TomTom GPS TomTom

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

Job de Zeeuw

3e Versnelling
18 aug 2018
152
58
28
67
Rijsbergen, NB
Type motor
ST1100
Zo, straks een ritje maken dus even de auto TomTom bijwerken. Iets van 60mb dus zo gepiept.
Melding: downloaden duurt nog 2 uur 35 min. Eindelijk klaar?
Nee, daarna nog even installeren. Melding: het installeren duurt nog 1 uur 50 minuten. Een halve dag kwijt voor een update!
Hij is 3 jaar oud maar kreeg eerder al een melding dattie bij defect niet meer gerepareerd zal worden.
Wat nou Lifetime updates als na 3 jaar de eventueel benodigde service al vervalt! TomTom bepaald dus de levensduur op 3 jaar terwijl dat ding veel langer mee kan.

De TomTom app op mijn iPhone wordt niet meer bijgewerkt (niet meer ondersteund) Nu moet je dus een abonnement nemen om nog met de gsm te kunnen navigeren

Gelukkig heb ik ook nog de allereerste TomTom Rider. Na 2 jaar met de oplader weer tot leven gewekt en hij doet ut nog:Biggrin Zonder geluid en oude kaarten maar toch!

Maar ik ben wel een beetje klaar met TT.
Iemand een suggestie voor een alternatieve navigatie app voor de iPhone? En voor een waterdicht hoesje en bevestiging op de brommer voor dat ding?

Alvast dank!

Dennis

The Preacher
12 sep 2013
3.522
2.414
113
45
Alphen aan den Rijn
www.bmwdriversforum.nl
Type motor
ST1100
Zou toch voor de TomTom app gaan. Ik heb zelf de rider410 voor op de motor.
Voor de auto heb ik de TomTom. Wat ik fijn is dat deze accuraat de snelste routes weet te berekenen etc.
Geen seconde spijt van.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Jan KoekePan

Kilometervreter
4 sep 2017
1.317
490
83
56
Schoonhoven
home.hccnet.nl
Type motor
ST1300
Maps.me, goeie ervaring mee en die werkt ook offline.
TomTom Rider is voor op de motor onovertroffen.
Kan geen apparaat tegenop, al wordt soms anders beweerd.
Iets met smaak en twisten.. De "spannende route-knop" is super.
Bijwerken gaat ook probleemloos (bij mij althans..)
Ik wens je veel succes met de Maps.me app, is superding!!

Job de Zeeuw

3e Versnelling
18 aug 2018
152
58
28
67
Rijsbergen, NB
Type motor
ST1100
Ja zelf vind ik TomTom ook prima hoor. Werkt heel intuïtief, kind kan de was doen! Alleen de aftersales vind ik dus minder. Zal dan toch eens naar de app kijken. En naar iets op zoek om de iPhone op de motor vast te zetten. De Rider is natuurlijk prachtig maar ja, met een knaak zakgeld per week....... Unknw

MrGPS

3e Versnelling
8 mrt 2016
109
94
28
55
Iets van 60mb dus zo gepiept.
<knip>
Wat nou Lifetime updates als na 3 jaar de eventueel benodigde service al vervalt!
Een kaartupdate is geen 60Mb maar ca 7Gb. Het is normaal dat dat enige uren duurt; dat zel bij een eerdere update niets anders zijn geweest.
Naast de kaartupdate is er echter ook een 'mapshare' update; wijzigingen in bijv eenrichtingverkeer obv reacties van gebruikers. Dat kan goed 60Mb zijn.
Ik vermoed dat er in dit geval sprake was van beiden.

Qua lifetime: daaar is de nodige onzorgvuldige media-aandacht over geweest; uitgaand van toestellen die af-fabriek met lifetime update geleverd zijn is er echter nog GEEN ENKEL toestel waarbij die updates be-eind zijn. Broodje aap.

Qua app: voor niets gaat de zon op. Als ik met de smartphone rij (in de auto; op de motor heeft het me al een samsung S7 gekost) werk ik liefst met de TT Go app. Kost echter de lieve som van 20 euro per jaar. ;)

Job de Zeeuw

3e Versnelling
18 aug 2018
152
58
28
67
Rijsbergen, NB
Type motor
ST1100
@MrGPS, MyDrive Connect gaf iets van 60Mb aan hoor.

Ik heb nog niet gemerkt dat iets niet meer werkt op auto nav maar feit blijft de melding van TT (op voorhand) dat het apparaat niet meer gerepareerd zal worden als ie stuk gaat.

Voor niks gaat inderdaad de zon op en dus heb ik toen de lieve som van zo’n 80 euro geinvesteerd in de (intussen oude) app op mijn iPhone. Flitsers en verkeersinfo werkt niet meer. Er wordt waarschuwd dat de app mogelijk niet blijft werken als de iPhone software wordt ge-update.

Maar voor de rest ben ik wel tevreden hoor

Laatst bewerkt:

Tommie

Kilometervreter
30 jun 2015
1.160
1.299
113
57
Zaandam
Type motor
Anders
Ik werk op de Iphone heb ik ook wel eens met Waze.
verbruikt iets data maar geeft ook, op basis van shared users, flitsers, obstakels en file's aan.
prima om van A naar B te komen.
En je hebt een Iphone, je kan natuurlijk ook gewoon de kaarten app gebruiken.
en wat de bevestiging betreft is dat wat Jan Koekepan aangeeft een goeie MET elastiekje. is voor een paar centen uit chinaland te halen. Heb ik ook.
https://nl.aliexpress.com/item/Univ...616.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dRIye7B
en
https://nl.aliexpress.com/item/Secu...298.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dRIye7B

Laatst bewerkt:

Jan KoekePan

Kilometervreter
4 sep 2017
1.317
490
83
56
Schoonhoven
home.hccnet.nl
Type motor
ST1300
Toch maar de originele van Ram Mounts gekocht, wel benieuwd naar ervaringen met de "Chinese neppers". Ik gebruik de X-Grip zónder elastiekje, de grip van het origineel is meer dan sterk genoeg, ook op klinkerwegen.

Jan KoekePan

Kilometervreter
4 sep 2017
1.317
490
83
56
Schoonhoven
home.hccnet.nl
Type motor
ST1300
Elastiekje zit er GRATIS bij, is echter niet nodig.
Zoals gezegd, de grip van het origineel is sterk genoeg.
Ook op klinkerwegen. Mag je het mee (on-)eens zijn.
Is echter eigen waarneming gebaseerd op feiten en ervaring.
Het is overigens wel zaak om de goeie maat aan te schaffen!

Cire

5e Versnelling
17 mei 2017
800
148
43
54
Hoofddorp
Type motor
ST1100
Ik heb al een tijdje de chinese versie er op zitten. Met en zonder elastiekje. Gaat beide prima.
met de iPhone 6 gebruik ik de grip nu alleen wel ondersteboven, zodat de grip niet op de aan/uit danwel de volumeknoppen drukt.
Blijft prima zitten. De originele rammount heeft dit probleem niet aangezien die de chinese onderste twee steunen niet heeft.

Job de Zeeuw

3e Versnelling
18 aug 2018
152
58
28
67
Rijsbergen, NB
Type motor
ST1100
Zo, houder en elastiekjes besteld bij de chinees voor de lieve som van 13 euro. (was in de aanbieding)
Nu maar afwachten.

Marquez93

Kilometervreter
21 dec 2016
1.126
257
83
Roosendaal
Type motor
ST1100
Sommigen doen het met rubbertje, anderen zonder. Ieder zijn smaak. Het een is echter wel risicovoller dan het ander.. toch?;)

MrGPS

3e Versnelling
8 mrt 2016
109
94
28
55
@MrGPS, MyDrive Connect gaf iets van 60Mb aan hoor.
Kunnen we over welles/nietessen maar dan was het echt geen kaartupdate maar een mapshareupdate, of flitspalenupdate. Als de update vervolgens toch lange tijd duurt zul je, naast de mapshareupdate ook de kaartupdate hebben uitgevoerd.

Job de Zeeuw

3e Versnelling
18 aug 2018
152
58
28
67
Rijsbergen, NB
Type motor
ST1100
Ik heb het alleen over 'even bijwerken' gehad MrGPS en daarbij heb ik geen enkele specifieke update benoemd. De huidige kaart op de Tom is trouwens van mei dit jaar. Maar je hebt gelijk welles/nietessen heeft geen zin. Het is verder ook niet interessant, ik gaf alleen mijn bevindingen door en iedereen mag er van vinden wat hij wil. De Tom doet het trouwens weer prima. Nu alleen hopen dat hij niet stuk gaat want dan kan ik hem weggooien nu reparatie geen optie meer is volgens TT.

Overigens heb ik nu ook de nieuwe app TT Go Mobile op mijn iPhone (voor de lieve som van 20 euro per jaar). Blijkt dat bv. mijn adres huisnr. 10 niet in te voeren is. Hij maakt er automatisch nr. 33 van. Alle andere huisnrs in deze straat vertikt hij om in te voeren. Dan blijkt dat nr. 33 maar liefst 1,2 km verderop en ook nog aan een zijpad ligt dat bestaat uit 300 meter onverharde weg. Ook niet echt nauwkeurig lijkt me. Tot slot krijg ik ook geen gesproken begeleiding. Kan een stem selecteren maar onderweg zwijgt die in alle talen. Wordt misschien vervolgt? :Biggrin

Tommie

Kilometervreter
30 jun 2015
1.160
1.299
113
57
Zaandam
Type motor
Anders
zal misschien een verstopt vinkje ergen zijn?
geluid van je telefoon staat wel op maximaal?

Job de Zeeuw

3e Versnelling
18 aug 2018
152
58
28
67
Rijsbergen, NB
Type motor
ST1100
Volume in de app staat op max. Volume telefoon staat op max. Alle betreffende vinkjes aangevinkt. Het gekke ik dat als ik thuis voor een stem kies (xander of eva), dat voorbeeld wel luid en duidelijk te horen is. Eenmaal onderweg niks noppes nada.
Alle opties doorlopen maar krijg het niet aan de gang.

Los daarvan is het gek dat in mijn straat maar 1 huisnummer is in te voeren dat 1,2 km van de bestemming verwijderd is. Verder nog geen ervaring in het verdere gebruik.

Job de Zeeuw

3e Versnelling
18 aug 2018
152
58
28
67
Rijsbergen, NB
Type motor
ST1100
Bedankt voor je reactie Philip, dit venster komt helemaal niet voor op mijn iPhone ??? TomTom go mobile (NL versie)

Marquez93

Kilometervreter
21 dec 2016
1.126
257
83
Roosendaal
Type motor
ST1100
Ik heb versie 1.17.1 versie 2121 Android
Menu
Instellingen (tandradje)
Voices
Screenshot_2018-08-29-23-32-27-340_com.TomTom.gplay.navapp.png

Marquez93

Kilometervreter
21 dec 2016
1.126
257
83
Roosendaal
Type motor
ST1100
Ik zie het. Geen geavanceerde opties op iOS. :(
Maar weet niet of dat zou hebben geholpen.
Anders zou ik TTgo eraf halen en opnieuw installeren. Wel eerst cache wissen.

Job de Zeeuw

3e Versnelling
18 aug 2018
152
58
28
67
Rijsbergen, NB
Type motor
ST1100
Klopt, ik heb die van Dennis. Ik ga 'm inderdaad even eraf halen en opnieuw installeren. Misschien helpt dat.
Bedankt voor het meedenken.
Wordt vervolgt!

Job de Zeeuw

3e Versnelling
18 aug 2018
152
58
28
67
Rijsbergen, NB
Type motor
ST1100
Contact gehad met TomTom. De ontbrekende huisnummers in mijn straat is doorgegeven aan de kaarten afdeling.
De ontbrekende stembegeleiding tijdens het rijden schijnt wel bekend te zijn. Er zijn dus meer klachten binnengekomen. Ook deze casus is doorgezet.
Mij is gevraagd om te beschrijven wat ik ervaar en een paar screendumps te maken en een filmpje tijdens het rijden om vast te stellen waar het aan kan liggen.
Dus straks even met mijn wederhelft op pad om te zien of we iets op video vast kunnen leggen van de mogelijke problemen die opduiken.

Job de Zeeuw

3e Versnelling
18 aug 2018
152
58
28
67
Rijsbergen, NB
Type motor
ST1100
@Polleke: ja dat zou fijn zijn Rolleyes Maar heb 'm net en dan valt het gelijk op als je je huisadres wil invoeren. Zegt nog niks over andere onvolkomenheden van het systeem. En zeker op de motor is het wel fijn als je ook spraakbegeleiding krijgt anders zit je steeds op dat schermpje te loeren om geen afslag te missen, niet echt veilig haha
postings automatisch samengevoegd:

De TT app vertoont na 2 maanden nog steeds dezelfde gebreken. Geen gesproken begeleiding en ontbrekende huisnummers. Vandaag contact gehad met TT maar ze hebben nog geen oplossing. Ben er ook achter dat de iPhone niet met handschoenen te bedienen is.

postings automatisch samengevoegd:

Knoop doorgehakt. TomTom 550 gekocht bij @MrGPS en gelijk voordelig de videocursus "Toeren met de TomTom" erbij genomen.
Snel bezorgd met vooraf duidelijke info over het toestel.
De cursus raad ik trouwens iedereen aan. In hapklare brokken veel info over de werking, nuttige / onmisbare programma's en boordevol toerritten.
Aanrader!

Laatst bewerkt: