data-csrf="1560711276,6918e20dea9abfdeac0527b432530f57" ST1100 verliest spontaan vermogen | ST1100-1300.eu

ST1100 verliest spontaan vermogen

  • beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

Chris Hengeveld

Motorrijles
18 jul 2017
3
1
3
59
Type motor
ST1100
Beste mensen,

Afgelopen zaterdag met vrienden een route gereden.
Op de terug weg zijn wij dwars door Amsterdam gereden.
Dus optrekken..stil staan dit voor denk ik 45 min.
Op een gegeven moment begon mijn ST1100 steeds slechter lopen, vermogen viel weg.
Leek of de motor op 3 pitten liep.
Motor aan de kant gezet, deze sloeg gelijk af.
Starten ging zeer moeizaam en motor pakte totaal niet op.
Motor neer gezet en na 10 min weer geprobeerd, echter geef verbetering.
ANWB gebeld en wachten tot deze zou komen.
na 30 min nog een keer gestart en motor liep weer als van ouds.
ANWB weer geannuleerd en op weg naar huis gegaan.

Ik heb geen idee wat de oorzaak hiervan kan zijn..
Komt dit iemand bekend voor?

Groet,

Chris
 
  • Like
Reactions: Cees

Ome Paul

Kilometervreter
2 aug 2016
1.360
480
83
33
Dordrecht
Type motor
ST1100
Wat Dennis zei.

Ik heb precies hetzelfde gehad.

Het onderdeel is vrij eenvoudig zelf te vervangen.
 

chengeve

Motorrijles
15 mei 2013
6
1
3
59
Vleuten
Type motor
ST1100
Beste mensen,
Excuus voor deze late reactie.
Op het moment van de storing is de motor de winterstalling in gegaan.
Ik ga er in maart / april mee aan de slag.
Ik zal het verloop hier posten,

Groet,

Chris
 

waffie

Kilometervreter
7 nov 2012
1.059
841
113
Etten leur/Sprundel
Type motor
Geen
beste chris

Ik begrijp dat je niet direct je probleem kunt of wilt oplossen .
echter een defect membraam kan ook een groter probleem worden.

nl brandstof loopt direct je cylinder in (via de vacuum slang die het membraam aanstuurt)

gevolg: brandstof heeft zich ruimhartig verzameld in het motorcarter en 4 ltr olie + een tank benzine gaat niet passen

deze storing heb ik eerder tegen gekomen,
 
Laatst bewerkt:
  • Mee eens
Reactions: Pathfinder

TuinfluiterPan

5e Versnelling
28 okt 2014
486
231
43
59
Flevoland
Type motor
ST1300
Ha, weet nu wat je moet doen voordat hij uit de stalling komt. ff check olie of er benzine bij zit.... membraam vervangen sowieso
suc6
 

Mister Vogezen

Mega Mijlenmaker
27 sep 2016
2.863
1.008
113
54
prov Antwerpen
Type motor
ST1300
Ik heb ooit eens een koplamp gehad die vreemd deed.
De éne keer werkte ze wel en de andere keer niet.
Hier gepost met mijn bevindingen en de eventuele oorzaken en de eventuele oplossingen stroomden via het forum lekker binnen.
Mijn reactie was toen , ik bekijk het wel en als het probleem terug komt begin ik eraan.
Voor mij was Waffie toen nog een nobele onbekende op het forum en Waffie zei gewoon herstel het nu .
Wacht niet tot het seizoen terug begint , je zal wel zien het komt altijd ongelegen.
Ik heb Waffie zijn advies toen van harte genomen en het hersteld.
Nu was mijn probleem niet van deze aard dat benzine zich gaat mengen met olie.
Maar wat ik wil zeggen , stel niet uit wat je nu eventueel kunt doen.
Je zal zien , wachten en wachten en ach ik heb nog wel een paar maanden de tijd en dan komt dat moment dat je afspreekt met iemand om te toeren en het probleem is nog niet verholpen.
Chris je doet natuurlijk wat je het beste vindt , zo ver mijn advies dat ik toen kreeg :).
 

W. Boom

3e Versnelling
23 mei 2018
85
57
18
39
Rotterdam
Type motor
ST1100
Dat is een heel wijs advies.
Zo heb ik al 10 jaar en XS650 in de schuur staan "tot ik tijd heb". Dat is wat er van kan komen als je uitstelt!
 

chengeve

Motorrijles
15 mei 2013
6
1
3
59
Vleuten
Type motor
ST1100
Mensen bedankt voor de reacties.
Ga van het weekend de tank inhoud als eerste checken,
Deze zat tot aan de nok vol, is het peil gedaald dan heb ik het probleem wat Waffie melden.

Groet,

Chris
 

Nosegear

Administrator
Medewerker
15 nov 2012
2.603
2.297
413
51
Zeewolde
www.easyvfr.aero
Type motor
ST1300
Sterker: in het voorjaar héél even niet goed opletten of onvoldoende nadenken kan een hele dure grap worden. Als een cilinder of het carter volgelopen is met benzine en je drukt op de startknop dan kun je waarschijnlijk een nieuw motorblok gaan bestellen! Vloeistoffen zijn niet comprimeerbaar; de kans is dat je alles krom drukt zodra de motor een rondje draait.

In de luchtvaartwereld kennen we de radial engine (ook wel stermotor), en die zijn hier vreselijk berucht om. Zelfs na een week stilstand kan er al voldoende olie in de onderste cilinder gelopen zijn om een hydrolock te maken. Zo'n motor wordt dan ook ALTIJD voor de eerste start op een dag met de hand doorgedraaid. Voel je meer weerstand dan verwacht, dan wordt het tijd om de bougies uit de onderste cilinder(s) te draaien en ze te laten leeglopen . .
 
  • Informatief
Reactions: Mister Vogezen

chengeve

Motorrijles
15 mei 2013
6
1
3
59
Vleuten
Type motor
ST1100
Beste mensen
Ik ga dit zorgvuldig aanpakken.
Ik hou jullie op de hoogte.

Groet,

Chris
postings automatisch samengevoegd:

Beste mensen,

Pan op laten halen door motorzaak.
Membraam van bezinefilter laten vervangen en gelijk een kleinebeurt.
Geen bezine in Cabs of clinders .
Pan is weer terug wel de mededeling dat de linker schakelaar van de knipper lichten niet goed meer werkte,
Deze moet schoon gemaakt cq vervangen en mijn naald van de snelheids meter trilt, deze kabel ook vermoedelijk vervangen.

Groet,

Chris
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reactions: Mister Vogezen

Dennis

The Preacher
12 sep 2013
3.805
2.787
113
46
Alphen aan den Rijn
www.bmwdriversforum.nl
Type motor
ST1100
Volgende keer forumhulp inroepen. Dealer kost je goud en ik weet zeker dat je via dit forum meer voor minder geld krijgt.
Gaat nergens meer over wat de meeste dealers vragen en als ik kijk naar de fietsen die ik onderhoud, dan kom ik er snel
achter dat “dealeronderhouden”
niet veel meer voorstelt. (In de meeste gevallen)