel, hoe meer mensen in een zaak, des te groter de verkoopkansen. Door een gezellige sfeer te creëren trek je mensen, waardoor de kans op impulsaankopen veel groter is.

Hoe deprimerend is het niet om alleen in een restaurant te zitten of in een bijna leeg stadion naar een voetbalwedstrijd te kijken (zal overigens nooit mijn hobbie worden).

Kortom, naar mijn mening moet het huidige concept motorzaak op de schop.

• Mee eens Mee eens x 3
  24. Nosegear

Nosegear Administrator Medewerker

Sja, maatje van me runt een motorzaak in Amersfoort (is net mede-eigenaar geworden) en vindt beslist niet dat motorrijden een uitstervend fenomeen is. Hij ziet klanten in alle leeftijdscategoriën z'n zaak in en uit rennen, en verkoopt toch zeer frequent motorfietsen & kleding.

Wel denk ik dat een motorzaak een online gedeelte MOET hebben tegenwoordig. Motorkleding koop je toch pas nadat je het in handen hebt gehad, de pasvorm hebt vastgesteld. Als je 'm als verkoper dan ook online hebt is de tijd met passen en meten toch niet voor niets geweest. Oh, en online een motor een servicebeurt geven wordt ook wat lastig . . ;)

Maar van die beleving: 200% met je eens!! Brood en spelen, koek en zopie; je wilt iets méémaken als je een motorzaak binnengaat.

25. Pannos

Pannos Mega Mijlenmaker

Plakkie natte cake.....(MP Rotterdam)

Laatst bewerkt: 4 nov 2017
  26. Honda

Honda Guest

Beste Harving....................................als je nu nog steeds met de Yamaha van je avatar rijdt, dan ben je geen voorbeeld voor de verkoop! Good:Lol:

(grapje hé)

• Lol Lol x 1
  27. PanEuRoel

Sprak hij schaamteloos met zijn CBX1000! :Smile:

• Lol Lol x 1
  28. Honda

Honda Guest

Honda.CB.jpg

Je roept maar wat, NIEUW gekocht Honda CB 1100 EX Retro.

• Lol Lol x 1
    • Winnaar Winnaar x 1
    • Top Top x 1
  29. Pannos

Pannos Mega Mijlenmaker

Steek iedereen de ogen maar weer uit....:eek:

30. Honda

Honda Guest

Is een antwoord op @ PanEuRoel en niks anders.

• Lol Lol x 1
  31. Pannos

Pannos Mega Mijlenmaker

Was min of meer een compliment.

• Oud Oud x 1
  32. PanEuRoel

Gave fiets hoor, maar dat had ik al eens geroepen, ergens, ooit. :Smile:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina