1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Tankinhoud??

Discussie in 'ST1100' gestart door ruudb, 8 mei 2017.

1. ruudb

ruudb 5e Versnelling

Goedendag allemaal.

Ik heb de st1100 nu een paar maanden.
    Volgens de papieren is de tankinhoud 28 liter. Maar als bij mijn de brandstof meter op leeg staat ( lampje van het benzinepeil ) brand nog niet, en ik ga tanken gaat er ongeveer 18 liter in.
    Klopt het dat de meter zo afwijkt of is de reserve tank gewoon zo groot.

Groet Ruud.

2. Werner1

Werner1 3e Versnelling

• Mee eens Mee eens x 1
  3. Paul_U

Paul_U Kilometervreter

Ik heb gisteren getankt toen de naald ongeveer op leeg stond, lampje brandde nog niet, en toen ging er 21 liter en een beetje in.
    Moet zeggen dat de eerste 300 kilometer de naald amper op halverwege kwam, en de laatste 100 km de resterende helft er door heen "vloog".
    Nu waren dat snelwegkilometers voor een groot gedeelte, dus dat zou wel eens mee kunnen spelen.
    Maar heb dus wel het idee dat die 23 liter regulier aardig klopt.

• Leuk Leuk x 1
  4. webster

webster Administrator Medewerker

De tankvlotter komt bij de 1100 niet helemaal boven in de tank daardoor zie je lang niets gebeuren hij reageerd vanaf ongeveer halve tank

• Leuk Leuk x 1
  5. ruudb

ruudb 5e Versnelling

Bedankt allemaal ga dan toch maar eens proberen door te rijden tot het verklikker lampje vind het wel spannend om hier op te vertrouwen maar met 5 liter reserve moet ik met woon werk altijd thuis kunnen komen.

6. Paul_U

Paul_U Kilometervreter

Je kan als je dat gaat testen altijd nog een kleine jerrycan in een van je zijkoffers meenemen. Met een litertje of 5 extra reserve in de koffer moet je altijd een tankstation kunnen vinden.

• Leuk Leuk x 1
  7. ruudb

ruudb 5e Versnelling

Helemaal gelijk Paul ga ik doen geeft toch een iets veiliger gevoel.

• Leuk Leuk x 1
  8. DutchMicro

DutchMicro 5e Versnelling

Pas geleden mijn tank expres leeg gereden om eens te kijken hoe ver ik vanaf het reserve lampje kom.
    Tot bokken en stilvallen.
    Jerrycan benzine in de koffer mee uiteraard.
    Kwam er 30 kilometer ( vlot binnendoor ) mee.

• Leuk Leuk x 2
  9. Nosegear

Nosegear Administrator Medewerker

Tikkie tricky, overigens. Er is een kans dat je daarbij het vuil dat zich over jaren in de tank ophoopt allemaal in het brandstoffilter trekt. Gooi je de tank weer vol en wil hij toch niet starten! ;)

10. Werner1

Werner1 3e Versnelling

Oei, ik ga regelmatig over de 50 km op reserve
    Dan blijkt er toch veel verschil te zijn tussen de pans

11. ijskonijn

ijskonijn 4e Versnelling

Rijdt nu met mijn derde st1100,zelf rij ik altijd op de dag teller en kijk nooit naar de benzine meter.
    Na 400 km gewoon tanken heb je nooit problemen .
    Als je zonder benzine op de snelweg stil komt te staan ,en oom agent heeft een slechte bui ben je gelijk aan de beurt.
    gr ijskonijn

• Mee eens Mee eens x 1
  12. DutchMicro

Zit ook veel verschil in rijstijl.
    Met veel snelweg en normaal rijden haal ik de 400km.
    Met sportief rijden ( telkens kort achter elkaar vol in de ankers en weer vol op het gas ) binnendoor of met gymkhana wil hij al bij de 320km gaan branden.

Van het weekend na 4x 10 min circuit en 114km snelweg staat hij al weer onder de helft op de meter. :p

• Mee eens Mee eens x 1
    Laatst bewerkt: 10 mei 2017
  13. Speedy-Pan

Speedy-Pan Kilometervreter

Ik handhaaf het zelfde als ijskonijn en ga uit van 400km en dat werkt prima, ook met aanhanger omdat ik dan minder hard ga blijft het verbruik gelijk of zelfs zuiniger nog.

• Leuk Leuk x 1
  14. fred

fred Kilometervreter

• Leuk Leuk x 1
  15. DutchMicro

• Mee eens Mee eens x 1
    • Top Top x 1
    Laatst bewerkt: 11 mei 2017
  16. fred

fred Kilometervreter

Vind het mooi werk heb voor tijd ook gespeeld met Pan beet je gym is niet verkeerd. moet ik toch maar meer doen.

• Leuk Leuk x 1
  17. Mikey

Mikey 4e versnelling

....Op grond van welk wetsartikel dan?
    Ongeoorloofd gebruik van vluchtstrook? Uitval of pech van voertuig is een legitieme reden en daarbij staan geen specifieke gevallen genoemd die daar wel of niet onder zouden vallen. Die gaat dus niet op.
    Dan blijft artikel 5 over en dan moet je toch eerst gevaar of hinder veroorzaken.

Anders is het bij onze Oosterburen waar het met name genoemd wordt en bij elk aankomend tankstation ook wordt aangeven hoe ver het volgende station is zodat je niet kunt zeggen dat je dacht dat je het volgende nog zou kunnen halen.

• Informatief Informatief x 1
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 jun 2017
  18. elmo

elmo Mega Mijlenmaker

En hoe zit het dan met lpg??? Ik weet ook niet beter als wat ijskonijn zegt..........
    Ik was ook in de veronderstelling dat als je op lpg rijd je niet zonder benzine mag staan als ook je gas op is??

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

19. Klapvandemolen

Klapvandemolen 4e Versnelling

Ik heb ooit wel eens zonder benzine gestaan net voor de afslag Antwerpen. Was overigens niet met de Pan maar op een motor zonder benzine meter. Ik dacht dat hij op zijn reserve kon overzetten maar daar stond hij al. Kon hem nog net uit laten rollen tot op de parkeerplaats voor de afslag. Daar waren onze wetsdienaars bezig met een drugsonderzoek twee motoragenten en een agent met een combo met speurhond, en waren net klaar. Ik kwam aangerold met de motor uit. Stopt precies naast die agenten. Zegt die man "dat is een stille motor, verwacht je niet van zo'n racer" Dus ik zei het is een fluisterblok. Die gasten hebben me naar de eerste benzinepomp gebracht voor een jerrycan benzine, En nog terug gereden naar de parkeerplaats. Als je lomp genoeg overkomt en daar zelf ook wel om kan lachen dan zijn die gasten echt niet verkeerd hoor.

• Mee eens Mee eens x 1
    • Lol Lol x 1
  20. Mikey

Mikey 4e versnelling

@elmo, kun jij daar dan een specifiek wetsartikel bij vinden?

Vluchtstrook is voor pechgevallen en nog een aantal zaken. Lege tank? Strikt genomen had je dat zelf kunnen voorkomen, dat klopt. Maar inschattingsfout = oorzaak dus ongeoorloofd gebruik vluchtstrook?
    Misschien. Vind het persoonlijk ver gezocht maar goed. Maar hoe weet oom agent dat je er staat door een lege tank?
    Vrijwel alleen als je dat zelf aangeeft. De gemiddelde diender is niet vreselijk technisch onderlegd.
    De gemiddelde bestuurder overigens ook niet. Dus; "geen idee, hij hield er ineens mee op" is een redelijk goed antwoord lijkt me. Tank meter onder reserve (slimme diender)
    "Vreemd, gaf zonet nog ruim een kwart aan"......

Kan overigens geen echte reden verzinnen waarom iemand 'moedwillig' zou doorrijden met te weinig brandstof. Alleen al de ellende, oponthoud en kosten dat je erdoor oploopt. Dus mijn visie;
    Is iemand die dat om welke suffe reden dan ook overkomt niet al genoeg gestraft? Laat staan degene die dat moedwillig doet. Die mist al een chromosoom en is daarmee ook al gestraft

Oké, misschien om wat uit te proberen... Maar dat doe je dan volgens mij in een rondje (desnoods 20 rondjes) om je wijk of zo, en in de buurt van een tankstation, waar het noch voor een ander, maar zeker voor je zelf, geen kwaad kan en niet op de snelweg. En anders heb je er niet echt goed over nagedacht en om voormelde reden ook al voldoende gestraft.

• Leuk Leuk x 1
    Laatst bewerkt: 12 mei 2017
  21. elmo

elmo Mega Mijlenmaker

Ok thnxs voor de uitleg ik dacht dat het zo was en eerlijk gezegd denk ik dat de meesten het wel op de ze manier kent of gehoord heeft .
    Maar idd als je er staat komt het nooit uit en ben je al genoeg gestraft

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

22. Mister Vogezen

Mister Vogezen Kilometervreter

Op welke wijze kan je op een 1100 en 1300 de tank reinigen , vuiligheid die op de bodem ligt eruit halen ?
    Er zit wel een Benzine filter in , is het dan ok om te zeggen die filter houdt het vuil wel uit de leidingen en het niet te reinigen ?

Deel Deze Pagina