Starten zonder verlichting

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden
30 mei 2015
119
37
28
43
Almere
Type motor
ST1100
Als ik mijn motor wil starten moet ik eerst de verlichting uitzetten. Dan start ie normaal. Als de verlichting al aanstaat gebeurt er niets. De startmotor slaat dan niet aan. Weet iemand waar dit aan ligt?

Verstuurd vanaf mijn GT-I9515 met Tapatalk

RRR

5e Versnelling
18 sep 2016
575
186
43
Dalen
Type motor
ST1300
Zijn de aansluitingen op de accu, de startmotor en massa goed schoon? Zo niet, misschien dat dan je startmotor onvoldoende prik krijgt als je je licht aan hebt. Heb je dit probleem sinds de installatie van de nieuwe accu? Zo ja, dan moet je het denk ik, toch in die richting zoeken.

Hansepansje

Kilometervreter
11 apr 2013
1.528
785
113
52
Barneveld
Christan,

In een ander draadje las ik dat je elektrische systeem niet helemaal 'je-van-het' was:
1 stekker (gele draad) die in de spanningsregelaar gaat was verbrand en maakte denk ik slecht contact. Deze stekker heb ik vervangen en nu meet ik 14 volt. Ik denk en hoop dat dit euvel verholpen is.
Kijkend naar het elektrische schema zijn er maar een paar componenten die zowel in het circuit voor je koplampen als het voor starten zitten, nl. je accu en de hoofdzekering (die in de behuizing van het startrelais zit). Een te lage spanning zou ervoor kunnen zorgen dat je startrelais niet 'aanslaat'. En dit zou dan veroorzaakt kunnen worden door
- een te lage accuspanning.
- vieze contacten van je hoofdzekering. (En dan loop je tevens het risico dat je stekker veel te heet wordt en ook verbrandt.)

Lang verhaal kort: controleer alle contacten aan je startrelais en hoofdzekering. En als je die dan toch los hebt, maak ze dan weer blinkend schoon.

Groets, Hans

30 mei 2015
119
37
28
43
Almere
Type motor
ST1100
Gelieve niet de reply knop gebruiken !!!

Onnodige quote verwijderd

Bedankt voor de duidelijke uitleg. Ik heb inderdaad al eerder problemen met de bedrading gehad. Ik ga er morgen gelijk iets aan doen.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9515 met Tapatalk

Laatst bewerkt door een moderator:
30 mei 2015
119
37
28
43
Almere
Type motor
ST1100
Wederom weer problemen gehad. Motor wilde niet goed starten. Soms moest ik 1 a 2 seconden de startknop inhouden voordat er iets gebeurde. En met het licht uit, anders gebeurde er sowieso niets. Toch maar een andere startrelais gekocht bij Boonstra. En nu doet ie het weer als vanouds. Zal het daar wel aan gelegen hebben denk ik. Hij start zelfs weer met het licht aan.

Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk