Throttle rocker: Voor de prijs hoef je het niet te laten

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

huntink

2e Versnelling
31 aug 2016
50
18
8
62
S'HEERENBERG
Type motor
ST1300
Onnodige quote verwijderd

Ik heb hem maar vast gekocht,,maor bej ons zeggen zu,,,hut kost nie wat,,,maor hut is ook nie wat,,,,Wu laoten ons verrassen,,,

Laatst bewerkt door een moderator:

Marquez93

Kilometervreter
21 dec 2016
1.147
266
83
Roosendaal
Type motor
ST1100
Ik gebruik er al een tijdje eentje.:vroem: Die moet ik wel regelmatig in een goede stand draaien maar werkt wel op lange afstanden ter ontlasting van je hand. Je laat je pinkmuis erop rusten en kan dan de grip van je vingers lossen.:biker:

Laatst bewerkt:

Cire

Kilometervreter
17 mei 2017
818
162
43
55
Hoofddorp
Type motor
ST1100
ben benieuwd, vaker gezien, maar voor deze prijs wil ik het wel proberen

2slow4u

Beginnend Bestuurder
26 jun 2017
12
24
3
50
Beek LB
Type motor
ST1100
Bij mij zat er een op de BMW. die heb ik eraf gehaald en op de Pan gezet. voor de langere stukken zeker een aanbeveling

Nosegear

Administrator
Medewerker
15 nov 2012
2.509
2.035
413
51
Zeewolde
www.easyvfr.aero
Type motor
ST1300
Al zou het rommel zijn: hoe kán het voor dat sch*tbeetje geld!? Bedenken, fabriceren, transporteren, vermarkten én hier geld mee verdienen? Pfew . .

GuideDog

5e Versnelling
13 dec 2016
473
94
28
39
Dordrecht
Type motor
ST1100
als het uit china komt:
bedenken: iemand anders heeft het bedacht en in china laten maken en de kosten voor machines al betaald. Daarna gaan ze het zelf doen
fabriceren: kost niets in enorme oplage, en als veiligheidsvoorschriften niet bestaan,, als milieu niet meetelt en kinderhandjes eraan werken. En de machines al door je eerdere klanten zijn betaald drukt dat allemaal de kosten
transport: tijdelijke actie: gratis, maar je vraagt je af hoe dat inderdaad kan

geld moet ergens betaald worden: in geld of in milieuschade/mensenleed
sorry voor het cynisme:(
maar dat mag de pret niet drukken!

Nosegear

Administrator
Medewerker
15 nov 2012
2.509
2.035
413
51
Zeewolde
www.easyvfr.aero
Type motor
ST1300
Maar iemand heeft het bedacht en wil ervoor betaald worden. Laat het idee gejat zijn; da's niet ongebruikelijk. Maar die machines, ook al staan ze er al, vereisen electra, bediening, onderhoud, mallen en een stukje afschrijving. Fabriceren: je hebt toch grondstoffen nodig en die moeten ook aangeleverd worden. Ook wel handig als er licht brandt in de hal, en er wat toiletten zijn. Ook kinderarbeidertjes krijgen énige betaling in China.

't Ding moet vervolgens worden verpakt (dus verpakkingsmateriaal moet ontworpen, gedrukt, gevouwen, etc.), moet met 100 stuks in een grote doos, die in een container welke vervolgens ook weer in een vrachtauto moet die niet gratis is. En dan ook nog vanuit een distributiecentrum ze stuk voor stuk inpakken, adresseren en naar Europa verzenden - en dat allemaal voor nog geen 45 Eurocent!

Het verdienmodel blijft me mistig . .

Fred-A

Kilometervreter
14 nov 2012
1.010
292
83
overveen
Type motor
ST1300
je zou het helemaal niet moeten kopen gezien de omstandigheden waaronder het gemaakt wordt.

bpsw

5e Versnelling
26 jan 2013
686
451
63
59
Schiedam
Type motor
ST1300
waar denken jullie dat ze bij motorzoom vandaan komen?

gr
Bas

GuideDog

5e Versnelling
13 dec 2016
473
94
28
39
Dordrecht
Type motor
ST1100
Heb er ook een voor acht euro gezien en besteld. Voelt moreel gezien toch iets fijner. Al komt die ook uit China. Bijkomend voordeel is dat hij er ook geen zes weken over doet:Biggrin

PanEuRoel

Mega Mijlenmaker
15 jan 2015
2.409
980
113
Hulst
Type motor
ST1100
In de jaren '60 was het allemaal Made in Japan. Je moest toen eigenlijk lezen: Nagemaakt in Japan. Dat stadium is Japan allang voorbij. Van namaken is het nu hi-tech development. Ik denk dat China een vergelijkbare ontwikkeling doormaakt. Designed in ........*, Made in China.

*Vul maar een land in naar keuze.

:Smile:

sven.magnus

Kilometervreter
29 okt 2016
940
243
43
49
Muizen
Type motor
ST1100
Ja die Chinezen zijn goed bezig. Daar stijgen de lonen tenminste => meer consumptie => meer economische groei, helemaal het omgekeerde van bij ons.

Nosegear

Administrator
Medewerker
15 nov 2012
2.509
2.035
413
51
Zeewolde
www.easyvfr.aero
Type motor
ST1300
Sja, ik denk ook dat als je hier bij net eender welke shop zo'n ding voor 8, 10, 12 of 80 Euro koopt dat je exact hetzelfde ding mee naar huis neemt - waarschijnlijk uit dezelfde fabriek.

Het enige verschil is dat ik dáárvan het verdienmodel dan weer wél begrijp, en dat je dan dus één of andere Westerling z'n Tesla of Lexus aan het sponsoren bent. Maar je moet niet de illusie hebben dat die kinderarbeidertjes opeens een deel van de extra centen gaan krijgen hoor . .

De Chinezen goed bezig . . ? Ja en nee! Er ontstaat daar een probleem van epische afmetingen. Het grote probleem is natuurlijk dat er véél Chinezen zijn, en die willen allemaal graag in de vaart der volkeren mee met de conjunctuur. Allemaal vlees eten, allemaal een auto voor de deur. En dat kon deze wereldbol wel eens niet helemaal gaan trekken op de langere termijn.

Overigens ben ik een vreemde: men vindt dat het goed gaat met een economie zolang er groei is. Maar economie is geen natuurwet; mensen hebben het bedacht. Dat is een essentieel punt, want natuurwetten limiteren zichzelf, en een economie doet dat (dus) niet. Iets wat continu doorgroeit heet kanker . . Een economie zoals wij die nu hanteren (en de Chinezen precies zo) is dus per definitie gedoemd - volgens mij, hè. ;)

GuideDog

5e Versnelling
13 dec 2016
473
94
28
39
Dordrecht
Type motor
ST1100
groei=goed, omdat het noodzakelijk is het huidige financiële systeem overeind te houden. Er moet meer geld terugbetaald worden dan er in eerste instantie is gecreëerd. Als er groei is kan er weer meer uitgeleend worden (gecrëeerd worden) om dat gat te dichten, maar daarvoor is ook weer groei nodig om het volgende gat te dichten. Daarom stort de boel in elkaar als groei uitblijft. Oneindige groei is ook utopisch, want het kan niet. Het is exponentieel en niet lineair en daarmee onhoudbaar op de lange termijn

volgens sommige wiskundigen (hetgeen ik zelf niet ben) is afschaffing van rente op geldcreatie de enige oplossing en alleen geld te creëren waar werkelijke waarde (lees producten/grondstoffen) tegenover staat en dit ook af te schrijven en dan ook de afschrijving weg te nemen uit geldcircuit
maar ik ben een leek en heb niks te vertellen:)

Nosegear

Administrator
Medewerker
15 nov 2012
2.509
2.035
413
51
Zeewolde
www.easyvfr.aero
Type motor
ST1300
Precies. Een systeem dat functioneert doordat het constant groeit zal altijd instorten; groei zonder grens heet kanker, zoals ik al schreef. Een economie in z'n huidige vorm is zo'n systeem . .

Deze crap is feitelijk uit de hand gelopen toen besloten werd dat er geen waardemateriaal tegenover geld hoefde te staan. Vroegâh had ieder land een goudvoorraad ter waarde van het geld dat ze in omloop hadden. Toen deze koppeling werd verbroken (unilateraal, door Nixon in 1971 als onderdeel van de 'Nixon shock') is de boel uit de klauw gaan lopen . .

De nationale goudvoorraad was de automatische limiterende factor in de economie: had je niet meer goud, dan drukte je ook niet meer geld en throttlede jouw landseconomie dus achteruit - zelfregulering à la natuurwet. Met het loslaten van de goudstandaard heeft geld dus een virtuele waarde, maar geen reële meer. Einde zelfregulering, welkom gammele economieën . .

GuideDog

5e Versnelling
13 dec 2016
473
94
28
39
Dordrecht
Type motor
ST1100
Alleen is terug naar de goudstandaard niet meer mogelijk, wegens een tekort aan goud:Pardon:

GuideDog

5e Versnelling
13 dec 2016
473
94
28
39
Dordrecht
Type motor
ST1100
Oorlog is inderdaad een manier om uit een recessie/depressie te komen...:bad idea:

Tommie

Kilometervreter
30 jun 2015
1.165
1.307
113
57
Zaandam
Type motor
Anders
Op mijn teddybeer stond "made in China"
ik weet nog dat ik aan mijn vader vroeg wat 'made' betekende (ik sprak het uit als maade).
Dat was ergens in 1965 of zo denk ik. Toen had Ali Baba nog 40 rovers.

Ben ik nou melancholiek of gewoon oud aan het worden? :Sorry:

GuideDog

5e Versnelling
13 dec 2016
473
94
28
39
Dordrecht
Type motor
ST1100
Bij de Crampbuster zit er ook een breed rubber elastiek bij die je eronder doet. Houdt m goed op zijn plek

Edi

5e Versnelling
18 jul 2017
544
238
43
45
Alblasserwaard
www.edistuut.nl
Type motor
ST1300
Ik heb deze onlangs ook gekocht in Utrecht om de pols te ontlasten. Werkt geweldig, wel een tip, zet hem niet te hoog, want dan kan je in een bocht nog wel eens verrast worden. Je hand blijft dan op het gas hangen zeg maar. Ik schrok toen wel even als ik eerlijk ben.

Verder, Ik ben voor zaken in China geweest, in de fabriek laten ze het product van de concurrent zien, zeggen dat ze de mal iets aan kunnen passen en dan heb je een "gelijk" model. Stelen is niet zo moeilijk daar...

Bassie

3e Versnelling
11 jul 2017
172
63
28
52
Heppen - Leopoldsburg
www.heppen.be
Type motor
Anders
Meteen 3 besteld.
Alles komt uit China, de enige manier om iedereen te helpen en ook het milieu is de grenzen te sluiten voor producten die best hier geproduceerd te worden.
Maar zolang Europa dat niet doet koop ik waar het het goedkoopst is.
Zolang men open handelsakkoorden als goed bestempeld, wat een leugen is, koop ik waar de prijs laag is.

Bedenk deze, waarom moeten fietsen uit China hier geimporteerd worden terwijl al onze fabieken kapot zijn gemaakt en de mensen werkloos zijn, wat is dan het nut van open-grenzen met China?
Die werklozen worden betaald met belastinggeld dat nu betaald moet worden door onze bevolking, uiteindelijk zijn die Chinese fietsen dan een stuk duurder.
Regeringen en Europa moeten ophouden een paar rijke multinationals hun zakken te vullen en de onze leeg te kloppen, daar zit het probleem.

Bassie

3e Versnelling
11 jul 2017
172
63
28
52
Heppen - Leopoldsburg
www.heppen.be
Type motor
Anders
Ik heb er mee gereden en dat was de laatste keer, veel te gevaarlijk als je plots moet remmen.
De vrouw was er ook niet happig op.
Kan me voorstellen dat op lange afstanden op de autoweg het goed werkt, maar in de Ardennen was het een ramp.

Heb er drie liggen, gratis af te halen (1 per persoon).
Stuur maar een PB als je er een wil.

Nosegear

Administrator
Medewerker
15 nov 2012
2.509
2.035
413
51
Zeewolde
www.easyvfr.aero
Type motor
ST1300
Ook -1. Het is ff wennen en je moet 'm er onder de juiste hoek op zien te krijgen, maar dan voegt het wel wat toe!

Marquez93

Kilometervreter
21 dec 2016
1.147
266
83
Roosendaal
Type motor
ST1100
Ik ook niet. Maar bij die van mij moet ik wel regelmatig de stand aanpassen, naar gelang je gewenste kruissnelheid, wat overigens een fluitje van 1 cent is. Ik weet niet waar @Bassie mee heeft gereden , of hij begrijpt het concept niet , of hij heeft iets heel anders gebruikt dan wat ik heb.Blush

RRR

5e Versnelling
18 sep 2016
609
211
43
Dalen
Type motor
ST1300
Gebruik 'm al jaren en bevalt me goed. In het begin is het ff wennen. Toen ik de juiste stand eenmaal gevonden had, heb ik er, tegen het verdraaien, een tierep omheen gedaan .

Cire

Kilometervreter
17 mei 2017
818
162
43
55
Hoofddorp
Type motor
ST1100
Ik kan de problemen van Bassie wel voorstellen. Zit er zelf ook een beetje tegenaan te hikken. Maakt het uit op welke plek je het er op schuift? Heeft iemand een fotootje?

Cire

Kilometervreter
17 mei 2017
818
162
43
55
Hoofddorp
Type motor
ST1100
Ik heb dat ding al in huis, en dacht hem ook op die plek te zetten.
Hoe gaat dat als je je gas lost dan? Moet je echt je hand optillen of valt dat mee?

Pannos

Mega Mijlenmaker
30 mei 2016
1.905
744
113
35
Spijkenisse
www.fordmondeoclub.nl
Type motor
Anders
Nee hoor gewoon terugdraaien, je moet hem zo plaatsen dat ie net onder de muis van je hand ligt, dus nagenoeg geen druk erop maar wel net genoeg om comfortabel gas te geven.
Wel gewoon te allen tijde de hendel vasthouden.

Cire

Kilometervreter
17 mei 2017
818
162
43
55
Hoofddorp
Type motor
ST1100
Als ik weer mag rijden ga ik het gewoon proberen :)
aan het aftellen naar oktober...

Jur

Mega Mijlenmaker
16 aug 2013
2.106
761
113
52
Steenwijkerland
Type motor
ST1100
Ik heb er ff wat tegenaan gegooid. Heb er 2 gekocht.
Wat dat morele betreft, wat je hier 10 of 20x zo duur koopt, komt waarschijnlijk uit dezelfde fabriek. Zie de kleding van grote merken, die je her en der koopt. En als wij het niet kopen hebben ze daar niet te eten. Of dachten jullie dat dan de arbeidsvoorwaarden ineens zouden verbeteren? Ik ben het ermee eens dat de omstandigheden verbeterd moeten worden maar dat gaan wij niet realiseren. Zolang de tussenhandel blijft bestaan. Dat is een politiek iets en die kunnen het hier niet eens regelen.

Nick Sax

Kilometervreter
30 sep 2015
1.412
461
83
69
Beverwijk
Type motor
ST1300
Jur, ik heb elders op dit forum al geschreven dat het niet om de verkoop van die goedkope spullen gaat, maar om de Email adressen dat is de gouden handel. Daarnaast wordt door de lokale overheden subsidie verstrekt voor export en verzendkosten.

Jur

Mega Mijlenmaker
16 aug 2013
2.106
761
113
52
Steenwijkerland
Type motor
ST1100
Mee eens hoor Nick, voor grote zaken ga ik naar de lokale zelfstandige want die moeten ook leven en probeer dus zoveel mogelijk de lokale economie te steunen. Maar blijft een afweging prijs kwaliteit.
Maar ik moeten vooral aan de zeer lokale economie in mijn achterzak denken. ;)

Nosegear

Administrator
Medewerker
15 nov 2012
2.509
2.035
413
51
Zeewolde
www.easyvfr.aero
Type motor
ST1300
Overigens, als soort van follow-up: die dingen van €0.45 knappen (bij mij) na een maand of 4 à 6 wel af. Toch een beetje Chinese kwaliteit . .
Gelukkig heb ik er een dotje tegelijk besteld, maar het is dus wel een verbruiksartikel.

Anhhai

2e Versnelling
17 jul 2016
65
29
18
49
Neerpelt
Type motor
ST1300
Ik heb zoiets op m'n vorige motor gehad.
Persoonlijk vond ik het een gevaarlijk ding als je er tegenaan stoot