1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Starten

Discussie in 'ST1100' gestart door Michael16061960, 16 apr 2017.

1. Michael16061960

Michael16061960 Beginnend Bestuurder

Wanneer ik mijn motor start voor de 1e keer start ( koude of warme motor geen verschil) dan weigert hij , maar als ik twee keer het contact uit en aan zet dan start hij probleemloos .

wat zal dat kunnen zijn ???.

2. Portupan

Portupan 5e Versnelling

Lijkt mij een vervuild contactslot.

Martin

3. cjavham

cjavham 5e Versnelling

Beetje weinig info bvb draait de startmotor wel als je de eerst keer start of gebeurd er gewoon niks als het laatste het geval is dan is inderdaad het contactslot

4. Speedy-Pan

Speedy-Pan Kilometervreter

Laatst bewerkt: 16 apr 2017
  5. Gibbel

Gibbel 5e Versnelling

Wel dat heb ik ook, als de motor wat langer heeft stilgestaan moet ik herhaaldelijk starten eer die aanslaat. Ik denk dat mijn carburateurs gewoon leeg lopen en dat het een tijdje duurd eer die weer voldoende benzine hebben om te kunnen staten????

6. cjavham

cjavham 5e Versnelling

Ja als die een maand of 6 stilstaat misschien maar anders niet hoor denk dat het vlotternivo dan een beetje te laag staat zo dat er niet veel in de vlotterkamer achter blijft

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

7. ijskonijn

ijskonijn 4e Versnelling

Ik zou gewoon een goed stuk rijden,en dan kijken wat er gebeurd.
    Misschien is het dan tikken lopen.
    gr iskonijn

8. Michael16061960

nou ik heb het contact slot gereinigd met W40 een wonder middel het starten gaat nu een stukken beter hartelijk dank voor de reactie,s groeten Michael

• Leuk Leuk x 1
    • Informatief Informatief x 1
  9. Michael16061960

start motor draait gewoon goed . maar ik heb het contact slot gereinigd en dat hielp

• Leuk Leuk x 1
  10. cjavham

cjavham 5e Versnelling

Dat is mooi maar kijk ook eff naar de aansluiting van start relais kunnen ook een beetje oxidatie hebben

11. Gibbel

Gibbel 5e Versnelling

Maand nee al na 1 dag heb ik daar last van. Ik moet dan echt zeer zuinig starten want als ik er maar op los start dan start ik gewoon de batterij leeg...

12. cjavham

cjavham 5e Versnelling

Zo na 1 dag al dan zou ik eens kijken voor dat je weer start na een dag of er wel benzine in vlotter kamers aanwezig is door de aftap van 1 van de carbs eens open te draaien en kijken of er benzine überhaupt uit komt en of er als je start er wel gelijk benzine wort toe gevoerd zo niet kan zijn filter vervuilt of vacuüm slang naar kraan niet helemaal lekker scheurtje in of poreus

• Mee eens Mee eens x 1
  13. Gibbel

Gibbel 5e Versnelling

Filtertje kan het niet zijn is al herhaaldelijk vervangen. Maar zoals je zegt denk ik ook dat er ergens een vacuum lek is zodat ze weer gewoon leeglopen?
    Wel om juist te zijn, na 1 dag moet ik toch al 3x starten eer hij aanslaat, na een week is dat dus heeeeeeeeeel zorgvuldig starten of je start de batterij gewoon leeg zonder dat de motor aanslaat.
    Ik zet al een paar keer het contact op dan (zonder te starten) om de benzinepomp op te laten slaan (zal ik ook eens moeten horen want met zadel er op hoor ik deze niet draaien). Dan ga ik een aantal keren heel kort starten (echt minder dan 1 sec) om de benzine naar de carburateur te krijgen en dan nog een 3 a 5 maal goed doorstarten en dan slaat de motor pas aan. Eens die gedraaid heeft (heel kort zelfs) start hij "a la" seconde opnieuw, het is dus echt wel tekort aan benzine waardoor hij niet start.

14. cjavham

cjavham 5e Versnelling

Ik bedoel de vacuüm slang die de brandstof kraan opent

Deel Deze Pagina