data-csrf="1566419452,cb9ba95c4cb067924a88d1cc405e93e1" Uitlaat | ST1100-1300.eu

Uitlaat

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

vgool

1e Versnelling
6 sep 2018
37
35
18
38
Heerhugowaard
Type motor
ST1100
Hallo allen,

Ik merkte gisteren bij het een stukje verplaatsen van de motor zonder helm (met dempt toch een hoop) dat het net leek of m'n uitlaat lek is.

Na vanmorgen er even onder te hebben gelegen voelde ik ik dat het bij het x-stuk aan de voorzijde daarvan wat uitlaatgassen eruit voelde komen. Op de foto waar je dus tegen aan kijkt..

Is dit normaal of is dit simpel op te lossen met het een of ander.

De uitlaat zelf ziet er naar mijn mening niet rot uit.

Gr. Mark

Bijlagen

vgool

1e Versnelling
6 sep 2018
37
35
18
38
Heerhugowaard
Type motor
ST1100
Wat ik vreemd vindt is dat het lijkt of de pijp er zo is ingeschoven zonder een klem oid er omheen.

Die collector is niet los te verkrijgen?
Als ik het goed begrijp moet dan een gehele pijp vanaf de cilinder tot aan de einddemper vervangen worden..

panman1100

VIP
Medewerker
29 okt 2012
5.508
5.267
413
71
Voorhout
Type motor
ST1100
Klopt , pijp zit er zo ingeschoven (sommige monteren hem met uitlaatpasta)

Losse collector is helaas niet verkrijgbaar.

• Like
Reactions: vgool

cees pan euro

4e Versnelling
16 nov 2012
304
105
43
tip van het jaar : mocht je zelf kunnen lassen, of je kent iemand...… dan kan je altijd de gehele uitlaat loshalen en dichtlassen.
Maaaarrrrrr… dit is waarschijnlijk een tijdelijke oplossing.... dus wat Henk zegt : nieuwe kopen !

Op den duur gaan alle collectors vroeg of laat doorrotten.... t is de leeftijd he ?

• Like
Reactions: vgool

mvhenten

Motorrijles
23 mrt 2019
7
4
3
56
Type motor
ST1100
Hm de mijne is dus ook aan de beurt als lassen geen optie is en €1500 uitgeven aan vervangingen ook niet? Wat dan wel?

Putput

3e Versnelling
9 nov 2014
104
74
28
54
Dieren
Type motor
ST1100
Bochten set delkevic, koste me ongeveer €350.- en gelijk probleem van maandelijks dichtkitten over... :vroem:

Guardian

5e Versnelling
7 mei 2018
501
200
43
Type motor
Geen
Ook ik had dat probleem. Geduldig gezocht op Marktplaats en die kans kwam sneller dan verwacht.
Lassen is tijdelijk dus ....... rij nu met een mooi RVS set

mvhenten

Motorrijles
23 mrt 2019
7
4
3
56
Type motor
ST1100
Was een opgave bij MotoPort omdat ik zelf 2 linkerhanden heb. Heb nu een besteladres in de UK gekregen schijnt maar 300 euro te zijn. Eerst maar eens bestellen en dan gaan klussen van de zomer

• Like
Reactions: elmo

Gibbel

5e Versnelling
28 aug 2013
733
325
63
61
Herentals (B)
www.gibphoto.be
Type motor
ST1100
@Dennis heeft voor mij ook de Delkevic bochten geïnstalleerd een paar jaar terug.
Hij doet het zonder morren en in een perfecte afwerking hahahaha
Ik ben er wat blij mee,,, nooit geen omzien meer naar...

ijskonijn

5e Versnelling
30 mei 2016
477
257
63
68
Type motor
ST1100
Heren las over de uitlaten ,als je een nieuwe uitlaad laat monteren let op E merk [EU].
Zit er geen E merk op en je wordt aan gehouden tijdens een weg controle laatste tijd veel in Duitsland [EIFEL] en je hebt pech kun je de uitlaten ter plekken er af halen ,of staan laten [later met een kar ophalen].
Plus een bekeuring,al een paar man van de motorclub gesproken die het hadden meegemaakt tijdens een groepsreis in Duitsland.
Geld het zelfde voor banden geen profiel genoeg gelijk kun je hem staan laten .
Gelukkig had een van de mannen een kar bij zich,die bij het hotel stond dus die kon hem ophalen.
Dus let op als je pech hebt is het BINGO.

:MAD:

Duckati

4e Versnelling
14 nov 2018
208
157
43
45
Haren
Type motor
ST1100
Gaat dat E-keur gedoe niet meer op voor de dempers?
Er rijden denk ik niet veel toermotoren met open dempers rond. (uitgezonderd sommige Harley's)

panman1100

VIP
Medewerker
29 okt 2012
5.508
5.267
413
71
Voorhout
Type motor
ST1100
De uitlaten van Delkevic hebben geen e-keur.
Bepaalde modellen hebben wel "Britse e-keur / BSAU", maar die is niet geldig in Europa.

Dennis

The Preacher
12 sep 2013
3.830
2.844
113
46
Alphen aan den Rijn
www.bmwdriversforum.nl
Type motor
ST1100
Waar het antwoord van henk vandaan komt staat ook dit:
“Er zijn echter landen waar wel regelmatig specifiek op geluid wordt gecontroleerd. Vooral Zwitserland schijn je met een niet E-gekeurde uitlaat beter te kunnen vermijden. In Duitsland worden herrieschoppers ook gecontroleerd. Maar daar moet je toch wel eerst opvallen vanwege het geluid dat jouw motor, of de motor van iemand anders in de groep waarmee je rijdt, produceert, voordat je wordt aangehouden. In Frankrijk schijnen ze nog het meest tolerant te zijn ten opzichte van "sportieve" uitlaten.”
Neemt niet weg dat een eu keurmerk dus leidend is. Kans dat je staande wordt gehouden is klein trouwens. En wordt je wel aangehouden, dan heb je een uitdaging.

Guardian

5e Versnelling
7 mei 2018
501
200
43
Type motor
Geen
Mijn mening. Ik rij (tot op heden) niet in het buitenland met de motor. Doe je dat wel dan zal je de niet gekeurde types links moeten laten liggen.
Mogelijk heb ik geluk maar in de laatste 20 jaar één keer gecontroleerd, (drank controle). Als jou motor geen kl...herrie maakt zal je nauwelijks last hebben van de blauwe brigade hier in Nederland. Een veel gehoorde, "Wil je aandacht dan moet je vooral aandacht vragen door je als een aso te gedragen in het verkeer".

• Mee eens
Reactions: fred en Henk2511

Duckati

4e Versnelling
14 nov 2018
208
157
43
45
Haren
Type motor
ST1100
Het ging toch over de bochten en de collector?
Naar mijn weten zit er op die onderdelen helemaal geen E-keur en wat betreft de dempers, zal een Duitse agent echt op de knieën onder een keurig klinkende toermotor kruipen om te kijken of er toevallig wel of geen E-keur in de demper zit gestanst? Lijkt me stug.

Dan mag een goedkope E-keurloze vervangingsdemper onder een auto ook niet, dat is ook niet te controleren.

TuinfluiterPan

5e Versnelling
28 okt 2014
514
250
63
59
Flevoland
Type motor
ST1300
Mmm afgelopen jaar La France veel controle tegengekomen...meerdere keren zwaaide de Gendarmerie naar mij....ik heb teruggezwaaid......en doorgereden....

W. Boom

3e Versnelling
23 mei 2018
96
68
18
40
Rotterdam
Type motor
ST1100
E keur is inderdaad alleen van toepassing op de dempers. De bochten en collector kun je vervangen door wat je maar wilt, zolang het maar gasdicht is.
Let op met het monteren van dempers zonder E keur. Hier in Rotterdam en in meerdere gemeenten in het land heeft de politie aangekondigd dit jaar streng op te treden tegen verkeersaso.'s controle op geluid is daar onderdeel van. Zolang je onder de toegestane waarden zit (92 DBa voor de ST1100) is er niets aan de hand, daarboven krijg je een prent én een WOK aan je broek. Dan kun je dus op zoek naar een setje dempers met E keur nadat je naar huis bent gewandeld.

Laatst bewerkt:

ijskonijn

5e Versnelling
30 mei 2016
477
257
63
68
Type motor
ST1100
Onnodige quote

Of je nu veel of geen herrie maakt is niet aan de orde in Duitsland tijdens een controle.
Geen E merkt betekent gewoon er af die uitlaten als je pech hebt.
En neem van mij aan dat er heus ook wel o.a HARLEYS de SJAAK zijn geweest .
En proberen die agent te vragen wat de logica achter dit verhaal is ,hebben ze maling aan .
Wet is wet zo zijn de regels hier in o.a Duitsland wordt dan gezegd.

:MAD:

Laatst bewerkt door een moderator:
  • Mee eens
Reactions: fred

Duckati

4e Versnelling
14 nov 2018
208
157
43
45
Haren
Type motor
ST1100
Wat ik wel weet is dat ze met dat E-keurgedoe op sommige punten wat zijn doorgeslagen bij onze Oosterburen, op bv sommige terreinwagens en busjes zitten lampenrekken gemonteerd met spanbandjes om het voor "bagage" door te laten gaan, anders moeten ze voor die constructie ook weer keuringspapieren hebben.
Voor m'n VX800 had ik een windschermpje in Duitsland besteld, hier kreeg ik een hele lading keuringspapieren bij geleverd.

Guardian

5e Versnelling
7 mei 2018
501
200
43
Type motor
Geen
Leuk hé dit soort discussies. De vraagstelling begon over een lekkende collector en nu zitten we in Duitsland.
Als je de kans heb om je originele uitlaten te behouden, (of veel geld over heb), dan gewoon een RVS collector monteren. In mijn geval kon dat niet dus opgelost met een E-Keur loze set. Ben er best tevreden over Dirol

ijskonijn

5e Versnelling
30 mei 2016
477
257
63
68
Type motor
ST1100
Wist niet dat ik een discussie op gang gebracht heb over E merk in uitlaat .
Als ik op de riemwissel dag kom ga ik wel incognito .[geintje]

:vroem: