1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Tweedaagse veteranenmotorrit 29 en 30 juni 2018

Discussie in 'Tourtochten' gestart door ThunderSTreak, 13 mei 2018.

1. ThunderSTreak

ThunderSTreak Mega Mijlenmaker

Op 29 en 30 juni wordt de tweedaagse veteranenmotorit georganiseerd. Dit is een rit die uitsluitend open staat voor hen die militair veteraan zijn (veteraan cfrm. veteranenwet 2012). Op zes locaties in Nederland start op vrijdag een rit die eindigt in Hilversum. Tijdens die rit bezoeken we plaatsen om samen met het publiek gevallenen te herdenken. In Hilversum genieten van een BBQ waarna we overnachten op de Korporaal van Oudheusdenkazerne. OP zaterdag rijden we naar Den Haag waar we rond 1200 uur een onderdeel van de manifestatie op het Malieveld zijn; alle motoren (150 tot 250) maken dan hun entree op het Malieveld en worden daar geparkeerd. Met 25 motoren wordt daarna deelgenomen aan het defilé dat wordt afgenomen door de koning. Einde manifestatie is rond 1800 uur.

Ín totaal kunnen 250 veteranenmotorrijders deelnemen. Ben je militair (geweest) en heb je één of meerdere uitzendingen of vredesoperaties gedraaid, dan kan je aan deze tweedaagse rit deelnemen.

Kosten: €25,—.

Voor inschrijving Klik hier Er zijn nog plaatsen beschikbaar op alle routes.

• Top Top x 4
    Laatst bewerkt: 13 mei 2018
  2. Basenco

Basenco 3e Versnelling

Ik wilde graag meerijden, maar ik kon de vrijdag geen vrij krijgen. Op de vraag of er ook alleen de zaterdag aangehaakt kon worden, werd de discussie afgedaan met het antwoord: het is een tweedaagse rit... dus helaas..

Beetje jammer dit!!! Er zijn ook veteranen die gewoon moeten werken en niet altijd vrij kunnen krijgen...

3. Jan KoekePan

Jan KoekePan Kilometervreter

Zaterdag 19 mei al een rit gepland met de motorrijders van de Nederlandse Unifil Vereniging, kijken hoe dat bevalt..
    Gezamenlijke overeenkomsten die een band scheppen, openen deuren.
    Lijkt me bijna net zo mooi als het forum!!

• Leuk Leuk x 1
  4. Sancho Panza

Sancho Panza 5e Versnelling

upload_2018-5-14_14-2-45.png

Ik ben d'r alvast op voorbereid! :Biggrin Maar weet nog niet of ik meerijd...

• Leuk Leuk x 1
  5. ThunderSTreak

Tja, het doel is inderdaad dat er twee dagen wordt meegereden. Vrijwel alle deelnemers werken nog, maar plannen een dag verlof om ook op vrijdag deel te kunnen nemen. Vrijdag’s gebeuren er naast het rijden ook een aantal zaken zoals herdenken en bezoek brengen aan instellingen en/of gemeentes. Routecoordinatoren zijn redelijk wat tijd kwijt om dat te organiseren en in te vullen. Het is dan jammer om ergens te staan met maar slechts een paar mensen. De vrijdagavond zelf is er vooral op gericht om te praten met elkaar. Juist dat is een heel belangrijk doel gebleken; er wordt niet alleen gesproken over de glans van de motoren, naar ook over de missies en wat dat gebracht heeft. Het heeft dus zo zijn reden om de deelname voor twee dagen te verplichten.

6. Basenco

Basenco 3e Versnelling

Ik snap best dat er heel veel tijd gaat zitten in het organiseren van deze rit. En heb heel veel waardering voor de mensen die dit in hun vrije tijd regelen. Waar ik een beetje over struikelde was de manier waarop een vraag van mij afgedaan werd. Niet eens zozeer het feit dat het niet mogenlijk is om alleen de zaterdag mee te rijden..

• Leuk Leuk x 1
    • Mee eens Mee eens x 1
  7. ThunderSTreak

Dat snap ik en daarom leg ik het ook uit. Dat recht geeft men als (potentieel) deelnemer.

• Leuk Leuk x 1

Deel Deze Pagina