1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Garmin GPS Update cn europa 2018.10 nt

Discussie in 'GPS, Alarm, Intercom en aftermarket electronica' gestart door pheufk, 24 mei 2017.

1. pheufk

pheufk Mega Mijlenmaker

De update van CN Europa 2018.10 NT
    En er is een nieuw update van Garmin Express 5.5.0.0

• Leuk Leuk x 1
  2. S-Tsw-1300

S-Tsw-1300 Mega Mijlenmaker

Zodra ik van vakantie terug ben zal ik die ook nemen. Dank voor je hulp nog. De routes zijn naadloos gereden afgelopen weekend. Good

3. Rimconator

Rimconator Klokje Rondrijder

Dank voor de info Piet.

4. Blue Knight

Blue Knight 4e Versnelling

Thanks voor info, zal eerstdaags mijn Zūmo's (500 & 550) aan de infuus leggen. :vroem:

5. Marquez93

Marquez93 Kilometervreter

Waarom duren die updates elke keer weer zo idioot lang :Banghead: 5-6 uur :bad idea:

6. Nosegear

Nosegear Administrator Medewerker

??? Wat duurt er zo lang dan? De download of de installatie?

Hier op het werk (waar de internetverbinding van het kaliber 'duister Afrika' is) ben ik meestal met 5 kwartiertjes helemaal klaar. Thuis met glasvezel een half uurtje of zo . .

• Lol Lol x 1
  7. pheufk

pheufk Mega Mijlenmaker

Kan vele oorzaken zijn drukte op de servesr, virusscanner op je pc/laptop en wat Marcel al aangaf snelheid van je internet verbinding.
    Ik doe vaak de download al heel vroeg in de nacht/ochtend tussen de 03.00 a 05.00 uur , liggen die Amerikanen nog te slapen:D en is het minder druk op de servers Wink:

• Mee eens Mee eens x 1
  8. henkhonda

henkhonda 1e Versnelling

Bedankt voor de info Piet , hij staat er weer op.Good

9. Bingobeast

Bingobeast Beginnend Bestuurder

Vraagje Piet
    Ook voor 2820
    of is het stoomtijdperk voorbij

10. pheufk

pheufk Mega Mijlenmaker

Die is jammerlijk voorbij Frans

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk

11. Nick Sax

Nick Sax Kilometervreter

Update op de Garmin verliep vlot, zo'n 4 uur.
    Echter bij het updaten van de Basecamp kaart staat de boel vast na 37,8%.
    Enkele malen geprobeerd, maar geen verder succes.
    Hoop dat de twee vrienden (kaart en toestel) elkaar nog wel begrijpen anders worden het wel heel verrassende routes vanaf heden.

12. Bingobeast

Bingobeast Beginnend Bestuurder

Heerlijk om nog te weten dat je (hopelijk) thuiskomt met een oude Pan met een oud navigatiesysteem

• Leuk Leuk x 1
  13. pheufk

pheufk Mega Mijlenmaker

@Nick Sax
    Echter bij het updaten van de Basecamp kaart staat de boel vast na 37,8%.
    Wat bedoel je met update BaseCamp kaart??

14. pheufk

pheufk Mega Mijlenmaker

Voor de oudere gpsen waar een lifetime update bij is.
    Garminswegen zijn niet te volgen ,waar de laatste update vorig jaar niet meer beschikbaar was,zijn ze nu wel beschikbaar.Kaart update 2018.10 is nu beschikbaar.
    Ben nu de SP2820 aan het updaten.

15. Nick Sax

Nick Sax Kilometervreter

@ Piet , pfeuk
    Ik bedoel daar mee de kaart in mijn PC, in het programma BaseCamp, waar ik mijn routes op maak en beheer.
    Of heeft dat niets met elkaar te maken.
    Heb in mijn Zūmo hiervoor een grotere MicroSD kaart geplaatst en dat downloaden is denk ik prima verlopen.
    Deze heeft nu kaart 2018.1 en het programma BaseCamp 2017.2
    Als verder binnen melken niet hoeft geef ik het op want het begint me behoorlijk te frustreren dat het steeds niet lukt en ik het bijltje er niet bij neer wil gooien, maar door mijn beeldscherm.
    Of moet ik alles weer uit de Zūmo halen en dan beiden gelijk vernieuwen, download technisch dan, niet de apparatuur hoop ik.

Laatst bewerkt: 31 mei 2017
  16. pheufk

pheufk Mega Mijlenmaker

Bij kaartupdate GPS via Garmin exspress kun je de keuze makend alleen de GPS /of GPS en pc / of alleen de pc.Standaard staat de keuze op alleen de GPS.Om de kaartupdate op je pc te krijgen,moet je nu via Garmin Express de update opnieuw doen en de keuze maken alleen de pc ,wel je GPS koppelen aan de pc anders wordt de kaart niet ontgrendeld.

Nick we gaan niet pfeuk maar pheufk :Biggrin:Biggrin

• Leuk Leuk x 1
  17. pheufk

pheufk Mega Mijlenmaker

Wat programma BaseCamp 2017.20 betreft is niet 2017.20 maar het kaart materiaal CN Europa 2017.20 NT die staat op de pc .En waarschijnlijk staat die 2018.10 in je GPS.Doe de update nu alleen op de pc.
    Is er iets niet duidelijk pb mij dan geef ik je mijn telefoon nr.

• Top Top x 1
  18. Rimconator

Garmin Express naar nieuwste versie op de iMac.

Nu kaarten bijwerken op de 660 en Mac.

19. henry

henry 2e Versnelling

Hallo Piet,

Heb je de 2820 via map updater gedaan?

Henry

20. pheufk

pheufk Mega Mijlenmaker

Ja via GarminMapUpdater.

21. Tugdriver

Tugdriver Motorrijles

Toen ik mijn Pan ST1300 kocht stond de staander voor de Zūmo 550 er nog steeds op.
    Het toestel zelf wilde de vorige eigenaar zeker niet kwijt wat getuigd dat de Zūmo 550 een prima toestel is !!
    Dan maar een 550 gezocht en gevonden...volledig laten resetten en naar mijn hand gezet !!
    Als ik de Zūmo op Garmin express aansluit zie ik dat er een nieuwe update is (2018)
    Eerder had ik al een andere oudere kaart willen installeren die niet wou lukken.
    Het geheugen van de 550 zou te klein zijn,zelf al heb ik er een 16G sd kaart in gestopt.
    Zodoende kan ik er maar een deeltje van Europa opzetten?
    Nu heb ik ergens gelezen dat je via de 550 geen updates op de kaart kunt zetten?
    Eerst update op de PC en dan van de PC naar de SD ?
    Klopt dat;;of bestaat er een andere manier?

Grts
    Frank

22. pheufk

pheufk Mega Mijlenmaker

Frank je heb een pbtje met mijn tel.nr

• Leuk Leuk x 1
  23. Mark612

Mark612 5e Versnelling

Bedankt voor de melding Piet. Ga mijn 550 updaten.

• Leuk Leuk x 1
  24. Navigator

Navigator 4e Versnelling

Net met de 660 de update binnengehaald. Heel Europa past niet op de 660, wel op de 8GB SD. Helaas leest mijn Zūmo de SD kaart niet meer. Nu heb ik Scandinavië op de 660 gezet en nog 2.3gb over. Is er een mogelijkheid er nog kaarten bij te zetten? 'Vroeger' kon je landen aanklikken en zo selecteren.............

25. pheufk

pheufk Mega Mijlenmaker

Heb je soms de sdkaart geformatteerd ?? En hoe heb je de kaart op de sdkaart gezet.

26. Navigator

Navigator 4e Versnelling

Ik heb de kaart geformatteerd als exfat (op een iMac). De iMac herkent de SD wel, de Zūmo niet.

Eerst maar eens formatteren op FAT32 lees ik hier en daar........

Laatst bewerkt: 13 jun 2017
  27. pheufk

pheufk Mega Mijlenmaker

Koop een nieuwe micro sdkaart die hoef je niet te formatteren.Zet daar de file gmapsupp.img in de map Garmin.Wel een map Garmin aanmaken.Of opnieuw de update doen na de sdkaart.

28. Marquez93

Marquez93 Kilometervreter

Ziggo 150 MbitAggressive
    Dus ik weet niet precies wat voor super verbinding jij hebt:(
    Voor mij duurt het in ieder geval uren.Blush

29. Nosegear

Een verbinding is zo snel als de traagste schakel die erin zit. Als jij ergens over maar één rotte router moet dan duurt het lang . .

• Mee eens Mee eens x 2
  30. Nosegear

Wel jammer overigens dat deze update nog niet de nieuwe situatie op de autosnelweg kent in de omgeving van Muiden, Weesp etc. De boel is daar inmiddels drastisch omgegooid, maar gisteren merkte ik dat dat nog niet tot meneer Garmin was doorgedrongen . .

31. Rimconator

Klopt Marcel, datzelfde merkte ik op in onze omgeving.

Jammer.....

• Mee eens Mee eens x 1
  32. S-Tsw-1300

S-Tsw-1300 Mega Mijlenmaker

Ach Nosegear en Rimconator, het gaat hier in Nederland zo snel allemaal dat ze dat daar niet bij kunnen benen :Biggrin:Biggrin

• Lol Lol x 2
    Laatst bewerkt: 15 jun 2017
  33. Eddy DM

Eddy DM 5e Versnelling

34. Jur

Jur Mega Mijlenmaker

Ja en de wegbeheerder en/of gemeente moet het wel doorgeven aan Mr. Garmin, TomTom, etc.
    Op mijn Garmin staan straten die er nog moeten komen en ontbreken straten die al een paar jaar bestaan.

35. Nosegear

Van projecten van deze ordergrootte zou je toch haast verwachten dat dat wel bekendgesteld zou worden . .
    Ik heb Garmin Support vanochtend maar eens een berichtje hierover gestuurd. Hoor ik ws. nooit meer wat van, maar ja.

• Mee eens Mee eens x 1
  36. Nosegear

Nou, dáár moet ik dan even op terug komen. Bijna per omgaande een (niet al te erg ter zake doende) reactie van Garmin: dat ik wel eerst overal de laatste versies van moet installeren (heb ik natuurlijk). Maar ook een linkje waar je zowaar kaartfouten kunt rapporteren: https://my.Garmin.com/mapErrors/report.faces

Werkt niet vlekkeloos (zo blijft het eerste veldje, welk device je gebruikt, voor altijd op 'Please wait...' staan en is het een verplicht veld. Je kunt er aardig omheen tippelen door 'No Device - map only' aan te tikken. Er is nu een officieel rapportje naar Garmin gestuurd.

Herhaal ik toch mijn vorige opmerking; hoor ik ws. nooit meer wat van, maar ja. :D

37. Nosegear

Van de ene verbazing in de andere: ook van Garmin USA zomaar een antwoord!!

G'day,

When we compile a newer update, we use the latest available from our vendor, HERE, at the time we begin. At the time we began compiling the last update, those recent changes had not yet been implemented in their database so were not received for that City Navigator update.

HERE knows about them and has done work on them. Based on what I now see, the next City Navigator version will reflect the recent changes.

Best regards,
    Loy
    Garmin Cartography Administration
    151st Street
    Olathe, Kansas, USA

Uiteraard nog wel even gevraagd wanneer hij dacht dat die update er dan zou zijn . . Wordt vervolgd.

• Leuk Leuk x 1
  38. Jur

Jur Mega Mijlenmaker

Duidelijk, HERE heeft het gedaan. Of eigenlijk nagelaten het te doen. :bad idea:

39. pheufk

pheufk Mega Mijlenmaker

En laat nu HERE ,door Garmin is overgenomen.

40. MrGPS

MrGPS 3e Versnelling

Onnodige quote verwijderd

Nee hoor. Here is van BMW/Audi/Daimler. Concurrent Teleatlas is van TomTom.

Laatst bewerkt door een moderator: 26 jun 2017
  41. pheufk

pheufk Mega Mijlenmaker

Dan heb ik het mis , meen dat ik dat ergens te hebben gelezen.

42. Nosegear

Garmin support verwacht een update in de buurt van augustus. Daarin zou deze situatie gecorrigeerd moeten zijn.
    Ben benieuwd - maar Garmin Support reageert sneller en beter dan ik had verwacht!

• Leuk Leuk x 1

Deel Deze Pagina