Starten

  • beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

Michael16061960

Beginnend Bestuurder
31 jan 2017
13
6
3
58
ZWIJNDRECHT
Type motor
ST1100
#1
Wanneer ik mijn motor start voor de 1e keer start ( koude of warme motor geen verschil) dan weigert hij , maar als ik twee keer het contact uit en aan zet dan start hij probleemloos .

wat zal dat kunnen zijn ???.
 

cjavham

5e Versnelling
30 mei 2016
476
161
43
65
Spijkenisse
Type motor
ST1100
#3
Beetje weinig info bvb draait de startmotor wel als je de eerst keer start of gebeurd er gewoon niks als het laatste het geval is dan is inderdaad het contactslot
 

Speedy-Pan

Kilometervreter
11 jul 2016
1.564
997
113
52
Den Bommel (NL)
Type motor
ST1100
#4
Laatst bewerkt:

Gibbel

5e Versnelling
28 aug 2013
617
310
63
60
Herentals (B)
www.gibphoto.be
Type motor
ST1100
#5
Wel dat heb ik ook, als de motor wat langer heeft stilgestaan moet ik herhaaldelijk starten eer die aanslaat. Ik denk dat mijn carburateurs gewoon leeg lopen en dat het een tijdje duurd eer die weer voldoende benzine hebben om te kunnen staten????
 

cjavham

5e Versnelling
30 mei 2016
476
161
43
65
Spijkenisse
Type motor
ST1100
#6
Ja als die een maand of 6 stilstaat misschien maar anders niet hoor denk dat het vlotternivo dan een beetje te laag staat zo dat er niet veel in de vlotterkamer achter blijft


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

ijskonijn

4e Versnelling
30 mei 2016
367
160
43
68
Type motor
ST1100
#7
Ik zou gewoon een goed stuk rijden,en dan kijken wat er gebeurd.
Misschien is het dan tikken lopen.
gr iskonijn
 

Michael16061960

Beginnend Bestuurder
31 jan 2017
13
6
3
58
ZWIJNDRECHT
Type motor
ST1100
#8
nou ik heb het contact slot gereinigd met W40 een wonder middel het starten gaat nu een stukken beter hartelijk dank voor de reactie,s groeten Michael
 

Michael16061960

Beginnend Bestuurder
31 jan 2017
13
6
3
58
ZWIJNDRECHT
Type motor
ST1100
#9
Beetje weinig info bvb draait de startmotor wel als je de eerst keer start of gebeurd er gewoon niks als het laatste het geval is dan is inderdaad het contactslot
start motor draait gewoon goed . maar ik heb het contact slot gereinigd en dat hielp
 

cjavham

5e Versnelling
30 mei 2016
476
161
43
65
Spijkenisse
Type motor
ST1100
#10
Dat is mooi maar kijk ook eff naar de aansluiting van start relais kunnen ook een beetje oxidatie hebben


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

Gibbel

5e Versnelling
28 aug 2013
617
310
63
60
Herentals (B)
www.gibphoto.be
Type motor
ST1100
#11
Ja als die een maand of 6 stilstaat misschien maar anders niet hoor denk dat het vlotternivo dan een beetje te laag staat zo dat er niet veel in de vlotterkamer achter blijft

Maand nee al na 1 dag heb ik daar last van. Ik moet dan echt zeer zuinig starten want als ik er maar op los start dan start ik gewoon de batterij leeg...
 

cjavham

5e Versnelling
30 mei 2016
476
161
43
65
Spijkenisse
Type motor
ST1100
#12
Zo na 1 dag al dan zou ik eens kijken voor dat je weer start na een dag of er wel benzine in vlotter kamers aanwezig is door de aftap van 1 van de carbs eens open te draaien en kijken of er benzine überhaupt uit komt en of er als je start er wel gelijk benzine wort toe gevoerd zo niet kan zijn filter vervuilt of vacuüm slang naar kraan niet helemaal lekker scheurtje in of poreus


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

Gibbel

5e Versnelling
28 aug 2013
617
310
63
60
Herentals (B)
www.gibphoto.be
Type motor
ST1100
#13
Filtertje kan het niet zijn is al herhaaldelijk vervangen. Maar zoals je zegt denk ik ook dat er ergens een vacuum lek is zodat ze weer gewoon leeglopen?
Wel om juist te zijn, na 1 dag moet ik toch al 3x starten eer hij aanslaat, na een week is dat dus heeeeeeeeeel zorgvuldig starten of je start de batterij gewoon leeg zonder dat de motor aanslaat.
Ik zet al een paar keer het contact op dan (zonder te starten) om de benzinepomp op te laten slaan (zal ik ook eens moeten horen want met zadel er op hoor ik deze niet draaien). Dan ga ik een aantal keren heel kort starten (echt minder dan 1 sec) om de benzine naar de carburateur te krijgen en dan nog een 3 a 5 maal goed doorstarten en dan slaat de motor pas aan. Eens die gedraaid heeft (heel kort zelfs) start hij "a la" seconde opnieuw, het is dus echt wel tekort aan benzine waardoor hij niet start.
 

cjavham

5e Versnelling
30 mei 2016
476
161
43
65
Spijkenisse
Type motor
ST1100
#14
Ik bedoel de vacuüm slang die de brandstof kraan opent


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk