data-csrf="1560713278,4bff855fa2f465b178b225486755288a" ST1100 hikt als ik veel vermogen vraag van de motor. | ST1100-1300.eu

ST1100 hikt als ik veel vermogen vraag van de motor.

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

Kees Jonker

Motorrijles
27 jan 2017
4
1
3
53
Type motor
ST1100
Beste ST1100 rijders,

Dit hikken doet hij in alle versnellingen. Je hoort een metalen tik wat denk ik logisch is als de motor hapert. Het duurt ongeveer een halve seconde.
Wat reeds gedaan:
Carburator schoongemaakt en Sync uitgevoerd.
Rubbers onder carb zien er goed uit. Geen reden voor valse lucht.
Bougies vervangen
bobine met kabels vervangen.

Als ik hoog in de toeren blijf lijkt het minder vaak voor te komen.

Bij rustig rijden geen probleem. Echter even inhalen of iets te snel optrekken en hik. En nee - ST heeft geen borreltje te veel op :)

Wie heeft de gouden tip?

Filmpje op:

gr Kees Jonker

Guardian

5e Versnelling
7 mei 2018
438
187
43
Pernis - Rotterdam
Type motor
ST1100
Pfffff wat een probleem(pje). Lijkt me iets met de brandstof toevoer ??? maar ben nu wel benieuwd naar de mogelijke oorzaak.

Kees Jonker

Motorrijles
27 jan 2017
4
1
3
53
Type motor
ST1100
Ik ook Guardien!
Overigens heb ik ook de werking van de brandstof pomp gecontroleerd waarvan de opbrengst goed was.
En ik heb tijdelijk de vacuum gestuurde brandstof klep verwijdert.

In afwachting... gr Kees

Stekel

5e Versnelling
19 mei 2016
450
314
63
59
Vlissingen
Type motor
ST1100
Ik had met mun vorige Pan exact hetzelfde. Zoeken tot ik een ons woog maar niet kunnen vinden. Totdat ik er bij groot onderhoud achter kwam dat er een nokkenas niet op tijd stond. De inlaat nokkenas dus. Op tijd gezet en euvel opgelost. Zeg niet dat dat het is maar zou zomaar kunnen. Als bij het terugplaatsen van de nokkenas na kleppen stellen hij een tandje mis komt te staan klopt je kleppen diagram niet meer en krijgt hij dus een fractie eerder of later zun benzinemengsel binnen en dat veroorzaakt de hik bij het gas opendraaien. Bij normaal optrekken had ik geen last maar wel bij sterk optrekken, bijvoorbeeld bij invoegen op de snelweg.
Is nog wel terug te vinden hier, inclusief foto's.
postings automatisch samengevoegd:

Linkje.

Laatst bewerkt:

Hans333

Beginnend Bestuurder
16 jul 2018
12
4
3
60
Type motor
ST1100
Een keer met een auto iets dergelijks gehad, bleek de beluchting van de benzinetank te zijn. Die werd (natuurlijk niet helemaal) vacuum getrokken.
Is misschien dat slangetje aan de benzinedop wel.

Kees Jonker

Motorrijles
27 jan 2017
4
1
3
53
Type motor
ST1100
Geweldig die reacties! Ik ga er zaterdag meteen mee aan de slag. Ik laat jullie natuurlijk weten hoe het afloopt :)

RRR

5e Versnelling
18 sep 2016
675
275
63
Dalen
Type motor
ST1300
Van het filmpje word ik niet veel wijzer, maar het valt op dat de temperatuurmeter erg laag blijft staan. Als het blok niet goed op temperatuur komt, kan dat mogelijk de oorzaak zijn van het inhouden. Misschien ff je thermostaat checken. Is het verschijnsel begonnen nadat je werkzaamheden/onderhoud aan het blok hebt verricht? Zo ja, dan moet je het daar wellicht zoeken.