topkofferspoiler met remlicht

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

cotton

3e Versnelling
17 jul 2016
176
188
43
62
Emmen
Type motor
ST1300
De middag nuttig besteed. Had de spoiler al zwart gespoten (met dank aan Hunter voor het voorbeeld....) en vanmiddag de stoute schoenen (voor motorlaarzen was het toch te slecht weer) aan getrokken en samen met Mark de spoiler (via de dealer verkregen, was verkeerde kleur besteld, ging nu voor een prikkie naar mij) met remlicht (van forumlid overgenomen) en kabelset (via Pol's motoren) "op gebouwd". Inderdaad, het eerste gat boren (duidelijk aan de binnenkant aangegeven waar de gaten komen) was het meest enge. Zelf durfde ik niet zo goed, Mark deed het wel even (was zijn koffer immers niet....) de rest van de gaten was "kinderspel" (idd Mark is mijn kind....)
nadat de spoiler was geplaatst gingen we bij t achterlicht kijken voor de aansluiting. Wat schetste onze verbazing dat daar al een extra remlichtkabel lag.....waarschijnlijk al eens eerder gebruikt voor een extra remlicht. Daarna was t weer het bekende fluitje van die cent. Door de koffer naar buiten brengen, onder de achterste seat de stekker opbouwen en klaar!!
Op de foto's zijn de diverse stadia te zien met het resultaat van het extra remlicht. Poeh, wat een sterk, duidelijk remlicht. Erg veilig!!
Ben nu eigenlijk "uit gefreubeld"....Alles wat ik op mijn verlanglijstje had staan is gebeurd. (zie mijn topic "het een en ander" in wat heb ik gekocht)
Nu, rijden, rijden, rijden met als hoogtepunt samen met Mark naar MAN!!

Bijlagen

cotton

3e Versnelling
17 jul 2016
176
188
43
62
Emmen
Type motor
ST1300
is idd niet meer te krijgen voor de 1300. ik liet mij eens ontvallen bij mijn dealer dat ik nog op zoek was naar een spoiler. de magazijnman pakte een doos en liet de spoiler zien...!!! gewoon GELUK dus.
zag ook eens een voorbij komen bij Boonstra. dus ik zou sloperijen, marktplaats, ebay enz. in de gaten houden. een tijd terug doken er ineens een aantal voor echt heel weinig op in Italië.....
een dosis geluk heb je dus wel degelijk nodig.
succes met je zoektocht. tis wel de moeite waard, t lijkt super, vooral met het remlicht er in.

Henk2511

4e Versnelling
8 sep 2018
309
326
63
56
Gieten
Type motor
ST1100
Ziet er heel goed uit, heb je hem bewust zwart gespoten?
Op de foto's die je geplaatst hebt lijkt het steeds een andere kleur koffer, door de lichtinval.

cotton

3e Versnelling
17 jul 2016
176
188
43
62
Emmen
Type motor
ST1300
Mister Vogezen.....de man met de boor is mijn zoon die me overal mee helpt.....:bravo:

het zwart spuiten van de spoiler is gekomen door Hunter. Hij postte een aantal foto's waarop hij liet zien dat hij de spoiler zwart had gespoten. Om de spoiler in exact dezelfde kleur te krijgen moest ik het laten doen bij een autospuiter. Uit ervaring weet ik dat het heel moeilijk is om dezelfde kleur te krijgen, ook al heb je een kleurnummer....
Ik heb ook meerdere foto's gezien van koffers met spoilers die in de zelfde kleur waren. Deze spoilers vond ik weinig opvallen (witte koffer met witte spoiler zag je bijna helemaal niet (op de foto))
heb zelf een Motip spuitbus gebruikt met eerst Motip ontvetter en scotch brite.

De kleur is echt diep zwart, ondanks de lichtinval van het licht in de gagarage.

Bijlagen

Mister Vogezen

Mega Mijlenmaker
27 sep 2016
2.573
865
113
54
prov Antwerpen
Type motor
ST1300
Ook je zoon ziet er dan uit dat hij er veel zin in heeft.
Mooi gedaan.
Hoe heb je Pan European op je koffer geplaatst , juist boven die rode sticker .
Stond dat erop of zelf gedaan ?

Henk2511

4e Versnelling
8 sep 2018
309
326
63
56
Gieten
Type motor
ST1100
op deze foto,s is duidelijker te zien dat je meer zwart aan de motor hebt, goede keuze !! :good:

cotton

3e Versnelling
17 jul 2016
176
188
43
62
Emmen
Type motor
ST1300
Erwin,
het plaatje "Pan European" boven de rode sticker zat al op de koffer....is dat niet standaard?

speedy

3e Versnelling
30 dec 2013
101
48
28
65
Eibergen
Type motor
ST1300
Ik heb de spoiler ook zwart gespoten.
De spuiter vond het te moeilijk om de juiste kleur te spuiten.
Cotten ,ziet er goed uit. Top

• Like
Reactions: cotton

Rimconator

Klokje Rondrijder
13 mrt 2014
3.928
1.651
113
50
Hulst (NL)
Type motor
ST1300
Gaaf! Mooi, zo'n zwarte spoiler met remlicht. Staat hoog op mijn wensenlijstje..

Maar ja, waar vindt je zo snel een spoiler (tegen een redelijke prijs).:(

• Like
Reactions: cotton

Rimconator

Klokje Rondrijder
13 mrt 2014
3.928
1.651
113
50
Hulst (NL)
Type motor
ST1300
Ik ook niet volgens mij, straks even checken thuis.....

Laatst bewerkt door een moderator:

Twointje Pan

3e Versnelling
14 nov 2012
155
111
43
56
Deinze
Type motor
ST1300
Mooi gedaan , geeft een mooier uitzicht aan de Pan en is ook nog een stuk veiliger.
Ik heb ook eentje op mijn Pan staan gekocht bij David Silverspares en direct in de juiste kleur en ook direct een kabelharnas erbij.

• Like
Reactions: pheufk en cotton

marccc

Kilometervreter
14 aug 2013
945
368
63
58
koersel ( België)
Type motor
ST1300
Ik weet nog wel wat hoor. Spiteful
Je remlicht gedimd laten branden als je niet remt.Bekijk bijlage 24201
weerstand kan ook 330 Ohm zijn als je hem nog wat zwakker wil laten branden.
Je bent nooit klaar met een motor Spiteful

ik heb mijn kabel ook gemaakt maar dan met een weerstand en 2 diode's en gaat telkens stuk. dan blijft het stoplicht altijd branden . ik zie dat jij zonder diode's werkt , is dit naar voldoening ??

Tommie

Kilometervreter
30 jun 2015
1.206
1.408
113
58
Zaandam
Type motor
Anders
mijn schema is ook met twee diodes hoor.
Wat gaat er dan stuk bij jou?

Laatst bewerkt door een moderator:

Tommie

Kilometervreter
30 jun 2015
1.206
1.408
113
58
Zaandam
Type motor
Anders
Als een weerstand doorbrand komt dat omdat hij het vermogen niet kan dissiperen.
Misschien moet je een weerstand nemen met die een hoger vermogen aankan bijvoorbeeld een van 1/2 Watt of zo.
Ik weet niet wat de stroom is die door het topkofferlicht gaat (nooit gemeten) misschien kan jij dat meten? dan is het P=IxIxR (I kwadraat )

Ik heb bij Ruud een weerstand gebruikt van 330 ohm 1/4 Watt.

• Informatief
Reactions: Marcel W.