Tips of advies bij aanschaf ST1100

  • beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

CLX

Beginnend Bestuurder
10 jun 2018
16
13
3
27
Hilversum
Type motor
ST1100
#1
Hallo allemaal,

Niet zo heel lang geleden een introductie-post geplaatst en begonnen met lessen. Toeval wil dat een lokale motorzaak, een op het eerste oog mooie ST1100 uit '99 heeft staan. (Mooi vanuit het oogpunt van een leek althans. :Pardon:)

Dit gekke ding rijd naar wat ik er van kan maken behoorlijk prima, en de 2nd opinion van de persoon wie mij heeft leren motorrijden (en die ooit een Pan heeft gehad) geeft aan dat hij ook rijd zoals hij zou verwachten. Lekker degelijk. Omtrent de techniek van zo'n ding heb ik natuurlijk geen kaas gegeten, dus heb wat foto's gemaakt. (Misschien herkent iemand hem zelfs?)

Graag zou ik ook een 2nd opinion willen van de praktijkdeskundigen hier op het forum. Kunnen jullie mij een beetje op weg helpen met de potentiele aanschaf van deze ST1100?

Waar ik mij voornamelijk even 'zorgen' over maak is de staat van dit deel van de uitlaat.



Volledige gallerij: https://imgur.com/a/6RYVSIY
Duizendmaal dank voor zij die mij wat op weg kunnen helpen Drinks

P.s.: Ik kon even niet vinden hoe ik een album aan moest maken op het forum, dus vandaar een imgur gallerij.

 

CLX

Beginnend Bestuurder
10 jun 2018
16
13
3
27
Hilversum
Type motor
ST1100
#2
Gegevens/informatie motor
Type: ST1100
Bouwjaar: 1999
KM-teller: ~61.000km
ABS/TCS: ja
Kenteken: is dit relevante info?

Vraagprijs: 2.200 euro

Extra:
Onderhoudsgeschiedenis volledig bekend?: nee
Banden: 2 jaar oud, maar niet al te veel op gereden
Remming: naar verluid nog in degelijke staat.
Stuurverwarming?: nee
Versnellingsindicator: Een funky segment-display dingetje dat het op basis van toerental en snelheid 'gokt'.
Staat kappen/lak: mijns inziens zeer redelijk met uiteraard gebruikssporen. Ziet er niet uit alsof deze een keer hard onderuit is gegaan.
Staat achterbrug: naar verluid nog prima, maar dit heb ik visueel niet kunnen verifiëren (en zelfs als ik het had gezien, had ik denk ik niet kunnen zeggen of dit rot zou zijn of niet)


Kortom:

Is dit volgens jullie een A2 pekelracer waar ik beter mijn vingertjes maar niet aan moet branden? Of ziet het er wat gunstiger uit?

P.s: Excuses als dit topic in de verkeerde sectie staat... ik twijfelde of ik hem niet beter naar techniek kon knallen. Modjes voelt u zich vrij om hem te verslepen als dat zinvol is :)
 

Dennis

The Preacher
12 sep 2013
3.518
2.402
113
45
Alphen aan den Rijn
www.bmwdriversforum.nl
Type motor
ST1100
#3
Hai,

Grote kans Originele uitlaat Honda vervangen moet worden. Die roesten weg.
Verder is je achterbrug een puntje. Die kan rot zijn.
Verder is je cardan aandrijving een punt die je ook moet checken.
Je distributieriem vervangen zou ik zelf doen, als dit nog niet gedaan is.
Verder krijg je te maken met slijtage van allerlei zaken aan de fiets, die je bij elke motor tegenkomt.

Groet
Dennis




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

panman1100

VIP
Medewerker
29 okt 2012
4.884
4.591
413
70
Voorhout
Type motor
ST1100
#5
Als ik de foto van de uitlaat vergroot , zie ik dat de aansluiting rechter uitlaatpijp/collector rot is.
Houd dus bij aanschaf rekening met de kosten van een bochtenset.

Controleer of de ABS goed werkt
 

Dennis

The Preacher
12 sep 2013
3.518
2.402
113
45
Alphen aan den Rijn
www.bmwdriversforum.nl
Type motor
ST1100
#6
Uitlaat bochtenset is volgens mij iets van 375.
Cardan die naar zijn grootje is, kan ook zomaar 300 kosten.
Dus zou die 2 zaken even goed uitzoeken.
Kan je hoop centen schelen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

noordpan

2e Versnelling
15 mrt 2015
77
89
18
55
Ulrum
Type motor
ST1100
#7
Op de 2e foto lijkt het net of het frame gescheurd is,links van de bout.
(2e foto in de gallerij)
 

panman1100

VIP
Medewerker
29 okt 2012
4.884
4.591
413
70
Voorhout
Type motor
ST1100
#8
Heb zo mijn bedenkingen bij deze motor.
In de galerij zie je foto`s van het voorwiel in goudkleur , maar op de laatste foto staat hij met zilverkleurig wiel afgebeeld.
 

MINIBENZ

Klokje Rondrijder
29 okt 2012
3.318
1.026
413
48
Purmerend
Type motor
ST1300
#9
Persoonlijk zou ik hier niet in investeren maar nog wat doorsparen en kijken naar een 1300
Maar ik kan natuurlijk niet in een ander zijn knip kijken en of je dit wel zou willen.
Uitlaat ziet er idd niet zo fris meer uit, vorkpoten zijn zo te zien ook flink aangetast.
Maar goed de beslissing is aan jou.


Verzonden vanaf mijn iPhone
 

Jan KoekePan

Kilometervreter
4 sep 2017
1.269
462
83
56
Schoonhoven
home.hccnet.nl
Type motor
ST1300
#11
Staar je niet blind op één fiets die ook nog eens in de buurt staat.
Orienteer je vooral op meerdere en vergelijk, maak foto's en vraag, vooral veel..
Een kat in de zak is zó gekocht. En 1100's staan er nog genoeg te koop..
Op motoroccasion staan er alleen al 49!!! Één er van is vast een prima fiets voor jou. Ik heb zelf ook gezocht naar een 1100 en besloot toen toch om een 1300 aan te schaffen (om maar even uit de kast te komen). Geen seconde of euro spijt van!
 

CLX

Beginnend Bestuurder
10 jun 2018
16
13
3
27
Hilversum
Type motor
ST1100
#12
Heb zo mijn bedenkingen bij deze motor.
In de galerij zie je foto`s van het voorwiel in goudkleur , maar op de laatste foto staat hij met zilverkleurig wiel afgebeeld.
De foto's zijn door mijzelf gemaakt en ik weet bijna zeker dat beide wielen zilverkleurig zijn. De wat lager staande zon i.c.m. de camera van mijn telefoon zijn denk ik de schuldigen aan dit ogenschijnlijke verschil. Wel zal ik er voor de zekerheid nog eens op letten! Bedankt voor je input!


heb even gekeken maar is geen scheur. Bekijk bijlage 20788
Dat valt dan toch even mee, dankjewel voor het opmerken en kijken!

Persoonlijk zou ik hier niet in investeren maar nog wat doorsparen en kijken naar een 1300
Maar ik kan natuurlijk niet in een ander zijn knip kijken en of je dit wel zou willen.
Die beginnen ongeveer vanaf 4000 a 4500 euro. Liever zou ik wat minder uit geven, indien mogelijk. Anderzijds vraag ik me ook af of ik niet alsnog richting de 5000 euro aan kosten ga hebben binnen no-time wanneer ik deze (of een andere) 1100 zou kopen :rolleyes:. Al zal een 1300 vast ook wel de nodige kosten met zich meedragen op termijn.
 

Dennis

The Preacher
12 sep 2013
3.518
2.402
113
45
Alphen aan den Rijn
www.bmwdriversforum.nl
Type motor
ST1100
#13
Zelf zie ik de meerwaarde niet in om een 1300 te kopen.
Smaken verschillen, en ik zou het zelf bij een 1100 houden.
Of voor een gtr1400 gaan. [emoji56]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

wilfred vaags

1e Versnelling
20 nov 2016
26
17
3
53
Borculo
Type motor
ST1100
#17
Ja ik zou ook even verder kijken,heeft de laatste tijd weinig het gezien.
En wel voor de 1100 gaan.
Is super fijn motor. 20180603_092605.jpg
 

CLX

Beginnend Bestuurder
10 jun 2018
16
13
3
27
Hilversum
Type motor
ST1100
#19
Binnenkort inderdaad ook maar eens een bakkie doen bij elmo ja :)
 

Dennis

The Preacher
12 sep 2013
3.518
2.402
113
45
Alphen aan den Rijn
www.bmwdriversforum.nl
Type motor
ST1100
#21
Zou niet eens verder zoeken als ik er een van Elmar kan kopen. Brug in topconditie, cardan idem, vloeistoffen als nieuw, vorkolie vers, ABS werkend.
Die staat dan toch echt op 1 van de top 50. Of hij moet 5000 vragen, dat zou de zaak anders maken natuurlijk.
 

robm84

4e Versnelling
16 sep 2016
226
101
43
33
nieuwegein
Type motor
ST1100
#23
Dit model van dit bouwjaar en deze uitvoering hoort toch origineel wel gouden wielen te hebben?!
 

Oppie

5e Versnelling
4 nov 2012
678
249
43
45
Zwaag
#24
Goed opgemerkt Robm84, hij hoort inderdaad op goudkleurige velgen te staan. 99-ers werden geleverd in bordeaux rood, blauw en goud. De rode en blauwe staan op goudkleurige velgen en de gouden (anniversary) staat op zwarte/antraciet velgen.