TomTom GPS TomTom en bellen over headset

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

ruudb

Kilometervreter
10 feb 2017
833
198
43
52
Anna Paulowna
Type motor
ST1300
Help ik doe iets fout!!

Eerst mijn configuratie,

TomTom Rider 42
Shoei Neotec 2 met de Sena srl
Huawei mate 20 lite

Als ik de telefoon met de headset verbind kan ik gewoon bellen.
Ook de TomTom kan ik er gewoon bij pairen en ik kan navigeren met gesproken tekst in de headset erbij.ook is de TomTom verbonden v het internet met de telefoon.

MAAR!!!!!!!!!!
Als ik de telefoon ook via de TomTom laat gaan om te bellen wat ik natuurlijk graag wil want dan zie ik gelijk wie er belt en ik kan via het telefoonboek zelf makkelijker bellen op de TomTom, dan hoor ik hem wel overgaan maar als ik de telefoon opneem hoor ik helemaal niets meer?? Ook de ander beller hoort niets.

Wat staat er fout zal wel een klein geitje zijn

BVD dank Ruud

Marcel W.

Mega Mijlenmaker
25 sep 2015
2.109
1.983
113
47
Barendrecht
Type motor
ST1300
Ik vermoed dat het fout gaat als je de telefoon en direct met de headset verbind en via de TomTom.

ruudb

Kilometervreter
10 feb 2017
833
198
43
52
Anna Paulowna
Type motor
ST1300
Kreeg via Facebook al mee dat je de directe verbinding met telefoon en Sena moet verbreken. Maar dan kan ik weer geen Spotify luisteren.

Denk dat ik er maar mee moet leren leven

Marcel W.

Mega Mijlenmaker
25 sep 2015
2.109
1.983
113
47
Barendrecht
Type motor
ST1300
Of Spotify via je telefoon en die direct met de eens koppelen en niet met je TomTom.
Maar dan kan je niet bellen via de TomTom.
Of altijd met de TomTom rijden.

Ik heb dezelfde keuze moeten maken, omdat ik niet altijd met de TomTom rij.

ruudb

Kilometervreter
10 feb 2017
833
198
43
52
Anna Paulowna
Type motor
ST1300
Ik koppel de telefoon nu ook niet meer via de TomTom enkel internet.
Ik rij vaker zonder dan met TomTom.
Wel jammer dat de optie niet werkt als beide gekoppeld zijn.
Had toch nog een leuke uitbreiding geweest.

Marcel W.

Mega Mijlenmaker
25 sep 2015
2.109
1.983
113
47
Barendrecht
Type motor
ST1300
Een oplossing kan zien om een slot op je TomTom te kopen en te zorgen dat alles tussen je motor en de TomTom niet eenvoudig los te halen is.
Zelf vond ik dat het niet waard.
Als ik gebeld wordt, neem ik normaal pas op als ze drie keer achter bellen en het rustig is.
Als ik moet bellen stop ik wel even.

BartvdWerf

1e Versnelling
14 sep 2018
21
13
3
45
Hellevoetsluis
Type motor
ST1100
Soortgelijk probleem bij mij...
... dan maar niet bellen
Liever muziek en TomTom/Flitsmeister

ruudb

Kilometervreter
10 feb 2017
833
198
43
52
Anna Paulowna
Type motor
ST1300
Met Flitsmeister heb ik ook een probleem hoor de gesproken waarschuwing niet over de headset als ik test hoor ik wel wat???

Tim

2e Versnelling
12 okt 2017
48
10
8
36
Hoevelaken
Type motor
ST1100
k heb heel lang zitten "kloten" en ben er (met toeval) achter dat als ik alles gewoon aan zet en koppel met TomTom
dat als ik de telefoon wil opnemen ik niet op het beeldscherm moet drukken van de TomTom maar gewoon via mijn sena moet opnemen
en ondertussen kan ik muziek luisteren en TomTom meldingen ontvangen
dit werkt alleen als ik de live update van TomTom niet laat updaten door mijn telefoon (middels blootooth thetering)

misschien dat dit bij jou combinatie ook werkt? test het uit zou ik zeggen :)

Ik rijd met:
TomTom rider 450
sena 20s evo
android toestel

Jan KoekePan

Kilometervreter
4 sep 2017
1.367
528
113
56
Schoonhoven
home.hccnet.nl
Type motor
ST1300
Dit handelt uitsluitend over de combinatie TomTom/Sena neem ik aan..
Bij de combinatie TomTom/Cardo heb ik hier namelijk geen last van.
Cardo koppelt probleemloos met: Passagier - TomTom - Samsung en speelt nog radio ook...
Prioriteit is handmatig in te geven en geluid is probleemloos.
De luidsprekers in de helm kunnen vervangen worden door oortjes van Bijv Sennheiser voor nóg beter geluid..

PanEuRoel

Mega Mijlenmaker
15 jan 2015
2.403
977
113
Hulst
Type motor
ST1100
Misschien dat we gewoon niet moeten willen bellen tijdens het rijden. Het helpt echt niet ten aanzien van verkeersoplettendheid. Beperk dit soort dingen tot een minimum.
Ik neem gesprekken wel aan, maar breek die eigenlijk meteen af door te zeggen dat ik aan het rijden ben. "Ik bel je later wel terug!"
:Smile:

RRR

5e Versnelling
18 sep 2016
607
209
43
Dalen
Type motor
ST1300
Ik rijd puur recreatief. Als ik al gebeld word, zie ik in de TT wie mij belt. Zakelijke bellers neem ik niet op. Afhankelijk van wie me privé belt, stop ik en bel ik terug. Vind bellen in de auto al afleidend genoeg, laat staan op de motor.

Jan KoekePan

Kilometervreter
4 sep 2017
1.367
528
113
56
Schoonhoven
home.hccnet.nl
Type motor
ST1300
Voor degenen die zich zorgen of druk maken, de koppeling werkt prima en dat weet ik omdat ik er mee bel.
Echter, dat doe ik stilstaand, ZELDEN tijdens het rijden. Je kunt namelijk zelf uitmaken of je opneemt of niet.

Biker T

5e Versnelling
3 jul 2016
427
289
63
53
Waspik
Type motor
ST1300
Waarom zou je niet bellen tijdens het rijden? Via mijn Cardo klets ik ook met mijn vriendin die achterop zit. Dat is exact de zelfde handeling. Luisteren en praten met de handen aan het stuur. Ik weet zeker dat iedereen die met meerdere mensen in een auto zit ook praat en luistert.
Wat is er zo anders aan?

Jan KoekePan

Kilometervreter
4 sep 2017
1.367
528
113
56
Schoonhoven
home.hccnet.nl
Type motor
ST1300
Is helemaal niks mis mee, gewoon doen als het nodig is, doe ik ook, maar alleen als het nodig is...
En dat bepaal ik gelukkig helemaal zelf. (Multitasken in een notendop, gewoon, omdat het kan.. )