Stop&go bandenrep.set

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

Frans

5e Versnelling
16 nov 2012
538
253
63
56
Ridderkerk
Type motor
ST1100
Heb eindelijk een leverancier gevonden die dit reparatiesetje in huis had. Heb het gelijk maar gekocht voor mn rit naar de dolle meid.....ehhh....dolimieten. Heb in dit type plug toch het meeste vertrouwen,als het dan toch moet. Zacht rubberen parapluplug (10x) met gereedschap. Optitune verkoopt deze sets.

[emoji1309][emoji1303]

Frans

5e Versnelling
16 nov 2012
538
253
63
56
Ridderkerk
Type motor
ST1100
Een motorband repareren met veters gaat regelmatig niet goed omdat een veter een stug iets is in een motorband. De band van een motorfiets beweegt meer als een autoband, daarom gaat hij vaak los zitten en/of alsnog lekken. De pluggen die hierbij zitten zijn van heel zacht rubber en zijn van het paraplu type. Bewegen beter en sluiten ook van binnen de band af. Het blijft altijd verstandiger om de band te vernieuwen, omdat bij iedere schade de koordlagen beschadigt raken. Maar ik doe dat liever thuis op mn gemak dan op een vakantiereis.

[emoji1309][emoji1303]

Maarten.

Beginnend Bestuurder
9 mei 2016
13
5
3
40
Type motor
ST1100
Wie repareert er nou een motorband..

Verstuurd vanaf mijn SM-A320FL met Tapatalk

Mark612

5e Versnelling
5 mrt 2015
423
429
63
49
Voorhout
Type motor
ST1300
Als noodoplossing voor de korte termijn geen probleem. Kun je in ieder geval verder.

Frans

5e Versnelling
16 nov 2012
538
253
63
56
Ridderkerk
Type motor
ST1100
Volgens mij staat dat er ook, Maarten. Met een lekke band ergens in de alpen ofzo, kom ik niet verder. Je kan natuurlijk ook 2,5 uur op hulp wachten, die haalt je wiel eruit neemt m mee,heeft dezelfde band niet en komt dan 3 uur later met een nieuwe ( verkeerde ) band en je mag ff aftikken. Dat kan ook.

[emoji1309][emoji1303]

waffie

Kilometervreter
7 nov 2012
1.033
822
113
Etten leur/Sprundel
Type motor
Geen
Kan natuurlijk dit aan mij voorbij laten,:vroem:
Iedere reparatie vanuit de buitenzijde is een noodherstelling en daar komt bij dat enkel vanaf de buitenzijde het beschadigd kanaal nooit te beoordelen is in welke richting of hoek deze weg loopt.
Als je de priem dan gebruikt is het dus maar de vraag of je er dus niet gewoon een gaat bij maakt en daar dus een veter in propt .
Dit is vaak dan ook de reden dat er lucht blijft ontsnappen.
Veters, dynaplugs, of wat dan ook.
Een dergelijk herstelling blijft dus een beetje gis werk .
Maar beter iets dan niets.
Maar als je daarbij iets gebruikt wat handig in te brengen is. tja daar kan niets mis mee zijn.

maar vaak beschadig je de band dus wel onherstelbaar en dat kan dan weer zonde zijn want de expert kan ook een motorband betrouwbaar repareren

Ik denk dat ik maar ga voor Ride on... zelf eens proberen

Zeurdoos

Kilometervreter
22 mei 2016
1.518
646
113
37
Bergen op zoom
Type motor
ST1100
Wat @waffie heb ik inderdaad al heel vaak gezien (heb bij een autobanden boer gewerkt) je ziet een spijker in de band en als de band van de velg is zie je soms inderdaad de het gat alles behalve er recht door is en soms ook heel erg schuin zit en dat kun je nooit zien als je dus van buiten af repareert en inderdaad zo'n veter of die hier boven in gekocht zijn zijn dus beide bijna even slecht omdat je dan met die band bij de bandenboer hem niet meer kan laten repareren door verschillende redenen. Maar aan de andere kant heb ik op mijn Pan ook een veter setje want ja als je echt ergens in de middel of no ware staat dan wil je ook weer gauw door. Dus als je lek rijd en dan toch normaal voor een nieuwe band gaat dan is zo'n nood oplossing altijd goed ;)

Mister Vogezen

Mega Mijlenmaker
27 sep 2016
2.573
865
113
54
prov Antwerpen
Type motor
ST1300
Ik heb verleden zondag lek gereden in Duitsland.
Gelukkig had ik zo'n vetersetje bij en een compressortje.
Het was niet 100 % gedicht maar ik was wel goed verder geholpen.
Dinsdag gaat er een nieuwe op.

S-Tsw-1300

Mega Mijlenmaker
3 nov 2013
1.881
854
113
Zeewolde
Type motor
ST1300
Ik heb nog vele kilometers herder met een door Ad gerepareerde band. Gaat prima. Maar is wel type en/of merkafhankelijk meen ik me te herinneren.

marccc

Kilometervreter
14 aug 2013
945
368
63
58
koersel ( België)
Type motor
ST1300
dit zijn geen veters maar een paddestoeltje , ik raad wel aan om het eerst eens uit te proberen want het kan al stroef lopen , wat vet of speeksel kan veel helpen

Zeurdoos

Kilometervreter
22 mei 2016
1.518
646
113
37
Bergen op zoom
Type motor
ST1100
@marccc zeker geen vet op speeksel er op je zorgt dat hij er soepel in gaat met lijm want met vet of speeksel pakt de lijm natuurlijk nooit meer.

Frans

5e Versnelling
16 nov 2012
538
253
63
56
Ridderkerk
Type motor
ST1100
Bij deze proppen hoef je geen lijm te gebruiken. ( ook een voordeel ) dus.....spugen mag...[emoji1]

[emoji1309][emoji1303]

waffie

Kilometervreter
7 nov 2012
1.033
822
113
Etten leur/Sprundel
Type motor
Geen
Nou ,

en heeft frans al eens geoefend........ met een real life lekje,

dus penetratie zoeken en verwijderen , kanaaltje op frezen en dan het pluggetje in het tooltje aanbrengen (zonder lijm, met lijm) tooltje door het kanaaltje drukken en het pluggetje relaesen en terug trekken.

Het lijk zo simpel

het begint al bij dat lekje.... de band mag niet overhit zijn geweest (maar dat zie je enkel aan binnen zijde)

tja en dan ben je ook direct klaar

Laatst bewerkt:

Ome Noot

Moderator
Medewerker
29 okt 2012
4.250
2.662
413
56
Schiedam
www.piettastisch.nl
Type motor
ST1300
Hans?

Ik denk dat jij Frans bedoelt?
Ik heb de indruk dat Frans in zijn werkzame leven heel wat bandjes gerepareerd heeft.
Toch Hans ehhh Frans?

Timzelf1100

1e Versnelling
13 jul 2018
31
10
8
31
Heerlen
Type motor
ST1100
Kijk eens hier
https://www.hbm-machines.com/producten/werkplaatsinrichting/overige-sets/hbm-57-delige-bandenreparatieset?gclid=CjwKCAjws8vaBRBFEiwAQfhs-GFs03EZVpXMTCJiZyBFCUBfkzvJ_hxJT9mk-TrhCx3PoH-umCT2cBoC-HcQAvD_BwE
Voor een reparatie set ook handig als je op zondag een gat in je auto of motorband hebt.
Heeft mijn ouders al eens gered in het weekend als alle bandenboeren dicht zijn.
Prop zit er nu een half jaar in. (Auto band).
Bandje blijft mooi op druk.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

• Like
Reactions: panman1100

Barry Stift

2e Versnelling
17 jul 2018
59
29
18
40
Lobith
www.de-lelie.com
Type motor
ST1100
Vraag voor de ervaringsdeskundigen dan. Ik heb tijdens een motorrijles ook te maken gekregen met een spijker in de achterband. Onze instructeur heeft dit ook met een nooodsetje gerepareerd. Op zich best leerzaam. Maar wat doe je hierna dan, band vervangen kan een motorband ook gerepareerd worden? Zelf heb ik wel een setje aangeschaft overigdns, je zult ergens staan.

Laatst bewerkt:

marc pan

Klokje Rondrijder
4 nov 2012
4.419
2.057
113
52
Westmalle, België
Type motor
ST1300
Het setje dat Frans hier laat zien gebruik ik al zo'n 8 jaar, en heb er al verschillende malen mijn banden mee gerepareerd en zelfs banden mee opgereden.

Werner1

3e Versnelling
13 dec 2016
192
92
28
51
Wijnegem
Type motor
ST1100
Ik heb zelfs nog een circuitdag gereden met zo'n reperatie. Dirol En nadien nog verder opgereden woon-werk.

Zeurdoos

Kilometervreter
22 mei 2016
1.518
646
113
37
Bergen op zoom
Type motor
ST1100
Vraag voor de ervaringsdeskundigen dan. Ik heb tijdens een motorrijles ook te maken gekregen met een spijker in de achterband. Onze instructeur heeft dit ook met een nooodsetje gerepareerd. Op zich best leerzaam. Maar wat doe je hierna dan, band vervangen kan een motorband ook gerepareerd worden? Zelf heb ik wel een setje aangeschaft overigdns, je zult ergens staan.
Je moet zo'n reparatie zien als een nood oplossing en niet al veilige (dus om van vakantie of zo naar huis te kunnen of een banden boer zodat de band kan worden vervangen) Want op het moment dat je hem gaat repareren met zo'n nood reparatie setje dan kan de bandenboer hem niet meer herstellen met een wel veilige reparatie maar soms (met de motor) kun je niet even je band wisselen en dus niet op de lekke band door rijden zonder hem te repareren ;)

Lucky Luc

Moderator
Medewerker
14 nov 2012
2.241
1.689
413
61
Sas van Gent
Type motor
ST1300
Voor een motor raad ik het gebruik van dichtingskoord altijd af, koop een setje met parapluutjes (zeker niet aan likken) indien op de juiste manier aangebracht vulkaniseert dit parapluutje zich met de band en geeft een 100% afdichting. Als je terug thuis bent niet vergeten even langs de bandenboer te gaan om hem langs de binnenkant te laten plakken. Daarna kun je hem in bijna alle gevallen gewoon oprijden.

groeten, Lucky Luc, verstuurd vanaf mijn striekfeun

• Like
Reactions: Barry Stift

Zeurdoos

Kilometervreter
22 mei 2016
1.518
646
113
37
Bergen op zoom
Type motor
ST1100
Luc als je de band dus geplakt hebt hoe jij zegt kan de banden boer er niks meer mee. Dit zijn de enige echte veilige plakkers (parapluutjes) en kunnen alleen maar langs de binnenkant van de band gezet worden.

Lucky Luc

Moderator
Medewerker
14 nov 2012
2.241
1.689
413
61
Sas van Gent
Type motor
ST1300
Daar ben ik het van harte mee oneens. Heb het helaas zelf al een aantal malen gehad en dan ga ik naar mijn bandenboer, die haalt de band eraf en inspecteert hem, vervolgens schuur of freest hij het parapluutje weg en plakt hem langs de binnenkant met zo'n autobanden plakker. Band er terug op, lucht erin, balanceren, monteren en rijden maar.

• Like
Reactions: elmo

Barry Stift

2e Versnelling
17 jul 2018
59
29
18
40
Lobith
www.de-lelie.com
Type motor
ST1100
Ik snap er niks meer van :oh no:

Maar goed, ik haal ook de parapluutjes wel. Als het me gebeurd dan kan ik desnoods elke 200 meter iets anders erin proppen, desnoods met kit. Bandenboer op google en rijden maar weer TeaseYahoo:

Lucky Luc

Moderator
Medewerker
14 nov 2012
2.241
1.689
413
61
Sas van Gent
Type motor
ST1300
Ja, dat is geweldig spul maar heeft als nadeel dat je dan dus niet weet dat je lek gereden hebt en je mogelijk op een potentieel desintegrerende de band rondtuft.....

• Like
Reactions: elmo

Polleke

3e Versnelling
14 nov 2012
179
68
28
58
Opglabbeek
Ik zou niet weten waarom een bandenboer na een nood herstelling die band niet meer kan herstellen,die koord trek je er gewoon langs de binnenkant uit,en dan zet je het parapluutje volgens de regels van de kunst.

waffie

Kilometervreter
7 nov 2012
1.033
822
113
Etten leur/Sprundel
Type motor
Geen
De herstelling op een motorfiets band mag niet groter zijn dan 3 mm onder een maximale hoek van 15 graden (ZR banden)
en zodra de frees van de noodherstelling is gebruikt zitten we al direkt op ca 6-8 mm

Zelden gaat er een nagel of iets anders er recht in en het volgen van het beschadigd kanaal is nagenoeg vanaf buiten niet mogelijk.
maar wie hersteld is ook verantwoordelijk.

ik kan ieder gat wel dicht krijgen (lucht dicht) maar of hiermee ook de integriteit van de band gewaarborgd is....dat is een totaal ander hoofd stuk
Vaak moet je ook de biker tegen zijn eigen onwetendheid willen beschermen

Guyke

Kilometervreter
18 nov 2015
822
566
93
Heindonk
Type motor
ST1300
Ik gebruik het bovenvermelde ook al jaren, al veel banden mee kunnen repareren en dan tot op den draad versleten. :good:

marccc

Kilometervreter
14 aug 2013
945
368
63
58
koersel ( België)
Type motor
ST1300
ik doe geen lijm aan het paraplutje , maar om het door het werktuig te krijgen helpt speeksel heel goed . ga je er lijm aandoen en zo door de houder persen dan mag je je verwachten aan een mooie kleverige poetsbeurt

zo doet het iedereen op zijn manier , de ene met lijm de andere met natuurlijke lijm ( beetje nat maken met speeksel )
als het maar werkt !!