T kan verkeren

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

MartinN

1e Versnelling
15 jul 2018
40
35
18
57
Eemsmond
Type motor
ST1100
O jongens ..zou het dan toch?

Zoals terug te lezen is heb ik het motor virus nooit verloren maar ben ik 5 jaar zonder motor geweest.
Nu we willen verhuizen naar Rijswijk naar de kinderen/kleinkinderen en ik al een tijd in Amsterdam werk wilde ik graag voor woon/werk (en natuurlijk de weekenden toeren) weer een motor.

Mijn voorkeur ging en gaat naar een Pan maar dan ben je er nog niet.
Welke ....ga ik voor de ST1300 of toch de mij bekende ST1100...

Eerlijk is eerlijk...k vindt de ST1300 ff wat mooier dan de 1100 maar dan moet ik mee geld meenemen:cry:
Nu vindt mijn vrouw (ook niet onbelangrijk deel van mijn leven) dat ik eerst maar eens niet te veel moet uitgeven en kijken moet of het gaat bevallen en dan evt. later altijd nog over kan gaan naar een mooiere.:Nono:
Sowieso had ze liever dat we er eerst maar eens woonden :(

Dus mijn focus verlegd op een ST1100 en ja hoor....na een tijdje een mooie uit 2001 gevonden met ABS-CBS-TCS.
Een serieus bod gedaan waarvan ik echt vond dat ie waard is en zelf ook echt niet meer wil betalen.
De beste man mailde gelijk en we hebben contact gehad.
Hij komt over als een serieuze man die weet wat ie wil en goed voor zijn motor heeft gezorgd.

Morgenavond een afspraak en ga k kijken /luisteren en een eindje rijden.
Als we bij elkaar komen is het een deal en heb ik mijn Pan :vroem:

Wilde jullie dit meedelen daar ik dan een volwaardig lid ga worden ...hihi..maar ook om eens te lezen wat jullie van deze vinden.

Hij staat op Marktplaats en is voor me gereserveerd https://link.marktplaats.nl/m1304208620

Wordt vervolgt :good:

Tante Anita

Kilometervreter
7 okt 2016
1.494
865
113
35
Den Haag
Type motor
Geen
Spannend hoor!

Mooi helder blauw. Ik zal voor je duimen dat het klikt :)

Tommie

Kilometervreter
30 jun 2015
1.152
1.290
113
57
Zaandam
Type motor
Anders
succes morgen.
Ga vooral even testrijden. misschien een 1100 freak mee laten kijken?
ken je deze? https://ovi.rdw.nl

Laatst bewerkt:

Barry Stift

2e Versnelling
17 jul 2018
58
27
18
39
Lobith
www.de-lelie.com
Type motor
ST1100
Ziet er mooi uit en lijkt best compleet. Vragen of er onderhoudshistorie aanwezig is en mij is vooral geleerd om op de ABS te letten. Ik ben nog geen kenner of expert maar de beide lampjes ABS horen aan te gaan bij op contact zetten (ja het zijn er twee :Biggrin) en uit te gaan als je wegrijd boven 10km/u. En een 1100-sympathisant (freak durf ik niet...) meenemen is altijd slim.

Succes!

Dennis

The Preacher
12 sep 2013
3.518
2.402
113
45
Alphen aan den Rijn
www.bmwdriversforum.nl
Type motor
ST1100
Feli kerel!
Wel meteen ff belangrijke zaken bekijken, zoals de meenemer.
Molykote g-n plus is het vet waar je de meenemer mee moet invetten.
Veel plezier met de Pan! 1100 is de beste keuze die je kan maken[emoji56][emoji56]

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Marquez93

Kilometervreter
21 dec 2016
1.108
252
83
Roosendaal
Type motor
ST1100
Welkom :)
Ziet er goed uit. Maar het gaat om de technische staat . Bekende problemen heb je waarschijnlijk al op dit forum gevonden. Uitlaatbochten maar m.n. de collector. Achterbrug. Persoonlijk zou ik er liever niet een kopen die een woon/werk verleden achter de rug heeft.
Succes. :vroem:

Pannos

Mega Mijlenmaker
30 mei 2016
1.870
715
113
35
Spijkenisse
www.fordmondeoclub.nl
Type motor
Anders
Wat heeft men toch tegen woon/werk fietsen?

Ik rijd er ook woon/werk mee en dat doe ik niet anders als dat ik een rondje ga touren….

Uitleg gewenst.

MINIBENZ

Klokje Rondrijder
29 okt 2012
3.318
1.026
413
48
Purmerend
Type motor
ST1300
Maar de vraag is nu, wat moet dat ding kosten?
Hou in gedachte dat deze motor op leeftijd is en de onderdelen steeds lastiger of niet meer te krijgen zijn.
Dus ik zou niet zo heel hoog inzetten.
Succes morgen.

Verzonden vanaf mijn iPhone

Paul_U

Kilometervreter
14 okt 2016
1.574
408
83
40
Apeldoorn
Type motor
ST1100
Snap de woon/werk aversie ook niet helemaal.
De snelweg kilometers zijn over het algemeen niet de meest belastende kilometers voor een motor, het zijn veelal lange rechte stukken, die over het algemeen redelijk met constante snelheid afgelegd worden, er vanuit gaande dat er niet continue file is.

Pannos

Mega Mijlenmaker
30 mei 2016
1.870
715
113
35
Spijkenisse
www.fordmondeoclub.nl
Type motor
Anders
Dat is doorrijden, niet woon/werk....
Woon/werk fietsen zijn vaak beter onderhouden dan de fietsen van rijders die 2000Km per jaar rijden.

Ieniemienie

Kilometervreter
24 jun 2015
1.097
1.365
113
53
Zaandam
Type motor
ST1300
Het veel suc6 morgen Martin! Ik denk dat als deze fiets voor jou bestemd is, jij die dan ook in jouw bezit krijgt.

Mijn fiets is ook woon-werk geweest. Nu even niet maar dat kan weer veranderen. Nu werk ik zo dicht bij dat ik het met de fiets met elektrische hulpmotor af kan in plaats van de 4 cilinder benzine hulpmotor.
Ik zie het probleem ook niet van woon/werk fiets. Is toch beter voor een machine om heel regelmatig gebruikt te worden in plaats van 5 per per jaar als het weer goed is?

Ven st1300

3e Versnelling
12 feb 2013
148
37
28
Venray
Type motor
ST1300
De meeste motoren rijden van november tot eind februari niet, dus hebben die geen zout gezien.

Woon-werkverkeer verkeerrijders rijden veel langer door.

Gr Henk

Pannos

Mega Mijlenmaker
30 mei 2016
1.870
715
113
35
Spijkenisse
www.fordmondeoclub.nl
Type motor
Anders
Nee hoor, nogmaals (lees ff terug) ik ben zelf ook een w/w rijder en ik rijd niet als er pekel ligt en met mij vele anderen.

Woon/werk is dus niets mis mee, doorrijdersfietsen zijn een ander verhaal, al hoeft daar ook niets mis mee te zijn (mits goed geconserveerd).

Het is dus niet zo zwart/wit.

Barry Stift

2e Versnelling
17 jul 2018
58
27
18
39
Lobith
www.de-lelie.com
Type motor
ST1100
Misschien mag ik even op de verkeerde stoel gaan zitten. Maar Martin vraagt om advies van een grote groep kenners hier. En het verstrand in wie nu gelijk heeft :)

Het advies aan Martin is samenvattend volgens mij: ieder gebruik van een motor heeft zijn eigen gevolgen. Recreatief kan inhouden dat er weinig mee gereden is, dus let dan op de daarbijbehorende mankementen, hetzelfde geld voor rottende delen als het een doorrijder is in de winter en weer andere zaken als het een woon-werk motor is geweest. Dus @MartinN, als je kunt onderzoeken hoe de motor is gebruikt kunnen de kenners gerichter advies geven over waar je op moet letten en wat de mankementen kunnen zijn.

Guardian

3e Versnelling
7 mei 2018
161
49
28
Pernis - Rotterdam
Type motor
ST1100
Deze motor heb ik eerder voorbij zien komen op het forum. Daar was toen de discussie dat ie best aan de prijs was. Wat overigens niks aan de staat van de motor afdoet. Nu is er een serieuze koper die advies vraagt. Mijn advies, naar aanleiding van mijn eigen aankoop zou het volgende zijn. Kijk, voel en luister naar de start van de koude motor. Ga uitgebreid proefrijden, (niet het rondje om de kerk). Luister goed naar het cardan / versnellingsbak. Zet hem ergens neer en bekijk objectief alle plastic delen van de motor. Doe dit zoals je een motor zou poetsen. Verwijder de koffers en kijk goed naar de uitlaten van voor naar achter / de achterbrug en alle dan zichtbare en draaiende delen. Kijk naar lekkages aan de onderzijde van de kuip/motor/radiateur/koppeling en aandrijving. Kijk goed tussen de remklauwen, (hoe dik zijn de remblokken - schijven). Bekijk, indien aanwezig de historie van de motor. (wanneer is het laatste grote onderhoud geweest)! Hou rekening met de mogelijke kosten daarvan dan. Kijk bijv. naar de website van de RDW hoeveel echte eigenaren de motor gehad heeft en hoelang zij deze motor in bezit gehad hebben. Luister goed naar het verhaal van de verkoper. Als dit je eerste Pan is dan heb je geen referentie maar ga als het mogelijk is eerst op een andere Pan rijden.
Voorstaande is gebaseerd op mijn eigen ervaring bij de aankoop van mijn Pan. Toen een leuke prijs voor betaald echter door alle daarna zichtbare schade's en reparaties eigenlijk te veel betaald.
Ik ga je succes wensen met de proefrit en de mogelijke aankoop.

panman1100

VIP
Medewerker
29 okt 2012
4.884
4.590
413
70
Voorhout
Type motor
ST1100
Gewoon gecheckt via RDW.
Datum eerste afgifte Nederland :13-02-2003
Datum eerste toelating :25-01-2001
Datum tenaamstelling :26-03-2015
Aantal eigenaren :2

Dennis

The Preacher
12 sep 2013
3.518
2.402
113
45
Alphen aan den Rijn
www.bmwdriversforum.nl
Type motor
ST1100
En toch zou ik het achterwiel eraf trekken om de meenemer te checken. Als je dit doet, kun je ook de brug meteen checken.
En verder, betaal lekker wat jij denkt dat die waard is.

pheufk

Mega Mijlenmaker
16 nov 2012
2.829
633
113
Nimwegen an de Waal(NL)
www.hoegeesuzukicenter.nl
Type motor
ST1300
Tussen 2001 en 2003 kunnen ook nog meerdere eigenaren zijn geweest, het is een ingevoerde motorfiets.Volgens de gegevens heeft hij 5 eigenaren gehad, en is niet wam. verzekerd.Zou de motor goed bekijken en neem iemand mee met kennis van zaken.Wink:

Laatst bewerkt:

Pannos

Mega Mijlenmaker
30 mei 2016
1.870
715
113
35
Spijkenisse
www.fordmondeoclub.nl
Type motor
Anders
Dat zijn dan geen RDW gegevens, die nemen handelaren die ertussen hebben gezeten niet mee in de telling.
Sowieso ben je het stuk voor die 9 jaar kwijt.

Dennis

The Preacher
12 sep 2013
3.518
2.402
113
45
Alphen aan den Rijn
www.bmwdriversforum.nl
Type motor
ST1100
Ook al koop je fiets van de dealer met de hele geschiedenis, kun je nog een wrak aangesmeerd krijgen.
Zegt mij helemaal niks de geschiedenis.
(Zelfde als bij auto’s. Leuk al die boekjes die erbij zitten, maar stempels zijn simpel te bestellen. Veel mensen checken niet of de boekjes kloppen voor de aankoop en komen dan ook van koude kermis thuis)

elmo

Mega Mijlenmaker
24 mei 2014
2.104
1.454
113
44
biddinghuizen
Type motor
ST1100
Pffffff zeg he