1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Tips gevraagd welke navigatie

Discussie in 'GPS, Alarm, Intercom en aftermarket electronica' gestart door Peerke57, 25 apr 2013.

1. Peerke57

Peerke57 4e Versnelling

Goedemorgen allen.

Ben ik van plan in het weekend mij een motornavigatie aan te schaffen.
    Zit heel erg te twijfelen tussen de nieuwe Tomotom en de Garmin Zūmo 350.
    Ben van plan het programma Tyre te gebruiken en dat werkt met beide systemen.
    Aangezien ik een beginner ben in de mtorwereld, wil ik graag jullie persoonlijke mening.

Ik lees graag jullie bevindingen.

Vr. grt.
    Peter

2. rmarke

rmarke Administrator

Peter

Misschien een idee om even naar waypoint te gaan in Moordrecht kan je alle apparaten zien en testen
    Onder het genot van een kopje koffie

Ben hier zelf ni ook een paar keer geweest voor me navigatie maar ook me intercom voor op de motor goede service en ze nemen de tijd voor je

Gr Rex

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

3. Ozzy

Ozzy Klokje Rondrijder

Ik sluit me volledig aan bij Rex, even mee spelen en goede uitleg is heel belangrijk ...

4. Peerke57

Peerke57 4e Versnelling

Bedankt voor jullie reacties luitjes. Vanmiddag dus maar even naar Moordrecht. :auto-biker: :auto-biker:

5. Bodycase

Bodycase Guest

Peter,

Gewoon Zūmo 660. Helemaal niet te geloven zo mooi. Maar naar Waypoint is zowieso een goed iedee. Lekker snuffelen.

Gr,

6. Ozzy

Ozzy Klokje Rondrijder

Altijd leuk om te snuffelen... En men weet daar echt heel veel ....

7. Wonka

Wonka Mega Mijlenmaker

Mocht de keuze op een Zūmo 660 vallen is dit misschien wat,

klik voor zumo660

Ik ben zelf ook zoekende.

Gr William

8. Horspan

Horspan 5e Versnelling

Hoi Peter,

Ik heb zeld de TomTom rider, bevalt op zich goed. Maar zou nu kiezen voor de Garmin. Kan meer wayponts aan. Maar heb wel begrepen dat de nieuwe TomTom dit euvel heeft verbeterd. Verder geeft de TomTom problemen met de koppeling ( BT ) naar de telefoon. Verbinding valt vaak weg. De verbinding tussen helm in mijn geval met een Nolan BT en de TomTom gaat perfect. Daar gaat het uiteindelijk om toch ? . Heb de telefoon nu gekoppeld met een draad naar de helm. Kan ik toch beide gebruiken.

gr cees

9. panfiets

panfiets Guest

10. Wonka

Wonka Mega Mijlenmaker

Ja leuk die 399 maar ik wil wel de LM versie.

Gr Wiliiam

11. panfiets

panfiets Guest

waar staat die LM dan voor??

12. rmarke

rmarke Administrator

Lifetime maps update

Gr Rex

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

13. hansiepansie

hansiepansie 3e Versnelling

Ik ben heel benieuwd wat jullie keuze is. T.z.t. wil ik me er ook eens in gaan verdiepen. Momenteel ga ik mijn autonavigatie gebruiken waarvan de aansluiting al bij de stuurkolom gemonteerd zit. Alleen het hoesje waar de navigatie in moet is totaal niks en ziet niet uit. De vorige eigenaar heeft het geheel met veel plakband en tape op de stuurkolom vastgeplakt, wat niet uitziet.

Gr hans

14. Peerke57

Peerke57 4e Versnelling

Bij ibood begrepen dat het gerepareerde apparaten zijn. In ga denk ik maar voor zeker. Wordt de 350lm of de 660 lm. Vanmiddag maar naar waypoint. :lol:

15. Wonka

Wonka Mega Mijlenmaker

Persoonlijk geef ik niets om telefoon of mp 3 functie's maar ik verkies denk ik de 660 boven de 340 of 350 vanwege de accessoires.
    Bijv de autohouder.
    Dan nog even shoppen waar het meeste voordeel te halen is.

Gr William

16. Peerke57

Peerke57 4e Versnelling

Bij de 350 zit een autolader. [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH]

17. Wonka

Wonka Mega Mijlenmaker

Ja klopt daar heb ik overheen gelezen.
    Dan blijft het automatisch schakelen tussen motor en auto profiel over en het mapsource/basecamp verhaal.
    Dat is persoonlijke voorkeur natuurlijk.

Gr William

18. Peerke57

Peerke57 4e Versnelling

Hallo allemaal. Vanmiddag naar Waypoint in moordrecht geweest. Na wat uitleg besloten te gaan voor de Garmin Zūmo 350LM. Daarbij aangeschaft een headset, merk sena, type SHM5-FM. Nu de Zūmo nog op de motor monteren en de headset proberen in mijn nolan n104 te gaan monteren.
    Zūmo op de terugweg maar even in de auto gebruikt. Zag wel dat hij een totaal andere route aangaf dan dat mijn TomTom op mijn iphone aangaf. Nog even uitvogelen hoe dat kan.

Bedankt allen

Vr grt. Peter

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

19. panfiets

panfiets Guest

Dan staat er Refurbished bij, dan klopt het wat je zegt. De prijs is dan meestal nog maar een kwart ofzo.

Edit. Nieuw voor mij: NOH.

Wat is een Newly Overhauled (NOH)-apparaat?
    Een Newly Overhauled (NOH)-apparaat is een apparaat dat is teruggestuurd naar Garmin en in de fabriek is gerenoveerd. Nieuw gereviseerde apparaten gaan door uitgebreide tests om er zeker van te zijn dat ze aan dezelfde specificaties voldoen als toen ze werden vervaardigd. Op ‘Als nieuw’ gereviseerde apparaten zit een jaar garantie.

20. panfiets

panfiets Guest

Gefeliciteerd met je aankoop. Maar neem 3 willekeurige navigatieapparaten en alle 3 geven een anderen route.

21. Ryder

Ryder Member

Ik ben al 3 jaar zeer tevreden met de Zūmo 660
    Ryder :cool:

22. gerry

gerry 3e Versnelling

Onnodige quote verwijderd

jaja wrijf het er maar in, mijn Zūmo 550 doet het ook prima, tja drivelane assistant zit er helaas niet op, maar ik ben het met Ryder eens.
    De 660 is een mooie machine.

Gr. Gerry

23. panfiets

panfiets Guest

Dat drivelane assist is dat niet dat je te horen krijgt op welke wegdeel je moet gaan rijden

;) ;)

24. Horspan

Horspan 5e Versnelling

Gefeliciteerd goede keus, en dat monteren op de motor komt goed hoor !! ;)

gr cees

25. Peerke57

Peerke57 4e Versnelling

Alle vertrouwen in Cees. [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH]

26. Peerke57

Peerke57 4e Versnelling

De Zūmo 350 gemonteerd op de steun van Reint-Jan. Echter heeft de houder vd Zūmo een stroomuitgang aan de achterzijde. wordt lastig met deze steun. Is geen ruimte meer om de stroom door te voeren. zou dan door de bocht van de bovenkuip moeten gaan. wordt denk ik hakken en zagen.
    In ider geval zit hij er op. Vinden we wel weer een oplossing voor. Mogelijk dikke opvulringen tussen de steun van Reint-Jan en de houder vd Zūmo. Dan zit er wat ruimte in.
    Verder de sena ook in en aan de helm gemonteerd. Alles gekoppeld (Zūmo en Iphone) Lijkt tot op dit moment te werken.
    fijne avond allen.

27. Ome Noot

Ome Noot Moderator Medewerker

Peerke,

Als je wilt kan ik een steun voor je maken hoor.. speciaal voor de 1100/
    Er zijn al zoveel 1100 en 1300 mannen die met een ONSNS rijden.
    Ongeacht welke navigatie
    Moet je alleen zelf effe een Ramballetje aanschaffen.

28. Peerke57

Peerke57 4e Versnelling

Hè ome noot. Wat is dat voor een steun? Heb je er een plaatje van en van de onkosten? Moet met de steun van nu wel heel veel beschadigen ben ik bang voor? Misschien kunnen we dan een keer daten om te plaatsen en eventueel een carbtune samen doen. Forte zit al in de tank. :)
    Ik hoor wel van je.

Grt.
    Peter

29. panfiets

panfiets Guest

30. Peerke57

Peerke57 4e Versnelling

Deze heb ik nu.

31. panfiets

panfiets Guest

32. Wonka

Wonka Mega Mijlenmaker

50 euro!
    Ze denken dat ze alles kunnen vragen op het afvoerputje van Nederland. Als ze zelf een bod doen is het waarschijnlijk een dubbeltje.
    Gewoon de steun van den uncle Nut nemen, niet te duur en zo gemonteerd zonder boren.

Gr William

33. Ozzy

Ozzy Klokje Rondrijder

Uncle Nut .....whoehahahahahaha ....

34. panfiets

panfiets Guest

De houden we er in :)

35. Peerke57

Peerke57 4e Versnelling

Tja, mijn eerste Zūmo gekocht. De 350. Lang getwijfeld. TomTom of Zūmo. Vandaag eerste rit van 2 uurtjes. Maar even kunnen genieten Vd Zūmo. Sloeg vast. Bevroren beeld. Ook gaf de batterij aan leeg te zijn. (Is nog niet aangesloten op stroomvoorziening motor) thuis eindelijk uitgekregen en aan de oplader. Na 10 minuten vol. Opstarten slaat vast en nog maar eens uitgezet. Weer aan en batterij alweer half leeg. Weer opgeladen. Had benzineverbruik aan op de Garmin. Nu uit gezet. Morgen maar eens weer op de motor proberen. Misschien wel naar Waypoint. Toch maar TomTom genomen? Hoop dat het probleen nel opgelost wordt. Al met al nog niet blij met mijn Zūmo.

36. Ven st1300

Ven st1300 3e Versnelling

Hoi Peter,

Niet wanhopen :? , rustig blijven ;) , alles goed doorlezen, aansluiten op de accu zodat hij automatisch oplaad en opgeladen blijft.

Dan komt allemaal goed. :clap: :clap: :clap: :clap:

Gr Henk. :auto-biker:

37. MINIBENZ

MINIBENZ Klokje Rondrijder

Het wil ook wel eens helpen om de batterij even los te koppelen en daarna weer te monteren. Anders even de procedure van resetten volgen.

38. Hansepansje

Hansepansje Kilometervreter

TomTom of Zūmo, prik hebben ze vroeg of laat allemaal nodig. Dus sowieso zorgen dat 'ie al rijdend ook van stroom wordt voorzien.
    Dan is de accu opgeladen als je op een terrasje zit, en het volgende stuk van de route alvast bekijkt... :D

Groets, Hans

39. Peerke57

Peerke57 4e Versnelling

Bedankt voor jullie reacties. Binnenkort wordt hij aangesloten op de stroom Vd Pan. Heg feit dat hij op de batterij zijn werk doet staat volgens mij lis van het vastlopen. Volgens meerdere berichten schijnt het te kunnen gebeuren als je je brandstof verbruik bijhoudt op de Zūmo. Tip van Hans V deze voorlopig niet te gebruiken tot de volgende update. Vanmiddag nog maar eens testen.

40. Peerke57

Peerke57 4e Versnelling

Al weer een paar ritten gemaakt met gebruik van mijn Zūmo. Zoals al aangegeven de benzineverbruik uitgezet. Geen vastloper meer gehad. Blijft het wel vreemd dat zo'n groot bedrijf een update eruitgooit wat nogal wat problemen oplevert.

Grt.
    Peter

• Top Top x 1
  41. Vantheb

Vantheb Beginnend Bestuurder

Heb zelf ook de Zūmo 350 en idd als je benzine verbruik aan zet krijg je problemen. Gewoon uit laten en dan niks aan de hand.
    Tot nu toe super blij mee en werkt prima. Alleen met toertochten die op MapSource gemaakt zijn werken soms een beetje raar tenzij je ze op de computer omgerekend hebt. Verder echt top. Steun van Waypoint erbij gekocht voor de Pan en die is echt geweldig. Zelf stroom erop gezet met een maat van mij die ook een Pan heeft en er al meer dan 15 jaar op rijd.
    Zal je geen spijt van hebben!

42. Peerke57

Peerke57 4e Versnelling

Bij de nieuwste update schijnt het benzinepriobleem opgelost te zijn. Ik werk met basecamp. Dat is ook wennen als je TomTom gewend bent. Verder top apparaat.

43. tbo

tbo 3e Versnelling

Kan ik mijn 550 ook updaten zonder lifetime? (ik hoef geen bon snappie)

44. Nero

Nero 3e Versnelling

OpenStreetMap kaarten er op zetten. Helemaal gratis.

• Informatief Informatief x 1
  45. Gibbel

Gibbel 5e Versnelling

Wat ik doe is de GSM koppelen naar de TomTom en de TomTom op zijn beurt naar de helm (ook Nolan),,, Op deze manier zie ik ook meteen op het scherm van de TT wie er me opbelt en ik kan op de TT aanklikken of ik wil opnemen ja dan nee.
    Werkt super op deze manier...

46. Horspan

Horspan 5e Versnelling

Hey gibbel, helemaal gelijk hoor. Inmiddels de rider vervangen voor de TomTom 450. Nu geen problemen meer met de koppeling tussen TomTom en telefoon. Dus heb geen Garmin gekocht.

• Handig Handig x 1
  47. Dennis

Dennis The Preacher

TomTom natuurlijk

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Deel Deze Pagina