St1100 op z'n kant. ( fotos )

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

DuinPan

5e Versnelling
10 dec 2017
488
523
93
57
Eenhoornstraat 1, 2024 RW Haarlem
Type motor
ST1100
Ik heb nog deze foto's van wereldreiziger Fernando Valsesia uit Argentinië die in 1995 met zijn ST1100 een wereldreis van 100.000 miles over vijf continenten heeft gemaakt. Zie de website https://www.motorcyclistonline.com/fernandos-world-tour voor nog meer spectaculaire foto's van zijn wereldreis. Op de eerste foto is hij onderuit gegaan in het rulle zand in een woestijn in de Bolivian High Andes Plateau, op de 2e foto is hij onderuit gegaan in Bangladesh omdat hij moest uitwijken voor een bus die teveel op zijn weghelft kwam... Groet, Arthur uit Haarlem
IMG_20170720_082250.JPG
IMG_20170720_081951.JPG

Laatst bewerkt:

Jur

Mega Mijlenmaker
16 aug 2013
2.091
755
113
52
Steenwijkerland
Type motor
ST1100
Das niet zo mooi Portupan. Succes met de aansprakelijkheidstelling, hopelijk breng je dit tot een voor jou goed einde.

Jan KoekePan

Kilometervreter
4 sep 2017
1.324
495
83
56
Schoonhoven
home.hccnet.nl
Type motor
ST1300
Altijd een akelig en triest gezicht, de glimmende kant hoort boven en het rubber op de straat. Zolang het de berijder goed gaat is de schade aan de geliefde fiets het ergst...

Take care, stay safe...

Portupan

Kilometervreter
14 nov 2012
819
304
63
Poortugaal
Type motor
ST1300
Helaas heeft de gemeente geen aansprakelijkheid aanvaard.
Zij hadden nog geen eerdere meldingen van het oliespoor.
Daardoor zijn zij niet nalatig.
Deze stelling kan ik me voorstellen.
Toevallig zit ik bij een van mn opdrachtgevers met een jurist op de kamer.
Hij gaf aan dat dat de gemeente geen ongelijk heeft. (Let op de dubbele ontkenning).
Ik kan niet bewijzen dat de gemeente ongelijk heeft (wie eist bewijst...).
Ik zal met n gehavend pannetje verder moeten.
Ik ga er maar van uit dat de schade met 228.000 km op de teller tekenen zijn van de ‘strijd’.
Spiegelkap is inmiddels weer constructief in orde. Nu nog de veerclips vervangen zodat deze zonder ducttape weer vast zit.

Andere vraag.
Heeft nog iemand een defect ruitverstelmechanisme liggen van de 1300?
Mogelijk kan ik van twee -> een maken. Ik heb nog een defecte liggen nav. de schade begin van dit jaar.
Martin

Pannos

Mega Mijlenmaker
30 mei 2016
1.884
734
113
35
Spijkenisse
www.fordmondeoclub.nl
Type motor
Anders
Zo begon het bij mij ook Martin, meteen afwijzen (binnen de week) want blablabla....

Ik ben er toen verder mee gegaan en heb geëist dat ze me bewijzen leveren over de staat van het wegdek etc.

Dit liet weken op zich wachten en viel uiteindelijk in mijn mail waarna ik uiteraard niet akkoord was met het feit dat ze de aansprakelijkheid afwezen omdat de gestuurde 'bewijsstukken' voor mij als niet weg- en waterbouwkundige gewoon Chinees waren en er data ontbraken, m.a.w. ik kon er niets mee.

Gedreigd met een WOB verzoek omtrent de onderzoeken naar de staat van het wegdek en aangegeven dat er in die periode erg veel vrachtwagens en trekkers hebben gereden waardoor het wegdek mogelijk beschadigd is en iig vervuild (heb er foto's van), gezien het onderzoek naar de staat van het wegdek al ruim een half jaar eerder uitgevoerd was.

Uiteindelijk uitgenodigd op het stadhuis, aan tafel met 3 dames waaronder 1 advocate van de gemeente die meteen met disclaimers begon te smijten, ik zeg; Ho even jongedame, ik zit hier alleen en jullie met z'n drieën, laten we het even eerlijk houden......waarna ik mijn hele verhaal gedaan heb inclusief het verhaal van de vervuiling en de zware voertuigen waarna er toch anders gekeken werd naar mijn zaak.
Dag later gebeld door de weginspecteur en samen met hem naar betr. rotonde geweest waar ik hem op de hoeveelheid los zand en vuil heb gewezen, alsook een auto-onderdeel dat er al maanden lag (er wordt dus niet geveegd!).
Hier kon hij me geen ongelijk in geven, wel heeft ie me bewezen dat de staat van het wegdek in orde was middels uitleg en diverse data.

Alles laat nog altijd op zich wachten, onlangs nog contact gehad en men hoopt mij nu de 1e week van het nieuwe jaar uitsluitsel te kunnen geven, al kreeg ik 2 weken terug al een belletje dat er toch iets positiefs aan zat te komen, dit werd helaas later alweer afgevlakt waarna ik weer pissig aan de lijn/mail hing.
Overheden moeten duidelijk en transparant zijn en dat was hier momenteel even niet het geval, maakt de zaak alleen maar sterker.

Zijn 2 totaal verschillende zaken maar wilde het toch even gezegd hebben, laat je niet te snel afschepen.

GuideDog

5e Versnelling
13 dec 2016
473
94
28
39
Dordrecht
Type motor
ST1100
@Portupan misschien een idee om een database op te vragen met alle meldingen? Als ze die niet kunnen geven betekent dat dat het niet wordt bijgehouden en is het altijd makkelijk om te zeggen dat het niet bekend was. Just a thought

Motormuis

1e Versnelling
12 feb 2017
39
25
18
45
Type motor
ST1100
Ik heb die van mij inmiddels ook al 2 keer laten vallen (en een keer aangereden). 1 keer in het Sauerland. Vals plat. Ik dacht hij staat recht. Zet hem op de zijbok. Laat de rem los. Shoot, loopt af en flink ook. Daar lag hij dan. Zachtjes neer kunnen leggen, dus geen schade. Gewoon opgetild, omgedraaid en op de middenbok gezet.

De tweede keer was hier achter het huis. Ik weet niet meer goed wat er gebeurde, maar hij kantelde van mij weg. En dan hou je dat gewicht niet. Dus moeten laten vallen. Ook hier gelukkig vrijwel geen schade. Maar als hij op zijn rechter zij ligt, is hij lastiger op te pakken dan op de linkerzij waar die handgreep zit.

DuinPan

5e Versnelling
10 dec 2017
488
523
93
57
Type motor
ST1100
Soms zit het mee, soms zit het tegen. Ik had nooit verwacht persoonlijke foto's in dit item te moeten plaatsen...

Gisteren rond 17:30 reed ik op de motor van mijn werk in Delft naar huis in Haarlem. Op de A4 rondom het Prins Clausplein is het is dan altijd druk, maar gelukkig rijden wij motor en dan kan je lekker tussen de files door. voor mij is dit bijna 4 jaar en honderden files goed gegaan. Gisteren ging het fout op de klassieke manier: een auto rijdt links en ziet een gaatje rechts. Ik rij rustig tussen de files door. De auto zet zijn knipper uit en gaat direct naar rechts en ziet mij daarbij over het hoofd. En het ging niet hard, de file reed 20 à 30 km/uur en ik 30 à 40 km per uur. Ik krijg een tik van de auto en val met motor en al om en glij naar de vluchtstrook. De motor komt op zijn rechterzij net voor de vangrail tot stilstand. Ik iets eerder halverwege de vluchtstrook. Ik heb niks, alleen een blauwe plek op mijn heup en een beetje rugpijn die nu al wegtrekt. De Pan is er slechter aan toe met forse schade aan het 'plaatwerk' rechts. Ik denk en hoop dat het mechaniek (motorblok, frame, wielen, voorvork, stuur) nog goed zijn, dan kan ik ik iig weer snel rijden. Mijn motorgarage zal dat de komende dagen onderzoeken. Het mooie vervangende plaatwerk komt dan later wel.

Motto van het verhaal: tussen de files doorrijden is en blijft gevaarlijk. Ook als je al 4 jaar niks is overkomen, is dat geen garantie dat het altijd goed zal gaan. Hieronder een paar droevige foto's die je weer met beide benen op de grond zet :-(
20180129 1727 Ongeluk in file A4 - 1 kl.jpg 20180129 1727 Ongeluk in file A4 - 2 kl.jpg
Groet, Arthur uit Haarlem

Laatst bewerkt:

Edi

5e Versnelling
18 jul 2017
516
214
43
45
Alblasserwaard
www.edistuut.nl
Type motor
ST1300
Zo dan, en je hebt gelijk. Het is en blijft een risico.
Sterkte met de afhandeling.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

RORICK

5e Versnelling
23 mrt 2017
787
154
43
55
Rotterdam, Ommoord
Type motor
ST1100
Balen man, gelukkig ben je er zelf goed afgekomen. Sterkte met de schade afhandeling.

Raaipan

Kilometervreter
15 jul 2016
1.422
463
83
56
Nieuweroord
Type motor
ST1100
Dat is een treurig gezicht Arthur! Gelukkig ben je er zelf goed van af gekomen! Sterkte met de verwerking en de afhandeling!

ruudb

Kilometervreter
10 feb 2017
820
185
43
52
Anna Paulowna
Type motor
ST1300
Geluk bij een ongeluk dat je er zelf niets aan overhoud. Even goed balen man, sterkte met de schade afhandeling en hoop dat je er niet te veel bij inschiet.

Paul_U

Kilometervreter
14 okt 2016
1.593
415
83
40
Apeldoorn
Type motor
ST1100
Balen Arthur.
Hopelijk valt de schade mee, en ben je snel weer mobiel op je Pan.

panman1100

VIP
Medewerker
29 okt 2012
4.964
4.674
413
70
Voorhout
Type motor
ST1100
Heel jammer Arthur , zelf snel herstellen .

En mocht je nog iets nodig hebben voor je Pan , gewoon vragen in de rubriek ;te koop gevraagd.
Wellicht zijn er mensen die de juiste spullen hebben liggen.

PanEuRoel

Mega Mijlenmaker
15 jan 2015
2.362
942
113
Hulst
Type motor
ST1100
Zo hé Arthur, dat zijn droevige beelden. :Sip: Heel veel succes met het herstel van Pan en mens. Rondvragen, zoals Henk zegt, kan heel wat spulletjes opleveren.

Pathfinder

5e Versnelling
26 feb 2017
735
336
63
52
Maastricht
Type motor
ST1300
Auw, auw, dit verhaal doet pijn. Scheisse !
Heel vervelend, gelukkig is de lichamelijke schade te overzien. Maar niet te snel tevreden zijn met het herstel, hou het in de gaten.
De motor zelf komt wel weer in orde.
Veel sterkte.

Gibbel

5e Versnelling
28 aug 2013
617
311
63
60
Herentals (B)
www.gibphoto.be
Type motor
ST1100
Dit zijn de dingen die we IDD niet willen meemaken,, maar een ongeluk zit vaak in een klein hoekje.
Belangrijk is dat jij er zelf nog goed bent uitgekomen.
En dat is nu net de reden waarom ik nooit tussen de file zal gaan. Maar ik rijd dan ook geen woon werk-motor.
Als ik Daisy naar buiten haal dan is dat om eht plezier, als ik dan al eens in de file terecht kom blijf ik netje mee aanschuiven omdat ik alle tijd heb van de wereld.
Maar ik begrijp jullie die dagdagelijks de motor gebruiken voor je werk of om naar je werk te geraken dat jullie net die files willen inhalen.
Nooit zonder risico op de weg zie je wel... Ik hoop dat het allemaal weer snel in orde mag komen voor je....

GuideDog

5e Versnelling
13 dec 2016
473
94
28
39
Dordrecht
Type motor
ST1100
Aiaiai dat is balen maar gelukkig ben je nog heel. Sterkte met de afhandeling Arthur

Panschipper

3e Versnelling
17 okt 2016
95
226
33
Beurtskipper, Bakhuizen
Type motor
ST1100
Succes Arthur met schade herstel. Tegenpartij stond bij jou op de vluchtstrook neem ik aan.
Verder niemand gestopt om helpende hand te bieden??
Heb vroeger ook veel woon-werkverkeer gereden met name rondom Schiphol. Hield altijd in de smiezen of er in de rechter rijstrook niet teveel ruimte ontstond, met gevolg dat iemand opeens naar rechts gaat uitwijken. Je hebt het er zelf gelukkig goed van afgebracht.

DuinPan

5e Versnelling
10 dec 2017
488
523
93
57
Type motor
ST1100
Succes Arthur met schade herstel. Tegenpartij stond bij jou op de vluchtstrook neem ik aan.
Verder niemand gestopt om helpende hand te bieden??
Heb vroeger ook veel woon-werkverkeer gereden met name rondom Schiphol. Hield altijd in de smiezen of er in de rechter rijstrook niet teveel ruimte ontstond, met gevolg dat iemand opeens naar rechts gaat uitwijken. Je hebt het er zelf gelukkig goed van afgebracht.
Jazeker wel, er was een aardige jongeman die bij de brandweer werkt die meteen zijn auto achter mijn motor plaatste zodat ik beschermd was. Hij heeft ook geholpen de motor overeind te zetten en is gebleven tot de hulptroepen kwamen. Klasse!

GotTheSunInMyFace

4e Versnelling
18 jan 2017
329
94
43
37
Zwolle
Type motor
ST1100
Bah, dit soort dingen zijn nooit leuk. Maar inderdaad gelukkig zelf niet teveel blijvend letsel aan overgehouden.
Had je je motor nig wel zo mooi voorzien van allerlei extra lichten, wordt je nog over het hoofd gezien. Nou ja, over het hoofd? De automobilist heeft waarschijnlijk geen moment gebruik gemaakt van zijn spiegels.
Sterkte en snel weer op de motor naar het werk.

DennisMe

5e Versnelling
30 dec 2016
423
374
63
48
Vlissingen
Type motor
ST1100
Zwaar balen zeg. Gelukkig bijn je er nog redelijk van afgekomen. Hopelijk kan de fiets weer gerepareerd worden. Moet er niet aan denken motorloos te zijn!

Mister Vogezen

Mega Mijlenmaker
27 sep 2016
2.213
589
113
54
prov Antwerpen
Type motor
ST1300
Succes met je herstel Arthur.
Tussen de file rijden doe je niet voor je plezier maar is wel eens nodig en kom je soms ogen te kort als een ander zijn ogen niet gebruikt.

DuinPan

5e Versnelling
10 dec 2017
488
523
93
57
Type motor
ST1100
De DuinPan rijdt weer sinds vandaag! Een aantal panelen zijn teruggebogen, een nieuwe rechterspiegel is gemonteerd en gelijk maar een nieuwe voorband, nieuwe remblokken voor, en een grote beurt met verse filters, vloeistoffen en bougies. Zodra ik het geld van de verzekering heb, laat ik de beschadigde panelen vervangen! Maar, ik rij tenminste weer! Groet, Arthur uit Haarlem
DSC_0156 kl.jpg

ruudb

Kilometervreter
10 feb 2017
820
185
43
52
Anna Paulowna
Type motor
ST1300
Lekker Arthur kan je tenminste je hobby weer uitvoeren. Wel rechtop houden nu.:)