USB in Garmin losgeraakt

Discussie in 'GPS, Alarm, Intercom en aftermarket electronica' gestart door PanZoetermeer, 28 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
Gesloten door: Nosegear
Reden: Op verzoek thread owner.
Datum sluiten topic: 07:00 04-06-2018
  1. PanZoetermeer

PanZoetermeer 4e Versnelling

Ik had een Garmin aangeschaft (tweedehands) maar de USB voeding in het apparaat is los gekomen van het board. Ik heb op Youtube filmpjes gezien dat dit erop gesoldeerd kan worden. Is er iemand binnen de club die hier ervaring mee heeft ?

2. Rimconator

Rimconator Klokje Rondrijder

Dat is minder... hopelijk kan iemand uit de buurt je daarbij helpen.

Succes!

3. DennisMe

DennisMe 4e Versnelling

Nee, geen ervaring mee, maar wel met een soldeerbout.
    Alleen, Vlissingen en Zoetermeer liggen niet in de buurt :-(

4. PanPaul

PanPaul 4e Versnelling

Ervaring met fijn-solderen, ik zit in Houten.
    Ik kom bij het Repair Cafe ook soms dit soort zaken tegen dus het is te proberen maar ik kan natuurlijk op afstand geen garanties geven.

5. Sancho Panza

Sancho Panza 5e Versnelling

USB heeft maar 4 draadjes, zou in theorie dus niet zo moeilijk moeten zijn.
    @Dennis heeft ervaring met van alles op Navigatiegebied en da's maar een half uurtje rijden.
    Door het apestaartje krijgt hij automatisch bericht, we wachten af...

6. Dennis

Dennis The Preacher

Denk dat @DennisMe dit beter kan dan ik.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

7. DennisMe

DennisMe 4e Versnelling

PanPaul, schaam je niet hoor! Garantie geven ze nergens, je betaalt er altijd dik voor, zo niet linksom dan rechtsom.
    Ik ook niet hoor, of dat nou via de post is of face-to-face, of ik het nou al 100x eerder gedaan heb of niet.
    Een vriendendienst blijft wat mij betreft altijd op basis van: "Ik doe wat ik kan en meer kan ik er ook niet van maken".
    Ik kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat iemand op het forum het anders zou doen.
    Dat gezegd hebbende, je kunt het apparaat best naar me opsturen, ik wil het best proberen, maar ben je wel 2x verzendkosten kwijt, of veel tijd als de PKD hem mee wil nemen. Dan is Houten misschien zo gek nog niet. De kans is levensgroot dat je er weer een werkende GPS voor terug krijgt.

8. Sancho Panza

Heb even een filmpje bekeken en fijn-solderen is wel een pré... Da's PanPaul.
    Is wel een uurtje rijden, is verzenden eventueel een optie? Kost het je max. 14 euro heen en weer.
    Maar da's ook aan Paul...

Of naar Dennisme... Was me nét 20 seconden voor! :)

• Leuk Leuk x 1
  9. Sancho Panza

Is alles wat Dennis uitvoert eigenlijk ook "Dennisme"?
    Maar ik zal het topic helder houden en het mezelf alleen even afvragen... ;)

10. PanEuRoel

PanEuRoel Mega Mijlenmaker

We rijden graag motor. Wat betekent dan een ritje van pakweg een uur of anderhalf. Vervolgens ga je weer weg, een kennis erbij, een ervaring erbij, en als het goed is een werkend apparaat, motor, koppeling enz. Heb er iets voor over.

Er zijn natuurlijk grenzen. Van Zeeuwsch-Vlaanderen naar Groningen vind ik zelf wat ver. Maar dan praat je ook over uitersten. Alles daartussen is wat mij, wat ons Zeeuws-Vlamingen betreft bespreekbaar.
    Niet te internet-achtig denken, het wordt op de stoep afgeleverd. Soms moet je ergens wat moeite voor doen. :Smile:

• Mee eens Mee eens x 2
    • Leuk Leuk x 1
    • Winnaar Winnaar x 1
  11. DennisMe

DennisMe 4e Versnelling

Nee @Sancho Panza , dennisMe heet toevallig ook Dennis, maar is niet half zo goed met motoren als de "Grote Dennis" van dit forum. Wel een beetje handig met conputers en electro, dat dan weer wel.

12. Sancho Panza

Ik onthoud gewoon: "@Dennis = Kennis".

Mocht ik eens een "elektronisch" probleem hebben en ik PB de verkeerde...
    Zou het alsnog gewoon goed moeten komen!

Ik heb nog wel wat receptoren en neurotransmitters die een keertje nagekeken moeten worden.
    Ben alleen bang dat ik daar, bij een afspraak, niet "effe" op kan wachten als dat hersteld wordt... :Biggrin

Ik ben het helemaal eens met Roelof, afspreken is véél gezelliger en leerzamer dan simpel opsturen!
    De heenreis zonder navigatie is wel even een (klein) dilemma, de terugreis na herstel zal vast vlekkeloos verlopen.

Theo (@PanZoetermeer) heeft nu diverse keuzes, we lezen binnenkort vast wel hoe het is opgelost.

Mooi Forum hè? Met al die behulpzame mensen hier... :)

• Lol Lol x 1
    • Handig Handig x 1
  13. PanPaul

PanPaul 4e Versnelling

Afspraken voor het repareren zijn in de maak.

• Leuk Leuk x 2
  14. Sancho Panza

We verwachten nog wel een fotoreportage... Het is reeds "gedoan". :)

15. PanZoetermeer

SP, Paul is een meester in dat soort technische zaken.. Garmin doet het weer, zodra ik hem ophaal, zal ik van die ouwe Navi een foto maken hahaha...

• Leuk Leuk x 2
  16. Jan KoekePan

Jan KoekePan Kilometervreter

Werkelijk geweldig dit allemaal, wordt een mens toch gelukkig van?
    Waar vind je nog zo'n grote hoeveelheid bereidwilligheid en kameraadschap?

17. Sancho Panza

En je mag er óók nog naartoe rijden op een Pan! :)
    Theo kon waarschijnlijk wachten op de reparatie, maar koos ervoor om nogmaals heen en weer te rijden. Logisch! :Biggrin

18. PanZoetermeer

garmin1.jpg garmin2.jpg garmin3.jpg

Zoals eerder beloofd, de foto's van het vakwerk van Paul. Bedankt Paul !!

• Leuk Leuk x 2
  19. Sancho Panza

Ik zeg: Missie geslaagd! Als ik een keer iets pietepeuterigs heb zit Paul maar een kwartiertje van m'n werk vandaan.
    John (@Tiger) is ook zo'n vakman... Was zelf eens begonnen aan een Gear Indi, werd echter véél te klein gepruts.
    Heeft hij het voor me afgemaakt op een TDT...

Besef me nu ineens pas dat ik hem uiteraard wel bedankt heb, maar nooit echt genoeg voor het plezier/gemak dat ik van zijn "werk" heb. Houd ik even in m'n achterhoofd...

Wederom het bewijs dat hier veel mensen aanwezig zijn die gráág een mede-Panner helpen. Zo zie je maar weer...

Veel (rij)plezier toegewenst van je herstelde apparaatje! Zet er maar in: Teteringen, Sprundel... Houten had je al gevonden. :)

• Lol Lol x 1
    Laatst bewerkt: 3 jun 2018
  20. PanZoetermeer

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina

1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie